Hop til indhold

Aner ikke hvor den her tråd hører til


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Vi søger en hund..

Natascha på 16 år er vild med agility og lydighed, men ønsker en større hund end løverne at træne med nu.. Samtidig er både Natascha og Jonathan aktive juniorhandlere.

Hunden skal selvfølgelig leve sammen med os, og løverne.

De krav vi har til hunden:

Ikke en af de store racer (molostyperne), heller ikke terrier, mynde eller selskabshund. Dem vi har mest kig på er dem fra hyrdehundegruppen. Men vi har ikke lagt os fast på en bestemt race.

Der skal være DKK stamtavle på hunden. (Juniorhandling) Det gør ingenting hvis h*n er neutraliseret.

Det skal ikke være en hvalp. Vi tænker mere hen i noget fx fra en kennel som har en hund der er taget ud af avlen af en eller anden grund.

H*n skal ikke have kendte problemer med andre hunde, da h*n skal være sammen med løverne.

Det skal ikke være en hund som skal "hurtigt ud af døren". Vi vil godt møde ejer og hund inden vi bestemmer os.

Vi tilbyder:

En velfungerende flok hvor der er plads til en til.

Stort indhegnet område som hundene altid har adgang til.

Træning og aktivering.

Daglige ture til skov og strand.

Bløde senge, dygtigt rengørings personale og en formidabel kok (det er mig )

Vi har tid til at vente på den rigtige hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Hvis det kun var juniorhandling og ikke agility/lydighed så havde jeg en skøn tæve som søger nyt hjem :mrgreen:

 

Hun er multichampion i USA, har et CAC i Danmark, hjælp farmand med at vinde Best Studdog for tredje år i træk ved USASA national (verdens største Aussie udstilling) og stod next in line til AOM ved samme USASA national.

 

Super udstillingtøs - men desværre kan hun ikke andet end det :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det kun var juniorhandling og ikke agility/lydighed så havde jeg en skøn tæve som søger nyt hjem :mrgreen:

 

Hun er multichampion i USA, har et CAC i Danmark, hjælp farmand med at vinde Best Studdog for tredje år i træk ved USASA national (verdens største Aussie udstilling) og stod next in line til AOM ved samme USASA national.

 

Super udstillingtøs - men desværre kan hun ikke andet end det :(

Sender dig lige en pb

Link til indlæg
Del på andre sites

der er også en sheltie han på 3 år der søger nyt hjem inde på gipote.dk

 

Sælges

Race Shetland sheepdog

Læs mere om racen - klik her

Køn Han

Farve zobel/hvid

Alder 3 år

Stambog DKK

Salgsklare 2009-01-25

Antal 1

Pris (DKK) 3.000,00

 

Dejlig og frisk sheltiehan søger en ny og kærlig familie. Kontakt for nærmere info.

OBS! Klik her og læs, inden du vælger en hund.

 

 

 

Hvor

Hadsten

Link til indlæg
Del på andre sites

der er også en sheltie han på 3 år der søger nyt hjem inde på gipote.dk

 

Jeg kan anbefale konstellationen chihuahua-voksen sheltie :-D Se videoklip med Toffi og hendes sheltie-ven, som på det tidspunkt dog var var unghund. Men de var rimelig enige om hvordan man leger sammen :5up:

 

http://www.123hjemmeside.dk/Sheltie_Iffi/7258433

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender opdrætteren, det er min gamle agility instrukt¢r, hun er super s¢d og hendes hunde er dejlige!! :5up:

off topic, har også haft hendes datter Janne som instrukt¢r, og hun er den bedste jeg nogensinde har haft! Super energy og positivitet og glæde når noget lykkes! Virkelig rare mennesker, begge "damer" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville foreslå en spaniel, specielt fordi hun gerne vil juniorhandle og bruge den til agility/lydighed.

 

Hvis det var den retning hun vil gå, så kan jeg sagtens hjælpe med at finde noget egnet.

:hmm:den vej har vi slet ikke tænkt.. Det var måske ikke nogen dårlig idé.. Tænker du på en bestemt slags spaniel? Så kunne jeg læse lidt om dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:den vej har vi slet ikke tænkt.. Det var måske ikke nogen dårlig idé.. Tænker du på en bestemt slags spaniel? Så kunne jeg læse lidt om dem...

 

 

Juniorhandlingspigerne der ligger i top er jo ofte spanielpiger, og det er jo en fantastisk showhund hvadenten det er springer, cocker eller den ultimative showmaskine, amerikaneren.

 

Skal den bruges til de mere praktiske ting er springeren eller cockeren ideel.

 

Jeg vil dog anbefale cockeren :mrgreen:, mk101 vil sikkert sige springer.... Men jeg tænker hun er 16 og skal inden for få år flytte hjemmefra. Så er en cocker en mere handy størrelse at tage med i en lejlighed :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel

Hvis hun vil bruge hunden til både lydighed/ agility og udstilling, synes jeg som de fleste andre at spaniel eller sheltie lyder til at være de mest olpagte race.

 

kelpie er også en god alternativ, de er meget gode "sportshunde". det er jo ikke den typiske udstillingshund, men DKK-opdrættere plejer vel at stille sine.

 

også tollere (nova scotia duck tolling retriever) lyder til at være en god alternativ. de er lige som lab og golden gode til lydighed og agility, men de er lidt mindre. jeg synes det ser ud til at de er ved at blive ret almindelige på udstilling også.

 

en lidt mere ualemindelig race som kunne passe er lagotto romagnolo. den er ved at blive ret populær i det mindste i sverige. den hører til samme gruppe som spaniel (FCI 8), men er helt krøllet.

 

nu skriver du godt nok at i ikke vil have en mynde, men ellers synes jeg at en whippet passer godt ind på "profilen". de har mange gode egenskaber.

 

dalmatiner er lidt større, men de er fine til agility og lydighed, selvom man ikke ser dem så ofte i konkurrencer, det er muligvis også et alternativ.

 

den nemmeste måde at få fat i en hund er nok at holde øje med opdrætteres hjemmesider og raceklubbernes hjemmesider og evt tage kontakt til dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

en lidt mere ualemindelig race som kunne passe er lagotto romagnolo. den er ved at blive ret populær i det mindste i sverige. den hører til samme gruppe som spaniel (FCI 8), men er helt krøllet.

 

 

LR er da ikke særlig stor:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Næ lidt større end en Löwchen.. En af mine kommende hvalpekøbere (hvis jeg altså nogensinde får tæver igen host host*) har en LR

hmmm hvad med en schapendoes? Den tror jeg liige vil være noget for Jer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh :hjerte::hjerte::hjerte: han er lækker.

 

Ja.... er jo næsten på vej ud af døren.... seriøst - han er virkelig smuk og lyder bare rigtig dejlig! Ikke så tit, man finder en voksen, "ordentlig" border - det plejer altid at være folk, der ikke helt har forstået konceptet border collie, der omplacerer dem.

 

En eller anden stop mig!

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
det har jeg vel heller ikke sagt??

 

Det var bare ikke særlig meget større end lowchen og da jannis datter gerne vil have en hund med mere størrelse tror jeg bare der skal lidt mere størrelse på end lr:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel
Det var bare ikke særlig meget større end lowchen og da jannis datter gerne vil have en hund med mere størrelse tror jeg bare der skal lidt mere størrelse på end lr:blink:

kan jo godt være, jeg fortolkede det bare som at den bare skulle være større end en løve, ikke nødvendigvis så meget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil varmt anbefale Sheltien, til de formål I stiller op. Det er en skøn og arbejdsvillig hund der fungerer rigtig godt i flok.

Desuden er den fantastisk til både lydighed og agility så jeg tror din datter ville få rigtig mange gode oplevelser ud af en Sheltie!:-D

 

Ps: Hvor stor er lagotto romagnolo'en egentlig? Jeg troede da at de var omkring 40-50 cm i højde??:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.... er jo næsten på vej ud af døren.... seriøst - han er virkelig smuk og lyder bare rigtig dejlig! Ikke så tit, man finder en voksen, "ordentlig" border - det plejer altid at være folk, der ikke helt har forstået konceptet border collie, der omplacerer dem.

 

En eller anden stop mig!

 

-Trine

 

 

Nope... :mrgreen:

Jeg synes faktisk, at du skal tage ud og kigge på ham :engel: :blink: :mrgreen:

 

Off topic, sorry...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...