Hop til indhold

Hunde ejere i deres ejen lille verden


ridiger
 Share

Recommended Posts

Nu bor jeg 5 min gang fra en lille park, den er godt nok hegnet ind, så hunden ikke kan løbe ud på vejen. Men Hunde skal være i snor derinde, der er dog næsten ingen som overholder dette.

 

Nu har jeg i længere tid observeret hunde ejere, der går og lufter deres hunde løse, med enten mobilen i hånden eller i poden kørende for fuld musik. Hvor meget styr har de så lige på hvad deres hund går og laver? :confused:

 

Man kan jo ikke komme i kontakt til disse ejere, for at få dem, til at kalde deres hunde til sig. :evil:

 

Det var næsten gået galt her forleden dag, hvor der kom 2 store hunde rendende fra den anden ende af parken mod en lille Yorkshire Terrier.

Den ældre dame som ejer den var lige ved at stille skoene af chok. Det endte med at hun måtte tage sin lille hund op i armene og forlade parken. Det lille pus var helt i panik, den gispende og rystede som et espeløv.

 

Kan det virkelig være så kedeligt at lufte sin hund, at man ikke kan undvære at enten sms under hele turen :confused:

Eller at have store ørebøffer på med musikken kørene på fuld drøn :confused:

 

Ja, jeg undres.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også, det er noget svineri :roll:

 

Mange unger på en 10-12 år her i byen lufter hund sådan - de ser intet :shock:

 

Jeg har nu altid mobil med, hvis jeg er ude med hund.

 

Men kun til nødstilfælde. Et familiemedlem er engang kommet til skade med anklen i en stor skov. Og da hun ikke kunne gå og ikke havde mobil med, havde hun et problem. Samtidig med en næsten 50 kgs stor hund, der kunne mærke hun havde ondt og derfor var ivrig for at trøste. Det var ikke helt en ideel situation og jeg har ikke lyst til at opleve noget lign :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gik faktisk selv og tænkte det samme i søndags, da jeg gik en lækker tur med Milo i uni parken, og vennelyst. Og der mødte vi fra en kant af folk, der yakkede løs i deres telefoner, mens de enten gik ture med løs hund, havde hunden i flex, eller havde sluppet deres hund, så den kunne lege med andre frie hunde. Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor man står der og yakker, når ens hund løber løs og leger med fremmede hunde på offentligt område. Jeg ville i hvert fald overvåge legen!

 

Og 2 af de hundeejere jeg mødte med løse hunde, og som yakkede, havde store hunde, og jeg er da glad for, at Milo ikke er bange for store hunde (og egentlig rigtig gerne ville have hilst på dem), men havde jeg haft en mindre selvsikker hund ville jeg have været ret så utryk ved at møde disse ejere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også, det er noget svineri :roll:

 

Mange unger på en 10-12 år her i byen lufter hund sådan - de ser intet :shock:

 

Jeg har nu altid mobil med, hvis jeg er ude med hund.

 

Men kun til nødstilfælde. Et familiemedlem er engang kommet til skade med anklen i en stor skov. Og da hun ikke kunne gå og ikke havde mobil med, havde hun et problem. Samtidig med en næsten 50 kgs stor hund, der kunne mærke hun havde ondt og derfor var ivrig for at trøste. Det var ikke helt en ideel situation og jeg har ikke lyst til at opleve noget lign :blink:

 

Hmm... måske man skulle tage den med noget oftere, den der mobil :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

I vores park er vi heller ikke ret mange der går med hunden i snor, selvom vi egentlig burde :oops: men jeg vil så nævne at alle dem der har hundene løse har jeg aldrig set med hverken mobil eller ipod... kun dem med hundene i snor har jeg set bruge den slags samtidig med lufteturen....

 

men ellers er jeg helt enig - jeg forstår ikke hvad hverken de eller hund får ud af lufteturen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nu godt finde på at tale i mobil, når jeg lufter min hund, hvis hun f.eks. vil bruge en halv time på at snuse på bare 10 meter, men jeg er meget opmærksom alligevel, og jeg gør det kun på steder uden trafik og andre hunde.

 

I vores lille anlæg oplever jeg ofte, at hundeejerne står i en lille klump og sladrer, mens hundene render ubevogtede rundt. Det forstår jeg slet ikke - det er lige op ad Godthåbsvej på Frederiksberg :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

er delvis enig

 

jeg lufter dog for det meste også mine uden snor og kan da også engang imellem snakke i mobil imens meeeen det er dog altid med hundene i syne og hvad der sker for og bag mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bor jeg 5 min gang fra en lille park, den er godt nok hegnet ind, så hunden ikke kan løbe ud på vejen. Men Hunde skal være i snor derinde, der er dog næsten ingen som overholder dette.

 

Nu har jeg i længere tid observeret hunde ejere, der går og lufter deres hunde løse, med enten mobilen i hånden eller i poden kørende for fuld musik. Hvor meget styr har de så lige på hvad deres hund går og laver? :confused:

 

Man kan jo ikke komme i kontakt til disse ejere, for at få dem, til at kalde deres hunde til sig. :evil:

 

Det var næsten gået galt her forleden dag, hvor der kom 2 store hunde rendende fra den anden ende af parken mod en lille Yorkshire Terrier.

Den ældre dame som ejer den var lige ved at stille skoene af chok. Det endte med at hun måtte tage sin lille hund op i armene og forlade parken. Det lille pus var helt i panik, den gispende og rystede som et espeløv.

 

Kan det virkelig være så kedeligt at lufte sin hund, at man ikke kan undvære at enten sms under hele turen :confused:

Eller at have store ørebøffer på med musikken kørene på fuld drøn :confused:

 

Ja, jeg undres.

Okay?. Det lyder da lidt mærkeligt :/. Jeg personligt syntes, at det skal nydes at gå tur med sin hund :).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også, det er noget svineri :roll:

 

Mange unger på en 10-12 år her i byen lufter hund sådan - de ser intet :shock:

 

Jeg har nu altid mobil med, hvis jeg er ude med hund.

 

Men kun til nødstilfælde. Et familiemedlem er engang kommet til skade med anklen i en stor skov. Og da hun ikke kunne gå og ikke havde mobil med, havde hun et problem. Samtidig med en næsten 50 kgs stor hund, der kunne mærke hun havde ondt og derfor var ivrig for at trøste. Det var ikke helt en ideel situation og jeg har ikke lyst til at opleve noget lign :blink:

 

 

var det en grand danois.??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Nu er jeg en af dem der godt kan lave mange andre ting mens jeg lufter hund, både med og uden snor.

Men det betyder ikke jeg ikke er opmærksom på hunden, for det er jeg bestemt.

 

Men kender godt til folk der ikke er, og de burde måske kun have gang i så meget som de kan overskue på een gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

har da tlf. med der kunne jo opstå en nødsituation enten med mig eller nogle der skulle have fat på mig men går jo så heller ikke med flex og Rollo er altid i snor da vi ikke har nogle steder der egner sig til at gå løs...

Men har jo også tlf med ud og ride og kan da også tage den og snakke hvis den riger men det er korte samtaler som jeg ringer når vi er hjemme igen eller bare ok snakkes senere... men bryder mig ikke om ikke at have den med tænk hvis der nu skulle ske noget alvorligt... har blandt andet set et biluheld hvor jeg kunne bruge den til at ringe efter hjælp, det er ret svært kan jeg sige at have en hest og yde ret meget førstehjælp....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nu godt finde på at tale i mobil, når jeg lufter min hund, hvis hun f.eks. vil bruge en halv time på at snuse på bare 10 meter, men jeg er meget opmærksom alligevel, og jeg gør det kun på steder uden trafik og andre hunde.

 

I vores lille anlæg oplever jeg ofte, at hundeejerne står i en lille klump og sladrer, mens hundene render ubevogtede rundt. Det forstår jeg slet ikke - det er lige op ad Godthåbsvej på Frederiksberg :shock:

 

Det skulle vel ikke være Grøndals parken? arbejder tæt ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...