Hop til indhold

Tåbelige kvindemenneske!


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Hvis nogen skulle ha' lyst til at se klippet med det tåbelige kvindemenneske kan det ses her:

 

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=83329

 

 

Der er også flere andre "interesante" klip med denne "hundeekspert" :roll:

 

Svensk Tv skulle skamme sig over at vise sådan noget bras!!! :evil: (men det er jo næsten det rene vand ift. Cesar Millan, som desværre er enormt populært hos vores broderfolk :cry:)

 

Tak for linket, jeg er en tumpe til at finde dem :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 116
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Når hunden forsvarer en ressource er den jo bare HUND som hunde er overfor hinanden.

 

Jeg ved ikke, hvad der ligger i at du ikke "accepterer" ressourceforsvar, men det er en del af hundens medfødte adfærd, som man ikke kan slette af dens hukommelse.

 

Jeg har haft ressourceforsvarende hunde og dette blev overvundet gennem tillid til at vi, familien, ikke tog noget fra hundene, som de havde gang i uden at bytte med noget bedre.

Med tiden kunne vi tage alt fra disse hunde - uden at have noget at bytte med.

 

Tillid er nøgleordet.

 

En goldenhvalp vi købte forsvarede indædt sit "bytte", godt oplært af en tåbelig opdrætter som mente, man skal kunne tage noget fra en hund og derfor fratog hvalpene deres "bytte" hvad enten det var legetøj eller mad.

Det han skabte var noget nærmest et monster med stor mistillid til alle tobenede når hun lå med et ben eller andet godt.

Der gik ½ år hvor det eneste overhovedet vi gjorde var at respektere hendes knurren og vise pascifiserende adfærd (skabe afstand, sænke tempoet og se bort når vi skulle passere hende) og en dag kom hun selv og "præsenterede" et lækkert ben for os.

Siden den dag kunne vi tage alt fra hende uden mistillid fra hendes side, og belønningen var en godbid.

 

Jeg er nu altså også af den mening at man skal kunne tage stort set alt fra sin hund, men jeg mener så bare der er bedre måder at træne det på end den der bliver brugt i klippet eller ved bare at tage det og lære hunden at der ikke kommer noget godt ud af når et menneske nærmer sig, men som du siger med tillid :5up:

 

Da vi var på vej op til bageren igår fandt Dumle en halv (klam og halvmuggen) bolle på vejen han samlede op. Jeg sagde straks "Slip!" (fik det vist sagt lidt hårdt fordi jeg var nervøs for hvad han havde fået fat i) og straks slap han den og kom hen og fik en godbid. Det havde for Dumle aldrig kunnet lade sig gøre hvis ikke han vidste jeg giver ham noget godt når han slipper og at jeg flytter mig når han knurrer og finder noget bedre jeg først kaster hen til ham, efter smagsprøven kan vi så bytte :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nu altså også af den mening at man skal kunne tage stort set alt fra sin hund, men jeg mener så bare der er bedre måder at træne det på end den der bliver brugt i klippet eller ved bare at tage det og lære hunden at der ikke kommer noget godt ud af når et menneske nærmer sig, men som du siger med tillid :5up:

 

Mon ikke vi alle mener, at man skal kunne få alt fra sin hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

det er altså faktiks nærmest komisk at se:shock: Det komiske liggeri hvordan man som mennske kan synes at man har succes med "træningen" når man kommer ud til at glad, social hund, der tydeligvis har lært at vogte som en del af legen, når den har fået tilkæmpet sig et eller andet og hunden man efterlader, ganske vist slipperdet den har, men som stadig bider hvis den røres og som tydeligvis kun slipper genstanden af frygt:shock:

 

Jeg har ikke lyd på computeren, men så får man set bedre på krobssproget og jeg så en glad hund, der var blevet vænnet til at blive jagtet og forsøgt frastjålet sine huggede emner. Ganske sjovt jo faktisk og ganske letløst ved at havelært hunden et slipsignal og bytte for en godbid:)

Link til indlæg
Del på andre sites

I guder :roll::roll:

 

Jeg ved godt, at jeg er nu udi det her hundefører-væsen, men hvis jeg nogensinde mødte en træner, der begyndte at smide ting efter min hund, så kunne vedkommende være helt sikker på, at det næste der blev smidt, blev smidt efter h*n.

 

Hvis Liva får tænderne i noget, hun ikke må, leger vi bytte-leg. Når hun har fået et ben/tyggepind/okseøre osv., får hun lov til at have det i fred. Tit er hun dog så stolt af det, at det lige skal vises frem. Når hun gør det, tager jeg imod, siger "tak", holder det i et par sekunder for at så give det tilbage med et "værsgo".

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der har set nogen af de andre klip? Hun har da vist en forkærlighed for den pose der:roll: Den kan bruges til det hele.

Hun må egentlig være glad for at det er nogle ret dygtige hunde hun er ude til... Når hun sådan forlanger at hunden skal lægger sig ned hvergang den ser andre hunde, så er det da godt den kan signalet, især når man ellers får kastet en pose i "hovedet", hvis man ikke hører godt nok:roll:

 

Og undskyld schæferejere, men er det ikke lidt typisk at sådan et kvindemenneskenetop selv har schæfer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der har set nogen af de andre klip? Hun har da vist en forkærlighed for den pose der:roll: Den kan bruges til det hele.

Hun må egentlig være glad for at det er nogle ret dygtige hunde hun er ude til... Når hun sådan forlanger at hunden skal lægger sig ned hvergang den ser andre hunde, så er det da godt den kan signalet, især når man ellers får kastet en pose i "hovedet", hvis man ikke hører godt nok:roll:

 

Og undskyld schæferejere, men er det ikke lidt typisk at sådan et kvindemenneskenetop selv har schæfer?

 

Jeg har foreløbig set afsnittene med lille Crispy og Evita.

 

Det er typisk kontrol over hunden hun vil have ikk?

Skidt med hvordan hunden har det...

 

Jeg synes også hun er lidt komisk denne Barbro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har foreløbig set afsnittene med lille Crispy og Evita.

 

Det er typisk kontrol over hunden hun vil have ikk?

Skidt med hvordan hunden har det...

 

Jeg synes også hun er lidt komisk denne Barbro.

 

 

Det var de hunde der var bange ikke??

 

Der var hun heldigvis ikke nær så farlig..

 

Jegså ingen af dem færdig, men den med papillonen var det ikke sådan ok? Han var bange for "ting" ikke?

Det så da ud som omde fik ham lokket til lidt mere efterhånden:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var de hunde der var bange ikke??

 

Der var hun heldigvis ikke nær så farlig..

 

Jegså ingen af dem færdig, men den med papillonen var det ikke sådan ok? Han var bange for "ting" ikke?

Det så da ud som omde fik ham lokket til lidt mere efterhånden:)

 

Jeg synes også det så ok ud med papillonen og uden at ville nedgøre Barbro mener jeg ikke problemet har været så stort, muligvis overfortolket, og vi så det jo ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ dog, det er jo det rene flashback til den gang i de gode gamle dage, hvor vi havde vores første hund. Dog skulle det der blev kastet larme, så nøgler og hundens kæde blev kraftigt anbefalet, men der var ingen tærte og kaffepause...måske var det derfor de metoder gik af mode...eller... :mrgreen:

 

Ja, puhaaa... Jeg har lige set afsnitet om Freddie og bliver sgu så vred og ked...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, puhaaa... Jeg har lige set afsnitet om Freddie og bliver sgu så vred og ked...

 

Ja og det allermest ubegribelige er, at vi virkelig troede, at det var vejen frem den gang...godt vi denne gang besluttede, at vi abolut INTET vidste om at have hund. Så er der da en chance for ikke at falde tilbage i dynget igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og det allermest ubegribelige er, at vi virkelig troede, at det var vejen frem den gang...godt vi denne gang besluttede, at vi abolut INTET vidste om at have hund. Så er der da en chance for ikke at falde tilbage i dynget igen...

 

Vi flytter os vel alle - eller næsten alle - og indser at tidligere metoder/holdninger ikke holder vand længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det så ok ud med papillonen og uden at ville nedgøre Barbro mener jeg ikke problemet har været så stort, muligvis overfortolket, og vi så det jo ikke...

 

nej man så ikke rigtigt at hun var bange vel? På mig virkede hun meget normal minihundeagtigt... Sådan " jeg passer lige på at ingen træder på mig":-D

 

edit: Jeg så det lige færdigt... Mærkelig form for indkald... jeg er ikke så skrap til svensk.. talte de om at hunden rystede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, puhaaa... Jeg har lige set afsnitet om Freddie og bliver sgu så vred og ked...

 

ja og sikke en elendig timing med den pose der, hun er da heldig at hunden ikke har problmer med mennekser og det lykkes hende jo faktisk heller ikke..

jeg er sikker på at han hader andre hunde lige meget og elsker at jage hestene ligeså meget når hun er taget hjem:roll:

 

Men ih altså nogle dejlig steder folk bor i sverige:-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har foreløbig set afsnittene med lille Crispy og Evita.

 

Det er typisk kontrol over hunden hun vil have ikk?

Skidt med hvordan hunden har det...

 

Jeg synes også hun er lidt komisk denne Barbro.

 

stakkels evita:( om jeg fatter at man skal kalde på den strenge måde:(

 

Jeg er da enig med barbro i at hunden gerne må føle at ejer har kontrol, men hunden skal da ikke føle, at med mindre den sidder, så går verden af lave??

Link til indlæg
Del på andre sites

edit: Jeg så det lige færdigt... Mærkelig form for indkald... jeg er ikke så skrap til svensk.. talte de om at hunden rystede?

 

Det gjorde de et af afsnittene, kan ikke lige huske om det var dette "skaka" betyder ryste

Link til indlæg
Del på andre sites

ja og sikke en elendig timing med den pose der, hun er da heldig at hunden ikke har problmer med mennekser og det lykkes hende jo faktisk heller ikke..

jeg er sikker på at han hader andre hunde lige meget og elsker at jage hestene ligeså meget når hun er taget hjem:roll:

 

Men ih altså nogle dejlig steder folk bor i sverige:-P

 

 

Symptombehandling og tilførelse af ubehag ifm. Freddie så en anden hund. Kan det blive meget bedre?

 

Hold da op en lækker fold :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Når hunden forsvarer en ressource er den jo bare HUND som hunde er overfor hinanden.

 

Jeg ved ikke, hvad der ligger i at du ikke "accepterer" ressourceforsvar, men det er en del af hundens medfødte adfærd, som man ikke kan slette af dens hukommelse.

 

Jeg har haft ressourceforsvarende hunde og dette blev overvundet gennem tillid til at vi, familien, ikke tog noget fra hundene, som de havde gang i uden at bytte med noget bedre.

Med tiden kunne vi tage alt fra disse hunde - uden at have noget at bytte med.

 

Tillid er nøgleordet.

 

En goldenhvalp vi købte forsvarede indædt sit "bytte", godt oplært af en tåbelig opdrætter som mente, man skal kunne tage noget fra en hund og derfor fratog hvalpene deres "bytte" hvad enten det var legetøj eller mad.

Det han skabte var noget nærmest et monster med stor mistillid til alle tobenede når hun lå med et ben eller andet godt.

Der gik ½ år hvor det eneste overhovedet vi gjorde var at respektere hendes knurren og vise pascifiserende adfærd (skabe afstand, sænke tempoet og se bort når vi skulle passere hende) og en dag kom hun selv og "præsenterede" et lækkert ben for os.

Siden den dag kunne vi tage alt fra hende uden mistillid fra hendes side, og belønningen var en godbid.

 

 

er godt klar over at at resurcefosvar er en naturlig del af hundene og noget naturligt men nej jeg ville ikke acceptere dette hos mig

 

jeg skal kunne tage tingene fra hundene og kan ikke bruge til noget en hund som forsvarer mad eller legetøj i mine øjne er den nervesvag og ikke særlig sujnd i sit hoved hvis den bider sin familie hvis de nærmer sig dens mad eller lign

de må forsvare deres mad overfor andre hunde men men min baby og mig eller folk tæt på familen nej

 

jeg mener bestemt ikke at resurceforsvar altid har noget med tillid og gøre

jeg tror bestemt ikke på alt det der hallgren pjat

der er hunde som forsvarer deres ting ikke grundet tillid med grundet den mener at det er dens ret til og forsvare dette her noget som hunden mener er dens og så er der hunde som forsvare grundet tillid

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
er godt klar over at at resurcefosvar er en naturlig del af hundene og noget naturligt men nej jeg ville ikke acceptere dette hos mig

 

Du kan lige så godt sige, at du ikke accepterer en bestemt grad af "byttedrift" hos en hund, så...

 

Ressourceforsvar ligger til de fleste hunde i en eller anden grad og kan fremprovokeres ved forkert håndtering.

 

jeg skal kunne tage tingene fra hundene

 

Det skal vi allesammen kunne - og det kan vi også, når vi vænner hunden til at føle tillid til at det er OK.

 

og kan ikke bruge til noget en hund som forsvarer mad eller legetøj

 

Naturen og avlen tager da ikke hensyn til hvad du kan bruge eller ej af drift hos en hund!

Det er der hvad enten du mener du kan bruge det eller ikke.

 

i mine øjne er den nervesvag og ikke særlig sujnd i sit hoved hvis den bider sin familie hvis de nærmer sig dens mad eller lign

de må forsvare deres mad overfor andre hunde men men min baby og mig eller folk tæt på familen nej

 

Så kan jeg kun beklage din manglende accept af og respekt for hvad en hund er.

Hvis du vitterligt forventer at en hund, et dyr, skal lave om på sine instinkter og drifter afhængig af hvad du vil have eller kan bruge, ja så beklager jeg at du har hund.

 

Hvis en hund i ressourceforsvar bider dig, dit barn eller andre tæt på familien, så er det pga. dårlig opdragelse og med dette mener jeg enten for hård opdragelse eller at hunden har lært, at den bliver nødt til at beskytte sine ressourcer for at have dem i fred.

 

En hund som har lært at aflevere hvad som helst i tillid til sin ejer, bider ikke.

Undskyld, men jeg synes du er inde på et skråplan med den tankegang med at en hund skulle være nervesvag eller usund fordi den forsvarer sin ressource.

 

jeg mener bestemt ikke at resurceforsvar altid har noget med tillid og gøre

 

Det kommer muligvis an på hvordan du definerer tillid

 

jeg tror bestemt ikke på alt det der hallgren pjat

 

Jeg ved ikke lige hvorfor du blander Anders Hallgren ind i det?

Det er almindelig viden hos etologer, adfærdsbehandlere, instruktører og mange andre hundefolk/hundejere at hunde har et medfødt regelsæt, som de hævder overfor hinanden.

 

Hvorfor i alverden skulle hunde have andre regler for hvordan de opfører sig overfor mennesker, hvis de ikke lærer, at de ikke behøver hævde disse regler?

 

Hvis du vil nævne Hallgren som ophavsmand til tanken om ret til at forsvare ressourcer forbigår du en mængde kompetente adfærdsforskere og etologer.

Det er nemlig ikke en Anders Hallgren "ting"...

 

der er hunde som forsvarer deres ting ikke grundet tillid med grundet den mener at det er dens ret til og forsvare dette her noget som hunden mener er dens og så er der hunde som forsvare grundet tillid

 

Jeg går ud fra du mener mistillid...

 

Markeringen: Ja, fordi hunde har disse regler overfor hinanden og naturligvis også regner med, at vi tossede mennesker overholder reglerne. Hvordan skulle de kunne andet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det nu for noget underligt noget, at en hund ikke må have ressourceforsvar? Det har alle bare nogenlunde udviklede dyr da - og i høj grad også mennesker. I virkeligheden er det jo ikke andet end simpel biologi. Man overlever ikke, hvis man ikke kan holde på sine ressourcer, og bare lader andre tage dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Du kan lige så godt sige, at du ikke accepterer en bestemt grad af "byttedrift" hos en hund, så...

Ressourceforsvar ligger til de fleste hunde i en eller anden grad og kan fremprovokeres ved forkert håndtering.

 

 

 

Det skal vi allesammen kunne - og det kan vi også, når vi vænner hunden til at føle tillid til at det er OK.

 

 

 

Naturen og avlen tager da ikke hensyn til hvad du kan bruge eller ej af drift hos en hund!

Det er der hvad enten du mener du kan bruge det eller ikke.

 

 

 

Så kan jeg kun beklage din manglende accept af og respekt for hvad en hund er.

Hvis du vitterligt forventer at en hund, et dyr, skal lave om på sine instinkter og drifter afhængig af hvad du vil have eller kan bruge, ja så beklager jeg at du har hund.

 

Hvis en hund i ressourceforsvar bider dig, dit barn eller andre tæt på familien, så er det pga. dårlig opdragelse og med dette mener jeg enten for hård opdragelse eller at hunden har lært, at den bliver nødt til at beskytte sine ressourcer for at have dem i fred.

 

En hund som har lært at aflevere hvad som helst i tillid til sin ejer, bider ikke.

Undskyld, men jeg synes du er inde på et skråplan med den tankegang med at en hund skulle være nervesvag eller usund fordi den forsvarer sin ressource.

 

 

 

Det kommer muligvis an på hvordan du definerer tillid

 

 

 

Jeg ved ikke lige hvorfor du blander Anders Hallgren ind i det?

Det er almindelig viden hos etologer, adfærdsbehandlere, instruktører og mange andre hundefolk/hundejere at hunde har et medfødt regelsæt, som de hævder overfor hinanden.

 

Hvorfor i alverden skulle hunde have andre regler for hvordan de opfører sig overfor mennesker, hvis de ikke lærer, at de ikke behøver hævde disse regler?

 

Hvis du vil nævne Hallgren som ophavsmand til tanken om ret til at forsvare ressourcer forbigår du en mængde kompetente adfærdsforskere og etologer.

Det er nemlig ikke en Anders Hallgren "ting"...

 

 

 

Jeg går ud fra du mener mistillid...

 

Markeringen: Ja, fordi hunde har disse regler overfor hinanden og naturligvis også regner med, at vi tossede mennesker overholder reglerne. Hvordan skulle de kunne andet?

 

 

byttedrift har mine hunde masser af mangler de ikke overhovedet derfor forsvarer de ikke maden eller legetøjet hvis vi tager det eller nærmer sig dem mens de spiser

 

ninamor

vi bliver vidst aldrig enige om dette her det kan vi blive enige om i det mindste om det er mig som ikke kan acceptere hundens naturlige drifter tjaaa jeg ser nu masser af eksempler på hundeejere der vil negligere og fjerne naturlige drifter hos hunden som jagt på andre dyr,byttedrift,at hundene hopper op stjæler mad osv osv dette er ogå naturlige drifter hos hunde som mange ikke vil have så spørger jeg hvad er problemet der hvis hunden skal have lov og have sine drifter:?::?::?:

 

og hunde skal stadig ikke bide pga de spiser mad eller leger med en legeting hvad kan du som ejer bruge til at din hund ikke vil lade dig komme i nærheden af den når den spiser:confused::confused::confused:

 

mht anders hallgren var det bare et eksempel på en forsker i adfærd som udtaler dette er goidt klar over der er flere

 

nej jeg mener ikke disse regler gælder for mennesket det kan mine hunde sagtens skelne de forsvarer aldrig mad overfor mennesker ved dog ikke med fremmede men jeg kunne spise af deres skål med dem hvis jeg ville

 

jeg mener stadig ikke at forsvar af mad feks altid har noget med tillid og gøre nogen hunden har bare en tendens til at forsvare deres ting overfor alt og alle inkl de mennesker den holder af

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...