Hop til indhold

forpoter på køkkenbord

Gæst stumpL
 Share

Recommended Posts

Gæst stumpL

Fie hopper op på køkkenbordet med forpoterne, vi kan ikke får hende til at holde op.

I morges hapsede hun min madpakke :(

Har I nogle gode råd ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

det gør mine også hver dag og nupper mad :-D:-D:-D

jeg tager det ikke så tungt at skælde dem ud hjalp ikke de synes stadig at fristelsen til at få noget mad var mere indbydene og det er de villige til at få skæl ud over ..

der er hunde som er villige til at tage imod en skideballe for at få noget at spise de meget madglade hunde

jeg ville sige nej så snart hunden er ved at tage intiativ til at ville hoppe op med forpoterne eller kan man gøre det at lægge nogen gryder og lign som larmer meget voldsomt som falder ned når hunden hopper op..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

mine stjæler endda fra den lille:neutral::neutral::neutral::neutral::roll::roll:

jeg ville også gøre som skrevet ovenover fjern maden fra hunden nærvær så den ikke har mulighed for og nå det lader til at vovse er villig til at stjæle for at opnå maden dvs få skæl ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella står også på bagben ude ved køkkenbord for at se om der er noget, jeg prøver på at "træde" forsigtig på poterne og siger nej, så går hun ned for et kort øjeblik, hun har endnu aldrig taget noget selv, men hvis, der er noget der lugter godt står hun og piver, håber også meget på det stopper, jeg vil gerne ha det der står på bordet for mig selv, :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie hopper op på køkkenbordet med forpoterne, vi kan ikke får hende til at holde op.

I morges hapsede hun min madpakke :(

Har I nogle gode råd ???

Jeg kender tre metoder.

1: Acceptér at det er hundens naturlige adfærd, og sørg for at holde køkkenbordet frit for ting der kan stjæles.

2: Indlær ja/nej, og brug et nej i situationen.

3: (den her metode er der sikkert nogle der vil tage anstød af, da det involverer gammeldags negativ forstærkning) Tag en æske tændstikker el. lign i hånden, og kryb i skjul et sted med udsigt over køkkenbordet. Så snart hunden rejser sig på bagbenene, kast æsken blødt på hende. Det skal ikke gøre ondt, bare være en overraskelse. Lyden og den pludselige berøring er nok.

Du skal ikke skælde ud eller overhovedet sige noget. Pointen er at overraskelsen ikke kommmer fra dig - den er bare noget der sker når man prøver at komme op på køkkenbordet!

Efter få gange vil hunden tøve med at hoppe op, og snart vil den miste lysten helt - hvis du gør det rigtigt. Men mange hunde gennemskuer nu alligevel tricket, og så venter de bare til du ikke er hjemme med at kravle derop ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

mine stjæler endda fra den lille:neutral::neutral::neutral::neutral::roll::roll:

jeg ville også gøre som skrevet ovenover fjern maden fra hunden nærvær så den ikke har mulighed for og nå det lader til at vovse er villig til at stjæle for at opnå maden dvs få skæl ud

Altså de øjne, ikke til at stå for :pift:

vi har også hundepoter på kanten, men det er fordi Zulo står og kigger ud af vinduet når der kommer nogle i indkørelsen. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst librian

Ja, ovenstående kan jeg også kun nikke genkende til. Frida er netop blevet så stor, så hun stjæler alt hvad hun kan nå på bordet. Hun får konsekvent NEJ :( hver gang, og jeg satser på hun lærer hvad det betyder. NEJ er også når en af kattene bliver jagtet. Og endelig, så får hun en godbid når hun kommer på kald:-D, og lægger sig i kurven.

vh Lisbet

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres råd.

Hver gang hun hopper op siger jeg NEJ og hun hopper lig så fint ned igen... Roder hende rigtig meget når hun er på gulvet med alle 4 ben, men det hjælper heller ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror generelt at hunde lærer hurtigere hvis man kan aflede inden de hopper op, end ved at korrigerer efter de har "fejlet".

Næææh nej du!! Dén må du hellere pakke væk igen, fordi:

Det ville jo kræve at man lærer at "læse" sin hund, og foregribe begivenhedernes gang.......Den slags bruger man ikke mere, det er gammeldags, logisk, fornuftigt, g naturligt......... altså heeeelt yt :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites