Hop til indhold

Canicross 2017


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Jeg ved at jeg ikke er helt alene herinde, om at løbe canicross, så synes jeg vil starte en tråd, og håber at andre vil være med, eller evt finde inspiration til at give den her vildt sjove sport et forsøg :D Selvom vi er på vej ud af højsæsonen.. 

Dexter og jeg løb 10km her til morgen, med vores favoritløbevenner, Rachel og hendes hund Hulk. 
http://www.mapmyrun.com/workout/2096737301#



@Siri  og @soegaard kom frisk :)

17757575_10155929070258222_5661521210279016102_n.jpg

  • Like 5
Link til indlæg
Del på andre sites

34 minutter siden, luckyluna skrev:

Fedt. Hvorfor er det lav sæson om sommeren? 

JJeg ved godt jeg ikke løber rigtig canicross, men jeg løber dog med en hund:-D

 

På grund af varme og luftfugtighed*.  Det er meget, meget hårdere for dem at løbe i sele (altså trække) end bare at løbe fri eller gå en tur. Overophedning er en af de farligste ting ved canicross, så noget man skal tage alvorligt. Om vinteren er det dejligt koldt, og der er vand(pytter) overalt, så der kan man jo bare klø på :D

*varme giver sig selv, men luftfugtighed er ikke noget de fleste tænker over.. men fordi hundene afkøler ved at fordampe vand fra tungen, hvis der er meget fugt i luften, er der ringe fordampning. 


 

Redigeret af PinPoynter
  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, PinPoynter skrev:

kan du løbe fra dine terriere og spaniels? B|  De klarer sig fint!  
Med en cavalier skal du være opmærksom på at kort snude betyder ringere evne til naturlig nedkøling. 

Gibbs løber max fem meter af gangen så det går nemt xD

Vi går og drømmer om næste hunderace9_9

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

1 minut siden, Siri skrev:

Yeah en god tråd! Arbejder totalt målrettet på at blive klar til en HM. Okay totalt målrettet er måske så meget sagt, for har ikke været afsted i en uge  I morgen!

Jubii!  Hvem løber du med af hundene?  Du har allerede rundet de 10km og så er der slet ikke langt op til 21 B|

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, PinPoynter skrev:

Jubii!  Hvem løber du med af hundene?  Du har allerede rundet de 10km og så er der slet ikke langt op til 21 B|

Argh det siger du nok ;) Men altså i sidste uge løb jeg 7-8 km med en tid på 6,30 og det var bare totalt afslappet. Virkelig overskudsagtigt og uden anstrengelse. Det var fandme fedt!

Løber med Bonus, men nu hvor hvalpene er ved at være store skal Pai snart spændes for. Hun skal lige have et par ture løs først, så vi får formen på plads. Er MEGET spændt på at løbe med 2!!! Løber du med 2 nogle gange?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

1 minut siden, Siri skrev:

Argh det siger du nok ;) Men altså i sidste uge løb jeg 7-8 km med en tid på 6,30 og det var bare totalt afslappet. Virkelig overskudsagtigt og uden anstrengelse. Det var fandme fedt!

Løber med Bonus, men nu hvor hvalpene er ved at være store skal Pai snart spændes for. Hun skal lige have et par ture løs først, så vi får formen på plads. Er MEGET spændt på at løbe med 2!!! Løber du med 2 nogle gange?

Jeg løber tit med 2, men Charles tæller jo ikke rigtig, fordi han er verden dovneste hund, indtil vi ser rådyr :ph34r: ¬¬. Herhjemme løber jeg også nogle gange med Sally som 2. eller endda 3. hund, men  i klubben kan jeg ikke løbe med hende og Dexter sammen, da hun er alt for sindssyg når der er mere end en enkelt anden person udover migselv. 
To hunde er fedt, hvis de er et godt match, og ikke for stærke for dig, hvilket ikke er sansynligt med collier. 
Jeg lånte en af de andre hunde i klubben en dag, fordi ejeren ca 200 meter inde i en tur fik det dårligt, men ikke ville gøre hunden ked af det ved ikke at lade hende løbe :lol:
Lucy og Dexter løb rigtig godt sammen! 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

2 minutter siden, PinPoynter skrev:

Jeg løber tit med 2, men Charles tæller jo ikke rigtig, fordi han er verden dovneste hund, indtil vi ser rådyr  . Herhjemme løber jeg også nogle gange med Sally som 2. eller endda 3. hund, men  i klubben kan jeg ikke løbe med hende og Dexter sammen, da hun er alt for sindssyg når der er mere end en enkelt anden person udover migselv. 
To hunde er fedt, hvis de er et godt match, og ikke for stærke for dig, hvilket ikke er sansynligt med collier. 
Jeg lånte en af de andre hunde i klubben en dag, fordi ejeren ca 200 meter inde i en tur fik det dårligt, men ikke ville gøre hunden ked af det ved ikke at lade hende løbe 
Lucy og Dexter løb rigtig godt sammen! 

Var det til at styre med de to? Altså ikke alt for vildt træk?

Er i øvrigt totalt lykkelig for mit nye løbebælte. Det er 100 gange bedre end det gamle!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, Siri skrev:

Var det til at styre med de to? Altså ikke alt for vildt træk?

Er i øvrigt totalt lykkelig for mit nye løbebælte. Det er 100 gange bedre end det gamle!

ja, de var et super godt match! Lucy er border collie/weimeraner mix, gætter på ca 24 kg, men ikke så sindssygt adrenalin drevet som Sally. Og hun løber/trækker stabilt og kan sine dirigeringskommandoer.  Fedt med bæltet! 

20161025_172425.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Tilføj...