Susnelda Skrevet December 15, 2018 Rapporter Share Skrevet December 15, 2018 Hej :-) Jeg får om en lille uge en hvalp for første gang og har en masse spørgsmål. F.eks: Hvis hvalpen skal ud og tisse om natten (hvilket den jo højst sandsynligt skal), hvordan gør man det så? Er det på med snoren og ud i haven, eller løfter man den bare ud og sætter den ned? Tænker bare på om den mon pludselig får lyst til at lege derude i mørket og begynder at rende rundt. Har en ret stor have, så den er måske ikke lige så nem at finde og få med ind igen :-) Håber nogen vil svare en ny (snart-)hundeejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 15, 2018 Rapporter Share Besvaret December 15, 2018 Jeg ville klart give snor på, så der netop er lidt styr på, hvor den er og at den får lavet det den skal. Ellers kan der nemlig godt gå leg i den og så kan den komme til at glemme det lidt Og tillykke med hunden. Hvad er det for en? 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Susnelda Besvaret December 15, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 15, 2018 Tak for det hurtige svar Der er mange ting at holde styr på når man skal have en hvalp. Han er en blanding af labrador schæfer og boxer 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 15, 2018 Rapporter Share Besvaret December 15, 2018 Ja, det kan du godt bilde mig ind Men også super spændende og dejligt at få ham hjem Det lyder som om det godt kunne blive en hund med gang i Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Susnelda Besvaret December 15, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 15, 2018 Han må meget gerne være en hund med gang i Mine to sønner (og mig selv også) vil elske at rende og lege med ham oppe i skoven og ude i haven Min yngste søn er ved at træne sin kastearm for "Han er jo halvt labrador, så han kan godt lide at hente pinde. Jeg skal være god til at kaste dem langt." 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 16, 2018 Rapporter Share Besvaret December 16, 2018 Hvor sødt Og ja, de kan rigtig godt lide at hente og bringe Min egen lab elskede også at finde ting, som jeg havde gemt, så det kunne også være en mulighed. Hunde elsker som regel at bruge deres næser Og så er det god aktivering, så alt i den dur kunne være super F.eks. fodersøg, spor osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Susnelda Besvaret December 16, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 16, 2018 Det har jeg tænkt på Han har jo brug for både at bruge kroppen og hjernen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret December 16, 2018 Rapporter Share Besvaret December 16, 2018 Nemlig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hofferne Besvaret December 17, 2018 Rapporter Share Besvaret December 17, 2018 Tillykke med hundehvalp - det er altid spændende Men tænk lige over det der med at kaste pinde! Der sker mange skader med hunde, der leger med pinde. Så et godt råd er at finde noget hundelegetøj, som er beregnet til den form for leg. Og tænk så over - labrador eller ikke - så er kaste-hente-bringe-leg stressende for hunden, hvis man gør det for meget. Som Therese skriver så er det super god aktivering at lade hunden bruge sin næse (og sit hoved). Det blir jo nok en aktiv hund I får , så lidt hvalpetræning vil være givet godt ud, når I er 1.gangs hundeejere, for her vil I få en masse gode input til hvad I kan lave med jeres hvalp. God fornøjelse med hvalp! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Susnelda Besvaret December 17, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 17, 2018 Jeg vidste faktisk ikke det med pinde og skader på hunden. Tak for info Jeg havde nu ikke tænkt mig at det skulle være en fuldtidsbeskæftigelse for ham at hente hvad end vi kaster, det ville bare være en del af en varieret blanding af aktivering, hvor både hjerne, næse og krop skal aktiveres. Og med hensyn til hvalpetræning, så er det allerede med i planerne 2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret December 17, 2018 Rapporter Share Besvaret December 17, 2018 40 minutter siden, Susnelda skrev: Jeg vidste faktisk ikke det med pinde og skader på hunden. Tak for info Jeg havde nu ikke tænkt mig at det skulle være en fuldtidsbeskæftigelse for ham at hente hvad end vi kaster, det ville bare være en del af en varieret blanding af aktivering, hvor både hjerne, næse og krop skal aktiveres. Og med hensyn til hvalpetræning, så er det allerede med i planerne Der er mange hunde der får skader i mund og hals pga pinde, men der findes meget andet legetøj der kan bruges. Kastelege kan køre hunden op og stresse den, men så er der heldigvis mange andre muligheder. Man kan gemme tingene for hunden og så skal den finde det gemte, det er et stort hit ved mange. Vær obs på at der kan være ventetid på hvalpehold, så det kan være en ide at melde jer til med det samme. Nu ved jeg ikke hvor gamle dine sønner er, men lær dem at træne ro med hunden - så hunden ikke altid forbinder dem med vild leg. Små kontakt øvelser kan læres til helt små børn og både hund og børn har glæde af det. Når vores hvalpe har skulle ud om natten så går de sjældent langt væk. Så bare ud på græsset, lad være med at tale og så snart den har gjort sig færdig, så ind i seng og igen ikke en masse snak og nusserier. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts