Hop til indhold

Modermærkekræft


Jane
 Share

Recommended Posts

Oskar har været hos dyrlægen, da han har et sår/gevækst i huden. Dyrlægen mente det er kræft i en modermærke. Heldigvis er den ikke så stor. Oskar skal have den fjernet om en uge. Om det er spredning fra kræft andre steder i kroppen eller om kræften er opstået i huden, ved vi ikke endnu. Oskar er heldigvis upåvirket af det. Men efter jeg er kommet hjem er der faret 1000 tanker gennem hovedet på mig. Jeg har googlet og læst lidt om det, men syntes ikke der er meget læsestof at finde. 

I kloge folk herinde, kender og ved i noget on modermærkekræft hos hunde? 

 

FB1C1175-0DA8-450F-8F3F-B57C30E35258.thumb.jpeg.922d8331ffbb9b0b45853dca65a4a586.jpeg411B6F81-BEB2-413A-BE2C-D1D888B70859.thumb.jpeg.e8ca1b4d82a91e4e002ae038c1e77f10.jpeg7CC16A0F-84A6-40F8-8507-03C1156FB5C3.thumb.jpeg.17bad52b1154f4dcd52d1c6d27be50ea.jpeg

  • Sad 1
Link til indlæg
Del på andre sites

12 timer siden, Doberfan skrev:

Har desværre (eller måske skulle jeg sige heldigvis) ingen erfaring, jeg vidste faktisk ikke at hunde kunne få modermærkekræft. 

Krydser fingre for at det "bare" er i huden og ikke noget der er kommet indefra.

 

Jeg havde hellere aldrig hørt om det før. Men dyrlægen mente det var en modermærke der var kræft i, jeg har så aldrig set en modermærke på Oskar. Men forhåbentlig er jeg lidt klogere på torsdag. 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg havde misforstået dyrlægen. Hunde har ikke modermærker, men kan godt få modermærkekræft. Malignt melanom hedder det. I samråd med dyrelægen blev det besluttet at Oskar alligevel ikke skal opereres. Jeg havde det dårligt med at skulle have en gammel hund på 12 1/2 år i narkose og syntes det var synd at han efterfølgende skulle have gener fra operations såret. Dyrelægen syntes det var en fornuftig beslutning og ville selv have gjort det samme. Jeg skal holde øje med om det vokser og skulle det ske, må jeg sammen med dyrelægen finde ud af hvad vi så gør. Oskar er helt upåvirket og mærker intet ubehag. 

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...