Hop til indhold

Royal Canin- for eller imod??


Gæst fairlady
 Share

Recommended Posts

Gæst fairlady

Til jer der fodrer med RC og til jer der ikke gør...

Hvorfor fodrer/fodrer-ikke med RC og hvad er jeres erfaringer???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chievas

Da jeg overtog min dejlige schæfer på 5 år havde han ufattelig meget skæl og en meget mat pels, jeg prøvede at give ham noget fiskeolie i hans tørfoder det hjalp en smule på det.

Da han så fik hotspots i nakken og jeg var til dyrlægen fik jeg at vide at jeg skulle fodre ham med RC det prøvede jeg så, og slog det op på nettet på RC`s hjemmeside hvor man kan finde information om hvad der er i fodret og hvad det skulle hjælpe for og imod, lidt skepsis er man jo altid så jeg tænkt ja ja lad se.

Men jo det har hjulpet skal jeg love for skæl er væk og han har fået en utrolig flot blank pels og han mave optager det meste af næringen så har kun POS at sige om RC.

MEN som Umulia skriver så koster det kassen meeeeen hvis man bruger internettet kan man finde det lidt billiger det kan godt svare sig at bruge lidt tid på det både på danske sider og på tyske sider, har selv gode erfaringer med en tysk side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den ene kan ikke tåle det, så det giver sig selv. Mysla får det lige nu, men mest fordi jeg gennem mit arbejde kan få det billigere og fordi hun fungerer godt på det.

 

jeg er ikke så vild med ingredienserne, men det må jeg siger opvejes af at jeg i mit tilfælde ikke skal give så meget for det og det dermed bliver langt billigere end hvis jeg skulle købe noget foder jeg egentlig fandt bedre.. Hvilket sheila jo så får og det betyder at mindst halvdelen af myslas mad, er sheilas mad:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fairlady
Min den ene kan ikke tåle det, så det giver sig selv. Mysla får det lige nu, men mest fordi jeg gennem mit arbejde kan få det billigere og fordi hun fungerer godt på det.

 

jeg er ikke så vild med ingredienserne, men det må jeg siger opvejes af at jeg i mit tilfælde ikke skal give så meget for det og det dermed bliver langt billigere end hvis jeg skulle købe noget foder jeg egentlig fandt bedre.. Hvilket sheila jo så får og det betyder at mindst halvdelen af myslas mad, er sheilas mad:lol:

 

Hvorfor er du ikke vild med ingredienserne???

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det eneste tørfoder jeg har prøvet som mine hunde har været vilde med (udover Specific). Derudover har det givet en utrolig smuk pels. Jeg fodrer med den der er lavet til Gravhunde.

Grunden til jeg ikke fodrer med Specific længere er at jeg ikke kan finde det her i England, men er så okay tilfreds med RC også.

Link til indlæg
Del på andre sites

pga hvede, majs og soya.. alle allergener for mange hunde og tilsat for at højne proteinniveaut den vej istedet for gennem kød..

 

Bruger ikke RC, har aldrig gjort det og kommer nok aldrig til det, så jeg kan jo ikke påstå at jeg har personlig erfaring med det.. :mrgreen: Men jeg syntes ganske enklte at det er aaalt for dyrt i forhold til kvaliteten, RC er ikke hvad jeg vil betegne som et rigtig godt kvalitets foder -af samme årsager som luckyluna, der findes flere andre mærker af bedre kvalitet - pænere ingredienselister, til billigere penge.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg har selv dårlig erfaring med RC.

 

Det er blevet for dyrt. Det stinker (ja undskyld det kan lyde lidt sippet, men mad skal ikke stinke :badr:) og hverken hund eller kat fungerede godt på det. Min kat fik diet foder, men ikke så meget som et gram tabte hun sig. Derimod fik hun skæld som bare pokker. Min hund fik dårlig afføring og meeeget luft i maven. Prutterne lugtede af foderpillerne, så der var ingen tvivl om, hvorfor han havde luft i maven.

 

Det eneste positive jeg kan sige om det er, at foderpillerne er gode store.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det eneste tørfoder jeg har prøvet som mine hunde har været vilde med (udover Specific). Derudover har det givet en utrolig smuk pels. Jeg fodrer med den der er lavet til Gravhunde.

Grunden til jeg ikke fodrer med Specific længere er at jeg ikke kan finde det her i England, men er så okay tilfreds med RC også.

min ene manager har gravhunde, men hendes fik en kedelig pels med hårtab af gravhundefoderet, de får nu Burns.

I pensionen fodrer vi med RC og JWB, personligt kan jeg bedst lide JWB og bryder mig ikke så meget om RC, men hundene ser ud til at trives fint på det.

Mine katte får RC, og det virker fint for dem...

(mine hunde får CSJ champ).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige, at Royal Canin er det mest stinkende foder, jeg har stiftet bekendtskab med (har aldrig brugt det, men min kusines hund får det).

 

Min største indvending er dog, at det indeholder BHA.

 

Det kan man læse mere om her:

http://www.pet-food-choice.co.uk/antioxidants_in_pet_food.htm#royal

 

http://chemistry.about.com/library/weekly/aa082101a.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Min den ene kan ikke tåle det, så det giver sig selv. Mysla får det lige nu, men mest fordi jeg gennem mit arbejde kan få det billigere og fordi hun fungerer godt på det.

 

jeg er ikke så vild med ingredienserne, men det må jeg siger opvejes af at jeg i mit tilfælde ikke skal give så meget for det og det dermed bliver langt billigere end hvis jeg skulle købe noget foder jeg egentlig fandt bedre.. Hvilket sheila jo så får og det betyder at mindst halvdelen af myslas mad, er sheilas mad:lol:

 

 

er helt enig deres ingredienser er ikke særlig gode men det er der ikke ret mange af disse store mærker der er hverken RC eukanuba,hills osv det er oftere de allerbilligste ingredienser i samt altfor meget korn og biprodukter,soya og andet skidt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Brugte RC i mange år fordi dyrlægen anbefaldede det og jeg kunne få gode kennelrabat ordninger.

Hundene trives rimelig på det - hvis jeg gav sensible eller høj energi, ellers tabte de pelsen. De skred 4 gange om dagen i kæmpe kager, den gang troede jeg at sådan gjorde hunde og min tæve fik jævnligt rimelig dårlig mave, faktisk kunne det være svært at samle op når vi nåede hen på eftermiddagen.

 

.... men jeg er heldigvis blevet klogere.

 

Det indeholder urimlige høje mængder korn og majs, det indeholder konserveringsmidler som mistænkes for at være kræftfremkaldende og de benytter biprodukter. Ligesom Hills, Eukanuba mv. urimelig høje priser for et foder som ikke er det værd.

 

Du kan evt. læse lidt om tørkost her:

http://www.naturligthundefoder.dk/toerkost.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi prøvede fordi det var til gigant racen, men kræet ville ikke æde det.

 

Nu bruger vi eukunuba, og kræet er begyndt efter 3 måneders tid at stoppe med at spise det :evil:

 

Fååk hvor den hund irritere mig!

 

Vinnie får Kronch Basic fra Henne Petfood. Det er lavet af laks, og det lugter pænt af fisk, men hun elsker det. Og først og fremmest trives hun godt på det. Måske var det også noget for Aslan?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Vi er lige gået tilbage til RC fordi Freya ikke gad og spise det andet vi havde købt, men nu bliver jeg hel nervøs, når jeg læser denne tråd.

 

Tror jeg vil prøve at søge lidt info om Kronch Basic fra Henne Petfood og Eukunuba, hvilken udgave får Aslan?

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Hektor får RC fordi de har fører et produkt til gigant racer. Han voksede op på RC og jeg har fået det anbefalet hos min dyrlæge ligeså.

 

Han trives godt på fodderet, har masser af energi, en flot pels og han nyder maden. Derfor har jeg valgt at jeg ikke vil skifte mærke rent umiddelbart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eukunuba, hvilken udgave får Aslan?

 

 

 

 

Aslan fik puppy/junior til large breed.

 

MEEEEEEEEEEEEEN, vi er jo skiftet foder, og siden vi har skiftet (7-9-13) har aslan ikke ødelagt noget i hjemmet. (dog er vi også gået op på voksen foder)

 

Jeg har hørt om folk der siger at eukunuba er no good, ogandre siger at nogle ingredienser kan give uro i kroppen.

 

Andre mennesker sværger til det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...