Hop til indhold

Hjælp til gåture


Adele
 Share

Recommended Posts

Har lige været med på en lurer! :blink:

Så jeg vil også gerne sige tak for de gode svar! hehe :-D

 

Har samme problem med Harley, vi bor bare i byen, så der er folk og hunde over det hele - selvom det nu mest er hundene han er interesseret i. Godbidder virker kun når vi er alene og det ligemeget hvad det er. men han fandt engang en bold, som han var helt opslugt af - så måske det er en løsning... hmmm....:hmm:

 

Han er generelt ikke så god til øjenkontakt, så det vil vi øve noget mere! Han er blevet god til "nej-kontakt"-øvelsen her hjemme...

Vi er begyndte at "sitte" hver gang der kommer en anden hund, og så et "værsgo", når han må løbe frem og hilse... men ikke en eneste gang kigger han på mig, sidder bare helt spændt og nedstirrer den anden hund. :???: Men vi må bare igang med at øve os noget mere - også i andre situationer! :-)

 

 

Men også et tak herfra! :-D

 

***Gry***

 

Gry kig i den tråd i Trænings-sektionen der hedder UDFORDRING! der er der gode råd til kontakt øvelser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gry kig i den tråd i Trænings-sektionen der hedder UDFORDRING! der er der gode råd til kontakt øvelser...

 

Det vil jeg gøre...

 

Så kan jeg sige at det virker! :-D

 

Har lige været ude og gå med Harley, hvor vi startede med kontakt-øvelse allerede herhjemmefra: Før han fik lov til at gå ud af døren, over vejen, når han trak stoppede jeg op og ventede på han vendte rundt og kom hen og kiggede på mig før vi gik videre.

Halvvejs på turen slap jeg ham løs, men først efter øjenkontakt og så et værsgo. Først styrtede han afsted, men så blev jeg stående uden at kalde eller noget. Han vendte sig om på et tidspunkt, men fortsatte fremad, som om han sagde "kom nu... hvad laver du... vi skal afsted". Men så vendte han om og styrtede hen til mig. Øjenkontak - og jeg vinkede ham fremad igen. Det blev gentaget en gang mere og da han fik lov til at løbe frem igen skete det: Han vendte sig om efter ca. 15 m og kiggede på mig og ventede!! Weeee:-D

Jeg forsøgte at kalde ham til mig - Harley slår alle bremser i så ham nærmest glider hen ad jorden og vender rundt og kommer hen til mig med det samme!! En dame kommer gående og siger " Nej...hvor er han dygtig! Han er da ikke så gammel vel?"

Iiiih kunne slet ikke få armene ned!:mrgreen:

 

Men glæden stoppede ikke her: Lige efter kommer der en hund luntende mod ham. Jeg går bare videre. Harley kigger efter hunden, men vælger så at følge mig. Hunden overhaler os dog, og da den er ca 5-10 m fra Harley overmander lysten til at hilse ham og han løber hen og hilser! Men det er så klart en stor forbedring! :-D:-D:-D

 

Måske har vi også bare haft en god dag - men noget har i hvertfald virket!! Træningen fortsætter! :-D

 

Tak for gode råd! :-D

 

***Gry***

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg gøre...

 

Så kan jeg sige at det virker! :-D

 

Har lige været ude og gå med Harley, hvor vi startede med kontakt-øvelse allerede herhjemmefra: Før han fik lov til at gå ud af døren, over vejen, når han trak stoppede jeg op og ventede på han vendte rundt og kom hen og kiggede på mig før vi gik videre.

Halvvejs på turen slap jeg ham løs, men først efter øjenkontakt og så et værsgo. Først styrtede han afsted, men så blev jeg stående uden at kalde eller noget. Han vendte sig om på et tidspunkt, men fortsatte fremad, som om han sagde "kom nu... hvad laver du... vi skal afsted". Men så vendte han om og styrtede hen til mig. Øjenkontak - og jeg vinkede ham fremad igen. Det blev gentaget en gang mere og da han fik lov til at løbe frem igen skete det: Han vendte sig om efter ca. 15 m og kiggede på mig og ventede!! Weeee:-D

Jeg forsøgte at kalde ham til mig - Harley slår alle bremser i så ham nærmest glider hen ad jorden og vender rundt og kommer hen til mig med det samme!! En dame kommer gående og siger " Nej...hvor er han dygtig! Han er da ikke så gammel vel?"

Iiiih kunne slet ikke få armene ned!:mrgreen:

 

Men glæden stoppede ikke her: Lige efter kommer der en hund luntende mod ham. Jeg går bare videre. Harley kigger efter hunden, men vælger så at følge mig. Hunden overhaler os dog, og da den er ca 5-10 m fra Harley overmander lysten til at hilse ham og han løber hen og hilser! Men det er så klart en stor forbedring! :-D:-D:-D

 

Måske har vi også bare haft en god dag - men noget har i hvertfald virket!! Træningen fortsætter! :-D

 

Tak for gode råd! :-D

 

***Gry***

 

Dejligt at høre om jeres tur. Vi samler på succeshistorier herinde, så kom bare med flere. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag er jeg begyndt på at lave kontaktøvelser.

 

Jeg satte mig på knæene, med en frolic i hver hånd, og et stykke spegepølse i munden. I starten kæmpede han for at få dem ud af mine knyttede hænder. Nu, når vi gør det, kan jeg have åbne hænder, uden han tager dem. :D

Så får han selvfølgelig spegepølsen, når han søger kontakt

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag er jeg begyndt på at lave kontaktøvelser.

 

Jeg satte mig på knæene, med en frolic i hver hånd, og et stykke spegepølse i munden. I starten kæmpede han for at få dem ud af mine knyttede hænder. Nu, når vi gør det, kan jeg have åbne hænder, uden han tager dem. :D

Så får han selvfølgelig spegepølsen, når han søger kontakt

Lækkert :5up: Kan se det er noget tid siden du har skrevet indlægget, går det fremad? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk ja! Pænt af dig at spørge

 

Vi har viderudviklet lidt på kontaktøvlserne. Jeg lægger en frolic på gulvet og viser ham en gang at han ikke må tage den. Så begynder han at kigge på mig adskillige gange. Hvis jeg siger nej lader han den ligger, og han tager den kun hvis han får lov.

 

Indtil videre har jeg ikke mærket så meget udenfor. Og dog, den anden dag stoppede jeg ham inden vejen. Så søgte han kontakt, og så fik han lov at gå. Så, jo! Jeg håber snart at kunne mærke noget mere af det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk ja! Pænt af dig at spørge

 

Vi har viderudviklet lidt på kontaktøvlserne. Jeg lægger en frolic på gulvet og viser ham en gang at han ikke må tage den. Så begynder han at kigge på mig adskillige gange. Hvis jeg siger nej lader han den ligger, og han tager den kun hvis han får lov.

 

Indtil videre har jeg ikke mærket så meget udenfor. Og dog, den anden dag stoppede jeg ham inden vejen. Så søgte han kontakt, og så fik han lov at gå. Så, jo! Jeg håber snart at kunne mærke noget mere af det ;-)

Det lyder da super godt, dejligt at det går fremad :5up: Det skal nok ende med at blive rigtig godt :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Adele, sad lige og læste i min egen "teenagertråd" og faldt lige over indlæggene hvor vi havde skrevet lidt frem og tilbage med kontaktøvelser og hilsetræning...

 

Skrider det fremad? og har i mødt nogle hunde el mennesker som du har kunnet træne det med?

 

Tjah, altså. Det er ikke nemt at lave kontaktøvelser, når vi møder mennesker eller hunde. Især ikke hunde, for Sherlock glemmer fuldstændig mig. Vi møder jo stortset aldrig hunde. Jeg har lidt svært ved at putte det ind, ved når vi møder mennesker, også.

Jeg prøver stadig at vænne ham til det, f.eks når vi skal ind af en låge venter jeg til han har kigget på mig. Det samme hvis jeg har en pind han gerne vil have, o.s.v. Og jeg går ikke over vejen før han har kigget mig i øjnene, og fået lov. Men jeg synes egentlig ikke at have mærket at han selv anvender det. Det er ihvertfald ikke det første han tænker på, når der er noget han vil opnå.

 

Han er rimelig dygtig til de simple kontaktøvelser vi laver herhjemme, (jeg har beskrevet dem i mit sidste indlæg, i den her tråd ;-))

 

Jeg har desuden prøvet at finde nogle hundevenner til ham, men der er ikke nemt. Der er kun en person i min klasse, med hund, som jeg har lyst til at tilbringe tid med, men hun kan ikke gå tur med hendes hund, da den er ret overgearet og voldsom.

 

Alt i alt går det vidst ikke så meget fremad. Men tak for interessen :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...