Hop til indhold

vilken hund ?


Gæst donrob99
 Share

Recommended Posts

Gæst donrob99

Hej med jer alle sammen :) jeg er en dreng på 14 år og vil gerne have en rimlig rubist hund såsom bull terrier , pitbull , amricansk bull dog , ? min familie sir jeg godt må få sådan en hund men skal undersøge Ting om hundene Så vil høre om noge af jer ku svare på mine spørgsmål :).

først vil jeg gerne vide om hvar en af de type hunde er mest agresive ? , agresve ?, vilken slags træning skal de ha ?, og hvilken omgivelser skal den ha ? , hvordan har sådan noge type hunde med og være alene hjemme ?, om den kan gå rundt med små børn og fremmede osv ;) vil virklig sætte pris på alle jeres svar menge tak hilsen. Casper undskyld Stave fegl .

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer alle sammen :) jeg er en dreng på 14 år og vil gerne have en rimlig rubist hund såsom bull terrier , pitbull , amricansk bull dog , ? min familie sir jeg godt må få sådan en hund men skal undersøge Ting om hundene Så vil høre om noge af jer ku svare på mine spørgsmål :).

først vil jeg gerne vide om hvar en af de type hunde er mest agresive ? , agresve ?, vilken slags træning skal de ha ?, og hvilken omgivelser skal den ha ? , hvordan har sådan noge type hunde med og være alene hjemme ?, om den kan gå rundt med små børn og fremmede osv ;) vil virklig sætte pris på alle jeres svar menge tak hilsen. Casper undskyld Stave fegl .

 

Velkommen Casper. :vinken: Og evt. stavefejl kan ikke ryste os herinde. :blink:

 

Må jeg være direkte og spørge hvorfor du vil vide hvilken race der er mest aggressiv?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle de racer, du nævner, kan være aggressive. Det kan alle hunde faktisk :)

Forskellen er at de "robuste" hunde har et kraftigere bid, og derfor er farligere.

 

Om en hund bliver aggressiv afhænger primært af to ting: hvordan den bliver behandlet af sin ejer, og hormoner.

De fleste hunde, der bliver aggressive, bliver det når de bliver kønsmodne - dvs. i 8 - 12 mdrs alderen. Hvis du vil have en muskelhunderace, er det en god idé at kastrere hunden (hvis det er en han selvfølgelig) når den er ca. 6 mdr. for at forhindre at den bliver aggressiv mod andre hunde.

Den kan selvfølgelig godt blive det alligevel, hvis den f.eks. får tæv eller på anden måde bliver forkert behandlet.

 

Hvis du skal have sådan en hund, er det også en god idé hvis du selv begynder at gå til bodybuilding el. lign. I den klub, hvor jeg træner, kommer der flere unge med muskelhunde. Men desværre sker der tit det, at selv om de har trænet med hunden som hvalp, er de simpelthen ikke stærke nok til at holde den, når den bliver voksen. Det virker ikke nær så sejt at have en sej hund, hvis man bliver slæbt afsted på maven efter den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener du mit "kan"?

 

Hvis du er moralsk korrekt , så kan du ikke få en pitbull i DK, var det bedre;-):lol::lol:

 

Man kan godt.. det ved jeg godt.. Vi har da et par rednoser rendende her:???: Og så er der jo nok et "par" stykker, der er registreret som amstaff's (inkl. de ovennævnte rednoser)

 

Moral er jo en relativ ting.. :-D En importeret AST med tavle kan sagtens være bygget af pittbull's i nærmeste relationer..

 

For mig er det bla. derfor ligegyldigt hvad man kalder hunden. Jeg kan ikke li' non af dem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis du gerne vil have en robust hund kunne du jo overveje en fransk bulldog eller en boston terrier, dem er der bedre mulighed for at du kan holde når den bliver voksen....

 

Jeg har set voksne mænd have store problemer med at holde deres amerikanske bulldogs tilbage....

 

derudover løber du ikke ind i problemer med, at du evt. ikke må have hunden hvis i flytter til en boligforening (mange boligforeninger har forbudt muskelhunderacer) eller at du ikke kan finde et træningshold der vil have hunden (mange træningshold accepterer ikke muskelhunderacer)...

 

Og så er der lige det der med at få lov at lege med andre hunde, det bliver bare vildt meget sværere når man er en amstaff eller en ambull... da rigtigt mange mennesker ikke bryder sig om racen og dermed ikke vil lade deres hunde lege med dem...

 

Hvis jeg var dig ville jeg gå på biblioteket og låne bøger om de forskellige racer du er interesseret i og som Jeanette så rigtigt siger, så er Pitt bulls forbudte i DK, så det vil være rigtigt dumt at anskaffe sig en sådan en...

fransk bulldog.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

:vinken:Velkommen til, Casper!

 

Har du tænkt på at de første 4-5uger skal hvalpen ud mange gange klokken lort om natten. ALLE dine weekender som du sikkert bruger sammen med venner bliver indraget af hvalpen, at hvalpen skal have meget søvn og aktivering? Sagt på en anden måde, en hvalp sover, skider æder og leger og så starter det forfra hvalpen ved ikke om det er dag eller nat, den gør som hvalpe gør, sover, skider, æder og leger 24timer i døgnet

 

En hundehvalp er jo ikke noget man kan tage ud af skabet og går med når det passer ind i vores planer, og hvis man ikke lige gidder hunden smider man den ind i skabet igen, sådan virker det ikke. Hunden har du i rigtig mange år. Du kan regne med de næste 10-12år....

 

Jeg synes du skal tænke dig rigtig godt om inden du får hund i så ung en alder

Link til indlæg
Del på andre sites

Med en amerikansk bulldog f.eks. kan du sagtens få en god hund uden at den bliver aggressiv.

 

Og man skal ikke kastrere en hund bare fordi det er speciel race, efter hvad jeg har læst mig til og høre omkring kan du give hunden flere problemer end hvad godt er ved at kastrerer den.

 

Men hvorfor vil du have en muskelhund?

modeikon?

eller har du noget specielt at tilbyde dem?

 

En Ambull f.eks. kræver en konsekvent og "hård" hånd forstået på den måde at den skal trænes og behandles med respekt og ALDRIG med udskæld eller fysisk afstraffelse (skal ingen hunderacer dog).

Almindelig træning i den lokale hundeklub er rigeligt, bare du selv husker at bruge de ting du lære derhjemme.

 

Husk du har en hund i mere end 10 år typisk og du er kun 14 år nu. Hvad så når du bliver 16år + ? og du begynder på byture og kærester? du kan jo ikke bare være sammen med venner og byture som dine andre venner uden at skulle efterlade hunden hjemme nogen gange og det er ikke en hund værdigt hvis du fiser i byen 1-2 gange i weekenderne eller er væk 3-4 gange om aften i hverdage, så bliver det hurtigere dine forældres hund og ikke din.

ER dine forældre med på at de nok bliver babysitter af din hund når du bliver ældre?

 

Hvad med udgifterne? chipning, vaciner, forsikring, mad og ect.? har du et job til at kunne ligge 300-500 kr hver måned på det?

 

Jeg spørger kun så meget fordi jeg ikke tror du har tænkt langt sigtet i dit ønske om en hund, du er 14 år og at have en hund ale ambull, bull terrie, en rotte eller anden hund der går som muskelhund/kamphund og har været opdrættet i sin tid som kamphunde er en stor mundfuld for en dreng på 14 efter min alder.

Hvis du vil have en hund, så overvej i stedet hunde som på forhånd er "nemme" racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg da gerne have nogle eksempler på! Links f.eks.?

http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/4108-jeg-er-i-syv-sind-om-hvad-jeg-skal-2.html#post105190

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/3490-kastration-sterilisation-af-hund.html#post89734

 

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=638/sprog=1/grp=3/menu=15/

 

http://vimedhund-dyn.tv2.dk/article.php/id-7372461.html

 

http://www.netdyredoktor.dk/sw15778.asp

 

Det er hul i hovedet efter min mening at kastrarere en hund pga. racen. Vores ambull har ingen problemer, men de hanhunde vi møder har 5 ud 7 problemer med andre hanhunde og det er hovedsageligt lapper. Ikke engang dem er der problemer med fra cujos side.

 

Jeg mener kastration er sidste løsning på aggressivitet hvis træning og adfærdsbehandling ikke virker. Det kan typsik ses ved 1½-2 års alderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Af de ovenstående links er to her fra forum - dem ved jeg ikke hvad jeg skal bruge til? De andre opregner flere fordele end ulemper, så det underbygger ikke ligefrem din påstand.

 

Det er rigtigt at ældre hunde kan udvikle selvtillidsproblemer efter kastration. Netop derfor skal man gøre det før testosteronproduktionen bliver høj.

 

Det er hul i hovedet efter min mening at kastrarere en hund pga. racen. Vores ambull har ingen problemer, men de hanhunde vi møder har 5 ud 7 problemer med andre hanhunde og det er hovedsageligt lapper. Ikke engang dem er der problemer med fra cujos side.

 

Jeg vil personligt kastrere enhver hanhund, jeg får uanset race. Men det er et faktum, at jo stærkere og mere "fremme i skoene" en race er, jo større forskel gør det, at kønsdriften fjernes.

 

Jeg mener kastration er sidste løsning på aggressivitet hvis træning og adfærdsbehandling ikke virker. Det kan typsik ses ved 1½-2 års alderen.

 

Der vil jeg heller ikke give dig ret. Kastration er oftest virkningsløs som behandling for aggressivitet. Men det virker fremragende hvis det bruges forebyggende.

Dertil kommer alle de andre fordele. Hunden får et mere roligt og harmonisk liv, og man undgår at ens hund bliver indblandet i en "ups-parring" med uønskede hvalpe som resultat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Af de ovenstående links er to her fra forum - dem ved jeg ikke hvad jeg skal bruge til? De andre opregner flere fordele end ulemper, så det underbygger ikke ligefrem din påstand.

Der er mange indlæg i de tråde med ulemper imod.

 

Det er rigtigt at ældre hunde kan udvikle selvtillidsproblemer efter kastration. Netop derfor skal man gøre det før testosteronproduktionen bliver høj.

 

om det kun er ældre ved jeg ikke, men jeg tror ikke på den. Uanset alderen kan de blive trynet af andre hunde pga. kastration.

 

Jeg vil personligt kastrere enhver hanhund, jeg får uanset race. Men det er et faktum, at jo stærkere og mere "fremme i skoene" en race er, jo større forskel gør det, at kønsdriften fjernes.

 

Personlige meninger har vi alle lovtil at have, ligesom mine personlige holdninger er til emnet pt. :-)

 

Der vil jeg heller ikke give dig ret. Kastration er oftest virkningsløs som behandling for aggressivitet. Men det virker fremragende hvis det bruges forebyggende.

Jeg mener ikke man kan/skal forebygge pga. det er nogle specieller acer, du har selv nævnt at alle racer kan blive aggressive.

 

Dertil kommer alle de andre fordele. Hunden får et mere roligt og harmonisk liv, og man undgår at ens hund bliver indblandet i en "ups-parring" med uønskede hvalpe som resultat.

Hvis man vil undgå "ups-parring" er det altså ikke svært med en hanhund, men hvis man lader sin hund lufte sig selv ect. er det jo klart. Ville være mere nervøs for ups parring med en kat.

Folk der ikek vil have deres hund får hvalpe sætter den vel hellere ikek sammen med tæver i løbetid eller lære den at humpe hunde er okay?

 

men nu synes jeg godt nok vi er trådt meget ved siden af trådstarters emne? Vi kan vel blive enige om vi er uenige?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan vi da godt, hvis du gerne vil have det. Synes bare det er synd at du har så markant en holdning til et emne, når den tydeligvis bygger på uvidenhed.

min holdning er bestemt ikke mere markant end din da?

 

Tak for de rosene ord om min holdning og kendskab. Har aldrig sagt jeg er ekspert, men derfor kan jeg godt have en mening om et emne uden en "ekspert" med en anden mening end mig skal fornærme mig og mine holdninger og blive sur over jeg mener noget modsat.

Jeg kan ikke se hvordan min holdning/personlig mening kan være mere markant end din når du mener at bestemte racer skal have cuttet boller når de er 6 måneder (better safe than sorry?). Det er en markant holdning og "diskrimination" af bestemte hunderacer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor længe det har været et ønske for dig at få hund. Ej heller ved jeg hvordan dine forældres indstilling er til det, men en ting er sikkert - det bliver deres hund idet du endnu ikke er myndig. Dette betyder også at det i sidste ende, uanset hvad I har aftalt, er deres ansvar hvis der kommer en hund i huset.

 

Jeg syntes også du skal se dig om efter en anden race. Nogle af de racer du har kig på er ikke for "sjov-hunde".

Desuden har en del af dem (som du nok har opdaget i medierne) der ikke har et godt ry. Dette gør det ikke nemmere at have sådan en hunderace.

 

Jeg syntes det vil være rigtig godt at få en hund - sammen med dine forældre - men vælg en anden race. Tag evt. på en DKK udstilling og gå rundt og se på hundene og snak med dem der har dem.

 

Jeg glæder mig til du en dag viser et billed af den hund du og dine forældre har valgt jer.

 

Og husk der findes hundehandlere, køb en hund ved en DKK-godkendt kennel - på denne måde er I bedst sikret og bliver der problemer og I er medlem af DKK kan I få hjælp der.

 

Held og lykke :-D

Og velkommen herinde :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...