Hop til indhold

Hvad er en rednose?


Gryn
 Share

Recommended Posts

jeg har en rød mule hund, det er sejt !!

 

det er bare svært at se på billeder

 

[media]http://www.hunde-forum.dk/members/guanomo-albums-cujo-blandet-picture2818-mor-og-cujo-hygger-lidt.jpg[/media]

 

 

Bliver han så (lige som Baldur) fuldstændig pink, når han er overtræt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jeg har en rød mule hund, det er sejt !!

 

det er bare svært at se på billeder

 

[media]http://www.hunde-forum.dk/members/guanomo-albums-cujo-blandet-picture2818-mor-og-cujo-hygger-lidt.jpg[/media]

 

Ja rednose kommer du sgu nok ikke afsted med at bilde folk ind at der er i ham :lol: Medmindre du kan overbevise dem om at det gælder hele snudepartiet :5up: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver han så (lige som Baldur) fuldstændig pink, når han er overtræt :-D

Ja han bliver faktisk mere rød når han er træt :hmm:

 

Ja rednose kommer du sgu nok ikke afsted med at bilde folk ind at der er i ham :lol: Medmindre du kan overbevise dem om at det gælder hele snudepartiet :5up: :blink:

nej nok ikke :blink: så noomi vil stadigvæk lege med ham så ?? han spørger meget inderligt :ae::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

apopos rednose, så har jeg lige haft fornøjelsen af en sådan idag:blink:

 

Flot, flot sølvfarvet rednose på små 4 mdr. Taget for tidligt fra moderen.. blevet kastet rundt til folk, men er nu havnet hos et rigtigt sødt par:5up:

 

Og han er bare en sveske:oops: totalt vildt glad for folk (og hunde siger ejer).

 

Men sjovt som han allerede nu skiller sig ud fra en amstaff. Han får meget bredere hovet og smallere krop kan man se..

 

Bortset fra at ejerene ikke har den store erfaring med hunde, så lader det til han får det så godt som man kan tænke sig:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Red nose er altså en Pitt bull, men amstaffen er fremavlet bl.a. via pitt bull?

Andre racer kan have red nose hvis der er pitt i?

 

Jeg vil mene du har rimelig fat i det :blink:

 

Rednose er (så vidt jeg har forstået) en betegnelse for en farvevariant inden for Pittbull (den kødfarvede snude) - så hvis der er Rednose i en anden hund er den ulovlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil mene du har rimelig fat i det :blink:

 

Rednose er (så vidt jeg har forstået) en betegnelse for en farvevariant inden for Pittbull (den kødfarvede snude) - så hvis der er Rednose i en anden hund er den ulovlig.

 

Mange tak, der er nemlig en diskution andet steds på nettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak, der er nemlig en diskution andet steds på nettet.

 

Jeg ligger ikke hovedet på blokken :blink: jeg kan jo godt have opfattet noget forkert, eller bare ikke fattet hvad folk har prøvet at forklarer mig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Der findes ikke rødnæsede amstaffer, ser man en amstaff-lignende hund med rød næse er den en pitbull. Der er bare lige det, at der findes såkaldte 'dudley-nose', en farve der minder meget om rednose. Dudley-nose kan GODT forekomme hos amstaffer, så det er ikke nok at hundens næse er 'rødlig', den skal have en ganske bestemt farve for at være 'red'.

 

Hvad angår øjnene, så mener jeg ikke at gule øjne forekommer hos amstaffen, men derimod ofte hos pitbulls. Med gul mener jeg den øjenfarve som man f.eks. ofte ser hos racer som Kleiner Muensterlænder. Igen er der så bare lige den lille hage, at har man f.eks. en blanding af amstaff og kl. muensterlænder, så kan øjnene vist godt være gule, såeh...

 

Der er også forskel på kropsbygningen, sådan generelt. Det er lidt svært at sætte en finger på, synes jeg, men når man efterhånden har mødt 100vis af amstaffer, kommer der en gang imellem en der helt klart skiller sig ud - proportionerne er simpelthen anderledes.

 

Endelig er der hundens 'gameness' - den eneste væsentlige karakterforskel mellem amstaff og pitbull er graden af gameness-drive, hvilket sådan lidt firkantet sagt er er viljestyrke/opsathed/stædighed/besættelse og 'hypnositerethed' (det er der vist ikke noget der hedder :-P) af en given aktivititet/objekt/gøremål. Jo mere 'gameness', desto mere besat er hunden af at fastholde sin aktivitet, uanset hvad der foregår omkring den og uanset smerter, lyde osv. For en hund der skal bruges til hundekamp, er gameness en yderst vigtig egenskab, da det betyder at hunden ikke giver op uanset hvor meget blodet så måtte flyde. I et almindeligt, civiliseret samfund er selvsamme egenskab mildt sagt mindre ønskværdig, for hvor har man (hvis man ellers på nogen måde har tanker for hundens tarv) brug for at en hund presser sig selv til den absolut yderste grænse? Og hvor har man brug for at den er så besat at det er på det nærmeste umuligt at stoppe en adfærd? Både amstaffs og pitbulls har en vis grad af gameness (det har alle hunde vel på et eller andet plan?), men hos amstafferne prøver man gennem avlen at nedtone dette karaktertræk, hvorimod man i (organiserede) hundekamp-pitbull kredse søger at forstærke det. På grund af racens (racernes) modestatus, bliver der som bekendt avlet på revl og krat, på kryds og tværs af snart sagt alt. Dette har så naturligvis den effekt, at man sagtens kan møde en (påstået) amstaff med mere gameness end en tilfældigt udvalgt (påstået) pitbull... og omvendt. Af samme årsag er det specielt vigtigt for amstaffkøbere at være yderst omhyggelige med valg af hund, hvis ikke man vil risikere at komme til at stå med en gevaldig overraskelse efterhånden som hunden vokser op.

Link til indlæg
Del på andre sites

er det ikke pittbull´en der er avlet udfra amstaff´en... Det har jeg altid fået af vide - at amstaff og bullterrier er to af de racer der har været med til at "designe/opdrætte..." pittbull´en...

 

Det er Amstaff der er avlet ud af de "venlige" Pittbull

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...