Hop til indhold

GD og trapper.?


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

hvis man har trapper op til sin lejlighed hvorlænge bør man så bære vuf op før han/hun er gammel nok til at måtte gå på trapper.

det er fordi Tulle er død og jeg vil godt have en ny GD men jeg bord pt på 1 sal vilket er noget lort for at sige det lige ud, men hvis det er det som skal til for at jeg kan holde GD igen er jeg villig til det selvom det bliver hort 

 

PS undskylder mit korte inlæg håber der er en som ved lidt om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, det er længe siden!

Det gør mig meget ondt at du har mistet Tulle. Jeg mistede selv Vinnie for et par år siden - helt utroligt at det er så længe!

At du bor på 1. sal behøver altså ikke at forhindre dig i at få en grande igen. Det er ikke mange trapper. Bær din hvalp så længe du kan, og sørg i øvrigt for at den får styrket muskler og led ved at gå på forskelligt underlag - f.eks. strand, skov osv. så det ikke er hårdt fortov hele tiden.

Medens jeg havde Vinnie, gik hun op og ned ad trapperne til 1. sal mange gange dagligt, og hun fik alligevel 10 år med førligheden i behold.

Link til indlæg
Del på andre sites

2 minutter siden, GRAND DANE skrev:

jeg tror ikke jeg kan slæbe en fuldvoksen GD ret mange cm, har jo mest pc nørd fysik. men jeg har lidt kig på en Weimaraner de vejer 40kg som voksne.

skal de også bæres op af trapper som hvalpe eller hvordan'?. tror godt jeg kan slæbe 30kg vuffer

Ja det skal de, så du skal bare i gang med at træne ;-)

 

Link til indlæg
Del på andre sites

7 minutter siden, GRAND DANE skrev:

jeg tror ikke jeg kan slæbe en fuldvoksen GD ret mange cm, har jo mest pc nørd fysik. men jeg har lidt kig på en Weimaraner de vejer 40kg som voksne.

skal de også bæres op af trapper som hvalpe eller hvordan'?. tror godt jeg kan slæbe 30kg vuffer

Har du tid og lyst til at gå på jagt eller jogge 20 km hver dag? Er du klar til at hænge i snoren medens din hund forsøger at fange alt, der går forbi? Ellers vil jeg ikke anbefale en Weimaraner. Det er en meget anderledes hund end en Grand Danois!

Kom lige i tanker om denne lille joke ;)

Weimaraner.jpg

Redigeret af Umulia
Link til indlæg
Del på andre sites

20 timer siden, Umulia skrev:

Hej, det er længe siden!

Det gør mig meget ondt at du har mistet Tulle. Jeg mistede selv Vinnie for et par år siden - helt utroligt at det er så længe!

At du bor på 1. sal behøver altså ikke at forhindre dig i at få en grande igen. Det er ikke mange trapper. Bær din hvalp så længe du kan, og sørg i øvrigt for at den får styrket muskler og led ved at gå på forskelligt underlag - f.eks. strand, skov osv. så det ikke er hårdt fortov hele tiden.

Medens jeg havde Vinnie, gik hun op og ned ad trapperne til 1. sal mange gange dagligt, og hun fik alligevel 10 år med førligheden i behold.

Det er jeg ret glad for at høre det ville være lækkert med en ny grander.

Link til indlæg
Del på andre sites

20 timer siden, Umulia skrev:

Har du tid og lyst til at gå på jagt eller jogge 20 km hver dag? Er du klar til at hænge i snoren medens din hund forsøger at fange alt, der går forbi? Ellers vil jeg ikke anbefale en Weimaraner. Det er en meget anderledes hund end en Grand Danois!

Kom lige i tanker om denne lille joke

Weimaraner.jpg

Det lyder ret voldsomt så det er nok ikke den rigtige race at anskaffe

Link til indlæg
Del på andre sites

3 timer siden, MissMilladk skrev:

Trist med Tulle :ae: Jeg har faktisk tænkt på dig og Tulle nogle gange og hvordan det mon gik med jer.

Tut blev aflivet fordi hun gik dårligt hun kunne dårlig nok rejse sig op når hun havet sovet og hun haveden en del knuder som skulle fjernes. så efter at have snakket med mine forældre blev vi enige om at hun skulle aflives 1 december, men hinnes tilstand blev dårligere og dårligere så der var ikke så meget at snakke om, hun blev aflivet for omkring 14dage siden. men hun blev 12,5 år gammel, så det er nok okay jeg nåede at have henne i 9år.

Link til indlæg
Del på andre sites

10 timer siden, GRAND DANE skrev:

Tut blev aflivet fordi hun gik dårligt hun kunne dårlig nok rejse sig op når hun havet sovet og hun haveden en del knuder som skulle fjernes. så efter at have snakket med mine forældre blev vi enige om at hun skulle aflives 1 december, men hinnes tilstand blev dårligere og dårligere så der var ikke så meget at snakke om, hun blev aflivet for omkring 14dage siden. men hun blev 12,5 år gammel, så det er nok okay jeg nåede at have henne i 9år.

Ja 12 år er vel også ret flot for en GD?

Hun har haft et dejligt langt liv hos dig :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
På 10/20/2017 den 14:29 , GRAND DANE skrev:

Tut blev aflivet fordi hun gik dårligt hun kunne dårlig nok rejse sig op når hun havet sovet og hun haveden en del knuder som skulle fjernes. så efter at have snakket med mine forældre blev vi enige om at hun skulle aflives 1 december, men hinnes tilstand blev dårligere og dårligere så der var ikke så meget at snakke om, hun blev aflivet for omkring 14dage siden. men hun blev 12,5 år gammel, så det er nok okay jeg nåede at have henne i 9år.

Wow, 12,5 år for en GD, det er godt nok imponerende.  Dejligt at se dig herinde igen, selvom det selvfølgelig er triste omstændigheder. Men godt du har mod på at få hund igen, hvad du så end ender med. Held og lykke med det! 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...