GRAND DANE Skrevet Oktober 18, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2017 hvis man har trapper op til sin lejlighed hvorlænge bør man så bære vuf op før han/hun er gammel nok til at måtte gå på trapper. det er fordi Tulle er død og jeg vil godt have en ny GD men jeg bord pt på 1 sal vilket er noget lort for at sige det lige ud, men hvis det er det som skal til for at jeg kan holde GD igen er jeg villig til det selvom det bliver hort PS undskylder mit korte inlæg håber der er en som ved lidt om det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret Oktober 19, 2017 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2017 Det gør mig ondt at du ikke har Tulle mere. Siger man ikke at man skal undgå trapper til de er udvokset? Det er jo mindst et år, nok også mere når det er en af de helt store racer. Så der skal vist noget styrketræning til Lad os endelig høre mere om dine planer når engang du når så langt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Oktober 19, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2017 jeg tror ikke jeg kan slæbe en fuldvoksen GD ret mange cm, har jo mest pc nørd fysik. men jeg har lidt kig på en Weimaraner de vejer 40kg som voksne. skal de også bæres op af trapper som hvalpe eller hvordan'?. tror godt jeg kan slæbe 30kg vuffer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 19, 2017 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2017 Hej, det er længe siden! Det gør mig meget ondt at du har mistet Tulle. Jeg mistede selv Vinnie for et par år siden - helt utroligt at det er så længe! At du bor på 1. sal behøver altså ikke at forhindre dig i at få en grande igen. Det er ikke mange trapper. Bær din hvalp så længe du kan, og sørg i øvrigt for at den får styrket muskler og led ved at gå på forskelligt underlag - f.eks. strand, skov osv. så det ikke er hårdt fortov hele tiden. Medens jeg havde Vinnie, gik hun op og ned ad trapperne til 1. sal mange gange dagligt, og hun fik alligevel 10 år med førligheden i behold. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret Oktober 19, 2017 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2017 2 minutter siden, GRAND DANE skrev: jeg tror ikke jeg kan slæbe en fuldvoksen GD ret mange cm, har jo mest pc nørd fysik. men jeg har lidt kig på en Weimaraner de vejer 40kg som voksne. skal de også bæres op af trapper som hvalpe eller hvordan'?. tror godt jeg kan slæbe 30kg vuffer Ja det skal de, så du skal bare i gang med at træne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 19, 2017 Rapporter Share Besvaret Oktober 19, 2017 (rettet) 7 minutter siden, GRAND DANE skrev: jeg tror ikke jeg kan slæbe en fuldvoksen GD ret mange cm, har jo mest pc nørd fysik. men jeg har lidt kig på en Weimaraner de vejer 40kg som voksne. skal de også bæres op af trapper som hvalpe eller hvordan'?. tror godt jeg kan slæbe 30kg vuffer Har du tid og lyst til at gå på jagt eller jogge 20 km hver dag? Er du klar til at hænge i snoren medens din hund forsøger at fange alt, der går forbi? Ellers vil jeg ikke anbefale en Weimaraner. Det er en meget anderledes hund end en Grand Danois! Kom lige i tanker om denne lille joke Redigeret Oktober 19, 2017 af Umulia Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Oktober 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2017 20 timer siden, Umulia skrev: Hej, det er længe siden! Det gør mig meget ondt at du har mistet Tulle. Jeg mistede selv Vinnie for et par år siden - helt utroligt at det er så længe! At du bor på 1. sal behøver altså ikke at forhindre dig i at få en grande igen. Det er ikke mange trapper. Bær din hvalp så længe du kan, og sørg i øvrigt for at den får styrket muskler og led ved at gå på forskelligt underlag - f.eks. strand, skov osv. så det ikke er hårdt fortov hele tiden. Medens jeg havde Vinnie, gik hun op og ned ad trapperne til 1. sal mange gange dagligt, og hun fik alligevel 10 år med førligheden i behold. Det er jeg ret glad for at høre det ville være lækkert med en ny grander. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Oktober 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2017 20 timer siden, Umulia skrev: Har du tid og lyst til at gå på jagt eller jogge 20 km hver dag? Er du klar til at hænge i snoren medens din hund forsøger at fange alt, der går forbi? Ellers vil jeg ikke anbefale en Weimaraner. Det er en meget anderledes hund end en Grand Danois! Kom lige i tanker om denne lille joke Det lyder ret voldsomt så det er nok ikke den rigtige race at anskaffe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret Oktober 20, 2017 Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2017 Trist med Tulle Jeg har faktisk tænkt på dig og Tulle nogle gange og hvordan det mon gik med jer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Oktober 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 20, 2017 3 timer siden, MissMilladk skrev: Trist med Tulle Jeg har faktisk tænkt på dig og Tulle nogle gange og hvordan det mon gik med jer. Tut blev aflivet fordi hun gik dårligt hun kunne dårlig nok rejse sig op når hun havet sovet og hun haveden en del knuder som skulle fjernes. så efter at have snakket med mine forældre blev vi enige om at hun skulle aflives 1 december, men hinnes tilstand blev dårligere og dårligere så der var ikke så meget at snakke om, hun blev aflivet for omkring 14dage siden. men hun blev 12,5 år gammel, så det er nok okay jeg nåede at have henne i 9år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret Oktober 21, 2017 Rapporter Share Besvaret Oktober 21, 2017 10 timer siden, GRAND DANE skrev: Tut blev aflivet fordi hun gik dårligt hun kunne dårlig nok rejse sig op når hun havet sovet og hun haveden en del knuder som skulle fjernes. så efter at have snakket med mine forældre blev vi enige om at hun skulle aflives 1 december, men hinnes tilstand blev dårligere og dårligere så der var ikke så meget at snakke om, hun blev aflivet for omkring 14dage siden. men hun blev 12,5 år gammel, så det er nok okay jeg nåede at have henne i 9år. Ja 12 år er vel også ret flot for en GD? Hun har haft et dejligt langt liv hos dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Oktober 21, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 21, 2017 1 time siden, MissMilladk skrev: Ja 12 år er vel også ret flot for en GD? Hun har haft et dejligt langt liv hos dig Jo det er bestemt i den pæne ende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret November 3, 2017 Rapporter Share Besvaret November 3, 2017 På 10/20/2017 den 14:29 , GRAND DANE skrev: Tut blev aflivet fordi hun gik dårligt hun kunne dårlig nok rejse sig op når hun havet sovet og hun haveden en del knuder som skulle fjernes. så efter at have snakket med mine forældre blev vi enige om at hun skulle aflives 1 december, men hinnes tilstand blev dårligere og dårligere så der var ikke så meget at snakke om, hun blev aflivet for omkring 14dage siden. men hun blev 12,5 år gammel, så det er nok okay jeg nåede at have henne i 9år. Wow, 12,5 år for en GD, det er godt nok imponerende. Dejligt at se dig herinde igen, selvom det selvfølgelig er triste omstændigheder. Men godt du har mod på at få hund igen, hvad du så end ender med. Held og lykke med det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts