Hop til indhold

Grime


Aslan
 Share

Recommended Posts

Eller hvad man nu lige kalder den.

 

 

Ja vi arbejder med Aslans trækken, efter denne information er der ingen der behøves at skrive arbejde arbejde arbejde, g har i brug for det, så smut op i udfordringen :blink:

 

Så har skrappe dorte været på og nu kan vi så lade den fornuftige dorte skrive :blink:

 

 

 

Jeg var uforberedt i går, Sofus kom rundt om hjørnet, og Aslan er jo overlykkelig for Sofus.

 

Det resulterede i at eg næsten lå på langs og næsten havde mistet en hund :cry: Så jeg er blevet liiiiiiiiiiiiiidt...........bekymret for a det ender galt.

 

Er der nogen der har prøvet en grime og halsbånd i et? Og hvad syntes i om den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller hvad man nu lige kalder den.

 

 

Ja vi arbejder med Aslans trækken, efter denne information er der ingen der behøves at skrive arbejde arbejde arbejde, g har i brug for det, så smut op i udfordringen :blink:

 

Så har skrappe dorte været på og nu kan vi så lade den fornuftige dorte skrive :blink:

 

 

 

Jeg var uforberedt i går, Sofus kom rundt om hjørnet, og Aslan er jo overlykkelig for Sofus.

 

Det resulterede i at eg næsten lå på langs og næsten havde mistet en hund :cry: Så jeg er blevet liiiiiiiiiiiiiidt...........bekymret for a det ender galt.

 

Er der nogen der har prøvet en grime og halsbånd i et? Og hvad syntes i om den?

 

 

Dorte har du prøvet at kontakte Umulia, da hun bruger/brugte grime på Vinnie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt bryder jeg mig ikke om nogen af grimerne, men af alle onder ville jeg vælge cannycollar http://www.cannyco.co.uk/index.php

, da den ikke trækker hovedet skævt i en vinkel til siderne. Er det den du mener med "grime og halsbånd i et"? Der findes også kropsseler der virker på de store hunde, også uden at være "grimme" (gnave i armhulerne etc). Et par stykker:

 

http://dogtrainingharnesses.co.uk/department/which_product_should_i_choose_/

 

http://www.friendsoffido.co.uk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det den du mener med "grime og halsbånd i et"? Der findes også kropsseler der virker på de store hunde, også uden at være "grimme" (gnave i armhulerne etc). Et par stykker:

 

Nerj det var ikke lige den jeg mente, det er et halbånd med en grime på, først kommer trækket i halsbåndet, og bliver det ved (hvilket det jo nok gør) så går trækket i grimen.

 

 

Men tak for links til seler, vi har kun set dem der ser ud til at gå ind og skarve ham, hvilket vi ikke har interesse i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den slags grime tror jeg ikke jeg kender?

 

(siger hende der sværger til ikke-skarvende kropsseler af forskellig art :mrgreen: )

 

 

 

Nerj, den slags grimer kender jeg heller ikke. Min kæreste forklarede mig det på en af de der romantiske måder så jeg havde sådan et dejligt billed inde i mit hoved, indtil han for 2 minutter siden viste mig et billed, det minder riiiiiiiiiigtiiiiiiiiig meget om dit link :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Men nu har jeg seler at kigge på :blink: Så det skal lige ses lidt mere på, det er lidt mere romatisk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller hvad man nu lige kalder den.

 

 

Ja vi arbejder med Aslans trækken, efter denne information er der ingen der behøves at skrive arbejde arbejde arbejde, g har i brug for det, så smut op i udfordringen :blink:

 

Så har skrappe dorte været på og nu kan vi så lade den fornuftige dorte skrive :blink:

 

 

 

Jeg var uforberedt i går, Sofus kom rundt om hjørnet, og Aslan er jo overlykkelig for Sofus.

 

Det resulterede i at eg næsten lå på langs og næsten havde mistet en hund :cry: Så jeg er blevet liiiiiiiiiiiiiidt...........bekymret for a det ender galt.

 

Er der nogen der har prøvet en grime og halsbånd i et? Og hvad syntes i om den?

 

Vi har prøvet en grime til Dumle og jeg er nu ikke i tvivl om at han ihvert fald finder det ubehageligt. Han vil ikke have den på og når han endelig får den på laver han ikke andet end at ryste på hovedet, bakke og prøve at få den af snuden med poterne, så den er kun forsøgt én gang. Nu ligger den i kisten og rådner væk sammen med alle de seler der heller ikke kunne bruges eller er blevet for små.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet en grime til Dumle og jeg er nu ikke i tvivl om at han ihvert fald finder det ubehageligt. Han vil ikke have den på og når han endelig får den på laver han ikke andet end at ryste på hovedet, bakke og prøve at få den af snuden med poterne, så den er kun forsøgt én gang. Nu ligger den i kisten og rådner væk sammen med alle de seler der heller ikke kunne bruges eller er blevet for små.

Selvf¢lgelig skal hunden vænnes til den f¢rst, og nogle hunde lærer som Dumle bare aldrig at acceptere den.

Grunden til at jeg ikke bryder mig om dem er fordi man trækker hundens hoved til siden/opad, men med de meget store racer (GD, Broholmer etc) har du jo nærmest hænderne i hovedh¢jde, og derfor blive trækket ikke på samme måde vredet opad i nakken. Og er derfor efter min helt egen personlige mening ( :mrgreen: ) ikke nær så grimt eller potentielt skadeligt for vovse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nerj, den slags grimer kender jeg heller ikke. Min kæreste forklarede mig det på en af de der romantiske måder så jeg havde sådan et dejligt billed inde i mit hoved, indtil han for 2 minutter siden viste mig et billed, det minder riiiiiiiiiigtiiiiiiiiig meget om dit link :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Men nu har jeg seler at kigge på :blink: Så det skal lige ses lidt mere på, det er lidt mere romatisk :mrgreen:

 

Du kunne måske også kigge på sådan en sele her:

http://dogcity.dk/seler-52/hurtta-sport-t-sele-flere-farver-386/hurtta-sele-roed-udgaar-2679.html

 

Det er sådan en vi har til Dumle. Vi har dog en i en lidt for stor udgave da den i en lidt for lille udgave let går op og sætter trækket ved halsen som et halsbånd.

Men ellers syntes jeg den er rigtig god. Der er så man kan sætte snoren i begge sider og når hunden så trækker i snoren trækker den hunden tilbage over hele brystet, eller kun i den ene side så hunden bliver trukket til siden/vendt om når den trækker (så skal man bare huske at varierer siden og ikke altid have den der. Hunden skulle jo nødigt begynde at gå skævt).

 

Men det mest praktiske er nu det "håndtag" der er i den. Jeg tror det vil være specielt smart til en stor hund så man hurtigt kan få ordentligt ved hunden når den trækker afsted mod noget.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

vi har haft til cujo og det vil jeg IKKE tilbage til, vi havde en usikker hund når vi gik tur, han nød ikek turen på ordentligt og han ville hellere ikke have den på, det var hårdt, men nødvendigt da vi fik ham.

 

Nu er det sele og træning, efter vi har skiftet metode er lyset for enden af tunnel pludselig tæt på :mrgreen::mrgreen:

 

jeg kan sende vores over til dig, så skal du kun give porto for den, så kan du altid prøve i hvert fald.

 

De hedder også "gentle lead"

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet en grime til Dumle og jeg er nu ikke i tvivl om at han ihvert fald finder det ubehageligt. Han vil ikke have den på og når han endelig får den på laver han ikke andet end at ryste på hovedet, bakke og prøve at få den af snuden med poterne, så den er kun forsøgt én gang. Nu ligger den i kisten og rådner væk sammen med alle de seler der heller ikke kunne bruges eller er blevet for små.

 

Det er meget forskelligt hvordan hunde reagerer på en grime. Min gamle hund lignede en der havde fået pisk, og nægtede at flytte sig ud af stedet, så han havde den også kun på én gang. Men Vinnie var tilpas ligeglad - så snart vi var kommet ud på vejen, glemte hun alt om den.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Men det mest praktiske er nu det "håndtag" der er i den. Jeg tror det vil være specielt smart til en stor hund så man hurtigt kan få ordentligt ved hunden når den trækker afsted mod noget.

 

Aslan trak af med mig.

 

Håndtaget ville nok gøre det nemmere for ham tror jeg :mrgreen:

 

 

Men klart ideen er god, bare ikke til Aslans størrelse :mrgreen:

 

Men dejligt du gider tage dig tid :kys:

(jeg er ikke utaknemmelig)

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har haft til cujo og det vil jeg IKKE tilbage til, vi havde en usikker hund når vi gik tur, han nød ikek turen på ordentligt og han ville hellere ikke have den på, det var hårdt, men nødvendigt da vi fik ham.

 

Nu er det sele og træning, efter vi har skiftet metode er lyset for enden af tunnel pludselig tæt på :mrgreen::mrgreen:

 

jeg kan sende vores over til dig, så skal du kun give porto for den, så kan du altid prøve i hvert fald.

 

De hedder også "gentle lead"

 

Tak for tilbuddet. :kys:

 

Vi tager Aslan med ud i pet world i morgen og så håber vi de lever op til det løfte som kæresten fik "I kan bare tage hunden med, så skal vi nok hjælpe jer" det var så godt nok med henblik på en kurv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for tilbuddet. :kys:

 

Vi tager Aslan med ud i pet world i morgen og så håber vi de lever op til det løfte som kæresten fik "I kan bare tage hunden med, så skal vi nok hjælpe jer" det var så godt nok med henblik på en kurv :mrgreen:

 

Hvis de er som dem i Viborg så kan jeg godt love for de lever op til det. Vi brugte en halv time i petworld på at prøve samtlige seler til Dumle inden vi fandt den rigtige. Det eneste Dumle tænkte på var at hoppe op i hovedet på ekspedienten og slikke hende i hele hovedet når hun satte sig på hug. Hun syntes bare han var dejlig og en forfærdelig kærlig hund :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de er som dem i Viborg så kan jeg godt love for de lever op til det. Vi brugte en halv time i petworld på at prøve samtlige seler til Dumle inden vi fandt den rigtige. Det eneste Dumle tænkte på var at hoppe op i hovedet på ekspedienten og slikke hende i hele hovedet når hun satte sig på hug. Hun syntes bare han var dejlig og en forfærdelig kærlig hund :oops::lol:

 

 

Hahaha, ai hvor en skøn oplevelse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bettesmor

vi er også endt med at købe en grime til Bette, simpelthen fordi at der er gået et eller andet helt galt, som gør at han trækker som bare pokker. vi bliver derfor nødt til at træne ham forfra, bruger grimen på den måde at vi kan gå længere ture, også bruger jeg sele på små ture, hvor jeg så træner, især har jeg lige nu fokus på opmærksomhed, da jeg tror, at det er der kæden er hoppet helt af til at begynde med, og derefter bare skabt en negativ spiral, hvor jeg er blevet mere og mere usikker og frustreret samtidig med at Bette er blevet mere og mere ustyrlig på gåture..

 

Men den der grime de har i petworld, kaldet halti startede jeg med at købe, og den kan altså ikke anbefales, det er noget billigt møg for at sige det lige ud, den kan ikke indstilles ordenligt, og desuden går den hurtig løs i spænden, hvorved den kommer for langt op i øjenregionen.

jeg købte en rigtig god grime (kender ikke navnet på den) ved en hundetræner hernede. og jeg er så meget uenig i hendes udsagn om, hvordan den bør anvendes,men jeg kan jo gøre med den som jeg vil. og husk man må aldrig trække bagud i den, fordi så kan du skabe slemme skader, du kan faktisk brække noget i nakkemuskalituren. Så det er ikke bare fordi det er den nemme løsning, man skal være obs. på at snoren hele tiden sidder korrekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også prøvet grime til Nikka. Det var før jeg havde læst hvor skadeligt den kan være, tænkte faktisk det måtte være meget mere behageligt end halsbåndet, lidt ligesom en grime på en hest.

 

Rent faktisk virkede den fantastisk! Nikka trak overhovedt ikke, så der var ingen fare for skader. Med den på, kunne jeg gå med hende i en sytråd. MEN hun hadede den så meget, at gåturen overhovedet ikke var en fornøjelse for nogen! så den blev hurtigt smidt ud.......

Så fik hun dårlig ryg og har fået sele. Den hader hun også (har prøvet forskellige) og står stiv, som et brædt efter den er kommet på.

 

Hun har dog efterhånden accepteret den og glemmer den når vi først kommer ud og gå. I sele trækker hun heller ikke, så den skulle hun jo bare have haft fra hvalp men heldigvis bliver man jo klogere hele tiden!

 

Så hvis i ikke allerede bruger sele så prøv det først!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for tilbuddet. :kys:

 

Vi tager Aslan med ud i pet world i morgen og så håber vi de lever op til det løfte som kæresten fik "I kan bare tage hunden med, så skal vi nok hjælpe jer" det var så godt nok med henblik på en kurv :mrgreen:

 

Vores petworld her i byen er også supersøde... de brugte også lang tid sammen med os til at finde en sele til karla da hun var lille hvalp... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...