Hop til indhold

Den ultimative hundebil


Dorte
 Share

Recommended Posts

... som stadig er til at betale.

Pandaen har efterhånden rundet de 175.000 km og er ved at være betalt. Derfor er overvejelserne om en ny bil lige så stille startet.

Jeg ville gerne have plads til et stort bur fra bagenden (ca 1 m i bredden) og så et lidt mindre (ca. 60 cm) fra en sidedør - og så også plads til alt mit hunde-happengut. Jeg er typen, hvor stort set alt min træningsgrej ligger i bilen - så er jeg nemlig sikker på, at jeg ikke glemmer noget.

Hvad har I andre?

Hvad kan anbefales og hvad vil I advare imod?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror du kan få ret meget bil for pengene hvis du kigger på Dacia :) kender flere der har dem og er glade for dem. Har dog ikke selv erfaringer med dem. 

Dog skal du være obs på at i nye biler laves mange steder en indsnævring i toppen af bagagerummets åbning, så selvom burets mål burde kunne være i selve bilen, så er det ikke sikkert det kan gå ind - det problem fik vi da vi købte vores Peugeot 308sw sidste år! Og det fortalte bilsælgeren at det laves på mange nye biler - noget med aerodynamikken.. ¬¬ 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Vi har en Citroen Picasso som vi købte for en 4-5 år siden fra helt ny, der er god plads bagi til hundene. ;-)

Men skulle jeg uden lige at have undersøgt det helt vildt - sige noget i dag - så tror jeg jeg ville kigge på en Dacia Logan. Jeg har nogle hunde venner der har sådan en - rummelig og mån får meget for pengene ;-) de er glade for den.

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har luret lidt på Dacia både Logan og Duster på gule plader, men den der afskærmning til forsæderne sidder sådan ca. midt i sidedøren = ikke muligt at have et bur ind den vej. Men jeg har en kollega, hvis mand er bilsælger, og han siger, at lige med Dacia kan det slet ikke betale sig at købe gule plader. I stedet kan man (som jeg har gjort i Panda'en) hive sæderne ud og på den måde få det store bagagerum.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, Dorte skrev:

Jeg har luret lidt på Dacia både Logan og Duster på gule plader, men den der afskærmning til forsæderne sidder sådan ca. midt i sidedøren = ikke muligt at have et bur ind den vej. Men jeg har en kollega, hvis mand er bilsælger, og han siger, at lige med Dacia kan det slet ikke betale sig at købe gule plader. I stedet kan man (som jeg har gjort i Panda'en) hive sæderne ud og på den måde få det store bagagerum.

 

Jeg har jo lige købt en Dacia Logan - men får den først i morgen!!! Der er i hvert fald et bur der passer til den, som Linda herindefra har. Der har hun sine to aussiehanner. Det er et dobbeltbur, men jeg mener at man kan ta' skillevæggen ud, så er det et enkeltbur.

Jeg ville nok ikke kigge så meget på Duster, men hellere Lodgy. Den har min søster og svoger, og den har virkelig meget plads, en hel del mere end Duster. Altså, hvis man vælger den med 5 siddepladser, og ikke 7... ;)

Tror din kollegas mand har ret, tror ikke det kan betale sig ret meget at købe dem på gule plader.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en gammel Citroën C5, der skulle udskiftes, og vi kiggede Touran Van, Dacia og Citroën. Vi landede på en Grand C4 Picasso, fordi at den skulle passe til os begge, og ikke udelukkende hundebil, men den er skøn, vi har lagt alle sæde ned, der er god arbejds højde, god plads til dobbelt + enkelt bur (til nød 2 enkeltbure)  og rigeligt plads til kufferter, udstillingstelt og diverse andre ting og sager. Dejlige store ruder med fint udsyn og man sidder højt.

IMG_20170323_181712.jpg

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg haft Logan'en i nogle dage, og har også kørt en lidt længere tur i den (Nordfyn-Sønderjylland retur). Og jeg bli'r altså bare mere og mere glad for den... :x  Den er virkelig behagelig at køre, og så elsker jeg at bagagerummet er så stort! Jeg har ikke købt dobbeltburet endnu, men mine alm. bil-bure kan snildt stå i bagagerummet. Det er også langt lettere for hundene at komme ind i burene, da der ikke er nogen læssekant. Og så har jeg hele bagsædet "tilovers", hvor jeg kan pakke alt grej. Stævneteltet ligger også perfekt ovenpå burene, hvis der skulle være brug for endnu mere plads.

Dacian er jo en "billig" bil, men jeg synes ikke den føles "billig". Absolut ikke køremæssigt i hvert fald! Jeg købte den model med hele udstyrspakken, plus lidt ekstra. Andet kan ikke betale sig, da man heller ikke gi'r ret meget for ekstraudstyret. Jeg kunne måske godt mangle at sædevarmen havde flere niveauer, og at viskerne kunne indstilles trinløst, men ellers har den alt jeg skal bruge. Jeg er ikke ret gode venner med kørecomputeren, som jeg synes kunne være betjent på en lidt mere praktisk måde, men det er måske bare en vanesag.

 

IMG_3730.JPG

IMG_3733.JPG

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi "kom til" at købe ny bil i går, vi har ikke fået den endnu, men jeg tror at det bliver en rigtig god hundebil :cool: En Mercedes B180 på gule plader, glæder mig voldsomt til at få den hjem! :ivrig: Vi beholder pispotten, så kan vi få rejst bagsædet i den op igen, hvis vi en sjælden gang skulle få brug for det :-) Men hvor bliver det lækkert ikke at skulle have alt oppakningen bag hundeburene, så man ikke skal have det meste af det ud, for at man kan få hundene ud O.o:lol:

 

image.jpeg

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

vi har en seat alta fr på gule plader. Buret sidder hvor der ville være bagsæder. Det åbnes via sidedørerne og er todelt så begge hunde har deres eget bur. På den måde har vi stadig et "bagagerum" til alt mulig andet. Det er ikke en ny bil, og kører fantastisk. 

Den anden bil. vw amarok. Det er kun bur hvor der ville være bagsæder og det er altså ikke alt der kan smides i ladet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har nu haft Mercedesen i 5 dage og jeg er RET vild med den! :$ Den er virkelig lækker og behagelig at køre, og i modsætning til Skodaen, så kan Hovsa og Smokey selv hoppe ind i den, det er virkelig også et stort plus, især for Hovsa der hader at blive løftet på, så jeg tror også at han allerede er fan af den :-) 

Jeg har bestilt en dobbeltbur der passer til de to små, det er bare desværre udsolgt og kommer først om tusind år, men når det kommer, tror jeg at det bliver rigtig godt og så regner jeg med, udfra øjemål, at Joya's stofbur vil kunne stå mellem dobbeltburet og forsæderne, til de forholdsvis få gange, hun er med ude og køre.

Men i hvert fald ud fra kørekomfort og hundevenlig højde, får den en klar anbefaling herfra :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, Aussiepower! skrev:

Vi har nu haft Mercedesen i 5 dage og jeg er RET vild med den!  Den er virkelig lækker og behagelig at køre, og i modsætning til Skodaen, så kan Hovsa og Smokey selv hoppe ind i den, det er virkelig også et stort plus, især for Hovsa der hader at blive løftet på, så jeg tror også at han allerede er fan af den  

Jeg har bestilt en dobbeltbur der passer til de to små, det er bare desværre udsolgt og kommer først om tusind år, men når det kommer, tror jeg at det bliver rigtig godt og så regner jeg med, udfra øjemål, at Joya's stofbur vil kunne stå mellem dobbeltburet og forsæderne, til de forholdsvis få gange, hun er med ude og køre.

Men i hvert fald ud fra kørekomfort og hundevenlig højde, får den en klar anbefaling herfra

Det der med hundevenligheden betyder altså meget! Terkel har aldrig kunne li' at køre i bil (aner ikke hvorfor), han går og gemmer sig når han forstår at vi skal ud at køre, og så ryster han helt vildt. Ikke når han vel er kommet ind i bilen dog, så har han det fint! Men nu med Dacia'en kan jeg mærke at han slet ikke er så bekymret mere. Nu kan han også se ind i buret før han skal derind, og hopper ind uden problemer. Han er ikke så vild med at jeg lukker bagklappen, men det er faktisk også begyndt at bli' bedre. (og ja, jeg ææælsker stadig min nye bil... :x )

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

5 timer siden, korvis skrev:

Det der med hundevenligheden betyder altså meget! Terkel har aldrig kunne li' at køre i bil (aner ikke hvorfor), han går og gemmer sig når han forstår at vi skal ud at køre, og så ryster han helt vildt. Ikke når han vel er kommet ind i bilen dog, så har han det fint! Men nu med Dacia'en kan jeg mærke at han slet ikke er så bekymret mere. Nu kan han også se ind i buret før han skal derind, og hopper ind uden problemer. Han er ikke så vild med at jeg lukker bagklappen, men det er faktisk også begyndt at bli' bedre. (og ja, jeg ææælsker stadig min nye bil... :x )

Det har helt sikkert meget at sige! Hovsa har ved Skodaen altid helst holdt sig uden for rækkevidde (så meget som snoren nu har tilladt) og set ked ud, når vi har nærmet os bagenden af bilen, fordi han har vist at det betød at han blev løftet, hvilket han ikke bryder sig om, ergo har han heller ikke brudt sig om bilen.. Men Mercedesen har han slet ikke de samme forbehold overfor, der hopper han bare ind i sit bur og lægger sig :$

Link til indlæg
Del på andre sites

9 timer siden, korvis skrev:

Det der med hundevenligheden betyder altså meget! Terkel har aldrig kunne li' at køre i bil (aner ikke hvorfor), han går og gemmer sig når han forstår at vi skal ud at køre, og så ryster han helt vildt. Ikke når han vel er kommet ind i bilen dog, så har han det fint! Men nu med Dacia'en kan jeg mærke at han slet ikke er så bekymret mere. Nu kan han også se ind i buret før han skal derind, og hopper ind uden problemer. Han er ikke så vild med at jeg lukker bagklappen, men det er faktisk også begyndt at bli' bedre. (og ja, jeg ææælsker stadig min nye bil... )

Nu er det nok ikke helt relevant at jeg blander mig i diskussionen, da vi sikkert ikke har adgang til de samme modeller, men Scoop gemmer sig også når vi skal ud at køre. Ikke fordi han ikke kan lide det for når først han er inde i bilen er det helt fint, men han vægrer sig virkelig meget over at komme ind. Men kun når vi kører hjemmefra. Når vi har overstået besøg hos enten dyrlæge eller hospital/plejehjem eller hvor vi nu er og skal hjem, så er han vildt ivrig efter at komme ind i bilen. Jeg bruger altid en rampe til ham. 

Og kører denne her, som har rigeligt plads.

2014-durango-exterior-colorizer-jellybean-citadel-gw7-bright-white-c-c-awd-rwd-front.png.1afb8017bed7cb7415258ac7d9e76f1a.png

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...