Hop til indhold

Luksusfælden på tirsdag


Dinah
 Share

Recommended Posts

Har set reklamer for en ny omgang af det, der program, hvor folk bruger for mange penge og har stor gæld. De får hjælp af en kvindelig og mandlig vejleder. LUKSUSFÆLDEN.

 

Men tirsdag kommer det til at handle om et par med to mindre hunde, og som jeg kan se ud af klippet, skal de skille sig af med de to racehunde til værdi af 20.000 kr for at få frigjort penge:shock:

Det er bestemt imod deres vilje.

 

Håber ikke, at jeg har tolket klippene rigtigt:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan noget kan gøre mig så gal! :evil:

 

Nu har jeg jo selv ikke ret mange penge, og jeg må sommetider høre på at det jo også er min egen skyld, for jeg kunne bare lade være med at have hunde...

 

Seriøst, jeg hverken ryger eller drikker, får næsten aldrig nyt tøj, går ikke i byen, har kun 3 kanaler på TV, køber møbler på loppemarkeder osv.

Jeg har kun én interesse, jeg bruger penge på, og det er mine hunde. Det kan sgu da ikke passe, at fordi man er "fattig", så skal man ikke have lov til at have nogle glæder i tilværelsen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan noget kan gøre mig så gal! :evil:

 

Nu har jeg jo selv ikke ret mange penge, og jeg må sommetider høre på at det jo også er min egen skyld, for jeg kunne bare lade være med at have hunde...

 

Seriøst, jeg hverken ryger eller drikker, får næsten aldrig nyt tøj, går ikke i byen, har kun 3 kanaler på TV, køber møbler på loppemarkeder osv.

Jeg har kun én interesse, jeg bruger penge på, og det er mine hunde. Det kan sgu da ikke passe, at fordi man er "fattig", så skal man ikke have lov til at have nogle glæder i tilværelsen?

 

:5up:

 

Vi ryger ikke, drikker sjældent, går ikke i byen eller biffen. det eneste "nye" møbel vi har er sofaen, resten er gammelt eller genbrug.

Groa skal blive hos os uanset hvad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke ligefrem aktuelt, at vi skulle ryge i "luksusfælden".... men nej, der var eddermame mange ting jeg kunne sælge (inkl. huset) for at beholde min hund...

 

Det ville jeg slet ikke kunne holde ud...

 

Hvis vi har tolket traileren korrekt, så sælger de hundene for at skaffe likvider, og de ser meget kede ud af det... men! på trods af, at man medvirker i programmet og får disse rådgivere, så har man jo stadig fri vilje! Så jeg vil mene, at de jo bare kunne have sagt: "Nej! Vi sælger vores møbler / fjernsyn / cykler" istedet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk er vanvittige i de programmer... Som jeg i øvrigt mest af alt selv bruger til at få stivet selvtilliden lidt af, og opdage at jeg har fornuft nok til at prioritere betaling af regninger foran fladskærms tv mm.

 

Jeg har også forstået traileren som, at de bliver bedt om at sælge hundene, fordi de repræsenterer en vis værdi. Sagen er bare, at man sjældent får så mange penge fra et gensalg, og jeg syntes det er uetisk, at bede folk om at sælge deres dyr. Med mindre de to eksperter, kunne finde på at foreslå en familie at afhænde deres børn, fordi de er for dyre at have...

 

(ja, ja - jeg ved godt man ikke må sammenligne de to, men gør det gladeligt alligevel. Tit og ofte endda)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er jeg meget hård, men jeg syntes at det mere er syndt for hunden/e hvis personerne har købt dem for lånte penge.

og derved forgældet sig mere og mere ved at købe andre ting også som til sidst sætter dem i den situation som de nu er i.

Nogle gange når jeg har set udsendelserne så for jeg den tanke " jamen hvad havde de regnet med, at pengene sidder på træerne"

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er jeg meget hård, men jeg syntes at det mere er syndt for hunden/e hvis personerne har købt dem for lånte penge.

og derved forgældet sig mere og mere ved at købe andre ting også som til sidst sætter dem i den situation som de nu er i.

Nogle gange når jeg har set udsendelserne så for jeg den tanke " jamen hvad havde de regnet med, at pengene sidder på træerne"

 

Hundene er vel ligeglade med om de er købt for lånte / stjålne eller tjente penge ;-) men ja, du har helt ret i, at de mennesker der medvirker i disse prorgammer ingen realitetssans har overhovedet.... sidst jeg så det var det en ung pige der hver måned brugte 8000 kr mere end hun tjente... det burde enhver jo kunne se var helt galt... men det havde hun jo åbenbart ikke evnet at fatte

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror også at hundene er ligeglade med hvordan de er finansieret. Men det er absolut synd for dem, at de skal betale for ejerens overforbrug. Og der er som det siges, virkelig nogle af de deltagende, der lever i en anden verden end os andre.

 

Så et af programmerne, hvor de havde en gæld på 1,3 mill - alene på forbrugslån! Og de dyre af slagsen oven i købet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundene er vel ligeglade med om de er købt for lånte / stjålne eller tjente penge ;-) men ja, du har helt ret i, at de mennesker der medvirker i disse prorgammer ingen realitetssans har overhovedet.... sidst jeg så det var det en ung pige der hver måned brugte 8000 kr mere end hun tjente... det burde enhver jo kunne se var helt galt... men det havde hun jo åbenbart ikke evnet at fatte

 

Det sidste jeg så var et par som blev ved med at optage diverse lån på internettet for at kunne betale på de lån som de havde i forvejen.

 

Der må da havde blinket en rød pære et sted. og ja hundene er ligeglade med hvordan de er kommer til deres ejere, men når der er røde tal på bundlinen så er det da også helt hen i vejret at købe hunde til flere tudsend pr hund. også regne med at det er ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

men hvis i så tænker på at de måske heller ikke har råd til atholde hundene med ordenligt fodder og dyrlæge.

 

Så er det da bedre de kommer til en ny familie.

 

Så må man jo håbe at familien får lært noget, så de ikke laver samme fejl igen.

 

håber man kan se de nye afsnit på nettet

Link til indlæg
Del på andre sites

Har set reklamer for en ny omgang af det, der program, hvor folk bruger for mange penge og har stor gæld. De får hjælp af en kvindelig og mandlig vejleder. LUKSUSFÆLDEN.

 

Men tirsdag kommer det til at handle om et par med to mindre hunde, og som jeg kan se ud af klippet, skal de skille sig af med de to racehunde til værdi af 20.000 kr for at få frigjort penge:shock:

Det er bestemt imod deres vilje.

 

Håber ikke, at jeg har tolket klippene rigtigt:(

 

Jeg kender vedkommende, og de går IKKE af med hundene.. Men jo, det bliver foreslået..

 

Og hundene trives fint..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender vedkommende, og de går IKKE af med hundene.. Men jo, det bliver foreslået..

 

Og hundene trives fint..

 

:ae: puha, tak:blink: i klippet kommer vejlederne nemlig gående med to transportkasser - nu er jeg lettet, for jeg synes det er umenneskeligt at skille sig af med familiemedlemmer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

åh jeanette h - det var sgu lettende at høre!

 

Jeg forstår heller ikke folk der køber på lånte penge bare for at få mere og mere og mere af det nyeste nye. Jeg har sgu heller ingen penge (det er vidst mildt sagt:rolleyes:), men jeg er godt klar over at jeg - indtil min ryg er ok igen og jeg kan holde til et arbejde - må holde igen på købetrangen og kun købe det allermest nødvendige og ikke hoppe ud i den helt store forbrugslånslabyrint for hvis man først går ind i labyrinten risikerer man at fare vild og blive fanget i galskaben og det vil jeg ikke risikere. Jeg lever ganske sparsomt og selvom det ikke altid er sjovt så ved jeg da at den dag jeg begynder at tjene bedre (og ikke skal bruge alle de penge jeg har på genoptræning) vil være fri for at skulle betale lån med renter og renters renter tilbage i flere år.

 

 

det skal lige siges at jason ikke er betalt for lånte penge - ham sparede jeg op til ved at lægge ganske lidt til side hver måned da jeg havde et job der gav rigtig godt (og gav mig en FANTASTISK rygskade 6 mdr efter jeg havde fået jason :neutral: det var dog ikke med i planen) - og begge mine dyr er selvf. forsikrede da jeg ikke har råd til pludselige, dyre dyrlægeregninger og prøver og tests og helbredscheck hvis mine dyr bliver syge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Jeg kender vedkommende, og de går IKKE af med hundene.. Men jo, det bliver foreslået..

 

Og hundene trives fint..

 

Åh Jeanette det var dejligt at høre :klap2:Jeg blev simpelthen så harm da jeg så reklame klippet og fik bare så ondt at de unge mennersker. For man kan da ikke bede nogen om at gå af med deres hunde.. :cry:

Så dejligt at høre at det ikke sker :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh Jeanette det var dejligt at høre :klap2:Jeg blev simpelthen så harm da jeg så reklame klippet og fik bare så ondt at de unge mennersker. For man kan da ikke bede nogen om at gå af med deres hunde.. :cry:

Så dejligt at høre at det ikke sker :5up:

 

Det er jo en af grundene til at jeg ikke har meldt mig.. det og så det at jeg ikke vil i tv :mrgreen:

 

Man kan så godt få hjælp af dem uden tv.. Men jeg er lidt bange for, at de vil sige jeg skal gå af med min computer og mit kamera :???: Og det vil jeg ikke:oops::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...