Hop til indhold

Hvad ville du gøre hvis du vandt 20 millioner, vedr hund?


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie

Går i ikke også og drømmer om den store lottogevinst?

 

Hvad ville i gøre, sådan på hundefronten?

 

Jeg ville købe en fritliggende gård, og så ville jeg have flere hunde, måske tage ældre internatshunde til mig, for de får sjældent nye hjem :cry:

Jeg ville nok gøre det samme med islænderheste tror jeg :)

 

Og så overvejer jeg en produktion af SUND hundemad, ala hjemmelavet, ville gerne gøre det med Ninjamor :D

Og måske noget adfærdsinformation til internater, og hvis der var flere penge, måske en fond hvor man kunne søge om hjælp til adfærdsbehandling hvis man ikke har ret mange penge :)

 

Hvad ville i gøre ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Går i ikke også og drømmer om den store lottogevinst?

 

Hvad ville i gøre, sådan på hundefronten?

 

Jeg ville købe en fritliggende gård, og så ville jeg have flere hunde, måske tage ældre internatshunde til mig, for de får sjældent nye hjem :cry:

Jeg ville nok gøre det samme med islænderheste tror jeg :)

 

Og så overvejer jeg en produktion af SUND hundemad, ala hjemmelavet, ville gerne gøre det med Ninjamor :D

Og måske noget adfærdsinformation til internater, og hvis der var flere penge, måske en fond hvor man kunne søge om hjælp til adfærdsbehandling hvis man ikke har ret mange penge :)

 

Hvad ville i gøre ?

 

Jeg håber du vinder Anne-marie, for det lyder som en rigtig god plan :P

 

Hvis jeg vandt f.eks 20 millioner så ville jeg først og fremmest købe et hus. Et stort hus med masser af land til. Jeg skulle have en stoooor fed jeep hvor alle mine hunde kunne være i. Jeg skulle i hvert fald have mig nogle flere dværgpinschere. Så ville jeg opsige mit job og være sammen med mine hunde hver eneste dag. Jeg ville starte en SUND avl af dværgpinschere. Så ville jeg også tage ældre og gerne større hunde til mig. Som kunne nyde det sidste af deres liv i frie rammer og med masser af kærlighed.

 

Jeg ville også købe et hus nede sydpå, hvor vi alle skulle være hele vinteren 8) Og så ville jeg selvfølgelig betale for at Gudrun kunne komme og behandle os ALTID, uanset hvor vi var :wink:

 

Så ville jeg kæmpe for og støtte oplysningsprojekter om hunde. Især børn/unge og hunde. Måske noget undervisning :?

Jeg ville med glæde finansere udgivelser af gode hundebøger også.

 

Og så hvis der var flere penge tilbage ville jeg bruge dem på børn i Afrika. Jeg har brugt 100.000kr på at rejse rundt og uddele legetøj i Afrika, ville gerne gøre det igen :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Går i ikke også og drømmer om den store lottogevinst?

 

Hvad ville i gøre, sådan på hundefronten?

 

Jeg ville købe en fritliggende gård, og så ville jeg have flere hunde, måske tage ældre internatshunde til mig, for de får sjældent nye hjem :cry:

Jeg ville nok gøre det samme med islænderheste tror jeg :)

 

Og så overvejer jeg en produktion af SUND hundemad, ala hjemmelavet, ville gerne gøre det med Ninjamor :D

Og måske noget adfærdsinformation til internater, og hvis der var flere penge, måske en fond hvor man kunne søge om hjælp til adfærdsbehandling hvis man ikke har ret mange penge :)

 

Hvad ville i gøre ?

 

Jeg håber du vinder Anne-marie, for det lyder som en rigtig god plan :P

 

Hvis jeg vandt f.eks 20 millioner så ville jeg først og fremmest købe et hus. Et stort hus med masser af land til. Jeg skulle have en stoooor fed jeep hvor alle mine hunde kunne være i. Jeg skulle i hvert fald have mig nogle flere dværgpinschere. Så ville jeg opsige mit job og være sammen med mine hunde hver eneste dag. Jeg ville starte en SUND avl af dværgpinschere. Så ville jeg også tage ældre og gerne større hunde til mig. Som kunne nyde det sidste af deres liv i frie rammer og med masser af kærlighed.

 

Jeg ville også købe et hus nede sydpå, hvor vi alle skulle være hele vinteren 8) Og så ville jeg selvfølgelig betale for at Gudrun kunne komme og behandle os ALTID, uanset hvor vi var :wink:

 

Så ville jeg kæmpe for og støtte oplysningsprojekter om hunde. Især børn/unge og hunde. Måske noget undervisning :?

Jeg ville med glæde finansere udgivelser af gode hundebøger også.

 

Og så hvis der var flere penge tilbage ville jeg bruge dem på børn i Afrika. Jeg har brugt 100.000kr på at rejse rundt og uddele legetøj i Afrika, ville gerne gøre det igen :wink:

 

 

Jeg håber også at du vinder a010.gif

 

Gudrun er også i mine tanker :D

 

Og noget børn og sårn, lyder spændende med Afrika, sikke en masse glæde du må have spredt !!

 

Der er mange fællestræk i vores planer, gode planer, nu mangler vi bare at vi vinder banan19.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Allerførst ville jeg betale min gæld, og så købe et hundevenligt hus med hundevenlige omgivelser.

Så skulle vi have et hus i syden hvor Speedy og jeg kunne nusse rundt uden smerter.

Jan ville stoppe med at arbejde fuld tid, ville bruge mere tid på beredskabet ( de hjælper jo også mennesker) :)

Jeg ville også gerne have et plejehjem for gamle Pudler, den race har taget mit hjerte med storm.

Jeg kunne også godt ønske mig et fremstød for at man må have hunde i lejeboliger. Synes det er synd at mange går glip af glæden ved at have hund, blot fordi de bor til leje.

Link til indlæg
Del på andre sites

20 millioner?! Uuuuuuh... den tanke har jeg tænkt mere end én gang!!

 

Først ville jeg betale gæld, og give tilbage til forældrene for al deres hjælp... Ville gerne købe mig et lille landhus, men ikke noget krav

 

Og SÅ! Ville jeg smide mig på det første fly mod Mexico - og så skulle der bruges mange mange penge på nødlidende dyr..

Ville så gerne gøre noget for de små shelters de har, omend det ville være svært at gøre noget rigtig godt - mange af pengene går vist til de ansatte frem for dyrene..

 

Men alligevel.. om jeg så selv skulle komme og fodre dem bare for at være sikker.. og så ville jeg gøre mit for at etablere en form for adoption til danske hjem :)

Ville selv adoptere en hel hær når lille Bitten ikke var til mere, det ville jeg alligevel ikke udsætte hende for :)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg håber også at du vinder a010.gif

 

Gudrun er også i mine tanker :D

 

Og noget børn og sårn, lyder spændende med Afrika, sikke en masse glæde du må have spredt !!

 

Der er mange fællestræk i vores planer, gode planer, nu mangler vi bare at vi vinder banan19.gif

 

Afrika var rigtig spændende. Men jeg har aldrig i mit liv oplevet noget så primitivt. Jeg har virkelig lært at være taknemlig for hvad jeg er opvokset med og hvilke muligheder jeg har. Det var også en hård tur. Flere måneder efter tænkte jeg meget på de børn og familier jeg havde mødt på min vej.

 

Især ham her

 

2198_mano_1.jpg

 

Hvis jeg en dag får en søn skal han opkaldes efter ham her :oops: Han må være omkring 4 år nu. Tænker så tit på ham.

 

Nå det var lidt off topic, sorry :oops:

 

Men vi krydser fingre for at vi allesammen vinder :lol: XXX

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

 

Jeg håber også at du vinder a010.gif

 

Gudrun er også i mine tanker :D

 

Og noget børn og sårn, lyder spændende med Afrika, sikke en masse glæde du må have spredt !!

 

Der er mange fællestræk i vores planer, gode planer, nu mangler vi bare at vi vinder banan19.gif

 

Afrika var rigtig spændende. Men jeg har aldrig i mit liv oplevet noget så primitivt. Jeg har virkelig lært at være taknemlig for hvad jeg er opvokset med og hvilke muligheder jeg har. Det var også en hård tur. Flere måneder efter tænkte jeg meget på de børn og familier jeg havde mødt på min vej.

 

Især ham her

 

2198_mano_1.jpg

 

Hvis jeg en dag får en søn skal han opkaldes efter ham her :oops: Han må være omkring 4 år nu. Tænker så tit på ham.

 

Nå det var lidt off topic, sorry :oops:

 

Men vi krydser fingre for at vi allesammen vinder :lol: XXX

 

a044.gif Uha da han er dejlig!

 

Vi vinder, lad os håbe det, vi vinder allesammen banan16.gifbanan7.gif

banan3.gif

banan19.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhh det er jo mange penge :shock:

 

Jamen nogle af de penge skulle da bruges til:

- at Vita kom en tur til en kiropraktor eller bare en der fysisk kunne arbejde med Vitas muskler(pga Vitas %¤!%&¤¤ spondylose)

- hmm...en lille smuttur til Gudrun for at høre... ja en masse :oops::D

- at en klooog Ninja kom forbi mine forældre og Vita :)

- at jeg kan deltage i nogle foredrag, kurser eller enetimer med Vita (- og så finde ud af om min drøm om at uddanne mig til hundetræner er den rigtige vej for mig, for det skulle nogle af pengene i så fald gå til)

- at mine forældre fik nogle penge som kunne bruges på Vita til daglig

- at støtte nogle fornuftige foreninger/organisationer(kan ikke lige komme på nogle pt)

-min egen lejlighed/rækkehus/hus hvor man gerne må have hund!!

 

 

Om lidt tid:

-en lillebitte dejlig hvalp(og SÅ kan man jo først begynde at bruge penge :P )

 

Hmm jeg har altså slet ikke styr på hvad jeg skulle bruge så mange penge til :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Uhhh det er jo mange penge :shock:

 

Jamen nogle af de penge skulle da bruges til:

- at Vita kom en tur til en kiropraktor eller bare en der fysisk kunne arbejde med Vitas muskler(pga Vitas %¤!%&¤¤ spondylose)

- hmm...en lille smuttur til Gudrun for at høre... ja en masse :oops::D

- at en klooog Ninja kom forbi mine forældre og Vita :)

- at jeg kan deltage i nogle foredrag, kurser eller enetimer med Vita (- og så finde ud af om min drøm om at uddanne mig til hundetræner er den rigtige vej for mig, for det skulle nogle af pengene i så fald gå til)

- at mine forældre fik nogle penge som kunne bruges på Vita til daglig

- at støtte nogle fornuftige foreninger/organisationer(kan ikke lige komme på nogle pt)

-min egen lejlighed/rækkehus/hus hvor man gerne må have hund!!

 

 

Om lidt tid:

-en lillebitte dejlig hvalp(og SÅ kan man jo først begynde at bruge penge :P )

 

Hmm jeg har altså slet ikke styr på hvad jeg skulle bruge så mange penge til :oops:

 

Gode planer, og du har stadig masser af penge tilbage :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hårh - det jo helt vildt mange penge ...

 

Først ville jeg nok betale gæld ...

 

og så ville jeg betale nogen for at komme og rydde op og gøre rent og gøre huset hvalpesikkert ... :oops:

 

Så ville jeg ha ny seng - så jeg ku ha min hund med i seng (og måske jeg også skulle bestikke manden lidt, for at få det gennemtrumfet) ...

 

Så ville jeg bygge ud, så jeg bedre kunne være her med alle de hunde jeg skal have over de næste par år ...

 

Så skulle haven hegnes ordentligt ind - og måske der skulle et AG-redskab eller to op der ude ...

 

Og så ville jeg ellers gå igang med at dele ud ... der er masser der kunne trænge jo ...

 

Nåja - og på det personlige plan ville jeg nok med glæde melde mig ud af "systemet" og så måske uddanne mig på Bjødstrup ikke så meget fordi jeg vil arbejde som terapeut - men fordi jeg gerne vil arbejde med mig selv ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg vandt 20 millioner ville jeg købe et nedlagt landbrug og lave det om til et hundecenter. Sådan et med minipension, svømmebassin, der var bygget ned i jorden så hundene ikke først skulle op og ned af ramper, lokale til massage, kiropraktor mm., et undervisningslokale hvor Ninjamor kunne komme og gøre os allesammen klogere, og en indendørs hundetræningsbane. Så kunne man træne på alle tider af døgnet og ingen ville få humøret ødelagt af vejret.

 

Udendørs skulle der være to træningsbaner og en stationær agillity bane, samt en forhindringsbane bygget til større og tungere hunde.

 

Hvis man skulle have rigtig store drømme, så skulle der ligge et hotel med tilhørende restaurant, hvor også hundene måtte være. Så kunne man gå ud og spise og have hunden med. Det lyder da hyggeligt.

 

Måske er det egentlig ikke nok med 20 millioner, men det ville da være en start.

Link til indlæg
Del på andre sites

Allerførst: Hvem er Gudrun? Flere af jer nævner hende

 

 

Hvis jeg vandt 20 mill? Det ved jeg faktisk ikke. Jeg bor et rigtig godt sted med masser af plads. Jeg har lige overtaget en internat hund og vil ikke have flere. Jeg går i forvejen hjemme hos hunden.

Så mon ikke det ville "gå ud over" de forskellige internatter

Lave bedre og måske flere hundeskove

Og........................... Jeg tænker lige lidt over det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gode planer i har alle sammen:)

 

Jeg ved lige hvad jeg vil, for det har jeg fantaseret en del om :lol:

 

 

Købe mig et nedlagt landbrug med masser af plads og jord et natur skønt sted. Og så skal jeg have kombineret heste og hundepension.

Hestene selvfølgelig på fast basis, men hundene som passe ordning og det skal være luksus pension med ikke så mange hunde, men hvor de i stedet kan få et værelse inde i huset (fordi jeg selvfølgelig har en masse brugte værelse i det der kæmpe hus jeg har :wink:)

 

Og så skal hele grunden indhegnes i flere afdelinger, så hundene kan følges med mig udenfor i grupper. Jeg vil også have egen hundeskov, som i bestemte tidsrum frit kan benyttes af andre hunde, men også hvor man kan bestille den til sin egen hund, som man gerne vil have mulighed for at slippe løs et sted hvor man ikke træffer andre hunde:)

 

Feks til hunde der ikke bryder sig om andre hunde eller jager alt. Og det uden at det skal koste en bondegård :D

 

Og så kunne jeg nok godt komme til at tage forbi internater og adoptere nogle umulige hunde hen af vejen :D

 

Og det kan også godt være at jeg kom til at tage forbi hjallerup marked og kom til at købe nogle stakkels heste, æsler eller andre dyr fri...

 

Nåh ja og næsten vigtigst, jeg ville holde op med at arbejde på almindeligvis, men istedet have tid til at arbejde noget mere med hundetræning ovs :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Allerførst: Hvem er Gudrun? Flere af jer nævner hende

 

 

Hvis jeg vandt 20 mill? Det ved jeg faktisk ikke. Jeg bor et rigtig godt sted med masser af plads. Jeg har lige overtaget en internat hund og vil ikke have flere. Jeg går i forvejen hjemme hos hunden.

Så mon ikke det ville "gå ud over" de forskellige internatter

Lave bedre og måske flere hundeskove

Og........................... Jeg tænker lige lidt over det

 

 

Ja, tænk over det, det er jo ret vigtigt at være forberedt og parat når det sker :D

 

Gudrun er en dejlig dyrlæge, nok den dejligste, hun bor på Mols nu, men flytter hendes praksis til Hørning, her er hun http://www.dinalternativedyrlaege.dk/default.asp

 

Velkommen forresten :D

 

Sikke en masse planer her er, vores ideer ligger ikke ret langt fra hinanden egentlig, mange af os :o

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville flytte på en stor gård med masser af plads til hundene og med plads til den hundepension jeg drømmer om. Muligvis også med plads til en hest eller to.

 

Derefter vil jeg uddanne mig til hundeadfærdsbehandler.

 

Og selvfølgelig gøre livet lidt nemmere for dyr og mennesker, der har det svært.

 

Et evt. overskud bliver gemt, hvis nu min plan går i vasken :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Da min datter gik i første klasse, hentede jeg hende tit fra skole på gåben. Og vi fik hjemturen til at gå med en leg vi kaldte "Hvis jeg havde en million..." Og så skiftedes vi til at sige en ting vi ville bruge nogle penge til.

 

Og det var bl.a. noget med kæmpevilla i Portugal, ny dyt til far og luksushjem for de sydlandske katte og hunde.

 

Men 20 millioner her og nu?

Tjah...

 

-Økonomisk hjælp til dem der hjælper hundene i syden, f.eks. galgoerne.

samt oplysning til befolkningen sydpå så en holdningsændring kunne ske.

-Et par hunde- og kattepensioner i DK hvor man TRYGT kan aflevere sin hund under ferier. Personalenormeringen skulle være 1:1 Og Irene Liljequist og Gudrun Franzen skulle være frelance-ansat :D

-Oplysningsarbejde og alt hvad der end måtte virke mod de frygtelige hunde- og kattepelsfarme i østen.

-En adfærdsbehandleruddannelse til min datter:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville leve mine drømme ud. et dejlig sted på landet op ad skov og vand, ja masser af skøn natur.

Der skulle ansættes hundepsykologer, terapeuter, massører m.m.

Her skulle hunde der af en eller anden grund har haft det dårlig, kunne få det godt og blive hele hunde igen.

Jeg ville sammen med mine medarbejder sørge for at hundene fik et godt hjem hos nye familier, der forstår hvad der kræves at have en hund og vil give den et godt hundeliv, med masser af gode oplevelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg villøøøøøh...

Jamm, jeg har det egentlig meget godt, og jeg kan vist ikke købe mere energi til at udføre en hel masse spændende hundeplaner... Ikke engang for 20 mill.

 

Så jeg ville købe et lille sommerhus. Ved vandet. Så Silke og jeg kunne komme til stranden rigtig tit i sommerhalvåret.

 

Resten af pengene ville jeg putte i en fond, som man kunne søge penge fra til gode formål, -især vedrørende hunde..

 

Førsteprioritet ville være hundene i vores eget land. Jeg ved godt, at det kan virke hjerteløst, men jeg tror ikke rigtig på at det hjælper nogen at fjerne gadehunde eller holde dem i god foderstand. Der kommer bare flere til.. Der skal en holdningsændring til i de pågældende lande. Evt. en turistboykot.

 

Herhjemme betyder det selvfølgelig ISÆR meget for mig, at der burde være mulighed for at ældre og handicappede OGSÅ skal kunne holde kæledyr på forsvarlig vis. Tit er der brug for økonomisk og/eller praktisk støtte.

 

Men jeg ville også give årlige portioner til de institutioner, der allerede nu gør et stort arbejde for vores kæledyr.

Og jeg ville MEGET MEGET gerne give penge til sygdomsforskning. Kæledyrenes sygdomme bliver der ikke forsket så forfærdelig meget i.. Det er jo ikke produktionsdyr..

 

u020.gifd058.gifu020.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...