Hop til indhold

Udenlanske gadehunde/internathunde i dk ?


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Til Lusen

Det gør mig ondt for dig og især din græker, at den har måtte lide. Desværre kan alle skavanker ikke ses ved almindelig helbredsundersøgelser og f.eks nyre /lever test tages jo normalt ikke på hunde, der virker OK.

Mht til diverse arvelige sygdomme der evt kan dukke op senere i livet er man jo også på bar hund med en ukendt hund. Også født her i Danmark.

De sydlandske har jo en negativ Leismania test inden de ankommer, men desværre er ses adskillige tilfælde , hvor prøven har været negativ og hunden senerer , helt op til 7 år efter er blevet positiv. Sygdommen har alså nærmest ligget i dvale og så brudt ud.

Så der er en del ting at forholde sig til med en sydlandsk adoptivhund.

Jeg kender mest til foreningen græskehunde og mener , at foreningen giver god støtte ved uforudsete sygdomme. Bare ikke økonomisk.

Det er jo ikke et DKK salg med 2 års garanti .

På vej til pensionist har jeg hellerikke råd til hunde, der kan koste en hundegård hos Dr Dyr mere.

De 2 grækerer jeg har nu har ikke sygdomme, hverken fysisk eller pzykisk.

Jeg har 4 nære bekendte med græske hunde der også er OK.

Mine græske plejehvalpe har været rimelig velfungerende ved adoption, flere på højde med en DKK hvalp fra seriøs kennel.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 144
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst chiquita

Hej

Jeg har selv en hund fra Grækenland og selvom hun har en kronisk mavelidelse så har jeg haft hende nu i 5 år

min tidl danske hund havde også en mavelidelse

mange af de udenlandske hunde har ikke flere probleme end de danske

det er jo ikke kun græske, polske hunde der bliver aflivet eller omplaceret

tag et kig på de forskellige internater, nej desværre har mange den holdning at bliver det besværlig så væk med dyret

 

Chiquita

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

I DK bliver ca. 20000 hunde aflivet årligt pga. folk ikke kan/vil have dem mere.

Internaterne er fyldt op.

 

Jeg ser ingen grund til at vi bliver ved med at hente hunde hjem til lille DK, når vi ikke engang kan tage vare på dem vi selv har.

 

Ydermere havner nogle af de importeret hunde på internat i DK.

 

Folk der tager en hund til sig fra andre lande har ikke en jordisk chance for at vide hvad den har med i rygsækken.

 

Vi skulle hellere hjælpe hundene der hvor de nu engang er i de lande hvor der er behov for det.

 

Så længe hundene bare sendes til DK vil der blive ved med at være de samme problemer i disse lande.

 

Det er jo en ond cirkel vi er inde i.

 

Det er ikke billigt at adoptere en hund fra et fremmed land har set at det nemt kommer op i nærheden af 3-4000 kr bare for at få den hjem.

Dette er så kun det mindste, nu skal der så til at budgeteres med et ekstra familie medlem, der måske aldrig har set et hus indvendigt før.

 

Jeg så hellere at folk ville være med til at hjælpe hundene og det aktuelte land med at få stablet noget hunde velfærd i gang på stedet.

 

Hvis man brugte lidt af de kroner man ellers havde tænkt sig på at hente endnu en hund til DK. på at lave velfærd, oprette hunde hjem, samt det aller vigtigste nemlig oplysnings arbejde i landet.

 

Så kunne man samtidig for samme beløb som det ville koste at hente en hund til landet, give en internat hund i DK et nyt og dejligt hjem.

 

Prøv at se hvor nemt (2 mdr) og billigt det er at stablet 200000 kr på benene bare ved at give en sæk foder til et af de lande hvor der er mange gadehunde og mangle på foder i de internater som prøver at hjælpe.

 

OPERATION X-MAS - sammen gjorde vi en forskel!

 

Vi vil gerne sige mange tusind tak til alle jer som har støttet OPERATION X-MAS via jeres donationer. Vi er stolte af at kunne fortælle at der i alt er doneret for 191.432 kr. i løbet af november og december.

OPERATION X-MAS har været så stor en succes at vi selvfølgelig gentager det i 2010.

Vi vil løbende berette fra de tiltænkte projekter og fortælle hvordan donationerne gør gavn.

Endnu en gang tusind tak fordi du er med til at gøre en forskel!

www.olivers.dk

 

 

 

Bare en tanke.

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er billeder fra et Spansk Internat, drevet af frivillige.

Spanien er kommet rigtigt godt med inden for de sidste 10 år med dyrevelfærd mm.

 

De er dog afhængige af donationer foder mm.

 

De gør et fantastisk stykke arbejde der nede nu.

 

 

Her ser i hvordan folk fra andre lande hjælper hundene hvor de er indtil de får et nyt hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Her er billeder fra et Spansk Internat, drevet af frivillige.

Spanien er kommet rigtigt godt med inden for de sidste 10 år med dyrevelfærd mm.

 

De er dog afhængige af donationer foder mm.

 

De gør et fantastisk stykke arbejde der nede nu.

 

 

Her ser i hvordan folk fra andre lande hjælper hundene hvor de er indtil de får et nyt hjem.

 

Det ser rigtig fint ud! Hvilket internat er det fra?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Er de? Jeg så en skrive fra Tingskoven den anden dag, at de havde 2 hunde i formidlingsafdelingen? Det lyder da ikke af mange.

 

Det var mig der skrev det :vinken:Det svinger helt utroligt meget, faktisk fra uge til uge. Nogle gange vælter det ind med hunde og ingen er interesserede i nogen af dem, og andre gange kommer der nærmest ingen nye hunde og folk står nærmest og tripper oveni hinanden i forventning om den næste. Vi har nogen kontrol over antallet, men som du nok kan gætte, langtfra fuld. Der er f.eks. nogle (faktisk en del) der ikke indleverer deres hund til omplacering, selvom det er aftalt (og mange glemmer at give nogen form for besked, så man kan godt stå en uge og forudkalkulere med, at der kommer 4 nye hunde, og så kommer der kun en eller to). En anden faktor hedder de herreløse hunde... bliver de afhentet eller ej? Hvis 'ej' så overdrages de til internatet. En tredie faktor er 'typen' af hunde. En cairn terrier hvalp, f.eks. vil næsten med garanti være væk i løbet af et par dage, mens en amstaff unghund, som f.eks. Albert der står på vores side nu, snildt kan vente i 3-4 mdr., hvilket fører mig til...

 

Det troede jeg da også, da det jo siges at der ikke er plads til kamphunde.... :vedikke:

 

Jeg er sikker på, at samtlige Danmarks internater lynhurtigt ville kunne fyldes op med amstaffer/pitbulls(!)/ambulls o.lign. da de i den grad er 'i overskud', problemet er bare: hvad så... når der er blevet fyldt op? Som beskrevet ovenfor, kan disse hunde forventes at skulle stå i flere måneder hver. Så vidt jeg husker, er vi (Tingskoven) et af de få internater, der stadig prøver at formidle kamphunde, men det er meget frustrerende, deprimerende og ikke på nogen på sjovt at gå og tumle med disse spørgsmål (hvem kan tages ind/videreformidles), for her er ingen lette eller perfekte løsninger. :cry: Jeg tror mange andre internater simpelthen har fået nok og ikke orker mere - derfor de siger stop for kamphunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Hvad er jeres kapacitet egentlig derude? Hvor mange hunde kan i MAX have?

 

Tjah...

 

Formidlingsafdelingen (hvor kunderne har adgang) er til vaccinerede, raske hunde, der søger nye hjem her og nu... Den består af 9 bokse på hver 6 m2 og 4 på hver 9 m2. To af de små bokse er forbundet med en stor låge der kan åbnes så boksene slås sammen til en stor boks på 12 m2.

 

Pensionsafdelingen består af 2 af de store bokse (9 m2) og 7 af de små (6 m2). Også her, kan to af de små bokse slås sammen.

 

Modtagelsen er til herreløse hunde, hunde der enten ikke er vaccinerede endnu eller hvor vaccinen endnu ikke er virksom, nødpensionshunde (ejer død, syg, i fængsel eller af andre akutte årsager ude af stand til at have hunden). Her er to store bokse og 5 små (igen: 2 små kan lægges sammen til en meget stor)

 

Endelig er der en lille sygeafdeling med to bokse. Den kan, som navnet antyder, naturligvis anvendes til at isolere evt. syge hunde, men normalt bruges den til hunde der enten er angste eller stressede.

 

Så hvor mange vi egentlig har plds til, det kommer an på om man medregner pensionen, om der er bokse der er slået sammen osv., men nu kan du selv, ud fra ovenstående finde det tal der svare til det du mener :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak. Jeg glæder mig til at komme ud og se jeres nye bygninger når vi kommer hjem på ferie, hvis vi må få lov at komme og sige hej? :-D Vi lover ikke at efterlade en grim rotteblanding og lodden belgier bundet til porten :mrgreen:

 

Det lyder ikke så stort som de fleste steder herovre, de steder Martin har arbejdet har der været 35-40 hunde til videreformidling + "det l¢se" (permanente beboere eller syge hunde etc). Jeg kan 100% f¢lge jeres logik mht bullbreeds. Hvis ingen vil have dem og de sidder i måneder/år på internat, tager de plads fra hunde der er nemmere at videreformidle. Jeg er i to lejre, da jeg som udgangspunkt mener at alle hunde fortjener chancen for et nyt hjem, men jeg er også realist og ved at nogle hunde bare aldrig finder et nyt hjem. Den er svær, og med begrænset plads, er man nok n¢d til at gå efter de hunde som er til at finde familier til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Mange tak. Jeg glæder mig til at komme ud og se jeres nye bygninger når vi kommer hjem på ferie, hvis vi må få lov at komme og sige hej? :-D Vi lover ikke at efterlade en grim rotteblanding og lodden belgier bundet til porten :mrgreen:

 

Det lyder ikke så stort som de fleste steder herovre, de steder Martin har arbejdet har der været 35-40 hunde til videreformidling + "det l¢se" (permanente beboere eller syge hunde etc). Jeg kan 100% f¢lge jeres logik mht bullbreeds. Hvis ingen vil have dem og de sidder i måneder/år på internat, tager de plads fra hunde der er nemmere at videreformidle. Jeg er i to lejre, da jeg som udgangspunkt mener at alle hunde fortjener chancen for et nyt hjem, men jeg er også realist og ved at nogle hunde bare aldrig finder et nyt hjem. Den er svær, og med begrænset plads, er man nok n¢d til at gå efter de hunde som er til at finde familier til.

 

Uha, jeg håber ikke Charlie og Indy læser, hvordan du omtaler dem... ellers kunne det jo være de selv bad om at blive bundet til porten :mrgreen:

 

Mht. størrelsen, så kan det ikke rigtigt blive større. Vi har en lang række faste stampensionærer, som vi elsker at passe og som elsker at komme hos os. Det er også lidt af en oase med nogle hunde der HAR et hjem og er glade og tilfredse, midt imellem de andre der står i store livsomvæltninger. Jeg er rigtigt glad for pensionen og den MÅ bare være der.

 

Vi ligger tæt på den maksimale byggekvotient og der skal lige være plads til et nyt gnaverhus lidt ude i fremtiden, så bygningen kan ikke være større.

 

Og så har vi de nye minimumskrav til boksstørrelser (6, 9 og 12m2) afhængigt af hundenes størrelse... har I mon det samme i UK, eller er det kun her? Så vidt jeg ved, er det faktisk kun et fåtal af danske kenneler/pensioner, der rent faktisk lever op til disse krav, da mange har søgt om dispensation/udsættelse på grund af omkostninger/logistiske problemer ved ombygning. Vi har vistnok nøjagtigt samme antal bokse som før ombygningen, men de er godtnok blevet store i forhold til dengang, så selve bygningen er langt større end før.

 

Vedlægger lige to billeder, et fra den nye hundepension, og så et fra den gamle hundeudlevering, hvor formidlings- og pensionshunde stod blandet. Du må selv gætte, hvad der er hvad :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, synes stadig de er rigtigt rigtigt stygge dernede - men dejligt at se et internat dernede, små skridt, så ender de forhåbentligt med at blive helt gode.

 

Faktisk er der flere steder i Spanien der har fået Internater nu.

De har fået strammet lovgivningen mm.

De har bare rykket sig de sidste mange år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er de? Jeg så en skrive fra Tingskoven den anden dag, at de havde 2 hunde i formidlingsafdelingen? Det lyder da ikke af mange.

 

Nej ikke lige pt, men det er stadig 2 for mange.

Vi har været fyldt op hele året.

Nu venter vi på boomet igen her efter jul.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Faktisk er der flere steder i Spanien der har fået Internater nu.

De har fået strammet lovgivningen mm.

De har bare rykket sig de sidste mange år.

 

Ved du hvad det skyldes? Er det EU (pres/krav) eller er der tale om en egentlig holdningsændring?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du hvad det skyldes? Er det EU (pres/krav) eller er der tale om en egentlig holdningsændring?

 

Jeg tror at det stille og roligt er kommet i takt med en holdningsændring.

Jeg ved at der stilles flere krav for at kunne have en hund.

 

Da jeg startede med at komme i Spanien, fandtes der kun gade hunde, som blev sparket og jaget væk.

Nu ser man rigtig mange Spanier der har hund, og deres holdning til en hund er nu helt anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må selv gætte, hvad der er hvad :banan:

Det er jo næsten ikke til at gætte :blink: :drille: lige da jeg så billederne kunne jeg huske lugten! Er det ikke underligt, som dufte hænger sammen med minder.

 

Jeg ved ikke om der er regler herovre, jeg tror det næsten ikke. Den pension (IKKE internat) hvor jeg arbejder har vi bokse i alle st¢rrelser, fordelt over flere bygninger. Nogle af dem er til små hunde, de er vel sådan i l¢st mål 70cm x 150cm +/- og så er der ellers alle st¢rrelser op til et de tre helt store hvor der kan være 4 store eller 3 gigant hunde uden problemer. Vi har lige under 90 bokse, og med flere hunde der kommer i par eller endda 3 og 4 hunde, har vi i h¢jsæsoner langt over 100 hunde inde. Uha det er godt at jul/nytår nu er ovre :klap: Lad os nyde stilheden.

Herovre kommer "jule boomet" på internaterne normalt ikke f¢r marts/april, når det bliver kedeligt at den nye hvalp har ædt hele huset og pisset på alle gulvene, og stadig ikke har trænet sig selv op til at blive den nye Lassie... så må den jo ud :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at det stille og roligt er kommet i takt med en holdningsændring.

Jeg ved at der stilles flere krav for at kunne have en hund.

 

Da jeg startede med at komme i Spanien, fandtes der kun gade hunde, som blev sparket og jaget væk.

Nu ser man rigtig mange Spanier der har hund, og deres holdning til en hund er nu helt anderledes.

 

jeg er rigtigt glad for at høre det - MEN for et år siden holdt mine forældre vinter ved Barcelona, og grunden til de ikke er der i år er udelukkende pga de herreløse hunde :cry: de løber i flokke og er utroligt sølle (og forhadte). Håber den gode holdning breder sig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...