Hop til indhold

Canicross 2017


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

1 time siden, pivpiv skrev:

Jeg gad godt lokke øglen til at løbe med Luna, men tror han skal prøve et bælte før vi køber et.

Men øj det kunne være smart hvis de to kunne løbe sammen og de ville begge elske det.

kan han prøve Siri's? Jeg har endnu ikke hørt nogen beklage sig over nonstop bæltet. 

Link til indlæg
Del på andre sites

1 minut siden, pivpiv skrev:

Hvad krav er der til hunden? Altså skal den kunne noget eller skal de bare ud og prøve at finde melodien? 

det er jo langt nemmest hvis hunden kan finde ud af at trave fremad foran ejeren, uden hele tiden at tjekke ind. Jeg tænker at din trænede jagthund allerede har ret gode højre og venstre kommandoer? Så det er sådan set bare at komme afsted. Det nemmeste for de fleste hunde, er at løbe enten med andre hunde eller følge en person på cykel, så de har noget at "jagte"  men nogle hunde finder ud af det med det samme (som Dexter, som altid har trukket som en åndssvag i snoren alligevel ¬¬ ^_^)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, PinPoynter skrev:

det er jo langt nemmest hvis hunden kan finde ud af at trave fremad foran ejeren, uden hele tiden at tjekke ind. Jeg tænker at din trænede jagthund allerede har ret gode højre og venstre kommandoer? Så det er sådan set bare at komme afsted. Det nemmeste for de fleste hunde, er at løbe enten med andre hunde eller følge en person på cykel, så de har noget at "jagte"  men nogle hunde finder ud af det med det samme (som Dexter, som altid har trukket som en åndssvag i snoren alligevel  )

Min tanke var at manden skulle cykle med dem (ingen løb pga smadret knæ). Hun tjekker tit ind, men jeg tror godt hun kan lide at løbe med ham. Nogle gange tager de nogle mini ture og hun elsker det. Ja højre og venstre har hun styr på.

Tror da vi skal se om ikke de kan prøve at øve lidt et sted og så se om det fanger dem, det kunne være totalt win win og fanger det dem så må vi have fat i sele.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

1 minut siden, pivpiv skrev:

Min tanke var at manden skulle cykle med dem (ingen løb pga smadret knæ). Hun tjekker tit ind, men jeg tror godt hun kan lide at løbe med ham. Nogle gange tager de nogle mini ture og hun elsker det. Ja højre og venstre har hun styr på.

Tror da vi skal se om ikke de kan prøve at øve lidt et sted og så se om det fanger dem, det kunne være totalt win win og fanger det dem så må vi have fat i sele.

sele og elastiksnor er et must. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, pivpiv skrev:

haha jeg troede du mente hundesele! Du kan godt løbe et par prøveture med den der, men hvis hun trækker meget, er der alt for meget elastik i den, den vil ikke blive siddende på plads, og vil ikke føles overhovedet nær så komfortabel som et rigtigt løbebælte. Og du (altså øglen, ved godt du ikke kan løbe) skal have det siddende helt nede om hofterne, for ikke at belaste ryggen, hvilket det ikke rigtig er designet til. 
Men en almindelig sele på hunden, og den der snor kan sagtens bruges til at prøve det et par gange, for at se om det overhovedet er noget for dem. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, PinPoynter skrev:

haha jeg troede du mente hundesele! Du kan godt løbe et par prøveture med den der, men hvis hun trækker meget, er der alt for meget elastik i den, den vil ikke blive siddende på plads, og vil ikke føles overhovedet nær så komfortabel som et rigtigt løbebælte. Og du (altså øglen, ved godt du ikke kan løbe) skal have det siddende helt nede om hofterne, for ikke at belaste ryggen, hvilket det ikke rigtig er designet til. 
Men en almindelig sele på hunden, og den der snor kan sagtens bruges til at prøve det et par gange, for at se om det overhovedet er noget for dem. 

ha ha ha det er da også mig der roder sammen, det er jo BÆLTE for pokker ha ha ha.

Nå men pointen var om lige han kan prøve det an inden vi går ud og køber en masse. Der er et sted hvor vi kan få seler billigt, så der kunne vi jo lige drøne op en dag og se om ikke der er nogle af dem der passer hende eller skal hundens sele også være speciel? 

Link til indlæg
Del på andre sites

5 minutter siden, pivpiv skrev:

ha ha ha det er da også mig der roder sammen, det er jo BÆLTE for pokker ha ha ha.

Nå men pointen var om lige han kan prøve det an inden vi går ud og køber en masse. Der er et sted hvor vi kan få seler billigt, så der kunne vi jo lige drøne op en dag og se om ikke der er nogle af dem der passer hende eller skal hundens sele også være speciel? 

hundens sele skal være speciel, hvis man skal løbe canicross, men hvis i bare vil prøve et par gange er en almindelig Y-sele ok.  

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, PinPoynter skrev:

hundens sele skal være speciel, hvis man skal løbe canicross, men hvis i bare vil prøve et par gange er en almindelig Y-sele ok.  

okay, så må vi hellere prøve at låne en y sele og lade dem løbe et par gange og se om vi skal ud og bruge en masse penge (når lige vi er færdige med at blive ruineret af struvit Paya).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Fik med hiv og sving slæbt Charles med rundt idag xD  han kunne heldigvis løbe løs det meste af vejen, og tulle i sit eget tempo (og spurte forbi os, når det lige passede ham). Det er hans første løbetur siden han fik fjernet neglen,  så formen er nok ikke helt i top, samt forholdene ikke helt optimale for hans blakkede motivation for arbejde ¬¬ 9_9

 

20170415_134318 run.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

På 4/4/2017 den 15:56 , PinPoynter skrev:

Det er så hyggeligt!  100% sjovere end at løbe alene.  Også selvom man bare aldrig lever op til sin hunds ambitioner 

Haha ja det er jo det. Men der kommer jo til at gå nogle år, i og med at jeg a: ikke har hund og b: får en hvalp, når jeg får hund:-)

På 4/4/2017 den 20:39 , tjikson skrev:

Ved du hvor små man kan få dem?

Altså min overfor-bo har en FT springer og han er altså ikke særlig stor. Mindre end Luna var. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter og jeg løb 11km igår, men jeg glemte min tlf >:( så ingen billeder. 

Idag kom jeg afsted forholdsvis tidligt, med alle 3 :x Charles løb fri, de to andre i sele, og det blev til 9km.  Sally virkede træt./varm til slut, men det blev kureret i samme sekund hun sprang i floden efter vi var færdige :D

 

 

20170423_084554 copyRUN.jpg

20170423_083133.jpg

20170423_085613.jpg

20170423_085730.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...