Hop til indhold

Hjemmelavet hundesenge


Gæst deluxious
 Share

Recommended Posts

Gæst deluxious

Jeg har bestilt nogle symønstre fra USA med hundesenge og kunne godt tænkte mig at lave nogle i lækre (SMARTE!) mønstre, da jeg egentlig synes de er ret kedelige dem man kan købe herhjemme (uden at skulle betale over 1000 kr for dem).

Jeg kan nemlig godt lide at sysle lidt med sådan nogle ting, og jeg tænkte egentlig på om det er noget man kan sælge så udgifterne er dækket ?

Hvor meget vil i give for en hundeseng, hvor i selv har indflydelse på farve-sammensætning / størrelse special lavet til din hund ?

Jeg ved det kan være svært at komme med et bud før der er et konkret billede.

Jeg har kig på en masse sjove stoffer (altså..) fra USA, så poster lige et par af dem.

 

Selve kurven bliver rund, og samles med silkebånd i en fin sjølfe. Den er nok primært anvendelig til små og mellemstore hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious
Jeg vil gerne give 5-600 kr. for en seng som er af god kvalitet og levet af stof og mønster efter min smag.

 

Jeg håber lidt på at jeg kan gøre det for 450-500 kr ( evt. 400 kr for små kurve, 500 til mellemstore hunde).

Og hvis de går helt i kuk, ja, så er jeg sikker på at diverse dyreinternater gerne vil have en gratis seng, he he

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok give urimeligt meget...

---1000 eller mere.

Men kun hvis selve sengen var som jeg ønskede. En flettet kurv gider jeg bare ikke gå og falde over. Vi har ikke ret meget plads. :???:

 

Men hvis jeg kunne finde en seng ---magen til den Silke har nu som er lavet af et par gamle skumgummimadrasser, så ville jeg ikke kikke på prisen.

 

Det er såmænd bare en (fast) oval bund hvorpå der er limet en ring af skumgummi.

 

De findes i butikkerne, men i nogle lave og slatne udgaver, som vi ikke gider eje her i huset. Og der skal IKKE være en lavere "indgang" i ringen.

 

Betrækket er bare et rør, med en "bund" i den ene ende. Det er nemt at trække af og putte i vaskemaskinen. Og nemt at lave et nyt, når det gamle er slidt op.

---finder lige et billede..

 

Øh... Reden kan både bruges til at "ligge pænt" i, -til at bokse rundt med, -og veninden kan lide at ligge og tygge tyggestav i den.

 

Mønsteret på betrækket har mindre betydning end udformning, materiale og slidstyrke.

--Men selvfølgelig ville det da være et ekstra plus, hvis man kunne købe ekstra betræk i forskellige farver og mønstre.

 

Den Silke har nu er over 6 år gammel. Jeg limer den med jævne mellemrum. Og den har fået nyt betræk 3 gange..... Så den trænger da til at blive skiftet helt ud... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber lidt på at jeg kan gøre det for 450-500 kr ( evt. 400 kr for små kurve, 500 til mellemstore hunde).

Og hvis de går helt i kuk, ja, så er jeg sikker på at diverse dyreinternater gerne vil have en gratis seng, he he

 

Lyder spændende. Groa skal have ny seng, måske jeg skal overveje at du laver den, kan se du bor i Århus området, jeg bor i Randers.

Link til indlæg
Del på andre sites

vil lige nævne - at silkebånd (eller bånd i det hele taget) ville ikke gå her i huset, det ville hun helt sikkert pille af :roll: den lille bølle.... men måske har jeg ikke helt forstået hvordan denne "samling med silkebånd" ser ud :blink:

 

---Du har fuldstændig ret, Amocca. Bånd er ikke nogen god ide på hundesenge. Hvis sengen er til en hvalp, så kan det koste hvalpen livet hvis den ryger indenbords. Hvalpe kan jo finde på at spise ALT. Og lige netop en seng SKAL jo være til at efterlade hvalpen i --uden opsyn..

 

--Der sker nogle ubehagelige ting med en hunds tarme, hvis hunden får indtaget noget langt noget, --uanset om det er en snor eller et bånd eller en lang strimmel stof. :shock:

 

---deluxious, -du må finde en anden løsning. Eller i det mindste gøre folk opmærksom på faren ved salg af sengen. Hvis det kun er en pyntesløjfe, så kan folk jo selv fjerne den.

Hvis sløjfen har en funktion, så må du tænke om... Måske kan noget løses med en løbegang med elastik i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious

Uh, det er godt i gør mig opmærksom på det.

Tanken med den silkesnor/sløjfe er nemlig at man kan folde sengen ud så det bliver mere tæppe-agtigt - så snoren holder så at sige sengen sammen som en lille "rede" når den ikke er foldet ud som tæppe. Hvis det giver mening ? Man kan selvfølgelig lave en hvor den så ikke kan foldes ud - så er der ikke brug for snoren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ser faktisk rigtig god ud den seng :-D Hvor har du fundet/købt den henne?

 

Jammen, den seng er bare pragtfuld! Alle hunde elsker den....

 

Desværre kræver den en skilsmisse og noget kreativt overskud hvis den skal genskabes... :-P

 

Man tager en skummadras (rester fra skilsmissen :lol:), --lægger hunden let sammenrullet på den og tegner en oval rundt om hunden.

Derefter klipper/skærer man ovalen ud. Flyt evt. hunden først. :???:

Og så skærer man en strimmel der lige kan nå rundt om ovalen. OG limer den fast. DET er lidt problematisk -og holder ikke evigt.. Især fordi det er en seng, der virkelig bliver moslet i..

Strimlens bredde kan man jo helt lave efter behov. De reder, man kan købe er ikke høje nok. Og heller ikke kraftige nok. Redens sider skal kunne give modstand til en møflende hund..

 

Betrækket er et rør med en bund i den ene ende. I den åbne ende af røret er der en løbegang med en elastik. Den ender så med at sidde nede under bunden på sengen.

Det er supernemt at skifte betræk og det er kun moderat besværligt at lave et nyt hvis det gamle går i udu..

 

Mit problem er selve skumgummi-reden... DEN kunne jeg godt tænke mig at købe færdig, lavet på en solid og professionel måde, selvfølgelig.. Og efter mål..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jammen, den seng er bare pragtfuld! Alle hunde elsker den....

 

Desværre kræver den en skilsmisse og noget kreativt overskud hvis den skal genskabes... :-P

 

Man tager en skummadras (rester fra skilsmissen :lol:), --lægger hunden let sammenrullet på den og tegner en oval rundt om hunden.

Derefter klipper/skærer man ovalen ud. Flyt evt. hunden først. :???:

Og så skærer man en strimmel der lige kan nå rundt om ovalen. OG limer den fast. DET er lidt problematisk -og holder ikke evigt.. Især fordi det er en seng, der virkelig bliver moslet i..

Strimlens bredde kan man jo helt lave efter behov. De reder, man kan købe er ikke høje nok. Og heller ikke kraftige nok. Redens sider skal kunne give modstand til en møflende hund..

 

Betrækket er et rør med en bund i den ene ende. I den åbne ende af røret er der en løbegang med en elastik. Den ender så med at sidde nede under bunden på sengen.

Det er supernemt at skifte betræk og det er kun moderat besværligt at lave et nyt hvis det gamle går i udu..

 

Mit problem er selve skumgummi-reden... DEN kunne jeg godt tænke mig at købe færdig, lavet på en solid og professionel måde, selvfølgelig.. Og efter mål..

 

Hmmmm - Så hvis jeg skal have sådan en fætter skal jeg først giftes og derefter skilles igen :mrgreen: Måske det trodsalt er billigere at købe sengen alligevel - hvis den kunne findes ;-)

 

Mon man kan få sådan nogle der arbejder med skumgummi til at udskærer en ring af en stor firkant - Skumgummi fås jo i mange tykkelser.

 

Har du så bare syet ringen på efter du har betrukket både den og bunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Med det tempo mine tøser får splittet hundekurve ad af selv meget god kvalitet, så har jeg ikke råd til at give ret meget for en kurv:(

 

Jeg køber mine kurve hos Harald Nyborg, Bilka eller i Netto, når de har dem på tilbud - den type kurv er den eneste tøserne gider at ligge sig i :confused: Jeg klager nu sådan set ikke, når jeg kan få en kurv til 170 kr., men jeg har brugt unævnelige summer på kvalitetshundekurve :(

 

MVH

Wivian.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige taget nogle billeder...

Den TRÆNGER altså til at blive skiftet ud.

 

1) Nuværende betræk er stribet.

2) Billede af bunden i vejret. Der er en løbegang med en elastik, så betrækket er lige til at krænge af og på..

3) Reden --ganske nøgen... der er ikke meget hold over den pt. Jeg har både prøvet at sy og lime... Men madrassen er over 20 år gammel og meget mør... Vi trænger til en helt ny...

4) Betrækket er ikke syet fast på nogen måde. Man kan løfte det op og ryste det, hvis der er for meget skidt og krummer i reden...

 

--Billedernes rækkefølge er jeg nok ikke herre over..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den TRÆNGER altså til at blive skiftet ud.

 

Er du ude i noget med at der skal søges skilsmisse ved statsamtet :mrgreen:

Ej jeg syntes den ser Super ud - Tak for billederne :5up:

Måske du skulle kontakte en skumgummidims og starte en lille produktion :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst deluxious
Med det tempo mine tøser får splittet hundekurve ad af selv meget god kvalitet, så har jeg ikke råd til at give ret meget for en kurv:(

 

Jeg køber mine kurve hos Harald Nyborg, Bilka eller i Netto, når de har dem på tilbud - den type kurv er den eneste tøserne gider at ligge sig i :confused: Jeg klager nu sådan set ikke, når jeg kan få en kurv til 170 kr., men jeg har brugt unævnelige summer på kvalitetshundekurve :(

 

MVH

Wivian.

 

Hvad med sådan en plast-kruv så ? Altså med tæppe i - så er det kun tæppet de kan splitte ad :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med sådan en plast-kruv så ? Altså med tæppe i - så er det kun tæppet de kan splitte ad :P

 

Sådan en plastikting vil damerne da ikke bruge; heller ikke hvis der er puder i :mrgreen: Næææ, nej, det skal være blødt og man skal sådan kunne putte sig i dem - man har vel stil eller noget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...