Hop til indhold

Hvalpeplaner i 2017?


PBC
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, PBC skrev:

Du kan jo også se at alle hunde i faderens stamtavle har vundet markprøver = Field Trials og at de står som: 

Strain: work

 

så det er,msom sagt, let at se i stamtavlen om det er FT Spaniels

Okay

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhhhh @NickiA og @NannaSoko - Hvor er det dog nogle fantastiske hvalpebilleder :x

Bliver SÅ spændende at følge dem og glæder mig til at se hvem der bliver jeres.
De næste par uger er laaaange indtil man kan få lov at komme og besøge dem!

 

Herhjemme gik alt jo lidt i stå for en uge siden da jeg fik at vide Yoda er stort set døv.
Så har ikke rigtig magtet at tænke på hvalpe i nogle dage.

Men nu er jeg endelig afklaret med det og optimistisk - Så nu kan jeg virkelig nyde babybulen igen :$
Og for pokker den vokser. 
I forgårs lykkedes det mig at få et billede af hende fra en vinkel hvor man kan se hun har taget lidt på. Men hun er virkelig fantastisk til at skjule det på billeder, det er helt vildt.
IRL er man sgu'¨ikke i tvivl længere og i dag troede jeg det var løgn som hun så ud, da jeg kom hjem fra job - Der var hun sgu' pludselig blevet tyk :D 
Men hendes opdrætter mener hun ligner hendes mor - Hun blev først rigtig stor den sidste uge, indtil da var hun yyyyndig.
Så nu får vi se om hun har ret, eller om jeg har ret i antallet af hvalpe ;) 

I hvertfald er hun ret fantastisk til at være drægtig og sørger virkelig for at passe på sig selv og er mega, mega hyggelig og morsyg.

 

 

IMG_0342.JPG

  • Like 11
Link til indlæg
Del på andre sites

På 12/4/2017 den 21:29 , Miss_M skrev:

Åhhhh @NickiA og @NannaSoko - Hvor er det dog nogle fantastiske hvalpebilleder 

Bliver SÅ spændende at følge dem og glæder mig til at se hvem der bliver jeres.
De næste par uger er laaaange indtil man kan få lov at komme og besøge dem!

 

Herhjemme gik alt jo lidt i stå for en uge siden da jeg fik at vide Yoda er stort set døv.
Så har ikke rigtig magtet at tænke på hvalpe i nogle dage.

Men nu er jeg endelig afklaret med det og optimistisk - Så nu kan jeg virkelig nyde babybulen igen :$
Og for pokker den vokser. 
I forgårs lykkedes det mig at få et billede af hende fra en vinkel hvor man kan se hun har taget lidt på. Men hun er virkelig fantastisk til at skjule det på billeder, det er helt vildt.
IRL er man sgu'¨ikke i tvivl længere og i dag troede jeg det var løgn som hun så ud, da jeg kom hjem fra job - Der var hun sgu' pludselig blevet tyk :D 
Men hendes opdrætter mener hun ligner hendes mor - Hun blev først rigtig stor den sidste uge, indtil da var hun yyyyndig.
Så nu får vi se om hun har ret, eller om jeg har ret i antallet af hvalpe ;) 

I hvertfald er hun ret fantastisk til at være drægtig og sørger virkelig for at passe på sig selv og er mega, mega hyggelig og morsyg.

Det var da godt nok træls at høre med Yoda, kan godt forstå det har taget din energi.

Men dejligt at høre med hvalpene, :D stort tillykke med dine kommende små bobler :x hvor mange tror du der er?

Link til indlæg
Del på andre sites

3 minutter siden, NickiA skrev:

Det var da godt nok træls at høre med Yoda, kan godt forstå det har taget din energi.

Men dejligt at høre med hvalpene,  stort tillykke med dine kommende små bobler  hvor mange tror du der er?

Meget træls.
Men værre for mig end ham - Han er den samme glade dreng som altid.

Og indtil i dag havde jeg sagt 4 stk.
Men ved sgu' ikke... Hun har allerede taget 1,5 kg på siden parring..... Og hun har ingen fedt på sidebenene og er i god form.
Så jeg er sgu' noget i tvivl om det holder stik, med omkring 3 uger igen ;) 
De fordobler deres vægt hver uge, de næste 3 uger, så der kan jeg måske begynde at vurdere lidt.

 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

14 timer siden, Miss_M skrev:

Meget træls.
Men værre for mig end ham - Han er den samme glade dreng som altid.

Og indtil i dag havde jeg sagt 4 stk.
Men ved sgu' ikke... Hun har allerede taget 1,5 kg på siden parring..... Og hun har ingen fedt på sidebenene og er i god form.
Så jeg er sgu' noget i tvivl om det holder stik, med omkring 3 uger igen  
De fordobler deres vægt hver uge, de næste 3 uger, så der kan jeg måske begynde at vurdere lidt.

 

Ja kender følelsen :( men så længe de er glade og friske så er det, det vigtigste ^_^

Spændende at se hvor mange hvalpe der kommer :D håber på en stor flok. Dyrlægen havde sat Gaia til en 7-8 stykker, der kom dog "kun" 6 :)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, NickiA skrev:

Ja kender følelsen :( men så længe de er glade og friske så er det, det vigtigste ^_^

Spændende at se hvor mange hvalpe der kommer :D håber på en stor flok. Dyrlægen havde sat Gaia til en 7-8 stykker, der kom dog "kun" 6 :)

 

Ja for pokker - Og det er han.
Det er som oftest væsentlig hårdere ved os tobenede at skulle bearbejde sådan en nyhed.
Og der er faktisk ikke ret mange begrænsninger for os, og dem der er er virkelig i småtingsafdelingen.

 

Ja, jeg glæder mig virkelig også til 1 maj hvor vi tager røntgen af hende. Scanning kan snyde for meget og jeg vil gerne vide ret præcist hvor mange der er i tilfælde af, at fødslen ikke køre derudad. 
Jeg selv håber på 4 max 5, men kan sgu' komme lidt i tvivl om jeg får ret ;) Vil rigtig gerne kunne tilbringe en del individuel tid med hver hvalp og jo flere der er, jo sværere er det at få tiden til det.
Men jeg har jo ikke så meget at skulle have sagt, så nu må vi se hvad Chut gemmer på.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg fået en dato. Fredag den 9. Juni er der en hvalp klar til mig😍

Tæven, FTCH Lowflyer Lane fødte igår 9 hvalpe. 6 hanhvalpe og 3 tævehvalpe og da jeg er 2. Vælger, bliver der en tævehvalp til mig.

Opdrætteren kunne fortælle om en fuldstændig uproblematisk fødsel, en sød mor, 

som helt roligt og rutineret tog imod alle hvalpe og at alt går fuldstændig planmæssigt. Det er jo bare dejligt. Nu venter jeg bare på et billede af mor og hvalpe og en mulighed for at se dem selv om 3-4 uger😄

Det er jo på Lolland og jeg bor på Fyn, men jeg har købt er 10-turskort, så jeg vil efter aftale med opdrætter ned og se hvalpene 2-3 gange. Spændende

Redigeret af PBC
  • Like 12
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, pivpiv skrev:

@PBC hvor er det spændende!

Du er enormt dygtig til at træne dine hunde, så jeg ser frem til en masse billeder af både hvalpen og dit samlede trekløver ;)

Har du fundet navn til den lille ny?

Tak. Jeg ved ikke hvor meget jeg gør ud af at lave videoer denne gang. Da jeg fik Maggei var der flere som havde bedt mig lave lidt videoer om hvordan jeg håndterer hvalpe, men nu kan jeg jo bare henvise til dem. Vi får se, men billeder kan jeg nok godt love at der kommer. Jeg har tænkt på Jenny eller Betty. Noget engelst med e-lyd, tænker jeg.

Redigeret af PBC
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

På 15/4/2017 den 14:21 , NickiA skrev:

Lige et par billeder af hundemor Gaia og hendes små bobler  Enkeltbillederne er af de to piger 

17888530_10154287352402540_1192964198_n.jpg

17904132_10154288890697540_157243945931844148_n.jpg

17911012_10154287351817540_89683188_n.jpg

17918411_10154287352022540_1010729342_n.jpg

Åhhhhh...... Hvis man ikke var hvalpeskruk, så blev man det da lige :x

Hvor er de fine og Gaia ligner en der trives med mor-rollen

 

På 15/4/2017 den 16:46 , CrazyDogLady skrev:

Nu der bliver nævnt røntgen, så har jeg undret mig. Som gravid menneske skal man holde rigtig god afstand til røntgen, mon ikke dette også gælder hunde...? Nogen med fakta omkring dette?

Der er ikke nogen evidens for, at et røntgenbillede sent i drægtigheden påvirker fostrene.


Så vidt jeg husker er der også anbefalinger om en tærskel dosis for gravide og det primært er det første trimester man er virkelig påpasselig, selvom man naturligvis vil undgå det hele graviditeten hvis det er muligt. Der er jo ingen grund til at udsætte fostret for røntgen hvis det kan undgås og konsekvenserne ved fosterskader for et menneske er væsentlig større end ved en hund.

 

På 15/4/2017 den 18:45 , PBC skrev:

Så har jeg fået en dato. Fredag den 9. Juni er der en hvalp klar til mig😍

Tæven, FTCH Lowflyer Lane fødte igår 9 hvalpe. 6 hanhvalpe og 3 tævehvalpe og da jeg er 2. Vælger, bliver der en tævehvalp til mig.

Opdrætteren kunne fortælle om en fuldstændig uproblematisk fødsel, en sød mor, 

som helt roligt og rutineret tog imod alle hvalpe og at alt går fuldstændig planmæssigt. Det er jo bare dejligt. Nu venter jeg bare på et billede af mor og hvalpe og en mulighed for at se dem selv om 3-4 uger😄

Det er jo på Lolland og jeg bor på Fyn, men jeg har købt er 10-turskort, så jeg vil efter aftale med opdrætter ned og se hvalpene 2-3 gange. Spændende

 

Næææhh..... Tillykke!
Bliver spændende - Glæder mig til billeder af hende.

 

--------------

Her vokser maven stille og roligt og Chut er nærmest gået på selvvalgt barsel.
Var ude og træne med hende i går og ham der har hendes søster kommenterede hvor roooligt hun gik og var lidt misundelig :D
Men hun er virkelig gearet ned og arbejder klogt og med hovedet i stedet for benene, så fra nu af bliver det begrænset hvor meget hun kommer til at arbejde.
Det er jo også hårdt ved kroppen når de bevæger sig som de gør i hyrdningen.

Så nu er der mere eller mindre barsel og bare masser af gåture og hyggetræning de næste 3 uger.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, CrazyDogLady skrev:

Miss_M ved du hvor jeg fik finde noget skrevet fakta omkring det? Eller udtalelser fra fagpersoner?

Hvis du googler røntgen og gravid så kommer der garanteret en del om det.

Mener også bla. Frisjenborg skriver på deres side at et enkelt røntgenbillede sidst i drægtigheden ikke har kunne påvises at gøre nogen skade.

Men skal gerne se om jeg kan finde noget på det hvis det er.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke til alle med hvalpe :x og jeg er da bare kun en lille smule misundelig...

Mine hvalpeplaner er rykket til sommer 2018 :fornaermet:

Da jeg endelig, med samtykke fra nærmeste familie, besluttede at min næste hund også bliver en hovawart, har jeg været omkring de forskellige opdrættere som Hovawartklubben anbefaler. Har studeret stambøger osv. og har fundet den opdrætter jeg rigtig gerne vil have hvalp fra. Eneste minus nu er, at hun ikke har hvalpeplaner før foråret 2018 - men jeg er sikker på det er værd at vente på. Sinus blir så en "gammel" onkel, men han er alligevel ikke vild med hvalpe, så jeg forestiller mig ikke det vilde samhørighed dér. Altså han har ikke noget imod hvalpene, men han er ikke den der leger osv. med dem - og jeg har besluttet at det nok skal være en tæve for at være sikker på der ikke blir ballade, for Sinus blir jo 100 år, så de skal være voksne sammen i mange år.....

Så lige nu er det bare at vente, håbe og drømme....:x:

  • Like 8
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Hofferne skrev:

Tillykke til alle med hvalpe :x og jeg er da bare kun en lille smule misundelig...

Mine hvalpeplaner er rykket til sommer 2018 :fornaermet:

Da jeg endelig, med samtykke fra nærmeste familie, besluttede at min næste hund også bliver en hovawart, har jeg været omkring de forskellige opdrættere som Hovawartklubben anbefaler. Har studeret stambøger osv. og har fundet den opdrætter jeg rigtig gerne vil have hvalp fra. Eneste minus nu er, at hun ikke har hvalpeplaner før foråret 2018 - men jeg er sikker på det er værd at vente på. Sinus blir så en "gammel" onkel, men han er alligevel ikke vild med hvalpe, så jeg forestiller mig ikke det vilde samhørighed dér. Altså han har ikke noget imod hvalpene, men han er ikke den der leger osv. med dem - og jeg har besluttet at det nok skal være en tæve for at være sikker på der ikke blir ballade, for Sinus blir jo 100 år, så de skal være voksne sammen i mange år.....

Så lige nu er det bare at vente, håbe og drømme....:x:

Spændende. Hvor gammel er Sinus nu?

Ofte bliver det helt anderledes end man tror mht sammenhold mellem to hunde - gammel hund og hvalp. Der er noget kemi i det. Bonnie tog meget bedre imod Maggie end hun gjorde med Judy selvom hun jo faktisk kun var 8 år da vi fil Judy og 10 da vi fik Maggie. Maggie var en smule mere tilbageholdende, hvilket gjorde en forskel - og de er nu meget fine venner - om end de begge er fuldstændig uafhængige af hinanden.

Jeg er sikker på at Maggie vil tage super godt imod vores nye hvalp og er spændt på hvad Bonnie siger til den. sjovt nok tiltrækkes hvalpe og unge hunde langt mere af Bonnie end af Maggie. de fornemmer måske sikkerheden og overblikket hos den gamle "dame".

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

19 minutter siden, PBC skrev:

Spændende. Hvor gammel er Sinus nu?

Ofte bliver det helt anderledes end man tror mht sammenhold mellem to hunde - gammel hund og hvalp. Der er noget kemi i det. Bonnie tog meget bedre imod Maggie end hun gjorde med Judy selvom hun jo faktisk kun var 8 år da vi fil Judy og 10 da vi fik Maggie. Maggie var en smule mere tilbageholdende, hvilket gjorde en forskel - og de er nu meget fine venner - om end de begge er fuldstændig uafhængige af hinanden.

Jeg er sikker på at Maggie vil tage super godt imod vores nye hvalp og er spændt på hvad Bonnie siger til den. sjovt nok tiltrækkes hvalpe og unge hunde langt mere af Bonnie end af Maggie. de fornemmer måske sikkerheden og overblikket hos den gamle "dame".

Han er lige fyldt 8 år - så han når at blive godt 9 år før der kommer hvalp i huset. Men pt. er han jo fit for fight og det håber jeg at han stadig er til næste sommer.

Jeg har jo set hvordan han har taget imod min datters hvalp, som nu snart er 2 år, og det er gået fint - dog uden den store begejstring fra Sinus' side (selv om hun gør alt hvad hun kan for at indynde sig), så jeg forventer som sådan ingen problemer, men heller ikke den store samhørighed.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor går tiden dog langsomt!!

Vi har omkring 14 dage igen og Chut er virkelig ved at blive stor.
Eller, det er kun maven der er stor, for hun er liiiige til den tynde side og der skal lidt mere på sidebenene inden de kommer til verden.
Men lader til hvalpene har læst lærebøgerne og fordoblede deres vægt sidste uge.
Har dog stadig ingen anelse om hvor mange der er ;) 

Den sidste uges ventetid til røntgen er goooodt nok lang!!
Hun er vist også selv begyndt at synes det er lidt anstrengende og hun har valgt at geare ret meget ned nu og det er ret tydeligt maven er i vejen.

 

DSC_0003.JPG

DSC_0040.JPG

  • Like 8
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Miss_M skrev:

Hvor går tiden dog langsomt!!

Vi har omkring 14 dage igen og Chut er virkelig ved at blive stor.
Eller, det er kun maven der er stor, for hun er liiiige til den tynde side og der skal lidt mere på sidebenene inden de kommer til verden.
Men lader til hvalpene har læst lærebøgerne og fordoblede deres vægt sidste uge.
Har dog stadig ingen anelse om hvor mange der er ;) 

Den sidste uges ventetid til røntgen er goooodt nok lang!!
Hun er vist også selv begyndt at synes det er lidt anstrengende og hun har valgt at geare ret meget ned nu og det er ret tydeligt maven er i vejen.

 

DSC_0003.JPG

DSC_0040.JPG

øøøøjjj hvor er hun tyk!!!!
Jeg er så spændt på at se hvad hun gemmer. Du er jo tvunget til at lade os følge hvalpene tæt med en masse lækre billeder ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, pivpiv skrev:

øøøøjjj hvor er hun tyk!!!!
Jeg er så spændt på at se hvad hun gemmer. Du er jo tvunget til at lade os følge hvalpene tæt med en masse lækre billeder

 

Jeps, 17,3 kg vejer hun nu - Så der er kommet godt med vægt på maven :D
Og i slipper ikke for hvalpespam, det er helt sikkert ;)

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

På 18/4/2017 den 10:30 , Siri skrev:

En flok hysteriske hvalpe billigt til salg 😱 Shit de er fantastiske at arbejde med og har et utroligt mod! Men de er altså højlydte 😂

 

Du kan bare komme her med dem :x

 

i dag skal jeg ud og besøge Freddy (ja, det skal han altså hedde siger min mand) for første gang :ivrig:

Ih hvor jeg glæder mig. Forbered jer på hvalpebilleder senere på dagen 😀

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...