Hop til indhold

Anbefal mig en sele :-)


Nollike
 Share

Recommended Posts

Gæst T_Martinsen
Jeg måtte jo droppe EZYDOG, da den drejede rundt og lavede de vildeste knuder i den lange pels:shock:

Ja jeg kunne godt forestille mig, at den kunne lave lidt kage i sådan en lang pels. :-D

HURTTA sidder fast og drejer ikke rundt.

 

Hvordan kan man springe en HURTTA?:shock::shock::shock::shock:

Tja det spørger jeg også om. :confused:

Ifølge producenten, så var det noget med at de var gået over til et nyt matriale (og tilsyneladende dårligere :shock:). Jeg fik derfor en ny i bytte, men ja den sprang jo så også. Det var håndtaget, der simpelthen knækkede midt over, og det burde ikke kunne ske. Inden da, havde jeg også selv måtte sy den ekstra i nogle af syningerne, fordi de ikke var syet godt nok, og trådene begyndte, at løsne sig. Jeg har også haft 2 liner fra hurtta, hvor karabinhagen knækkede af. De knækkede det samme sted begge gange, eller rettere limningen eller hvad det hedder, gik op. Til sidst sagde jeg, at jeg ikke ville have deres lort mere. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så fik jeg selen idag fra hurtta:5up: Den virker super behagelig. Nu har jeg gået 2 ture med Cleo idag, men hun går lidt underligt:confused: og meget langsommere. Jeg har chekket 100 gange om noget kunne genere hende, men det ser ikke sådan ud. Der er tilsyneladende plads til ben-arbejdet:5up:

Måske skal hun bare vænne sig til at den sidder mere fast end den fra Ezydog. Synes hun gik lidt bedre og hurtigere anden gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Så fik jeg selen idag fra hurtta:5up: Den virker super behagelig. Nu har jeg gået 2 ture med Cleo idag, men hun går lidt underligt:confused: og meget langsommere. Jeg har chekket 100 gange om noget kunne genere hende, men det ser ikke sådan ud. Der er tilsyneladende plads til ben-arbejdet:5up:

Måske skal hun bare vænne sig til at den sidder mere fast end den fra Ezydog. Synes hun gik lidt bedre og hurtigere anden gang.

Jeg tror også hun skal vænne sig til den.

Ifølge Buddys kiropraktor, kan nogle hunde blive "hæmmet", når de får denne type sele på, fordi den går tværs over skuldreledene, eller hvordan jeg lige skal forklare det.

 

Det er som sagt ikke en sele, hun anbefaler til Buddy, og han gik også mærkeligt de første par gange, han havde den på, men hunde er jo forskellige, så det kan godt være hun bare skal vænne sig til den. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg kunne godt forestille mig, at den kunne lave lidt kage i sådan en lang pels. :-D

Tja det spørger jeg også om. :confused:

Ifølge producenten, så var det noget med at de var gået over til et nyt matriale (og tilsyneladende dårligere :shock:). Jeg fik derfor en ny i bytte, men ja den sprang jo så også. Det var håndtaget, der simpelthen knækkede midt over, og det burde ikke kunne ske. Inden da, havde jeg også selv måtte sy den ekstra i nogle af syningerne, fordi de ikke var syet godt nok, og trådene begyndte, at løsne sig. Jeg har også haft 2 liner fra hurtta, hvor karabinhagen knækkede af. De knækkede det samme sted begge gange, eller rettere limningen eller hvad det hedder, gik op. Til sidst sagde jeg, at jeg ikke ville have deres lort mere. :evil:

 

Hvor lang tid er det siden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også hun skal vænne sig til den.

Ifølge Buddys kiropraktor, kan nogle hunde blive "hæmmet", når de får denne type sele på, fordi den går tværs over skuldreledene, eller hvordan jeg lige skal forklare det.

 

Det er som sagt ikke en sele, hun anbefaler til Buddy, og han gik også mærkeligt de første par gange, han havde den på, men hunde er jo forskellige, så det kan godt være hun bare skal vænne sig til den. :-D

 

Så fik jeg selen idag fra hurtta:5up: Den virker super behagelig. Nu har jeg gået 2 ture med Cleo idag, men hun går lidt underligt:confused: og meget langsommere. Jeg har chekket 100 gange om noget kunne genere hende, men det ser ikke sådan ud. Der er tilsyneladende plads til ben-arbejdet:5up:

Måske skal hun bare vænne sig til at den sidder mere fast end den fra Ezydog. Synes hun gik lidt bedre og hurtigere anden gang.

 

Det var så IKKE et :?: om tilvænning, men mor hér skulle bare udvide selen:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger både Ezydog selen og hurtta selen til Buddy. Hurtta selen har jeg det dog sådan lidt bob bob med. Buddy har sprunget to seler, og jeg har set en anden hund på træningspladsen, som også sprang sådan en sele. :shock:

Det jeg dog kan lide ved den, er det "håndstag" der er på den, som jeg har haft god nytte af, da Buddy var "rigtig teenager". :roll: Det var faktisk derfor jeg købte selen, for så kunne jeg altid hurtigt lige få fat i ham, og få ro på. Ifølge kiropraktoren, så er det ikke den optimale sele for ham, men jeg bruger den dog stadig nogle gange, ellers er Ezydogs min foretrukne. :5up:

Jeg har ikke noget imod at Ezydog selen drejer rundt om ham, for bryststykket bliver stadig siddende hvor det skal være, så for mig virker det optimalt. :-)

 

Jeg ved dog ikke om, hurtta selen kan bruges som sikkerhedssele. Det har jeg ikke forsøgt mig med.

 

Nu ved jeg ikke , hvor stor den sele hun har er, men det lyder til at den er for stor til hende. Jeg smider lige et par billeder ind, så du kan se hvordan begge seler, sidder på Buddy Luddy :mrgreen:

 

Jamen det kan godt være at det er fordi den er et nummer for stor :hmm:

Hurrta-selen lyder det som om jeg skal holde mig fra :5up:Hvis den kan springe ved alm. brug, så er den nok ikke meget bevendt ved et evt. sammenstød :shock:

 

Tak for hjælpen Tanja :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

her er billeder af selen... Modellen var ikke super tilfreds med at blive vækket af sin sk¢nhedss¢vn :rolleyes:

newcratejan09010.jpg

 

newcratejan09006.jpg

 

newcratejan09009.jpg

 

 

Ha ha, nej, hun ser godt nok ikke helt tilfreds ud :lol::lol:

 

Den ser rigtig rar ud den sele :5up: Bortset fra spænderne :shock: men hvis man giver den på hjemmefra og også kan bruge den som sikkerhedssele, så går det jo nok :5up:

 

Ved du hvor man kan købe den? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jamen det kan godt være at det er fordi den er et nummer for stor :hmm:

Hurrta-selen lyder det som om jeg skal holde mig fra :5up:Hvis den kan springe ved alm. brug, så er den nok ikke meget bevendt ved et evt. sammenstød :shock:

 

Tak for hjælpen Tanja :kys:

Altså jeg er jo som sådan tilfreds nok med hurttas sele, men skal jeg et sted hen, hvor jeg ved, at det bare ikke må ske, at han lige pludselig er fri, så tør jeg altså ikke. Jeg har jo hørt om mange der har været tilfredse med dem, og brugt dem i mange år, uden de er gået i stykker, men jeg synes også bare at jeg ville fortælle om mine knap så heldige erfaringer. :blink:

 

Begge gange var hvor han lige pludselig fór fremad, så det er ikke sket mens vi bare gik almindeligt, men derfor burde det alligevel ikke være sket. De burde kunne holde til det, og syningerne var som sagt også begyndt og gå op.. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha, nej, hun ser godt nok ikke helt tilfreds ud :lol::lol:

 

Den ser rigtig rar ud den sele :5up: Bortset fra spænderne :shock: men hvis man giver den på hjemmefra og også kan bruge den som sikkerhedssele, så går det jo nok :5up:

 

Ved du hvor man kan købe den? :-D

den bliver i hvertfald siddende! Jeg k¢bte dem gennem h¢jbjerg dyreklinik, men det er jo en del år siden. har fundet et Tysk link til dig, men du kan jo selv s¢ge videre :blink: http://www.kleinmetall.de/produkte/Sicherheit/Sicherheitsgurte/Allsafe/allsafe.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
den bliver i hvertfald siddende! Jeg k¢bte dem gennem h¢jbjerg dyreklinik, men det er jo en del år siden. har fundet et Tysk link til dig, men du kan jo selv s¢ge videre :blink: http://www.kleinmetall.de/produkte/Sicherheit/Sicherheitsgurte/Allsafe/allsafe.html

Her er et dansk link http://www.hundogfritid.dk/amaster/shop/index.php?/amaster/shop/product_buy.php?lg=&rent=&productNumber=All%20Safe%20sikkerhedssele Jeg kender den ikke, men den ser god ud :5up: Prisen er vidst så også derefter :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Hehe ja, man må jo erkende sine dumheder:5up:

Ja det er også rigtigt, og ingen skade er jo sket, så det eneste der er sket er, at jeg i hvert fald har fået mig et billigt grin :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg kunne godt forestille mig, at den kunne lave lidt kage i sådan en lang pels. :-D

Tja det spørger jeg også om. :confused:

Ifølge producenten, så var det noget med at de var gået over til et nyt matriale (og tilsyneladende dårligere :shock:). Jeg fik derfor en ny i bytte, men ja den sprang jo så også. Det var håndtaget, der simpelthen knækkede midt over, og det burde ikke kunne ske. Inden da, havde jeg også selv måtte sy den ekstra i nogle af syningerne, fordi de ikke var syet godt nok, og trådene begyndte, at løsne sig. Jeg har også haft 2 liner fra hurtta, hvor karabinhagen knækkede af. De knækkede det samme sted begge gange, eller rettere limningen eller hvad det hedder, gik op. Til sidst sagde jeg, at jeg ikke ville have deres lort mere. :evil:

 

Den Hurrta, som jeg har købt, er nu ved at udgå og efter at ha været med i denne tråd, er jeg bange for at det er derfor?:shock: Der er jo lidt forskellige modeller, hvilken model drejede det sig om?

 

Jeg har totalt paranoia, så nu har jeg lavet en Storm P løsning med en ekstra sele som vil gribe den anden, hvis håndtaget knækker:( selve selen er jo perfekt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Den Hurrta, som jeg har købt, er nu ved at udgå og efter at ha været med i denne tråd, er jeg bange for at det er derfor?:shock: Der er jo lidt forskellige modeller, hvilken model drejede det sig om?

 

Jeg har totalt paranoia, så nu har jeg lavet en Storm P løsning med en ekstra sele som vil gribe den anden, hvis håndtaget knækker:( selve selen er jo perfekt:5up:

Jeg tror nu ikke, der sker noget med sådan en lille hund, så du har vidst ikke grund til bekymring. Der er lidt mindre kræfter og vægt bag med sådan en lille størrelse :blink:

 

Men det er den gamle model. Den her:

 

aktivt_hundeliv_hurtta_sport_sele_sort.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...