Hop til indhold

Noomi Møgsvin

Nollike
 Share

Recommended Posts

Jeg har været ved en veninde i dag som Noomi tidligere har været på besøg hos uden problemer. Ikke mange gange, men en tre stykker tror jeg. I dag har hun så lagt et tæppe på gulvet til Noomi så hun kunne ligge der og hygge sig og ca. 5 min. efter vi er kommet ind af døren og min veninde og jeg lige har sat os i sofaen går Noomi hen og sætter sig på tæppet... OG TISSER!!! :evil::evil::evil::oops::oops::oops: Jeg kan ikke se hende ordentligt for bordet så jeg spørger min veninde hvad hun laver og hun mener at hun bare sidder, indtil Noomi har rejst sig op, så var der jo ingen tvivl om hvad hun lavede længere :oops: Og desværre var det så også for sent at skælde ud :megaked:

HVORFOR GØR HUN DET???

Det er møg ubehageligt og pinligt! Hun gjorde det hos en jeg var på besøg hos sidst da hun var omkring 9 mdr. men da peb hun først og det var mig der ikke forstod hendes signaler, men denne gang var der ingen tegn overhovedet! I mellemtiden har hun været med på besøg hos folk flere gange uden at lave "ulykker" og nu kommer dette igen. Det bliver ret ufedt at have hende med efter sådan noget, for jeg vil konstant sidde og vogte over hende :cry: Min veninde tog det nu ret pænt, men det er jo ikke rimeligt at en 1 år gammel hund tisser indendørs :cry: Og der er andre der ikke ville tage det nær så pænt :cry:

Hjææælp!!! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det gør Bitten også konsekvent hvis der er noget som dufter rigtig meget af fremmed - og som så er sugende.. Så tisser hun..

Får vel aldrig et svar på hvorfor - for selvom det kun er en lille bitte tår hun kan præstere, så gør hun det..

Det er da underligt :shock: Og ret ufedt, jeg vil jo gerne have hende med på besøg, men sgu ikke hvis hun render og tisser på folks gulve :megaked:

Min veninde har to katte, men det havde hun jo også de andre gange Noomi har været med på besøg... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Simba der jo er 13 mdr nu og har været stueren siden han var ganske lille bitte kan bare ikke styre sin begyndende ide om, at han er en rigtig stor hanhund, så vogter vi ikke konstant over ham, når vi er til ringtræning pisser han op af nogle stolper, der er lokalet, det lille svineøre ! Men alle de dejlige damer, duftene, nogle i løb og hvad har vi er bare for meget !!!

Jeg tror bare, at de er nogle grise-ører i vores øjne af og til, mens de sikker selv finder det helt naturligt. Og så tror jeg det er endnu en af "glæderne" ved at have unghund...deres forvirrede hjerne, der ikke altid fungere optimalt...for at formulere det meget pænt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Simba der jo er 13 mdr nu og har været stueren siden han var ganske lille bitte kan bare ikke styre sin begyndende ide om, at han er en rigtig stor hanhund, så vogter vi ikke konstant over ham, når vi er til ringtræning pisser han op af nogle stolper, der er lokalet, det lille svineøre ! Men alle de dejlige damer, duftene, nogle i løb og hvad har vi er bare for meget !!!

Jeg tror bare, at de er nogle grise-ører i vores øjne af og til, mens de sikker selv finder det helt naturligt. Og så tror jeg det er endnu en af "glæderne" ved at have unghund...deres forvirrede hjerne, der ikke altid fungere optimalt...for at formulere det meget pænt...

Jeg håber at du har ret og at det går over!!! Men jeg har efterhånden ikke ret meget lyst til at forsøge mig mere, hun har tisset under besøg 3 gange i den tid jeg har haft hende og ud over i dag og da hun var 9 mdr. har hun gjort det hos den veninde jeg var på besøg hos i dag's forældre som også havde været så søde at lægge et tæppe til hende :cry: Dengang var hun dog kun 6 mdr. så det kunne bedre forsvares selv om det også nærmest var lige da vi var kommet ind af døren :cry: Jeg synes bare at hun er for gammel til den slags pjat nu, hun kan holde sig i adskillige timer så der er ikke rigtig nogen undskyldning for det synes jeg :megaked: Og det er altså pinligt :oops:

Omvendt så går der åbenbart 3 mdr. mellem hver gang, så nu kan jeg vente næste "ladning" i 15 mdrs. alderen :mrgreen:

Er der nogen som har lyst til at få besøg af mig og Noomi? :mrgreen::cry: Æv møghund :evil::cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber at du har ret og at det går over!!! Men jeg har efterhånden ikke ret meget lyst til at forsøge mig mere, hun har tisset under besøg 3 gange i den tid jeg har haft hende og ud over i dag og da hun var 9 mdr. har hun gjort det hos den veninde jeg var på besøg hos i dag's forældre som også havde været så søde at lægge et tæppe til hende :cry: Dengang var hun dog kun 6 mdr. så det kunne bedre forsvares selv om det også nærmest var lige da vi var kommet ind af døren :cry: Jeg synes bare at hun er for gammel til den slags pjat nu, hun kan holde sig i adskillige timer så der er ikke rigtig nogen undskyldning for det synes jeg :megaked: Og det er altså pinligt :oops:

Omvendt så går der åbenbart 3 mdr. mellem hver gang, så nu kan jeg vente næste "ladning" i 15 mdrs. alderen :mrgreen:

Er der nogen som har lyst til at få besøg af mig og Noomi? :mrgreen::cry: Æv møghund :evil::cry:

Du kommer bare med hende. Så skal jeg finde et tæppe hun kan tisse på, mens Simba så vel nok i bare begejstring over den smækre sild letter ben op ad sofaen :mrgreen:

Og ja, jeg er fuldkommen overbevist om, at det går over, når de om et års tid eller så får deres hjerne-funktion tilbage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kommer bare med hende. Så skal jeg finde et tæppe hun kan tisse på, mens Simba så vel nok i bare begejstring over den smækre sild letter ben op ad sofaen :mrgreen:

Og ja, jeg er fuldkommen overbevist om, at det går over, når de om et års tid eller så får deres hjerne-funktion tilbage...

Han kan vel lette ben op af hende? Så kan hun på den måde få lidt retur :mrgreen:

Jeg krydser rigtig meget fingre for at du har ret :5up:

Nå, men det var trods alt ikke ALT der var skidt, Noomi har jo ikke haft det så godt med opgange og ville da heller ikke med ind i dag, men jeg må indrømme at jeg simpelthen trak hende hen over dørtrinnet og da ført hun var kommet indenfor så gik det fuldstændig over :lol: Så gik hun bare op som om der intet havde været i vejen og snusede på trinene som hun plejer... :lol: Mærkelig hund :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, du skal tage dit eget tæppe med til hende - det har jeg altid til Stasia, og hun tisser ALDRIG på sit eget gennemgnaskede fleecetæppe :mrgreen: Det er helt sikkert noget, der får hunden til at føle sig tryg, når den er væk hjemmefra - også hvis det er et sted, den har været før.

Det er jo svært for ikke at sige umuligt for os mennesker at opfatte hvad, der måtte være af "provokerende" dufte et sted. Sidste år arbejdede jeg én dag om ugen et sted, hvor der også lugtede mærkeligt åbenbart, for to gange tissede Stasia på gulvet, og det i en alder af 3-4 år.

Ellers er vores eneste kritiske sted en kokosmåtte, der ligger foran en tøjforretning tæt på vores hjem. Den vil hun meget gerne tisse på, så jeg bliver altid nødt til at hive hende meget hurtigt forbi dér :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, du skal tage dit eget tæppe med til hende - det har jeg altid til Stasia, og hun tisser ALDRIG på sit eget gennemgnaskede fleecetæppe :mrgreen: Det er helt sikkert noget, der får hunden til at føle sig tryg, når den er væk hjemmefra - også hvis det er et sted, den har været før.

Det HAVDE jeg, hendes vetbed :cry: Det lå lige ved siden af og det gik hun nok så nydeligt hen over og hen på min venindes tæppe og satte sig :megaked:

(Men som hvalp var hendes vetbed hendes favorit tissested :stupid:Så det er vasket adskillige gange :lol: Tilgengæld gik mit gulvtæppe som regel fri, så egentlig var det jo godt nok :lol:)

Det er jo svært for ikke at sige umuligt for os mennesker at opfatte hvad, der måtte være af "provokerende" dufte et sted. Sidste år arbejdede jeg én dag om ugen et sted, hvor der også lugtede mærkeligt åbenbart, for to gange tissede Stasia på gulvet, og det i en alder af 3-4 år.

Ellers er vores eneste kritiske sted en kokosmåtte, der ligger foran en tøjforretning tæt på vores hjem. Den vil hun meget gerne tisse på, så jeg bliver altid nødt til at hive hende meget hurtigt forbi dér :lol:

Ja, der KAN selvfølgelig ske et uheld, men sådan ca. hver 3. måned synes jeg bare er vildt i overkanten. Jeg bliver utryg ved at have hende med så, holder alt for meget øje så det slet ikke bliver afslappende for nogen af os :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Se det var nok et mere brugbart råd :5up: :lol: Jeg kan selvfølgelig også tage en kæmpe ble med hjem fra arbejde og give hende på :mrgreen: De kan immervæk suge en del, så tæpperne burde være uden for farezonen :mrgreen:

Pas på - nu kommer vi ud i en diskussion om hunde og påklædning, og der er jo nogle, der har kæpheste dér :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla har også sit eget tæppe med hjemmefra, og vi har kun oplevet uheld på gulvet en gang når vi har været ude på besøg... det var dog for ganske nylig, men jeg tror simpelthen det var fordi det var så spændende, at hun glemte at sige til...

Der var nemlig pludselig 3 andre hunde end hende, og så tror jeg simpelthen hun glemte alt om blærekontrol, for at skulle sidde og kigge på dem.... :roll: så hun satte sig lige så nydeligt an og lavede en sø... :shock:

Heldigvis var det på fliser, og der bor sammen med en chihuahua der tisser på gulvet hver gang der kommer gæster, så de tog det rimeligt afslappet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det HAVDE jeg, hendes vetbed :cry: Det lå lige ved siden af og det gik hun nok så nydeligt hen over og hen på min venindes tæppe og satte sig :megaked:

(Men som hvalp var hendes vetbed hendes favorit tissested :stupid:Så det er vasket adskillige gange :lol: Tilgengæld gik mit gulvtæppe som regel fri, så egentlig var det jo godt nok :lol:)

Ja, der KAN selvfølgelig ske et uheld, men sådan ca. hver 3. måned synes jeg bare er vildt i overkanten. Jeg bliver utryg ved at have hende med så, holder alt for meget øje så det slet ikke bliver afslappende for nogen af os :cry:

Jamen hør her, hvis du tager dit eget tæppe med og der IKKE er andre tæpper på gulvet ville hun så også gøre?

Tænker på at selvom hun har sit eget tæppe med så dufter det andet tæppe jo helt anderledes og hvis det ligger på gulvet og tæt på hendes eget skal det jo afmærkes som hendes..

Måske en form for markering/overtagelse af tæppe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne jo træne at hun skal ligge på sit eget tæppe og slappe af. Det hjælper jo lige fedt at tage et tæppe med, hvis vovse slet ikke ligger på det :blink:

Hav hende i snor til at starte med, hvis hun ikke vil blive liggenden, så du kan blive ved at guide hende tilbage. Se det som en træningssituation, og ikke en ubelejlighed under bes¢get.

At lære at ligge pænt på sit eget tæppe "ude i byen" kan være gavnligt i mange situationer, men skal selvf¢lgelig trænes og læres hjemmefra.

Oplagt klikker ¢velse til de m¢rke aftener :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahaha, jeg skal nok lade være med at lægge et tæppe frem når i kommer på besøg i næste uge. Du må da gerne lige lufte hende lidt inden i kommer her forbi:mrgreen:

Når legekammerat Ludvig er på besøg bliver både ham og Samson meget tørstige af alt det tumlen rundt. Især Samson vil gerne drikke i litervis, så vi er begyndt at fjerne vandskålen når de leger efter at Samson lagde en ordentlig sø i vores seng:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er hun ikke i løbetid lige nu?

Så tror jeg nemlig det kan være derfor hun finder på det, altså dermed ikke sagt at hun slet ikke kan finde på det når hun ikke er, men jeg synes tæver i løbetid kan glemme nogle af de gyldne regler som fx at man ikke tisser inde.

Det tænkte jeg også på :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hør her, hvis du tager dit eget tæppe med og der IKKE er andre tæpper på gulvet ville hun så også gøre?

Tænker på at selvom hun har sit eget tæppe med så dufter det andet tæppe jo helt anderledes og hvis det ligger på gulvet og tæt på hendes eget skal det jo afmærkes som hendes..

Måske en form for markering/overtagelse af tæppe?

Jeg aner det ikke :cry: Altså den ene af de tre gange hun har gjort det havde vi ikke et tæppe med og der var heller ikke lagt et til hende (der fandt hun så tilgengæld et sted med gulvtæppe :damn::oops:)

Men det er jo langt fra hver gang hun er med at det går galt. Det er det der gør det lidt vanskeligt, for jeg troede jo at det var slut og så sker det igen :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne også prøve besøg nogle andre som måske er vant til denne situation, måske det er en engangs forseelse?

Vi ligger gerne gulve til :blink:

Har jeg jo gjort, hun har været med flere steder siden sidste gang hun gjorde det, både steder med og uden at der bor hund eller kat, og der har ikke været nogen problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites