Dinah Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Nogle af jer ved, at jeg er lettere panisk med løse hunde, når jeg går med Cleo, pga en oplevelse som barn. Gavner ikke, at Cleo står lige ud i selen, når vi passerer en anden hund i sele i begejstring, men kommer de så tæt på for at hilse kan hun knurre/snappe alt efter race, størrelse og frembrusning pga frygt. Lige som om, hun udviser 2 forskkeliige signaler. Det er jo ikke så mange, der bliver stående og snakker med mig, så jeg ved ikke helt, hvordan hun ville reagere fortsat. Idag mødte jeg dog en ældre dame og hendes ældre golden, hvor vi stod og snakkede lidt og gik sammen videre ned af stien. Da vi stod stille stod cleo ved mit ene ben og småknurrede af den ret ligeglade golden:blink: gik fint videre ved siden af Golden ned af stien. Når vi møder andre med hunde, hvordan kan jeg få hende til ikke at stå lige ud i linen. Har prøvet godbidder, men dem er hun ligeglad med i situationen:?: Har meldt mig til hundetræning i marts hos Ninjamor, men nu frygter jeg det helt. Både i forhold til mig, i forhold til Cleos reaktion på andre hunde, vil hun blive ædt af de andre hunde:oops:, er området indhegnet etc. I forhold til hendes udstående reaktion i linen er sikkert simpelt at afhjælpe, men lige nu fylder det faktisk rigtig meget:cry: Der er jo også hundefrikvarter til hundetræniing:shock: Overvejer at melde fra kurset:roll: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 lad vær at melde fra, det er jo netop sådan noget her du kan få hjælp med... Og det er jo helt frivilligt om man vil deltage i frikvarter eller ej... det kan i jo bare lade være med, hvis både du og Cleo er usikker på det... Har du læst i Ninjamors tråd "Udfordring"? Der er mange gode råd til kontaktøvelser... de har virkelig hjulpet os, at være meget meget obs på kontakt når vi møder andre hunde... Selvfølgelig starter du det meget nemt (dvs. indenfor uden forstyrrelser), så udenfor i haven, så på gåture med en hund laaaangt ude i horisonten og så tættere og tættere på... En skam du ikke kender nogen i nærheden med en venlig / ligeglad lille hund i kunne få sammen med et par gange om ugen... det tror jeg helt sikkert kunne hjælpe ... Måske møder i en sådan træningskammerat til hundetræning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 Hvis det er Ninjamor du har meldt dig til træning ved tror jeg du kan være helt roligt :blink: Jeg vil tro hun bare gør dit bedste for at hjælpe dig med problemet uden det hverken bliver for meget for Cleo eller dig Jo, jeg ville være nervøs ved at tage en nervøs hund med til mange steder hvor der holdes træning med legetid, men jeg ville sagtens turde det ved Ninjamor, jeg tror roligt du kan stole på hun tager hensyn til både hunde og ejere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 Du har meldt til træning ved en yderst kompetent træner. Jeg tror ikke der er noget som helst at frygte, men synes bestemt du skal indvie Ninjamor i dine tanker. Jeg er ret sikker på at hun kan berolige dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 Jeg tror du kan være helt rolig, når nu det er Irene du skal være hos.. Jeg har selv lige haft en usikker omplasseringshund til træning og hun var helt ny fter 6 ganges træning. Turde me get mere i forhold til andre hunde og alt muligt:-D jeg er sikker på Ninjamor kan hjælpe dig med det samme:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 Enig med de andre - det bedste du kan gøre er at gå til træning hos Ninjaen. Jeg synes også, at du skal skrive/snakke med hende på forhånd for at fortælle, hvordan du har det. Så kan hun tage hensyn til det lige fra starten. Du skal i hvert fald ikke melde fra kurset, det ville være synd! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Som de andre siger, så kan du være helt rolig. Du kommer til at gå til træning et godt sted, og Irene tager højde for hvert enkelt hund. Glæd du dig blot :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst topsytop Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Så vidt jeg ved holdes der ikke legetid hos Ninjamor, så det passer nok fint til din hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Jeg ligger syg og har gjort det hele ugen og har egentlig kun kikket herind et par gange for at se om der var nyt om Emmy. Jeg er NATURLIGVIS 100% enig i alt det gode der skrives om mig i denne tråd og tak skal I have for det Dinah: Du bestemmer 100% selv om du vil have Cleo løs eller bare tæt på de andre hunde! Hvis jeg ser noget der berettiger, at jeg forsøger at overtale dig er det ud fra din hunds behov og hvis jeg føler du vil kunne få det bedre med det. Men du kan ALTID slå hælene i og sige nej... Ingen sure miner over det. Den hund Cleo evt. vil blive tilbudt at lege med vil jeg være sikker på passer til hende. Legepauser er ikke en obligatorisk del af træning hos mig, med mindre det er hvalpe, men kan vi finde hunde som passer sammen, gør vi det. Så: Tør øjnene og stram korsettet en tak til, det skal nok gå, DU ER CHEFEN NÅR DET DREJER SIG OM DIN HUND. Håber vi ses Jeg tror ikke pladsen er indhegnet, men det er noget der hedder langliner til de "frie" øvelser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Jeg glæder mig til februar nå vi får en post hvor du siger "hvor var det godt jeg ikke sprang fra" Og så til marts "neiiiiiiiiiii der sker bare så meget possitivt med Cleo" Prøv bae at tænk på hvad ninjamor har gjort OVER NETTET for bla aslan og os, hvad ville hun dog ikke kunne præstere i den virkelig verden :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Jeg ligger syg og har gjort det hele ugen God bedring :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 God bedring :ae: Gud hvor er jeg uhøflig. God bedring ninjamor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Du skal for guds skyld ikke melde fra til træningen - det er jo netopher du skal have hjælp til problemerne. Hvis hunden "hopper" ud af selen, så må det jo værer fordi selen ikke passer til din hund. Måske din kommende træner kan hjælpe dig med at finde en model der passer til din hund. Måske skal den du har allerede nu blot strammes ind og tilpasses ordentligt. Måske man kunne overveje et halsbånd hvis det viser sig det er en Hudini-hund du har. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Da jeg kom til min første hundetræning bakkede Bitten ud af sin sele og stak af mod bilen - det første de andre så var altså Theresa der panisk løb den modsatte retning (væk fra Bitten og de andre), i håb om at hun ville vende om og vælge mig.. Derefter brugte vi de første fire gange på at få Bitten gasset ned så hun kunne holde ud at se på andre hunde.. Jeg lyver ikke når jeg siger at Pia måtte snakke unaturligt højt for at overdøve mit spetakel.. Derefter lavede hun udfald mod to andre hunde.. Hvad end Cleo stiller op - er det ikke noget de ikke har set før.. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tanita Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Da jeg kom til min første hundetræning bakkede Bitten ud af sin sele og stak af mod bilen - det første de andre så var altså Theresa der panisk løb den modsatte retning (væk fra Bitten og de andre), i håb om at hun ville vende om og vælge mig.. Derefter brugte vi de første fire gange på at få Bitten gasset ned så hun kunne holde ud at se på andre hunde.. Jeg lyver ikke når jeg siger at Pia måtte snakke unaturligt højt for at overdøve mit spetakel.. Derefter lavede hun udfald mod to andre hunde.. Hvad end Cleo stiller op - er det ikke noget de ikke har set før.. Kan lige forstille mig det :lol::lol: og godt tænkt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Januar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Aiii, hvor er i søde allesammen :5up: Idag har jeg haft relativt gode oplevelser med 2 andre hunde og modet er tilbage. Og så hedder det jo HUNDE-TRÆNING. Det er jo netop træning, der skal til:blink: Hun hopper ikke UD af selen, men står ud i linen:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Aiii, hvor er i søde allesammen :5up: Idag har jeg haft relativt gode oplevelser med 2 andre hunde og modet er tilbage. Og så hedder det jo HUNDE-TRÆNING. Det er jo netop træning, der skal til:blink: Hun hopper ikke UD af selen, men står ud i linen:5up: Så vær du blot glad for, at hun ikke er større. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tanten Besvaret Januar 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2009 Hun hopper ikke UD af selen, men står ud i linen:5up: Beklager det er mig der har misforstået din formulering med at hun stod ud af/i selen Men så vil jeg sige som så mange andre kontaktøvelser - kontaktøvelser - kontaktøverlser og hundetræning på hold Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts