Hop til indhold

Sove hele natten

Gæst Rasmusm
 Share

Recommended Posts

Gæst Rasmusm

Hej folkens

Vi har jo fået ny hvalp og har ikke haft hund før så vi (mig og min kæreste) prøver alt muligt for nu at opdrage hunden i den retning vi gerne vil. Han lavere upsere indenfor, men dog mest tis. Han er faktisk blevet ret god til altid at tisse udenfor, selvom han dog stadig ofte tisser indenfor. Jeg kan sagtens leve med at han tisser indenfor engang imellem, det kan nemt gøres rent, men jeg vil selvfølgelig gerne have han bliver renlig så hurtig som muligt.

Om natten sover han i en kurv på gulvet. Den første nat fik min kæreste dog medlidenhed og han fik lov til at sove i sengen. Det var naturligvis sjovere end at sove i kurven så nu gider han ikke sove i kurven men hyler indtil han kommer op i sengen. Det er selvfølgelig ikke hundens skyld, men min kæreste, men det har vist sig svært at vende hunden af med det igen. Vi lader ham falde i søvn i sengen og tager ham derefter ned i kurven og det fungere ret godt.

Grunden til han ikke må sove i sengen er fordi hunden er stadig kun 9 uger og er en lille Terrier, så han kan ikke hoppe ned fra sengen om natten, så hvis han derfor skal tisse bliver det jo i sengen og det vil jeg ikke have.

Men han kan slet ikke sove natten igennem. Vi står op 3-4 gange om natten for at gå udenfor med ham så han kan tisse. Det er meget hårdt da man skal op på arbejde. Og selvom vi står op 3-4 gange tisser han stadig tit på gulvet. Har I nogle gode tricks til at få ham til at sove hele natten og gerne i Kurven fra starten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej folkens

Vi har jo fået ny hvalp og har ikke haft hund før så vi (mig og min kæreste) prøver alt muligt for nu at opdrage hunden i den retning vi gerne vil. Han lavere upsere indenfor, men dog mest tis. Han er faktisk blevet ret god til altid at tisse udenfor, selvom han dog stadig ofte tisser indenfor. Jeg kan sagtens leve med at han tisser indenfor engang imellem, det kan nemt gøres rent, men jeg vil selvfølgelig gerne have han bliver renlig så hurtig som muligt.

Om natten sover han i en kurv på gulvet. Den første nat fik min kæreste dog medlidenhed og han fik lov til at sove i sengen. Det var naturligvis sjovere end at sove i kurven så nu gider han ikke sove i kurven men hyler indtil han kommer op i sengen. Det er selvfølgelig ikke hundens skyld, men min kæreste, men det har vist sig svært at vende hunden af med det igen. Vi lader ham falde i søvn i sengen og tager ham derefter ned i kurven og det fungere ret godt.

Grunden til han ikke må sove i sengen er fordi hunden er stadig kun 9 uger og er en lille Terrier, så han kan ikke hoppe ned fra sengen om natten, så hvis han derfor skal tisse bliver det jo i sengen og det vil jeg ikke have.

Men han kan slet ikke sove natten igennem. Vi står op 3-4 gange om natten for at gå udenfor med ham så han kan tisse. Det er meget hårdt da man skal op på arbejde. Og selvom vi står op 3-4 gange tisser han stadig tit på gulvet. Har I nogle gode tricks til at få ham til at sove hele natten og gerne i Kurven fra starten?

Jeg kan desværre ikke komme med så mange gode råd, da vi kun har haft en enkelt hvalp, ham vi har nu. Men jeg kan da fortælle, hvordan det foregik hos os.

Vi lagde hans kurv helt hen til vores egen seng og så sørgede min kærste for at have en hånd nede ved ham hele tiden. Vi har dog været meget heldige tror jeg, for han har sovet hele natten igennem lige siden den første nat vi havde ham.

Håber i får det rigtig godt sammen med jeres nye hund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

En hvalp tisser ikke der hvor den sover. Hvis I har den i sengen, vækker den Jer hvis den skal tisse.

Mine hunde sover i min seng, også min nye hvalp, og jeg har aldrig haft våd seng af den grund :-)

Selvfølgelig er der hvalpe der sover igennem fra første nat, men det er nu mest almindeligt at man skal op nogle gange indtil hvalpen er 12 - 14 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Rasmusm

nu har han sovet i sengen i nat, det gik faktisk ret godt jeg(kæresten) var oppe med ham 3 gange og han tissede kun inden for 1 gange på avisen men det var nok fordi jeg var for langsom til at tage tøj på :)

Har i nogle gode råd til hvordan han bedre kan være alene hjemme??

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har han sovet i sengen i nat, det gik faktisk ret godt jeg(kæresten) var oppe med ham 3 gange og han tissede kun inden for 1 gange på avisen men det var nok fordi jeg var for langsom til at tage tøj på :)

Har i nogle gode råd til hvordan han bedre kan være alene hjemme??

Hvor gammel er han nu?

Efter at hvalpen er kommet til sit nye hjem, skal den have noget tid at lære at blive tryk ved de nye omgivelser og de nye mennesker.

Først derefter kan man begynde at lære den at være alene, og det foregår ved, at man først bare lukker døren og straks går ind igen. Således når hvalpen slet ikke at blive ked af det. Gradvist sætter man så tiden op og venter f.eks. 30 sekunder foran døren, inden man går ind igen.

Mange har sat alt for lidt tid af til at lære hvalpen at være alene hjemme. Det er sjældent, at en hvalp kan være alene en hel arbejdsdag efter kun at have været i sit nye hjem en enkelt uge eller to, og det kan give store problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hvalp var 10 uger da vi fik hende. Fra første nat blev der lagt en madras mellem sengen og væggen (der er kun 60 cm) og en flyttekasse til at spærre for udgangen for enden af sengen.

Fra allerførste nat lagde hun sig der, fik en hånd ned af nulre lidt med og hun "sov igennem" fra aller første nat. Vi syntes det var helt utroligt!!

Når hun så vågnede kunne vi jo høre flyttekassen raslede og stod så op og gik ud med hende.

Hun har ALDRIG tisset i soveværelset!

Prøver hun at komme op i sengen bliver hun skubbet ned - helt konsekvent. Til gengæld må hun gerne ligge i sofaen (kun når der er lagt tæppe på) - og der kan vi så nusse.

Men - indrømmet - ingen af vore tidligere hunde var så "nattevenlige!

Nu er hun 4 mdr. og vores største problem er at hun er lovlig livlig og vil snappe efter fingre, tøj og lign. med disse sylespidse hvalpetænder især overfor folk og børn vi møder på ture.

Hilsen Sandie

Link til indlæg
Del på andre sites

han er 9 uger nu, og han skal ikk være alene mere end 2 timer da jeg går hjemme med skal til træning..

2 timer er også meget lang tid, hvis han ikke er blevet trænet gradvist op.

Hvad har du gjort for at vænne ham til det?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg giver ham godbidder i kassen også går ud og når han piver går jeg der ind igen..

Meget forkert! Hvalpen må ikke pive - så lærer han jo bare at det får dig til at komme tilbage, og så får du et værre hyleri medens du er på arbejde.

Du må ikke være væk fra ham så længe at han kommer til at pive. Hvis han piver efter 2 minutter, skal kun være væk i 1 1/2 minut. Sæt gradvist tiden op derfra. Kommer han til at pive igen, har du været for længe væk, og så må du begynde forfra med et minut mindre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde er lidt oppe på mærkerne, lige når de kommer hjem fra gåtur, så han skal lige have tid til at "falde ned", inden du så går fra ham. Og en hvalp skal jo ikke på decideret gåtur, men bare ud at snuse og tisse.

Du må indstille din egen træning, til du har fået lært ham at være alene. Sådan er det at have hvalp. Jeg kan huske, at jeg i starten havde en uge, hvor jeg ikke kom i bad :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde er lidt oppe på mærkerne, lige når de kommer hjem fra gåtur, så han skal lige have tid til at "falde ned", inden du så går fra ham. Og en hvalp skal jo ikke på decideret gåtur, men bare ud at snuse og tisse.

Du må indstille din egen træning, til du har fået lært ham at være alene. Sådan er det at have hvalp. Jeg kan huske, at jeg i starten havde en uge, hvor jeg ikke kom i bad :lol:

Spændende:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyha, tell me about it. Og jeg kan ikke engang begynde at forestille mig, hvordan det havde været, hvis jeg ikke havde Kasper. Vi skiftedes til alting i den første måned, for at han (i starten) ikke skulle være alene, og senere ikke skulle være alene for længe. Vi skiftede til at handle, bade, besøge venner (når de ikke kom her), spille rollespil, osv. osv. Det er godt at være 2- så kan man komme afsted på skift :lol: Og det er nu også attraktivt at have "hvalpe-vagten"- de er jo skønne de små :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg husker også den første måneds tid som meget svær og tidskrævende.

Jeg "boede" på gulvet på madrasser, Toffi kunne ikke falde i søvn til middag uden der var nogen ved hendes side, så jeg fik set nogle gode DVD´er i den periode, og forsømte alt andet end vovse:) Hun fulgte mig som en skygge, og kunne slet, slet ikke være alene.

Jeg lod hende "bestemme" farten, og undlod at alenetræne indtil hun var klar til det.

Og det gav pote i sidste ende, for hun har aldrig haft alene-hjemme-problemer.

Så Rasmus, det bliver nemmere, alting er en overgang.

Og et tip jeg vil give: Husk at alt det gode du giver din hund nu, kommer tifold tilbage en skønne dag:)

Link til indlæg
Del på andre sites