Hop til indhold

Blandingshunde?


Gæst MissRiie
 Share

Recommended Posts

Gæst MissRiie

Hej. :)

Jeg oprettede min bruger idag, så kan selvfølgelig godt være ting jeg har overset.

 

Men under hunderacer, eller hvad den hedder, syntes jeg lidt, der mangler en, til os med blandinger?

Ved selvfølgelig godt, at det ikke er en race, og at man bare kan bruge noget af det hunden er, som ens "forum", men problemet er det, at hverken japansk spids, eller collie er oprettet herinde, så der mangler liige en kategori for min hund. :)

 

Ved også godt, at der er en der hedder "Hunde uden tavle" - eller noget lignende, men det kan jo også sagtens være racehunde. :)

 

Men spørgsmålet er så, hvor os med blandingshunde, "høre til"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissRiie
Jeg synes også godt der kunne være et underforum for blandingshunde, ligesom der er for de forskellige racer :5up:

 

Måske kunne man skrive til admin og be' pænt :-D

 

Ved desværre ikke, hvem der er admin, men mon ikke de ser her?

Link til indlæg
Del på andre sites

Admin hedder bare admin :mrgreen: Men er ideen med race-foraerne ikke, at man kan diskutere de ting der er specifikt for ens race? :confused: som fx. pelspleje af en berner eller øjenproblemer ved en mops... eller evt. gøre opmærksom på racebestemte skuer eller arrangementer?

 

Måske tager jeg fejl...?

 

Men hvad skulle et blandingsforum præcist indeholde, som man ikke kan finde i alle de andre tråde? Foreksempel har jeg blandingshunden Karla og du har blandingshunden Rico, men jeg tvivler oprigtigt på, at disse to blandinger har noget som helst til fælles ud over at de er blandinger ;-)

 

Ikke fordi jeg er imod at der kommer et blandingsforum, det er ikke det, det er blot fordi jeg undrer mig over hvad det skulle indeholde...

 

For adfærd henvender jeg mig i adfærdsforum, for hvalpespecifikke ting i hvalpeforum, for træning i træning og for at vise billeder går jeg til "vis mig din perle"....

 

Men hvis I har en super ide til hvorfor et blandings-underforum ville give os gadekrydsejere værdi, så vil jeg rigtigt gerne høre den :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis I har en super ide til hvorfor et blandings-underforum ville give os gadekrydsejere værdi, så vil jeg rigtigt gerne høre den :-D

 

Jeg synes der er mange ting, som er specielle for blandingshunde. F.eks. snak om adfærd og udseende - hvad har de arvet efter den ene eller den anden race? Hvordan man vælger blandingshund - hvilke blandinger skal man undgå osv.

Og - selv om det måske ikke er så aktuelt netop for HF, hvor folk virker rimeligt tolerante - så kunne man også dele sin glæde og sine bekymringer over sin blandingshund i fred og ro, uden at en eller flere "tavle-fascister" absolut skulle kritisere. Den slags sker meget på Hundegalleri, og hvem ved når HF efterhånden får flere brugere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissRiie
Jeg synes der er mange ting, som er specielle for blandingshunde. F.eks. snak om adfærd og udseende - hvad har de arvet efter den ene eller den anden race? Hvordan man vælger blandingshund - hvilke blandinger skal man undgå osv.

Og - selv om det måske ikke er så aktuelt netop for HF, hvor folk virker rimeligt tolerante - så kunne man også dele sin glæde og sine bekymringer over sin blandingshund i fred og ro, uden at en eller flere "tavle-fascister" absolut skulle kritisere. Den slags sker meget på Hundegalleri, og hvem ved når HF efterhånden får flere brugere?

 

Netop. :)

+ Jamen, der er massere af ting - det er jo det samme, som under golden retriever, snak om hvilke racer den er blanding af, hvorfor det kan/ikke kan anbefales osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Det ville være meget fint med en blok der heder blanding, blandingshunde er meget forskeldige i forhold til rasehunde,

 

Tag fx. Laika, hun er en blanding af schæfer og Labradore

noget af hendes udseende er labradore, men er faldet rigtigt meget ud til schæfer siden, og viser mange af schæfer trækkene,

men også lab siderne, det kunne der komme mange interesante emner op om, hvad andres blandinger har af væremåder og særheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og - selv om det måske ikke er så aktuelt netop for HF, hvor folk virker rimeligt tolerante - så kunne man også dele sin glæde og sine bekymringer over sin blandingshund i fred og ro, uden at en eller flere "tavle-fascister" absolut skulle kritisere. Den slags sker meget på Hundegalleri, og hvem ved når HF efterhånden får flere brugere?

 

Det skal du nu ikke være sikker på, :blink: for langt de fleste bruger "dagens indlæg" som udgangspunkt, og dèr vises alle nye indlæg.

 

Tror egentlig ikke at folk kigger meget på hvilken kategori tråden er skrevet i, mere om det lyder spændende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal du nu ikke være sikker på, :blink: for langt de fleste bruger "dagens indlæg" som udgangspunkt, og dèr vises alle nye indlæg.

 

Tror egentlig ikke at folk kigger meget på hvilken kategori tråden er skrevet i, mere om det lyder spændende.

 

 

den er jeg med på - jeg kigger aldrig på hvilken kategori en tråd er i.... kun hvis jeg selv skal poste et indlæg kigger jeg på kategorier...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man klikker på "hjem" oppe i venstre hjørne og scroller ned til man når annoncemarkedet, så er den sidste kategori i det der kaldes hundehuset, "hunde uden stamtavle".

 

Kan man ikke bare diskutere og udveksle erfaringer derinde?. :blink:

 

Jo, og så kunne vi bare droppe alle racefora, og flytte de diskussioner over i forumet Tavlehunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, og så kunne vi bare droppe alle racefora, og flytte de diskussioner over i forumet Tavlehunde.

 

Nu er racehunde jo en smule mere racespecifikkee end blandingshunde er og derfor noget nemmere at dele op og meget mere naturligt er det at gøre det. ;-)

 

Så det er noget mere anvendeligt med et forum til feks Mops, et til Schæfere, et til Golden retrivere osv, da der er stor forskel på disse racer, på stort set alle punkter.

 

Blandingshunde er jo blandinger.

 

Er der nogle der har ondt i en vis legemsdel over at der findes racefora?? Er der nogle der føler at deres blandingshund bliver nedgjort??

Hvis det forholder sig sådan, så vil jeg nu mene det er den enkelte der har et problem og ikke dette forum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissRiie
Nu er racehunde jo en smule mere racespecifikkee end blandingshunde er og derfor noget nemmere at dele op og meget mere naturligt er det at gøre det. ;-)

 

Så det er noget mere anvendeligt med et forum til feks Mops, et til Schæfere, et til Golden retrivere osv, da der er stor forskel på disse racer, på stort set alle punkter.

 

Blandingshunde er jo blandinger.

 

Er der nogle der har ondt i en vis legemsdel over at der findes racefora?? Er der nogle der føler at deres blandingshund bliver nedgjort??

Hvis det forholder sig sådan, så vil jeg nu mene det er den enkelte der har et problem og ikke dette forum.

 

Vi har da ikke ondt, over at der findes racefora?

Og nej, det føler vi skam heller ikke.

 

- Det er bare et spørgsmål, og jeg bruger da også racefora'erne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

er en hund ikke bare en hund uanset om det er en blanding eller racehunde ¨ved godt at de specielle racer har noget som er kendetegnet for dens race men i bund og grund er hunde jo bare hunde uanset om det er det ene eller andet.

 

men igen jeg synes det er spændene og høre om andres racer også og ikke kun min egen så kan man jo også lærer noget der

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...