Hop til indhold

Tåbelige kvindemenneske!


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Uhhhh!

 

Jeg zappede lige lidt kanaler og kom til SV1, hvor der var et indslag med en hundeejer som øjensynligt havde problemer med sin mellempudel, Nelly, omkring ressourcer.

 

TV har så en "ekspert" som skulle hjælpe med problemet, en kvinde på vel 70 år, hvilket er fint nok, hvis bare hun havde fulgt med tiden.

 

Træningen: Nelle havde nogle friske ko ribben som var ressourcen hun skulle afstå fra at forsvare.

Ejeren skulle i stedet for en aflevering og bytte, bytte købmand, kalde hunden til sig, hvilket også kan være fint - hvis det virker.

 

"Nelly, kom hit". Intet skete. "Nelly kom hiit!!"

Stadig intet.

 

Efter nogle forsøg hvor Nelly ikke løb til ejeren, som stod vel 10 m væk (det foregik i haven) kastede eksperten en handske eller lignende i måsen på hunden.

 

Omsider fandt hunden hjem og blev rost (med elendig timing)

 

Benet blev i mellemtiden udskiftet med en mindre attraktiv klud og indkaldet blev øvet med stadig større succes ved hjælp af bestemt stemme plus tramp i jorden.

Nelly kom næsten straks. Ejeren kunne tage kluden uden problemer.

 

Kaffepause. De fik hjemmebagt tærte til kaffen

 

Derefter gentog seancen sig, men denne gang med et stort kikse"ben".

 

Denne kiks var meget lækker, syntes Nelly og hun var ikke umiddelbart stemt for at lægge benet og løbe hjem til ejeren, som nu stod på endnu større afstand.

 

Eksperten "hjalp" Nelly med at beslutte sig ved hjælp af en bærepose halvfyldt med et eller andet, som hun kastede efter hunden. Den ene gang formåede hun at kaste posen efter at Nelly havde vendt sig mod hende, så hunden måtte springe til side for ikke at få posen i hovedet :5up:

 

Så syntes både ekspert og hundeejer at det gik så godt at de blev helt høje af succesen og eksperten viste så, at ejeren kunne klappe Nelly før afleveringen:Nelly lå ned med sin kiks og eksperten begyndte at stryge hende hastigt frem og tilbage over ryggen.

 

HAPS og hun havde en hund i hånden!

 

Hun blev bidt noget så eftertrykkeligt på begge sider af hånden lige ved tommelfingeren - 4 pæne huller!

Ej det gjorde ondt!

 

Hun tog det nu pænt, men advarede ikke mod metoden!

 

Så de svenske skadestuer kan muligvis forvente ekstra kunder i bixen de næste dage.

Suk :(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 116
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

For mig lyder det som noget min mor altid tordnede imod... kan helt høre hende i mit øre ;-)

MAN DRILLER IKKE HUNDE.... undskyld de store bogstaver... men den sætning blev absolut kun sagt med store bogstaver.

Den blev hevet op af posen hvis en af os formastede os til at snuppe hundens ting og liiiige synes det var sjovt at gemme dem for hende... vifte med dem foran næsen på hende, og så snuppe dem igen :oops:

Vi har altid KUNNET tage ting/mad fra vores hund... hvis det nu skulle være nødvendigt, men det er sørme ikke noget vi har gået og gjort for sportens skyld, og slet ikke for at opnå noget andet (her var det indkald... eller?)

At man så i dag oven i købet er blevet klogere på hundens naturlige adfærd (men åbenbart ikke alle svenske adfærdsbehandlere), giver så en glimrende forklaring på, at det måtte gå galt. Synes man skal respektere hunden, uden at tro det betyder man ikke kan bestemme over den, selvfølgelig kan man det, hvis man ellers kan forvalte det fornuftigt.

 

EDIT: Det var vist ikke indkald der skulle trænes men aflever maden... jamen klar og tydelig træningsmetode, om hunden da slet ikke kan tage fejl af, men jeg kunne GGGGGG

Redigeret af daytime
nærlæsning
Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Irene, irene, irene:rolleyes: Den gamle kone er jo eksperten..... Blev der nævnt noget om at hun var hunde-ekspert? Det kunne jo meget vel være misforstået, hun er ekspert i at få flere besøgende til de svenske skadestuer:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Sikke en klaphat af en "ekspert".

 

Jeg synes det er helt iorden at hunden forsvare sine ressourcer. Vi kan sagtens tage ting og sager fra Alice, men det er overhovedet ikke noget vi har øvet og som regel heller ikke noget vi praktisere.

Vi bruger som regel Bytte Købmand hvis hun har taget noget hun ikke må (kuglepenne, vigtige papirer, strømper, mors trusser ovs)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhhh!

 

Jeg zappede lige lidt kanaler og kom til SV1, hvor der var et indslag med en hundeejer som øjensynligt havde problemer med sin mellempudel, Nelly, omkring ressourcer.

 

TV har så en "ekspert" som skulle hjælpe med problemet, en kvinde på vel 70 år, hvilket er fint nok, hvis bare hun havde fulgt med tiden.

 

Træningen: Nelle havde nogle friske ko ribben som var ressourcen hun skulle afstå fra at forsvare.

Ejeren skulle i stedet for en aflevering og bytte, bytte købmand, kalde hunden til sig, hvilket også kan være fint - hvis det virker.

 

"Nelly, kom hit". Intet skete. "Nelly kom hiit!!"

Stadig intet.

 

Efter nogle forsøg hvor Nelly ikke løb til ejeren, som stod vel 10 m væk (det foregik i haven) kastede eksperten en handske eller lignende i måsen på hunden.

 

Omsider fandt hunden hjem og blev rost (med elendig timing)

 

Benet blev i mellemtiden udskiftet med en mindre attraktiv klud og indkaldet blev øvet med stadig større succes ved hjælp af bestemt stemme plus tramp i jorden.

Nelly kom næsten straks. Ejeren kunne tage kluden uden problemer.

 

Kaffepause. De fik hjemmebagt tærte til kaffen

 

Derefter gentog seancen sig, men denne gang med et stort kikse"ben".

 

Denne kiks var meget lækker, syntes Nelly og hun var ikke umiddelbart stemt for at lægge benet og løbe hjem til ejeren, som nu stod på endnu større afstand.

 

Eksperten "hjalp" Nelly med at beslutte sig ved hjælp af en bærepose halvfyldt med et eller andet, som hun kastede efter hunden. Den ene gang formåede hun at kaste posen efter at Nelly havde vendt sig mod hende, så hunden måtte springe til side for ikke at få posen i hovedet :5up:

 

Så syntes både ekspert og hundeejer at det gik så godt at de blev helt høje af succesen og eksperten viste så, at ejeren kunne klappe Nelly før afleveringen:Nelly lå ned med sin kiks og eksperten begyndte at stryge hende hastigt frem og tilbage over ryggen.

 

HAPS og hun havde en hund i hånden!

 

Hun blev bidt noget så eftertrykkeligt på begge sider af hånden lige ved tommelfingeren - 4 pæne huller!

Ej det gjorde ondt!

 

Hun tog det nu pænt, men advarede ikke mod metoden!

 

Så de svenske skadestuer kan muligvis forvente ekstra kunder i bixen de næste dage.

Suk :(

 

En eller anden burde fortælle "hundeeksperten" om FOLKEPENSIONEN.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nogen skulle ha' lyst til at se klippet med det tåbelige kvindemenneske kan det ses her:

 

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=83329

 

 

Der er også flere andre "interesante" klip med denne "hundeekspert" :roll:

 

Svensk Tv skulle skamme sig over at vise sådan noget bras!!! :evil: (men det er jo næsten det rene vand ift. Cesar Millan, som desværre er enormt populært hos vores broderfolk :cry:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nogen skulle ha' lyst til at se klippet med det tåbelige kvindemenneske kan det ses her:

 

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=83329

 

 

Der er også flere andre "interesante" klip med denne "hundeekspert" :roll:

 

Svensk Tv skulle skamme sig over at vise sådan noget bras!!! :evil: (men det jo næsten det rene vand ift. Cesar Millan, som desværre er enormt populært hos vores broderfolk :cry:)

 

Jævla svenska. ( Hjemmekomponeret svensk).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nogen skulle ha' lyst til at se klippet med det tåbelige kvindemenneske kan det ses her:

 

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=83329

 

 

Der er også flere andre "interesante" klip med denne "hundeekspert" :roll:

 

Svensk Tv skulle skamme sig over at vise sådan noget bras!!! :evil: (men det er jo næsten det rene vand ift. Cesar Millan, som desværre er enormt populært hos vores broderfolk :cry:)

 

Jamen den lille hund bliver jo kostet rundt med :cry: Hvis den da så bare fik sig en godbid når den gjorde noget rigtig :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhhh!

 

Jeg zappede lige lidt kanaler og kom til SV1, hvor der var et indslag med en hundeejer som øjensynligt havde problemer med sin mellempudel, Nelly, omkring ressourcer.

 

TV har så en "ekspert" som skulle hjælpe med problemet, en kvinde på vel 70 år, hvilket er fint nok, hvis bare hun havde fulgt med tiden.

 

Træningen: Nelle havde nogle friske ko ribben som var ressourcen hun skulle afstå fra at forsvare.

Ejeren skulle i stedet for en aflevering og bytte, bytte købmand, kalde hunden til sig, hvilket også kan være fint - hvis det virker.

 

"Nelly, kom hit". Intet skete. "Nelly kom hiit!!"

Stadig intet.

 

Efter nogle forsøg hvor Nelly ikke løb til ejeren, som stod vel 10 m væk (det foregik i haven) kastede eksperten en handske eller lignende i måsen på hunden.

 

Omsider fandt hunden hjem og blev rost (med elendig timing)

 

Benet blev i mellemtiden udskiftet med en mindre attraktiv klud og indkaldet blev øvet med stadig større succes ved hjælp af bestemt stemme plus tramp i jorden.

Nelly kom næsten straks. Ejeren kunne tage kluden uden problemer.

 

Kaffepause. De fik hjemmebagt tærte til kaffen

 

Derefter gentog seancen sig, men denne gang med et stort kikse"ben".

 

Denne kiks var meget lækker, syntes Nelly og hun var ikke umiddelbart stemt for at lægge benet og løbe hjem til ejeren, som nu stod på endnu større afstand.

 

Eksperten "hjalp" Nelly med at beslutte sig ved hjælp af en bærepose halvfyldt med et eller andet, som hun kastede efter hunden. Den ene gang formåede hun at kaste posen efter at Nelly havde vendt sig mod hende, så hunden måtte springe til side for ikke at få posen i hovedet :5up:

 

Så syntes både ekspert og hundeejer at det gik så godt at de blev helt høje af succesen og eksperten viste så, at ejeren kunne klappe Nelly før afleveringen:Nelly lå ned med sin kiks og eksperten begyndte at stryge hende hastigt frem og tilbage over ryggen.

 

HAPS og hun havde en hund i hånden!

 

Hun blev bidt noget så eftertrykkeligt på begge sider af hånden lige ved tommelfingeren - 4 pæne huller!

Ej det gjorde ondt!

 

Hun tog det nu pænt, men advarede ikke mod metoden!

 

Så de svenske skadestuer kan muligvis forvente ekstra kunder i bixen de næste dage.

Suk :(

 

sikke en tosse:roll:. vor dan kan hun dog kalle sig ekspert. så kan jeg s.k osse kalle mig ekspert.:mrgreen:

 

godt beskrevet god detalie med..:-D Kaffepause. De fik hjemmebagt tærte til kaffen.

 

og den:5up: er godt placeret hø.

Link til indlæg
Del på andre sites

sikke en tosse:roll:. vor dan kan hun dog kalle sig ekspert. så kan jeg s.k osse kalle mig ekspert.:mrgreen:

 

godt beskrevet god detalie med..:-D Kaffepause. De fik hjemmebagt tærte til kaffen.

 

og den:5up: er godt placeret hø.

 

Det var mig som kaldte hende ekspert =

hHun skulle vide så meget mere end ejeren at hun kunne løse problemet

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg havde godt aldrig accepteret at mine hunde forsvarede ting overfor mig eller nogen i familien

 

synes det er utroligt hvad der efterhånden accpeteres fra hundens side

 

Når hunden forsvarer en ressource er den jo bare HUND som hunde er overfor hinanden.

 

Jeg ved ikke, hvad der ligger i at du ikke "accepterer" ressourceforsvar, men det er en del af hundens medfødte adfærd, som man ikke kan slette af dens hukommelse.

 

Jeg har haft ressourceforsvarende hunde og dette blev overvundet gennem tillid til at vi, familien, ikke tog noget fra hundene, som de havde gang i uden at bytte med noget bedre.

Med tiden kunne vi tage alt fra disse hunde - uden at have noget at bytte med.

 

Tillid er nøgleordet.

 

En goldenhvalp vi købte forsvarede indædt sit "bytte", godt oplært af en tåbelig opdrætter som mente, man skal kunne tage noget fra en hund og derfor fratog hvalpene deres "bytte" hvad enten det var legetøj eller mad.

Det han skabte var noget nærmest et monster med stor mistillid til alle tobenede når hun lå med et ben eller andet godt.

Der gik ½ år hvor det eneste overhovedet vi gjorde var at respektere hendes knurren og vise pascifiserende adfærd (skabe afstand, sænke tempoet og se bort når vi skulle passere hende) og en dag kom hun selv og "præsenterede" et lækkert ben for os.

Siden den dag kunne vi tage alt fra hende uden mistillid fra hendes side, og belønningen var en godbid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Irene, irene, irene:rolleyes: Den gamle kone er jo eksperten..... Blev der nævnt noget om at hun var hunde-ekspert? Det kunne jo meget vel være misforstået, hun er ekspert i at få flere besøgende til de svenske skadestuer:blink:

 

Åhh så misforstod jeg det.

Nej ekspertstatusen gav jeg hende.

Jeg så det ikke fra starten så jeg ved ikke hvad TV har kaldt konen.

 

Tror du hun arbejder undercover på at skabe fast arbejde på de svenske hospitaler?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh så misforstod jeg det.

Nej ekspertstatusen gav jeg hende.

Jeg så det ikke fra starten så jeg ved ikke hvad TV har kaldt konen.

 

Tror du hun arbejder undercover på at skabe fast arbejde på de svenske hospitaler?:hmm:

Ja det er det det hun gør:lol::lol:

Jeg har nu set klippet, hun er da en total hjerneblødning af en tosset gamel kone

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...