Hop til indhold

Stadig i tvivl!


Tonks
 Share

Recommended Posts

EDIT: Hvornår gik det egentlig fra, at du selvfølgelig ikke skulle have fra det kuld, der er på vej, til at det er ikke sikkert, at du skal have fra det kuld??

 

Hvad mener du?? Jeg har ikke sagt noget om, at det selvfølgelig ikke skal være fra det kuld.

Har hele tiden sagt at det ikke er sikkert, fordi jeg ikke vidste om jeg havde fået det legat så jeg kunne betale mit depositum til lejligheden.

Det HAR jeg fået, så hvis det klikker mellem mig og opdrætter og hundene så blir det til sommer jeg skal have hvalp.

 

Men det finder jeg ud af når jeg har besøgt dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 329
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan jo ikke gøre noget som helst for at bevise jer om at jeg er ansvaret værdigt, for uanset hvad jeg skriver så misforstår i eller tager tingene 100% bogstaveligt. Det ER altså tilladt at tænke lidt selv.

Jeg er et voksent ansvarligt menneske, der lever et forsvarligt liv. Jeg er god mod mine dyr og passer dem ordentligt. Passer min skole og mit job og har aldrig været straffet.

 

Nu er dette et sted hvor man skriver til hinanden, derfor, hvis man ikke vil risikere at blive misforstået så bliver man nødt til at skrive alt og pensle det ud.

 

Måske en af grundene til at du bliver "opfattet" som en person der ikke er helt vildt ansvarsbevist eller tænker over de råd folk giver dig er at dit standardsvar meget ofte er:

 

Det tager jeg som det kommer :roll:

Det finder jeg ud af til den tid :roll:

 

Blot mit bud - nok ikke det læsning du syntes er det fedeste, men nu er det sagt - prøv at tænk over det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du?? Jeg har ikke sagt noget om, at det selvfølgelig ikke skal være fra det kuld.

Har hele tiden sagt at det ikke er sikkert, fordi jeg ikke vidste om jeg havde fået det legat så jeg kunne betale mit depositum til lejligheden.

Det HAR jeg fået, så hvis det klikker mellem mig og opdrætter og hundene så blir det til sommer jeg skal have hvalp.

 

Men det finder jeg ud af når jeg har besøgt dem.

 

Jeg skal nok komme tilbage og svare dig mht. den øverste post (den jeg ikke har citeret) du skriver, men jeg er på vej ud af døren nu :vinken: Synes dog, at tanten har fat i noget af det rigtige, og det samme som jeg har tænkt. I bund og grund noget med din livsstil, og din måde at tage tingene på. Og din attitude til de vigtige råd du får!

 

Angående den citerede post, så har jeg hurtigt og stresset (ja, som sagt er jeg på vej afsted) forsøgt at finde det, jeg synes jeg kan huske at du skrev. Men det vil ikke lade sig indfinde, så jeg skal da være den første til at sige, at jeg højest sandsynligt har fået det forkerte indtryk af det med om det skulle være fra det kuld. Så undskyld for det. Der har godt nok været mange poste, og mange racer, så jeg blander nok ting sammen. Men det andet jeg skriver står stadig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen siger som sådan du bliver en dårlig hundeejer (tværtimod har flere sagt det modsatte), men der bliver sagt, at du burde gøre dit arbejde bedre forinden anskaffelse, fordi det ikke lyder til, at du tager særlig meget videre seriøst.

 

Et eksempel: du gider ikke tage på biblioteket og læse en bog, der giver dig god ballast, fordi du ikke gider sidde der i flere timer og glo. Du gider heller ikke købe bogen. Hvorfor du ikke gad det, fandt jeg aldrig ud af. Men det der kræver arbejde af dig, gider du som sådan ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen siger som sådan du bliver en dårlig hundeejer (tværtimod har flere sagt det modsatte), men der bliver sagt, at du burde gøre dit arbejde bedre forinden anskaffelse, fordi det ikke lyder til, at du tager særlig meget videre seriøst.

 

Et eksempel: du gider ikke tage på biblioteket og læse en bog, der giver dig god ballast, fordi du ikke gider sidde der i flere timer og glo. Du gider heller ikke købe bogen. Hvorfor du ikke gad det, fandt jeg aldrig ud af. Men det der kræver arbejde af dig, gider du som sådan ikke.

 

Okay, der har været en brist i kommunikationen der :engel:

 

Jeg ville ikke tage på bib og sidde og glo den er god nok :5up:

 

Men jeg har aldrig sagt at jeg ik vil købe bøger :confused: jeg har kigget på en masse Shih Tzu bøger, men der er mange så vil ikke bestille nogen før jeg har researchede forfatterne lidt--> kaldes kildekritik :5up:

 

Ang. hundeleksikon så synes jeg at nettet er lige så godt, og med det kan jeg sidde herhjemme i varmen og læse ;-)

 

Jeg er da ked af hvis jeg ikke lyder som om jeg tager det seriøst, det GØR jeg skam :(

Jeg skyder bare ikke bjørnen før jeg har en køber til skindet :engel: eller noget i den stil :lol:

 

Jeg tager det lidt med ro, for har jo slet ikke besøgt opdrætter endnu. Måske kan hun ikke lide mig, måske er der ikke hvalpe nok til at jeg kan få en og så mange ting...vil bare ikke køre mig selv op og glæde mig for tidligt, så tager den med ro til jeg er sikret en hvalp.

 

I mellem tiden sparer jeg penge sammen, researcher og får erfaring med hunde. Så jeg er klar, men vil ikke sætte min chef i panik over at jeg måske ikke kan arbejde nogle bestemte dage før end nødvendigt ;-)

 

(Panik er så meget sagt, men at skulle finde en anden til at tage vagten osv.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er dette et sted hvor man skriver til hinanden, derfor, hvis man ikke vil risikere at blive misforstået så bliver man nødt til at skrive alt og pensle det ud.

 

Måske en af grundene til at du bliver "opfattet" som en person der ikke er helt vildt ansvarsbevist eller tænker over de råd folk giver dig er at dit standardsvar meget ofte er:

 

Det tager jeg som det kommer :roll:

Det finder jeg ud af til den tid :roll:

 

Blot mit bud - nok ikke det læsning du syntes er det fedeste, men nu er det sagt - prøv at tænk over det.

 

Tror ikke jeg har brugt de rullende øjne i den sammenhæng, og hvis jeg har så var det meningen at bruge den blå :rolleyes: <--den her

 

Se svaret ovenover ^

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, der har været en brist i kommunikationen der :engel:

 

Jeg ville ikke tage på bib og sidde og glo den er god nok :5up:

 

Men jeg har aldrig sagt at jeg ik vil købe bøger :confused: jeg har kigget på en masse Shih Tzu bøger, men der er mange så vil ikke bestille nogen før jeg har researchede forfatterne lidt--> kaldes kildekritik :5up:

 

Ang. hundeleksikon så synes jeg at nettet er lige så godt, og med det kan jeg sidde herhjemme i varmen og læse ;-)

 

Bøger om hvalpe, træning, livet med hund osv.

En shihtzu-bog siger ikke meget om hvad der kræves af en hundeejer generelt.

Den fortæller om en shitzu.

 

Jeg er da ked af hvis jeg ikke lyder som om jeg tager det seriøst, det GØR jeg skam :(

Jeg skyder bare ikke bjørnen før jeg har en køber til skindet :engel: eller noget i den stil :lol:

Jeg tager det lidt med ro,

Klart du gør. Jeg læser nu det akkurat omvendte.

Det kan slet ikke gå hurtigt nok. Skide være med at klappe hesten lidt og gøre et stykke forabrbejde ordentligt, og derigennem få alting på plads. Næh nej. Hunden skal simpelthen købes i år, og gerne til juli eller hvornår det nu var.

 

for har jo slet ikke besøgt opdrætter endnu. Måske kan hun ikke lide mig, måske er der ikke hvalpe nok til at jeg kan få en og så mange ting...vil bare ikke køre mig selv op og glæde mig for tidligt, så tager den med ro til jeg er sikret en hvalp.

Og dér avr den igen: Tager det roligt, til du har sikret dig en hvalp.

Hvad blev der af ikke at skyde bjørnen, før pelsen var solgt?

Med andre ord: at få tingene på plads, FØR man køber hund?

 

I mellem tiden sparer jeg penge sammen, researcher og får erfaring med hunde. Så jeg er klar, men vil ikke sætte min chef i panik over at jeg måske ikke kan arbejde nogle bestemte dage før end nødvendigt ;-)

Ja jeg havde så nok gjort det omvendt. Fortalt chefen om planen med hund, og hvad det vil betyde for dit arbejde i en kort periode, så tingene kunne arrangeres og aftales i god tid.

Det er vist ganske normal kutyme på danske arbejdspladser, men det er så heller ikke vanvittig "boheme" at gøre det.

 

 

 

Havde lovet mig selv at holde mig væk, men jeg er ærligt talt ved at eksplodere over den gang tenagetøzzzze-mega-fornærmethed der kommer fra dig, snart sagt hver gang der er én der bringer et fornuftigt spørgsmål på banen, som åbenbart ikke helt passer damen.

 

Enhver fornuft dikterer at det ikke er en god ide med en lille ny hvalp i husholdningen, samtidig med at man skal starte et nyt studie, finde en ny lejlighed, og arbejde ved siden af.

Det eneste punkt her i råden hvor jeg vil nikke anerkendene, er det ene sted hvor du går imod trenden i at man ikke må arbejde fuldtid og samtidig have hund.

Filmen knækker så igen, da du ytrer at du vil arbejde i hvalpens første tid, medmindre du får legat, så vil du ikke arbejde helt så meget........

 

Måske går det godt, måske ikke. Det vil kun tiden vise.

 

Mit råd er som sidst: Vent til tingene er faldet på plads i dit liv, med at få hund.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Bøger om hvalpe, træning, livet med hund osv.

En shihtzu-bog siger ikke meget om hvad der kræves af en hundeejer generelt.

Den fortæller om en shitzu.

 

 

Klart du gør. Jeg læser nu det akkurat omvendte.

Det kan slet ikke gå hurtigt nok. Skide være med at klappe hesten lidt og gøre et stykke forabrbejde ordentligt, og derigennem få alting på plads. Næh nej. Hunden skal simpelthen købes i år, og gerne til juli eller hvornår det nu var.

 

 

Og dér avr den igen: Tager det roligt, til du har sikret dig en hvalp.

Hvad blev der af ikke at skyde bjørnen, før pelsen var solgt?

Med andre ord: at få tingene på plads, FØR man køber hund?

 

 

Ja jeg havde så nok gjot det omvendt. Fortalt chefen om planen med hund, og hvad det vil betyde for dit arbejde i en kort periode, så tingene kunne arrangeres og aftales i god tid.

Det er vist ganske normal kutyme på danske arbejdspladser, men det er så heller ikke vanvittig "boheme" at gøre det.

 

 

 

Havde lovet mig selv at holde mig væk, men jeg er ærligt talt ved at eksplodere over den gang tenagetøzzzze-mega-fornærmethed der kommer fra dig, snart sagt hver gang der er én der bringer et fornuftigt spørgsmål på banen, som åbenbart ikke helt passer damen.

 

Enhver fornuft dikterer at det ikke er en god ide med en lille ny hvalp i husholdningen, samtidig med at man skal starte et nyt studie, finde en ny lejlighed, og arbejde ved siden af.

Det eneste punkt her i råden hvor jeg vil nikke anerkendene, er det ene sted hvor du går imod trenden i at man ikke må arbejde fuldtid og samtidig have hund.

Filmen knækker så igen, da du ytrer at du vil arbejde i hvalpens første tid, medmindre du får legat, så vil du ikke arbejde helt så meget........

 

Måske går det godt, måske ikke. Det vil kun tiden vise.

 

Mit råd er som sidst: Vent til tingene er faldet på plads i dit liv, med at få hund.

 

Det kunne ikke udtrykkes mere klart. Jeg er enig :5up: Jeg vil lade dette argument stå, da det stort set reflekterer hvad der ligger bag det indlæg jeg selv skrev.

Link til indlæg
Del på andre sites

DKW: du læser jo tydeligt IKKE det jeg skriver, men forsøger at fortolke det for at få din noget frem, der overhovedet ikke står der.

 

Helt ærligt mand!!!

 

DU modsiger det jeg skriver for så at skrive det samme selv :roll:

 

 

Jada. Selvfølgelig gør jeg da det :roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll:

 

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

 

:roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har glugget lidt. På pedigree.dk er der en test, som giver lidt den effekt. Men ikke i procent. Tror altså ikke det var den han mente, og den er meget basal. Men ok alligevel. Jeg hapsede den lige, og jeg skal have løwchen, eller japansk spits (staves?) ifølge den (som de allermest egnede). Må sige, at den har ret med løwchen i hverrt fald.

 

Det er rigtig smart, at den viser alle hundene, og hvor meget de afviger fra ens svar. Det kan også være brugbart.

 

Nu har min datter og jeg for sjov lige prøvet testen på www.pedigree.dk og de anbefaler ikke en langhåret chihuahua til os, fordi vi satte kryds ved 2 timers udendørs aktivitet.

Således ryger chihuahuaen ud af vores pulje af hunde fordi racen kun matcher et svar på 1 times aktivitet :???:

 

Så den test er meget firkantet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. hundeleksikon så synes jeg at nettet er lige så godt, og med det kan jeg sidde herhjemme i varmen og læse

 

Nettet er på ingen måde lige så godt som en bog. Jo, hvis du kan finde bøgerne på nettet. Men nettet er ikke skabt til stor, tung information, snarere til det hurtigere og korte. Appetitvækkere. Men hvis dag du finder Politikens Hundeleksikon eller andre gode bøger liggende i fuld version på nettet, ja - så er nettet da lige så godt. Ikke før.

 

Fred være med det, og gid jeg kunne bide tungen (eller fingrene af mig selv). For havde egentlig lovet mig selv, at stoppe deltagelsen i tråden. Der er jo hverken noget man kan gøre fra eller til.

 

Mit håb er nu, at der er andre kommende hundeejere, der falder over tråden, og rent faktisk finder rådene brugbare og fornuftige. Så har den da ikke været helt spild.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har min datter og jeg for sjov lige prøvet testen på www.pedigree.dk og de anbefaler ikke en langhåret chihuahua til os, fordi vi satte kryds ved 2 timers udendørs aktivitet.

Således ryger chihuahuaen ud af vores pulje af hunde fordi racen kun matcher et svar på 1 times aktivitet :???:

 

Så den test er meget firkantet.

 

Jeg hader de typer af test af et godt hjerte, netop fordi de ikke rammer så godt (og har for få spørgsmål at give svar udfra). Men bliver ganske nysgerrig på, hvilke racer du fik foreslået?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har min datter og jeg for sjov lige prøvet testen på www.pedigree.dk og de anbefaler ikke en langhåret chihuahua til os, fordi vi satte kryds ved 2 timers udendørs aktivitet.

Således ryger chihuahuaen ud af vores pulje af hunde fordi racen kun matcher et svar på 1 times aktivitet :???:

 

Så den test er meget firkantet.

 

http://www.hundeleksikon.dk er der links til en række tests - nogle bedre end andre. Man kan finde dem nederst på denne side:

 

http://www.hundeleksikon.dk/racetest.html

 

Nu er det efterhånden over et år siden, at jeg har taget dem, så jeg kan ikke huske, hvilke der var gode, og hvilke der var dårlige. Men man kan jo tage dem fra en ende af. ;-) Umiddelbart vil jeg tro, at dem med flest spørgsmål er de bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har min datter og jeg for sjov lige prøvet testen på www.pedigree.dk og de anbefaler ikke en langhåret chihuahua til os, fordi vi satte kryds ved 2 timers udendørs aktivitet.

Således ryger chihuahuaen ud af vores pulje af hunde fordi racen kun matcher et svar på 1 times aktivitet :???:

 

Så den test er meget firkantet.

 

Ja, jeg var også skuffet over aktivitetsdelen. Den kan give et meget forkert billede imo. Min viste løwchen på trods af mit svar i samme kategori, men skrev, at det ikke passede sammen lige på det punkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nettet er på ingen måde lige så godt som en bog. Jo, hvis du kan finde bøgerne på nettet. Men nettet er ikke skabt til stor, tung information, snarere til det hurtigere og korte. Appetitvækkere. Men hvis dag du finder Politikens Hundeleksikon eller andre gode bøger liggende i fuld version på nettet, ja - så er nettet da lige så godt. Ikke før.

 

Fred være med det, og gid jeg kunne bide tungen (eller fingrene af mig selv). For havde egentlig lovet mig selv, at stoppe deltagelsen i tråden. Der er jo hverken noget man kan gøre fra eller til.

 

Mit håb er nu, at der er andre kommende hundeejere, der falder over tråden, og rent faktisk finder rådene brugbare og fornuftige. Så har den da ikke været helt spild.

 

Jeg sidder næsten på mine hænder hver gang jeg går herind :oops: Jeg håber som du, at andre kommende hundeejere kan få glæde af rådene herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

www.hundeleksikon.dk er der links til en række tests - nogle bedre end andre. Man kan finde dem nederst på denne side:

 

http://www.hundeleksikon.dk/racetest.html

 

Nu er det efterhånden over et år siden, at jeg har taget dem, så jeg kan ikke huske, hvilke der var gode, og hvilke der var dårlige. Men man kan jo tage dem fra en ende af. ;-) Umiddelbart vil jeg tro, at dem med flest spørgsmål er de bedste.

 

Tog lige et par af testene. :-) Ifølge eukanuba er en griffon af en slags det eneste rigtige til mig. :-)

 

Pet Net foreslår cavalier, tibetansk spaniel, boston terrier og langhåret miniaturegravhund. Det er meget godt ramt. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hader de typer af test af et godt hjerte, netop fordi de ikke rammer så godt (og har for få spørgsmål at give svar udfra). Men bliver ganske nysgerrig på, hvilke racer du fik foreslået?

 

Hihi, det lagde jeg faktisk slet ikke mærke til, for jeg ved jo at det er en langhåret chihuahua jeg vil have, så det var kun resultatet på den jeg var interesseret i :-D

Men jeg prøver da lige igen så.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, det lagde jeg faktisk slet ikke mærke til, for jeg ved jo at det er en langhåret chihuahua jeg vil have, så det var kun resultatet på den jeg var interesseret i :-D

Men jeg prøver da lige igen så.

 

Dværgpincher!

Men det er fordi jeg skriver kun 1 dages pelspleje, hvilket er nok med de fleste langhårede chi´er. Men "systemet" mener at chier skal have 3 dages pelspleje om ugen, og sætter jeg kryds ved det, er der slet ingen racer der matcher mig :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dværgpincher!

Men det er fordi jeg skriver kun 1 dages pelspleje, hvilket er nok med de fleste langhårede chi´er. Men "systemet" mener at chier skal have 3 dages pelspleje om ugen, og sætter jeg kryds ved det, er der slet ingen racer der matcher mig :megaked:

 

Så er det godt at vi ved bedre - og at der ikke er noget mere perfekt for jer end en chi, og at den vil blive passet bedre end en pedigree test nogensinde ville kunne tage højde for :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg rammer også nogle racer, som jeg ved aldrig ville være noget for mig, når jeg tager de der tester. Det eneste jeg syntes de umiddelbart kan bruges til er underholdning, og i bedste fald, at man rammer ned i en gruppe af racer, man kan se nærmere på.

 

Tror faktisk kun at det er når jeg svarer som jeg ved testen "vil have", at jeg får de racer jeg er interesseret i. Men det kunne selvfølgelig være, at man kunne blive fristet til at se på nogle andre racer en gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg rammer også nogle racer, som jeg ved aldrig ville være noget for mig, når jeg tager de der tester. Det eneste jeg syntes de umiddelbart kan bruges til er underholdning, og i bedste fald, at man rammer ned i en gruppe af racer, man kan se nærmere på.

 

Tror faktisk kun at det er når jeg svarer som jeg ved testen "vil have", at jeg får de racer jeg er interesseret i. Men det kunne selvfølgelig være, at man kunne blive fristet til at se på nogle andre racer en gang.

 

Og jeg skal ifølge testen have en Akita. Det kan jeg vitterlig ikke forestille mig er en god ide :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt frem til puddelpointer og polski owczarek podhalanski. Nok ikke lige racer jeg ville overveje.....

 

De tests er ikke til en dyt, andet end underholdning, og bør ikke være det man vælger efter med mindre man ikke gider at søge anden information. Og så bliver resultatet også derefter. :roll:

 

Nu har jeg fulgt denne tråd et stykke tid og synes vi skal stoppe. Tonks vælger jo den hund hun vil og så må vi bare krydse fingre for at det går.... og ellers være behjælpelige i tilfælde af at alt ikke lige går lige ud af landevejen. En fast beslutning kan man alligevel ikke ændre på.

 

Og så vil jeg råde Tonks til at lade være med at lufte flere idèer omkring racevalg herinde. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... hvis jeg tager Eukanubas test og svarer, at jeg har flere hunde i forvejen, vil bruge 2-3 timer om dagen på hunden, at den skal være alene 4 - 8 timer om dagen, at jeg vil bruge den til lydighed/agility, at den skal elske alle mennesker, være aktiv og meget lærenem og træningsegnet.... så skal jeg simpelthen have en Karelsk bjørnehund ;o) Ok.... den blender vel meget godt ind i borderbanden, men jeg tror godt nok ikke liiiiige den matcher mit temperament :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...