Hop til indhold

Ud om natten


Susnelda
 Share

Recommended Posts

Hej :-)

Jeg får om en lille uge en hvalp for første gang og har en masse spørgsmål. F.eks: Hvis hvalpen skal ud og tisse om natten (hvilket den jo højst sandsynligt skal), hvordan gør man det så? Er det på med snoren og ud i haven, eller løfter man den bare ud og sætter den ned? Tænker bare på om den mon pludselig får lyst til at lege derude i mørket og begynder at rende rundt. Har en ret stor have, så den er måske ikke lige så nem at finde og få med ind igen :-) Håber nogen vil svare en ny (snart-)hundeejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med hundehvalp - det er altid spændende :banan:

Men tænk lige over det der med at kaste pinde! Der sker mange skader med hunde, der leger med pinde. Så et godt råd er at finde noget hundelegetøj, som er beregnet til den form for leg.
Og tænk så over - labrador eller ikke - så er kaste-hente-bringe-leg stressende for hunden, hvis man gør det for meget. Som Therese skriver så er det super god aktivering at lade hunden bruge sin næse (og sit hoved).:snusendehund:

Det blir jo nok en aktiv hund I får :hundifart:, så lidt hvalpetræning vil være givet godt ud, når I er 1.gangs hundeejere, for her vil I få en masse gode input til hvad I kan lave med jeres hvalp.
God fornøjelse med hvalp! 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vidste faktisk ikke det med pinde og skader på hunden. Tak for info :-) Jeg havde nu ikke tænkt mig at det skulle være en fuldtidsbeskæftigelse for ham at hente hvad end vi kaster, det ville bare være en del af en varieret blanding af aktivering, hvor både hjerne, næse og krop skal aktiveres.

Og med hensyn til hvalpetræning, så er det allerede med i planerne :-)

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

40 minutter siden, Susnelda skrev:

Jeg vidste faktisk ikke det med pinde og skader på hunden. Tak for info :-) Jeg havde nu ikke tænkt mig at det skulle være en fuldtidsbeskæftigelse for ham at hente hvad end vi kaster, det ville bare være en del af en varieret blanding af aktivering, hvor både hjerne, næse og krop skal aktiveres.

Og med hensyn til hvalpetræning, så er det allerede med i planerne :-)

Der er mange hunde der får skader i mund og hals pga pinde, men der findes meget andet legetøj der kan bruges.
Kastelege kan køre hunden op og stresse den, men så er der heldigvis mange andre muligheder. Man kan gemme tingene for hunden og så skal den finde det gemte, det er et stort hit ved mange.

Vær obs på at der kan være ventetid på hvalpehold, så det kan være en ide at melde jer til med det samme.

Nu ved jeg ikke hvor gamle dine sønner er, men lær dem at træne ro med hunden - så hunden ikke altid forbinder dem med vild leg. Små kontakt øvelser kan læres til helt små børn og både hund og børn har glæde af det.

Når vores hvalpe har skulle ud om natten så går de sjældent langt væk. Så bare ud på græsset, lad være med at tale og så snart den har gjort sig færdig, så ind i seng og igen ikke en masse snak og nusserier.

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...