Hop til indhold

De første uger, med hvalp


Gæst Deaddollface
 Share

Recommended Posts

Gæst Deaddollface

Jeg står til, at snarest skulle have en lille yorkshire hvalp og glæder mig rigtig meget.. :-D

 

Da jeg også snart skal til at starte på nyt arbejde, som vikar i en børnehave, har jeg bestemt mig for, at jeg den første dag, fortæller at jeg snart skal være "mor", og derfor får brug for at holde fri, for at kunne være hjemme ved hvalpen..

 

Det eneste jeg er lidt i tvivl om, er dog, hvor lang tid jeg skal have fri.. En uge, to uger, tre?

 

Det skal lige nævnes, at jeg skal arbejde som praktikant, grundet sygdom, og derfor ikke kommer til at arbejde mange timer af gangen, når hunden skal lades alene hjemme..

 

Håber i kan hjælpe..

 

Jeanette :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jo længere jo bedre. :-)

 

Hvis man "kun" har en uge anbefalder jeg at man henter fredag eftermiddag, således at man for længst muligt ud af den uge.

 

Jo længere tid man har til at træne alene hjemmetræning, jo bedre klare hundene generelt adskillelsen når de skal være alene for alvor. Det er ialt fald min erfaring.

 

Jeg starter allerede dagen efter de kommer hjem, ved at lukke døren til toilet når jeg går på wc, går ud med skraldet, går ud og ser lidt ydersiden af hoveddøren mv. - små bitte perioder, rigtig mange gange om dagen.

 

Disse 5 sek. øger jeg så til et dobbelte, stadig mange gange om dagen - osv. osv osv.

 

Tilsidst har jeg taget en kop the og en bog og sat mig ude foran døren og drukket den ca. en halvtimes tid. Man siger at det gerne er den første halvetime der er den sværeste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg begyndte med at kujje døren ud til toilettet.

Så begyndte jeg at åbne døren og lukke den.

Så begyndte jeg at gå uden for og lukke og åbne døren.

Så blev det til 1 min

2 min

3min

4min

5min

10 min

15 min

20 min

30 min

45 min

 

 

Det er bare super vigtigt at din hvalp er træt når du går, men den må ikke sove når du går.

 

En anden ting der er godt at gøre, (hvilket vi ikke gjorde :( )er jævnligt at røre ved dine nøgle, tage i dørhåndtaget, sådan at det ikke bliver en "nu tager de nøglerne, nu efterlader de mig" situation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid sagt til mine hunde "kan i være nogle gode piger" lige inden jeg gik, så ved de jeg går og de skal være alene.

 

Sjovt, det siger jeg også altid til Vinnie - dog i ental :lol:

Og så siger jeg altid "vente", både når de skal være alene i huset og i bilen.

Vinnie ved godt hvad det betyder - hun bliver helt slukøret, når jeg siger det, hvis hun ellers lige havde sat næsen op efter at komme med.

Link til indlæg
Del på andre sites

herhjemme siger vi, kan du nu passe godt på huset, mens jeg er væk.. bye bye.. hun ved altid når vi skal nogen steder, det er også fordi vi lukker dørene ind til alle rum end dem hun er i, når hun er alene.. så fiser hun automatisk ind i sin kurv og ligger.. og hun sover som regel al den tid hun er alene.. dejligt.. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jeg siger "uden hund" når jason ikke skal med :engel: ikke lige så fint og følsomt som jer anndres, men det er forståeligt for hunden.

 

jeg synes det er vigtigt at den "du skal ikke med"-sætning er konsekvent så hvis jeg kommer til at sige uden hund til katten hvis den prøver at komme ud, ja så må jeg pænt tage snoren af jason, gå ud af døren og vente 5 min. nede ved døren før jeg henter jason igen - for uden hund er altid uden hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg tror jeg får mulighed for at have fri i 2 uger, og så kan jeg forhåbentlig få hvalpen fra fredag af, så jeg har weekenden m.

 

Ej, hvor kan jeg rigtig godt lide den her hjemmeside, den er bare rigtig god. Den vil jeg helt sikkert komme til at bruge meget, når jeg får min lille enten yorkie eller biewer hvalp :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg tror jeg får mulighed for at have fri i 2 uger, og så kan jeg forhåbentlig få hvalpen fra fredag af, så jeg har weekenden m.

 

Ej, hvor kan jeg rigtig godt lide den her hjemmeside, den er bare rigtig god. Den vil jeg helt sikkert komme til at bruge meget, når jeg får min lille enten yorkie eller biewer hvalp :blink:

 

velkommen. :blink:

 

Glæder mig til at høre mere om din lille hvalp. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...