Hop til indhold

Bella trak sig ud af selen og løb :-(


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Py ha sikken en dag, vi gik til bilen som Bella i øjeblikket ikke er glad for, (hvorfor ved jeg ikke måske det bur hun har) så hun er begyndt at være på forsæde spændt fast, men i dag ville hun ikke, hun kunne glide ud af selen, som ellers er stram, og så løb hun i 70 min. prøvede jeg alt det hun er dygtig til, komme, plads, gemme mig, vende ryggen til, luge ved hækken,godbider,ja og meget mere, men AK nej, hun løb og løb, og jeg var så bange for bilerne, hvordan kan det mon være hun INTET ville, :confused: ej heller indkald, ved godt jeg ikke må skælde ud men af admagt, fik hun godtnok sandheden:megaked:å jeg har det dårligt. nå godt hun nu ligger her og jeg fik nu luft for min dårlige samvittighed. men nu tør jeg jo ikke lukke hende løs hvis ikke hun vil komme ved indkald,:?::?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aktivthundelivdk

Har én hund virkelig besluttet sig for at noget er spændende ude i den store verden, så er der kun en ting der kan kalde den hjem og det er dens tro på, at det er dig der er dens guru/leder i dens verden.

 

Godbidder er kanon gode, som positiv forstærkning. Men en hund der har fået færten af en hare eller en anden hund i løbetid eller lign. vil ALTID vælge godbidden fra. Indkaldet må du træne mere på.....

 

 

 

Vær ikke fortvivlet over en gang skæld du. Det sker for de fleste og man må altså godt blive sur, bare det er på den rigtige måde og især på de rigtige tidspunkter. Godt nok skal man ikke skælde ud ved hjemkomst, men et eller andet sted i hele forløbet er din hund godt klar over din frustration.

 

Hunde imellem bliver også sure på hinanden, det bliver de ikke dårligere hunde af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det være hendes unghunde periode, der er gået i gang? I den alder kan de jo godt få lidt selektiv hørelse :blink:

 

Og zaz-zaz siger, så skældte du jo kun ud af ren frustration over at hun ikke ville komme og samtidig løb så tæt på vejen.. Jeg er også nogen gange kommet til at råbe af min hund, når den har gjort noget farligt for den selv. Det er ikke optimalt, men meget naturligt, tror jeg. Og heldigvis bærer hunde ikke nag, så det er sikkert snart glemt igen :ae:

 

Det vigtigste er jo også at hun er hjemme igen og at der ikke skete noget. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke helt sikker på hvad der skete, men jeg læser det som at hun samtidig var bange for/nervøs ved selen? For så kunne det jo være den hun rendte fra og ikke ville tilbage til?

 

Nej det er Bilen Bella er blevet ked af at køre i har jeg fundet ud af. ØV men ville heller ikke med hjem/ind i haven:confused:

 

 

og svar til luckyluna ja Bella kan desv ikke rigtig gå løs her. og efter dette skal hun da slet ikke,:?: til træning m.m. er hun rigtig dygtig, til indkald men ØV når så det gælder så :?::?::?: ja rundt om husene og ned på parkeringspladsen:megaked:og hun løb vil jeg sige dig,tror hun hyggede sig, men der gjorde bellas-mor ikke:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en forskrækkelse :ae:

Jeg tror hun er blevet bange og så kan det være svært at få kontakt med hunden.

Jeg synes i skal træne lidt sele der hjemme. Giv hende selen på ligså så stille og tag den straks af igen. Så kan i lade de være på lidt og øge langsomt. Når hun så skal ud at køre så sørg for hun skal ud og oplevet noget godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til det med at løbe fri.

 

 

Vi ved jo med aslan at der er visse ting han ikke kan stå for...så som hunde og lidt mennesker.

 

Jeg slipper KUN aslan når jeg kan se at der ingen hunde er eller andet der mere interessant end hans legetøj.

 

Kan jeg hører biler i nærheden er det no go, hudne no go, menneske snak no go, er der stille...yes go :blink:

 

Trygheden for mig, ligger i at jeg har hans aportere kong med og at den er hans et og alt, når han ikke lbiver distraheret.

 

Jeg vil ikke tvinde dig til at have bella fri, men jeg syntes det er dejligt at se aslan løbe rundt klumpet og hvalpet som han ter sig når han er fri. Måske du kunne finde noget som Bella virkelig elsker, og så udner de rette omstændigheder...slippe hende fri.

 

Som sagt, jeg vil ikke tvinge dig til at gøre noget du har det rigtig rigtig skidt med. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Ååhh nej. Ved præcis hvilke følelser der har været løbet igennem dig. Jeg har nemlig prøvet det samme med Alice. Det er så forfærdeligt :megaked: :ae: :ae:

 

Det virker som om hun er blevet skræmt for noget, spørgsmålet er så bare om det er bilen eller noget andet der har haft skræmt hende.

 

Dejligt at hun er i sikkerhed nu derhjemme :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kunne hun vikle sig ud af selen?:confused: Er de ikke safe nok?

 

Jeg var jo ude for at Cleo for en mdr siden stak af, da hun blev forskrækket og hun var heller ikke til at kalde til sig. Men hun var i panik og hyggede bestemt ikke. Først i et stort lyskryds i myldretiden fik vi stoppet traffikken og jeg kunne kalde hende forsigtigt til mig:5up:

 

Kan følge hvor panisk du var og hvordan man reagerer:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ååhh nej. Ved præcis hvilke følelser der har været løbet igennem dig. Jeg har nemlig prøvet det samme med Alice. Det er så forfærdeligt :megaked: :ae: :ae:

 

Det virker som om hun er blevet skræmt for noget, spørgsmålet er så bare om det er bilen eller noget andet der har haft skræmt hende.

 

Dejligt at hun er i sikkerhed nu derhjemme :-)

 

Hun kan også bare være i trælse-hjørnet. For et par mdr siden havde Simba sådan en periode. Ligegyldigt hvad, så gad han ikke, ville ikke, orkede ikke. Og den var også gal hver evig eneste gang vi skulle afsted i bil. 5 meter fra bilen smækkede han bagen i jorden og begyndte at trække bagud for at slippe for at komme med. Det varede vel en måneds tid og så forsvandt det som dug for solen og der har ikke været skyggen siden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...