Hop til indhold

Hvad forlanger/kræver I af jeres træning?


Aslan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 142
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.... Virkede det? Altså jeg mener - kunne du tage det seriøst, for det ville nok være mit problem...

 

Tjaaa - Nu behøvede vi jo ikke tage det hele seriøst :blink: Men der var et par stykker der fik den helt store tur, og selv om de var meget nervøse for en forestående prøve så bestod de den frygtede prøve med et ganske godt resultat, men måske endnu vigtigere med en god fornemmelse :-D

 

Men som hun selv siger, man skal tro på det..........

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaaa - Nu behøvede vi jo ikke tage det hele seriøst :blink: Men der var et par stykker der fik den helt store tur, og selv om de var meget nervøse for en forestående prøve så bestod de den frygtede prøve med et ganske godt resultat, men måske endnu vigtigere med en god fornemmelse :-D

 

Men som hun selv siger, man skal tro på det..........

 

Kunne godt være man skulle overbevise sig selv.... og rent faktisk melde sig til nogle prøver....

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne godt være man skulle overbevise sig selv.... og rent faktisk melde sig til nogle prøver....

 

Du ved du nok skal overleve det :blink:

 

Men det gør jo heller ikke noget hvis man syntes det er bare en lille smule behageligt (eller så behageligt som sådan noget nu kan blive): Samt at man ikke ødelægger alt for sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du ved du nok skal overleve det :blink:

 

Men det gør jo heller ikke noget hvis man syntes det er bare en lille smule behageligt (eller så behageligt som sådan noget nu kan blive): Samt at man ikke ødelægger alt for sig selv.

 

Overleve gør vi jo nok ;o) Sjovt egentlig... for det er kun lydighedsprøverne jeg har det sådan med... de prøver vi nåede til ved redningshundene (før de lukkede os ned :roll:) var ok (altså på nær lydigheden :blink:) - det lykkedes os da at bestå grundprøven med 98 point ud af 100 mulige (og de to point tabte vi selvfølgelig i lydigheden, som ellers burde være piece of cake for en klasse 3 hund). Desværre kom vi aldrig op til redningshundeprøven, da Århus kommune jo valgte at lukke ned for redningshundene..... har stadig en plan om at få plads i Randers, men men....

 

Nej, du har ret! Afsted med os i år - om ikke andet, så bare for sjov!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, du har ret! Afsted med os i år - om ikke andet, så bare for sjov!

 

Jeg har altid ved sæsonstart set de første prøver som træning af mig og ikke som en prøve som sådan, klart jeg er konkurrencemenneske og vil helst vinde det hele ;-), men jeg vidste også at jeg lige skulle have slået "rusten" af kroppen og ind i "det" igen.

 

Mine trænere mente ikke jeg var klar da jeg meldte mig og hunden til allerførste gang, men jeg ville afsted idet jeg var klar over at jeg ville "ødelægge" det hele de første par gange (nervøsitet, man skal lærer alle triksene osv.), men rent faktisk blev vi nr. 3 og fik ½ oprykning - så de kære trænere fik lidt at tænke over :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forlanger at kunne få min hund med hjem i et stykke. Derfor ikke noget med steder hvor folk "der er noget i systemet" har flere rettigheder end andre, altså til f.eks at bruge flexi liner under træning, lade yderst agressive hunde løbe frit.

Desuden forventer jeg at træningen indeholder mere end blot 95 % lineføring.

 

Det var et farvel til DKK.

 

Jeg forventer også at der blandt trænerne er enighed om hvordan træningen skal arrangeres, og ikke at der er 7 forskellige trænere med hver deres opfattelse af at gøre tingene. På min første, og eneste træningsdag hos DcH fik jeg vist 7 forskellige måder at dække en hund af på, inden for en time. Trænerne står og lurer på at de andre trænere er beskæftiget med noget andet, og så kommer de og afleverer deres version. De fleste hundeejere dér virkede som nogen de rhavde købt rottweiler, dobermann, eller schæfer uden at læse brugsanvisningen.

Jeg kom med min jagthund, og jeg forventede da heller ikke jagthundetræning, bare almindelig lydighed. Hvorfor min jagthund skal lære - efter bare en times træning første gang - at bide sig fast i en figurants ærme har jeg stadig ikke forstået.

 

Farvel til DcH

 

Så var der ham Abrantes disciplen som var bidt af en gal ulv, og kun ulve. Degenererede hunde med hængeører blev totalt ignoreret. Folk kom langvejs fra med helt ustyrlige ulvehybrider, fordi de jo vidste at han var til ulve.

"Træningen" bestod af 2x50% teori, han snakkede og snakkede og snakkede.

Første del af træningen bestod i teori i et klasselokale hvo rhundene skulle stå bundet udendørs, hvor vi ikke kunne se hvad der foregik, på et sted hvor der færdes mange mærkelige mennesker. Resten af teorien foregik på "træningspladsen", en parkeringsplads hvor biler kom og kørte hele tiden. Der stod han nu også bare og snakkede.

Kæden hoppede helt af da han skulle diagnosticere en ulvehybrid, han "lånte lige" en 12 ugers golden hvalp, som blev godt og grundigt flænset. Det gav ham mulighed for at stille en diagnose på ulvehybriden, OK, det kostede lige en golden hvalp, men herregud, den havde hængeører...

Roger Abrantes har udtalt at vedkommende var den bedste elev han nogensinde har haft. Så er jeg er meget glad for at jeg ikke har mødt dem der var de dårligeste.

 

Byebye Abrantes.

 

Det kan da godt være at jeg er lidt vanskelig ?

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

 

Det kan da godt være at jeg er lidt vanskelig ?

 

Hilsen Kim

 

Kritik skal der til.

 

Det lyder som om du har været uheldig - eller noget - i dine valg af træningspladser, det håber jeg da.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg har netop overført mit passive medemskab i DcH fra Holstebro til den lokale afdeling, som ligger max 5 minutters kørsel fra min bolig.

 

Pelle og jeg starter der snart, jeg skal tale med trænerudvalget på mandag om hvilket hold.

 

Min forventninger = 0, så jeg kan kun blive glædeligt overrasket.

 

Mine krav er at jeg får lov at passe mig selv = gøre det jeg vil være med til og fravælge resten.

 

Vi er der udelukkende for at kunne deltage i noget skemalagt træning/aktivering med andre hunde til stede.

 

Jeg vil holde absolut lav profil og være den "nemme" hundefører, hvis jeg kan, men ved godt jeg allerede skiller mig ud før start, blandt andet fordi det hold jeg tidsmæssigt kan nå at komme til er et "hyggehold" med socialt samvær efter træningen.

Pelle skal bare ikke ligge en time eller mere i bilen mens jeg sidder i et varmt klubhus, det er for hans skyld vi skal afsted, så deet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor min jagthund skal lære - efter bare en times træning første gang - at bide sig fast i en figurants ærme har jeg stadig ikke forstået.

 

Farvel til DcH

 

Så har du da været "heldig" :-D Der er ikke mange DcH-afdelinger der har C-arbejde ;-)

 

Men hvorfor siger du ikke bare fra eller fravælger den/de øvelser du ikke kan se nogen mening i - i stedet for blot at afskrive det hele :confused:

 

DKK og DcH kan da sagtens være udmærkede steder selv om du måske har været uheldig at møde op i en lokalforening hvor du ikke lige havde kemi der matchede. Måske en anden lokalforening er fin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg har netop overført mit passive medemskab i DcH fra Holstebro til den lokale afdeling, som ligger max 5 minutters kørsel fra min bolig.

 

Pelle og jeg starter der snart, jeg skal tale med trænerudvalget på mandag om hvilket hold.

 

Min forventninger = 0, så jeg kan kun blive glædeligt overrasket.

 

Mine krav er at jeg får lov at passe mig selv = gøre det jeg vil være med til og fravælge resten.

 

Vi er der udelukkende for at kunne deltage i noget skemalagt træning/aktivering med andre hunde til stede.

 

Jeg vil holde absolut lav profil og være den "nemme" hundefører, hvis jeg kan, men ved godt jeg allerede skiller mig ud før start, blandt andet fordi det hold jeg tidsmæssigt kan nå at komme til er et "hyggehold" med socialt samvær efter træningen.

Pelle skal bare ikke ligge en time eller mere i bilen mens jeg sidder i et varmt klubhus, det er for hans skyld vi skal afsted, så deet...

 

hvorfor har du været tilmeldt holstebro - det var da en pokkers lang tur at køre :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
hvorfor har du været tilmeldt holstebro - det var da en pokkers lang tur at køre :lol:

 

Hi hi hi, ja og jeg har kun været der for at holde kursus engang.

 

Lang historie, som i korthed går ud på, at jeg i sin tid blev chikaneret af DcH afdelinger her på øen da jeg startede min professionelle løbebane indenfor hunde.

 

Man mente jeg var "konkurrerende virksomhed" og gav mig blandt andet 3 måneders karantæne udelukkende med den begrundelse.

 

Jeg meldte mig naturligvis ud, men stod så med det problem, at for at få lov at lave gratis arbejde i DcH skal man være medlem (dækket af en forsikring) og dette betød at jeg skulle være medlem for at kunne styre DcH's ungdomslejr, som jeg brændte meget for.

 

For ikke at miste mig var nogen derfor så sød at melde mig ind i Holstebro og jeg har siden beholdt medlemskabet.

 

En af de trælse jantelovhistorier der er så mange af :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville være rart hvis lidt flere mennekser var "vanskelige" (kristiske) med deres træningspladser....

 

Har du fundet et sted der fungerer for dig nu?

 

Ja, det lykkes til sidst. Hundetrænere (og dyrlæger) kræver en tålmodig og konsekvent opdragelse, med fast hånd! Her kan klikkertræning ikke bruges.

 

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forlanger at kunne få min hund med hjem i et stykke. Derfor ikke noget med steder hvor folk "der er noget i systemet" har flere rettigheder end andre, altså til f.eks at bruge flexi liner under træning, lade yderst agressive hunde løbe frit.

Desuden forventer jeg at træningen indeholder mere end blot 95 % lineføring.

 

Det var et farvel til DKK.

 

Jeg forventer også at der blandt trænerne er enighed om hvordan træningen skal arrangeres, og ikke at der er 7 forskellige trænere med hver deres opfattelse af at gøre tingene. På min første, og eneste træningsdag hos DcH fik jeg vist 7 forskellige måder at dække en hund af på, inden for en time. Trænerne står og lurer på at de andre trænere er beskæftiget med noget andet, og så kommer de og afleverer deres version. De fleste hundeejere dér virkede som nogen de rhavde købt rottweiler, dobermann, eller schæfer uden at læse brugsanvisningen.

Jeg kom med min jagthund, og jeg forventede da heller ikke jagthundetræning, bare almindelig lydighed. Hvorfor min jagthund skal lære - efter bare en times træning første gang - at bide sig fast i en figurants ærme har jeg stadig ikke forstået.

 

Farvel til DcH

 

Så var der ham Abrantes disciplen som var bidt af en gal ulv, og kun ulve. Degenererede hunde med hængeører blev totalt ignoreret. Folk kom langvejs fra med helt ustyrlige ulvehybrider, fordi de jo vidste at han var til ulve.

"Træningen" bestod af 2x50% teori, han snakkede og snakkede og snakkede.

Første del af træningen bestod i teori i et klasselokale hvo rhundene skulle stå bundet udendørs, hvor vi ikke kunne se hvad der foregik, på et sted hvor der færdes mange mærkelige mennesker. Resten af teorien foregik på "træningspladsen", en parkeringsplads hvor biler kom og kørte hele tiden. Der stod han nu også bare og snakkede.

Kæden hoppede helt af da han skulle diagnosticere en ulvehybrid, han "lånte lige" en 12 ugers golden hvalp, som blev godt og grundigt flænset. Det gav ham mulighed for at stille en diagnose på ulvehybriden, OK, det kostede lige en golden hvalp, men herregud, den havde hængeører...

Roger Abrantes har udtalt at vedkommende var den bedste elev han nogensinde har haft. Så er jeg er meget glad for at jeg ikke har mødt dem der var de dårligeste.

 

Byebye Abrantes.

 

Det kan da godt være at jeg er lidt vanskelig ?

 

Hilsen Kim

 

joo, måske du er lidt vanskellig eller også erdet frygtelig længe siden du har været til træning... Det er i hvertfald temmelig længe siden Abrantes selv har haft hold;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
joo, måske du er lidt vanskellig eller også erdet frygtelig længe siden du har været til træning... Det er i hvertfald temmelig længe siden Abrantes selv har haft hold;-)

 

 

KimC skrev:"Så var der ham Abrantes disciplen" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

KimC skrev:"Så var der ham Abrantes disciplen" :-D

 

Ja og det læste jeg som ham selv, beskrevet ovenfor..

(og så fordi det der med 100 % teori passede meget godt, host host:cool:)

 

Hvordan ville du have det hvis en kursist havde været til en af dine tidligere elevers træning, som ikke længere praktisere det du kan stå inde for, og som så bare siger, nå bye bye Liliequist (undskyld hvis det er stavet forkert) Det er sgi noget lort du laver?

 

Nu du selv har været "elev" af abrantes engang, men derfor har du vel flyttet dig alligevel.. Det gør de fleste jo, går ud og gør det de selv mener er rigtigt;-)

 

Og i det hele taget ideen med at sige, nå forvel til dch, farvel til dkk pga et forsøg, det er da lidt tamt at skære alle over en kam på den måde!

 

Man må altså præcisere, hvilken træner man ikke synes er ret god;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forlanger at kunne få min hund med hjem i et stykke. Derfor ikke noget med steder hvor folk "der er noget i systemet" har flere rettigheder end andre, altså til f.eks at bruge flexi liner under træning, lade yderst agressive hunde løbe frit.

Desuden forventer jeg at træningen indeholder mere end blot 95 % lineføring.

 

Det var et farvel til DKK.

 

Jeg forventer også at der blandt trænerne er enighed om hvordan træningen skal arrangeres, og ikke at der er 7 forskellige trænere med hver deres opfattelse af at gøre tingene. På min første, og eneste træningsdag hos DcH fik jeg vist 7 forskellige måder at dække en hund af på, inden for en time. Trænerne står og lurer på at de andre trænere er beskæftiget med noget andet, og så kommer de og afleverer deres version. De fleste hundeejere dér virkede som nogen de rhavde købt rottweiler, dobermann, eller schæfer uden at læse brugsanvisningen.

Jeg kom med min jagthund, og jeg forventede da heller ikke jagthundetræning, bare almindelig lydighed. Hvorfor min jagthund skal lære - efter bare en times træning første gang - at bide sig fast i en figurants ærme har jeg stadig ikke forstået.

 

Farvel til DcH

 

 

I guder.... Så DKK er 95% lineføring, og DCH er rent forsvarsarbejde?

 

Åben øjnene engang, og kom ud at kigge, istedet for at skære alle over én kam, baseret på "På min første, og eneste træningsdag".

Link til indlæg
Del på andre sites

I guder.... Så DKK er 95% lineføring, og DCH er rent forsvarsarbejde?

 

Åben øjnene engang, og kom ud at kigge, istedet for at skære alle over én kam, baseret på "På min første, og eneste træningsdag".

 

Nu trænede jeg lidt mere end en dag ved DKK. Faktisk et helt år. Træneren var bange for hunde, men meget fokuseret på DKK hierakiet. Træningen varede en time, og deraf bestod størstedelen af at vi gik frem og tilbage på en græsplæne, treskridtsøvelser og den slags. Der var hunde der til sidst lagede sig ned og ikke gad mere.

 

I DcH holdt eg kun en dag. De havde 7 trænere med hver sit koncept. Det var meget magtpåliggende for den lokale klub at kunne slå en andn lokal klub ved et eller andet stævne. Folgeligt var de sådan set ligeglade med hvad behov hundejerne havde for træning, det var deres behov for at kunne stille med flest mulige hunde til et stævne der talte. Og så kan man åbenbart blive nødt til at bruge en jagthund til forsvarsarbejde.

Afdelingen havde en pistol til løse skud. Den sad en af de mange træneres børn og legede med. Der var virkeligt styr over tingene i den afdeling... not?

Du skal ikke forvente at jeg gider deltage i den slags "træning".

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...