Hop til indhold

Hvilken hund passer til mig?


Gæst AnneKH
 Share

Recommended Posts

Gæst AnneKH

Jeg er en pige på 19 år. Jeg bor, sammen med en veninde, i en lejlighed i københavn.

Jeg har længe ville have en hund og nu må det altså være.. Jeg har kigget lidt på nettet for at finde ud af, hvilken en der passer bedst til mig. Dog uden så meget held.

Så jeg håber I kan hjælpe mig....

 

Jeg ved godt, at mange vil sige: vent nu til du bliver ældre osv. men jeg kan simpelthen ikke undvære en hund. Jeg savner en hver dag.

 

Jeg arbejder i en butik. Dvs. en arbejdsdag på 7-10 timer. Det skal være en lille hund der ikke kræver meget pleje. Mht motion, er jeg selv meget aktiv, og vil selvfælgelig tage den med ud flere gange om dagen.

 

Nogle råd? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnneKH

forresten skal det også være en forholdsvis rolig hund der ikke gør meget.

 

Jeg havde i starten tænkt mig en chihuahua, men jeg læste mig frem til, at de tit gør af fremmede. Det går absolut ikke da jeg bor i en lydhør bygning og det er kun tilladt at have rolige hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

en arbejdsdag på 7-10 timer.

 

Det er for meget. Dyrenes Beskyttelse anbefaler at en hund er alene hjemme max. 5 timer om dagen. Der er selvfølgelig mange hunde, der i realiteten er alene i længere tid, men 10 timer er ekstremt, så med mindre du vil betale for hundedagpleje, bør du nok vente med at få hund til dine arbejdsforhold har ændret sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en pige på 19 år. Jeg bor, sammen med en veninde, i en lejlighed i københavn.

Jeg har længe ville have en hund og nu må det altså være.. Jeg har kigget lidt på nettet for at finde ud af, hvilken en der passer bedst til mig. Dog uden så meget held.

Så jeg håber I kan hjælpe mig....

 

Jeg ved godt, at mange vil sige: vent nu til du bliver ældre osv. men jeg kan simpelthen ikke undvære en hund. Jeg savner en hver dag.

 

Jeg arbejder i en butik. Dvs. en arbejdsdag på 7-10 timer. Det skal være en lille hund der ikke kræver meget pleje. Mht motion, er jeg selv meget aktiv, og vil selvfælgelig tage den med ud flere gange om dagen.

 

Nogle råd? :)

 

Jeg ved godt, det ikke er det svar du vil have, men jeg vil sige, du skal have en tøjhund! 7-10 timer er for det første alt for lang tid for en hund at være alene hjemme, og dertil kommer en masse andre overvejelser, som du måske ikke har gjort dig. At du "simpelthen ikke kan undvære en hund" holder bare ikke...der er mange ting, vi andre også ønsker os, men som vi af forskellige praktiske grunde ikke kan få.

 

- Når du har hund og bor i lejlighed, skal du tidligt op om morgenen og lufte den i hvert fald ½ time - derudover skal den ud midt på dagen og igen have en god lang gåtur om aftenen. Du skriver, du vil tage den ud flere gange om dagen, men med en arbejdsdag på 7-10 timer kan det da komme til at knibe med at komme særlig meget ud.

 

- Har du overvejet, at sådan en er "dyr i drift"? Der kan komme voldsomt store dyrlægeregninger, udgifter til forsikring, trimmer (afhængig af racen) osv. osv.

 

- ALLE hunde gør i et eller andet omfang. Når du bor i lejlighed, kan der være mange lyde udefra, den kan reagere på - og når du ikke er hjemme, kan du ikke vide, om den står og gør hele dagen, mens du er væk. Hvad vil du gøre, hvis naboerne klager, og du bliver bedt om at flytte eller skaffe dig af med hunden?

 

- Du er 19 år. Da jeg var 19 ville jeg gerne i byen med veninderne, tage på en strøgtur efter arbejde eller gå på café. Hvis du har hund, kan du ikke tillade dig på noget tidspunkt at gøre andet end at tage direkte hjem fra arbejde og passe din hund. Har du overvejet det?

 

- Har du overvejet, hvad du gør mht. ferie? Har du pasningsmulighed til hunden, hvis du skal rejse eller være væk længere tid ad gangen?

 

Der er mange andre praktiske ting, der skal hænge sammen, før man kan tillade sig at overveje at anskaffe sig en hund. At få en hund, fordi man simpelthen ikke kan undvære en er ikke velovervejet - og synd for hunden.

 

Du bør overveje, om du kan tilbyde en hund et godt hundeliv og først og fremmest tænke på hundens behov og ikke dine egne.

 

Sorry for det lidt beske svar, men der er mange dejlige hunde derude, som må omplaceres fordi folk ikke altid tænker sig om, før de anskaffer sig en hund, og det er altid hunden der er taberen, når det sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnneKH

Ja de spørgsmål har jeg også gennemgået i dag og har fundet et andet alternativ.. Jeg kender en der har en mops som gerne vil have den passet nogle weekeneder osv.. Så der har jeg slået til :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnneKH

Ja de spørgsmål har jeg også gennemgået i dag og har fundet et andet alternativ.. Jeg kender en der har en mops som gerne vil have den passet nogle weekeneder osv.. Så der har jeg slået til :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de spørgsmål har jeg også gennemgået i dag og har fundet et andet alternativ.. Jeg kender en der har en mops som gerne vil have den passet nogle weekeneder osv.. Så der har jeg slået til :)

 

Rigtig god idé :5up: Held og lykke med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de spørgsmål har jeg også gennemgået i dag og har fundet et andet alternativ.. Jeg kender en der har en mops som gerne vil have den passet nogle weekeneder osv.. Så der har jeg slået til :)

 

Rigtig god idé :5up: Held og lykke med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de spørgsmål har jeg også gennemgået i dag og har fundet et andet alternativ.. Jeg kender en der har en mops som gerne vil have den passet nogle weekeneder osv.. Så der har jeg slået til :)

 

 

Sikke en god idé! Hyggeligt for dig at passe hund engang imellem, og dejligt for ejeren at have fast hundesitter. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de spørgsmål har jeg også gennemgået i dag og har fundet et andet alternativ.. Jeg kender en der har en mops som gerne vil have den passet nogle weekeneder osv.. Så der har jeg slået til :)

 

 

Sikke en god idé! Hyggeligt for dig at passe hund engang imellem, og dejligt for ejeren at have fast hundesitter. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...