Umulia Skrevet Marts 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Marts 15, 2009 Nok mest til Jer der har mere end én hund, eller som ofte har en yngre hund på besøg - har I oplevet at den ældste kommer hen og "sladrer" når den yngste gør noget, den ikke må? Bo gjorde det, og nu gør Vinnie det også - f.eks. når Leroy prøver at stjæle fra køkkenbordet, så står hun pludselig henne ved mig, brummer lidt (det ville nok svare til at pive ved mindre hunde ) og skubber til min hånd. Jeg har tænkt på hvordan man skal fortolke den adfærd :hmm: Er det lige ud ad landevejen: "Moooar, Leroy er uartig! :engel:" eller er det snarere: "Der sker noget uartigt, men jeg vil lige gøre opmærksom på at det ikke er mig, der er den skyldige". Den sidste mulighed, jeg kan forestille mig er, at hendes erfaring siger hende, at når der stjæles fra bordet, så kommer der et ubehageligt NEJ eller FY, og derfor søger hun tryghed. Nogen bud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Jeg har godt nok kun 1 hund, men jeg vil tillade mig at svare alligevel. Jeg har nemlig også kat. Og oplever stort set hver dag at Bonnie (hunden) sladrer når Bobcat (katten) gør noget han ikke må. Så det er vist ikke nødvendigvis racespecifikt Jeg venter spændt på om jeg kan få hende til at "sladre" når ungerne gør noget de ikke må (Hun får godt nok travlt så) Jeg tolker det personligt som værende en oplysning til "føreren" om at nu foregår noget i husholdningen der er forbudt, så kom og gør noget ved det, for jeg ved jo det er dig der bestemmer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst pjevs Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 jeg tror mest på det sidste! jeg tror ikke at hun vil have skæld ud... men jeg tror lidt på nr. 2 og nr. 3 på samme tid.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Marts 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Jeg har godt nok kun 1 hund, men jeg vil tillade mig at svare alligevel. Jeg har nemlig også kat. Og oplever stort set hver dag at Bonnie (hunden) sladrer når Bobcat (katten) gør noget han ikke må. Så det er vist ikke nødvendigvis racespecifikt Jeg venter spændt på om jeg kan få hende til at "sladre" når ungerne gør noget de ikke må (Hun får godt nok travlt så) Jeg tolker det personligt som værende en oplysning til "føreren" om at nu foregår noget i husholdningen der er forbudt, så kom og gør noget ved det, for jeg ved jo det er dig der bestemmer. Jamen det er da fantastisk, for det siger jo noget om at hunde faktisk kender forskel på rigtigt og forkert, og at de derfor ikke bare fungerer på betingede reflekser, som nogle påstår Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Jamen det er da fantastisk, for det siger jo noget om at hunde faktisk kender forskel på rigtigt og forkert, og at de derfor ikke bare fungerer på betingede reflekser, som nogle påstår Selvfølgelig kender hunde forskel på rigtig og forkert. At det så nogengange bliver overhalet indenom af instinktet, er jo hvad det er. Jeg vil faktisk vove at påstå at det ind imellem sker for selv den bedste (det er naturligvis migselv:mrgreen:) at instinktet/følelser or whatever render af med en. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Oscar har gjort det én gang, da Svea var yngre. Vi var i bilen, begge hunde i buret og Svea havde fået hevet noget af min jakke ind mellem tremmerne - lige det stykke med godbidslommen :blink: Oscar sagde et vov, jeg aldrig havde hørt før, hvilket fik mig til at tjekke. Det var tydeligt at det var fordi Svea var igang med ulykker Ellers er de som regel enige om at lave ulykker :rulle: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 He... Kimmi gør det meget ;o) Hun sætter sig mellem mig og balladen og gør på en helt særlig måde - et meget anklagende vuf - pause, mens hun kigger på mig, endnu et vuf, pause osv. indtil jeg enten beder hende holde mund eller reagerer ;o) Det skal lige siges, at Kimmi er Bent Betjent forklædt som hund, så der er mange ting, der går ind under betegnelsen ballade, når hun skal vurdere - bare ikke når hun selv er med i det ;o) -Trine Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Altså, da vi var over og besøge Aslans bror, havde de en ledning til at ligge ude i haven, og hvordan fanden de fik gjort det ved vi ikke, men aslan blev viklet ind i den og Sannr kom hen i døren og stod og kiggede, hvilket han ikke plejer. Da vi kom ud i haven lå Aslan der og lå, og kiggede............... Så blev ledningen fjernet :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brigit Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Ja vores Zulo sladrer meget når Enzo laver noget Zulo ved er forbudt,han har virkelig været på overarbejde(selvvalgt) efter der er kommet hvalp i huset, han har en særlig høj, meget vedvarende bestemt gøeende når Enzo foreksempel har lavet en lille " kage" han kan slet ikke have det, og der er ikke noget at være i tvivl om vi får besked jeres hvalp i er ledere gør noget ved det. Han sladrer også og set i bagspejlet har også gjort det før, om hvis der er sket noget når vi ikke har været hjemme, vi har bare ikke en chance for at finde ud af hvad. men skægt nok bliver der ikke sladret, hvis han er med i at lave " ulykker" :evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Marts 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Altså, da vi var over og besøge Aslans bror, havde de en ledning til at ligge ude i haven, og hvordan fanden de fik gjort det ved vi ikke, men aslan blev viklet ind i den og Sannr kom hen i døren og stod og kiggede, hvilket han ikke plejer. Da vi kom ud i haven lå Aslan der og lå, og kiggede............... Så blev ledningen fjernet :blink: Jeg kan altså lige det for mig: En svinebundet Broholmer der ligger og glor :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Jeg kan altså lige det for mig: En svinebundet Broholmer der ligger og glor :lol: Heldigvis for det sidste, det kunne have været gået grueligt galt. Faktisk havde Aslan også fundet en potte skål (dem af plastik, der kom Sannr også hen og stod i døren. Aslan lavede meget ballade fnis Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 jegh ar oplevet det en gang, da Karla og en anden hvalp i samme aldergruppe var på besøg hos svigerne... de var begge smuttet i drivhuset, som er et absolut hunde no-go ..... der kom den gamle sif og sladrede og løb derefter hen til drivhussøren og skældte balladamagrene ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Her opdrager Bitten også flittigt! Engang troede jeg hun var igang med at overfalde Dolph, og var sådan set på vej ud for at redde Dolph - indtil jeg opdagede at han var i færd med at rulle en hel rulle silkebånd ud, og han havde en fest! Bitten derimod, vidste tydeligvis godt at han var igang med ballade og sørgede for at han ikke forsøgte sig på det igen.. (Altså silkebånd.. garn, gavebånd, snørrebånd, snore og dets lige måtte han selvfølgelig forsøge sig med senere) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Sikke en hyggelig tråd om kloge hunde:klap:Fortæl noget mer'!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Alto har jo nu i en uge fået binyrebarkhormon for eksem med det resultat at han ikke kan holde sig om natten. Men vække os det gør han ikke, men Sookie derimod står og "græder" mig ind i hovedet, når det er gået galt for Alto Jeg tror hun siger - Moooaar skynd dig at vaske det væk - det lugter grimt :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Alto har jo nu i en uge fået binyrebarkhormon for eksem med det resultat at han ikke kan holde sig om natten. Men vække os det gør han ikke, men Sookie derimod står og "græder" mig ind i hovedet, når det er gået galt for Alto Jeg tror hun siger - Moooaar skynd dig at vaske det væk - det lugter grimt :lol: Ha ha, altså ikke for at sladre, men for at kunne holde ud at være i samme rum Egoist-hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Ha ha, altså ikke for at sladre, men for at kunne holde ud at være i samme rum Egoist-hund næ, jeg tror ikke hun er egoist, bare enormt sippet :blink: hun er jo en rigtig dame, der ikke syntes det er sjovt at blive beskidt, lige som visse andre hunde:rolleyes: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 næ, jeg tror ikke hun er egoist, bare enormt sippet :blink: hun er jo en rigtig dame, der ikke syntes det er sjovt at blive beskidt, lige som visse andre hunde:rolleyes: Hvem hentyder du til?? Sippede hunde er gode hunde :5up: Futte hoppede hen over andres hundelorte, man kunne nærmest se ham lave denne her og han rullede sig aldrig! Mit hjem var væsentlig mere rent da jeg havde ham end det er nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Hvem hentyder du til?? Sippede hunde er gode hunde :5up: Futte hoppede hen over andres hundelorte, man kunne nærmest se ham lave denne her og han rullede sig aldrig! Mit hjem var væsentlig mere rent da jeg havde ham end det er nu Hi hi - du gættede én af de hunde jeg skrev om - den anden er vist nok noget med Buju - eller noget :blink: Selvom Sookie er en sippe - er her ski ikke specielt rent hun er gået i fæld - og de klaphatte der havde hende før os, har ikke lært hende at det er ok at blive børstet:( så det vil damen altså ikke - resultat (også nok fordi hun er en blanding) - hun fælder mere end Alto ......... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Hi hi - du gættede én af de hunde jeg skrev om - den anden er vist nok noget med Buju - eller noget :blink: Selvom Sookie er en sippe - er her ski ikke specielt rent hun er gået i fæld - og de klaphatte der havde hende før os, har ikke lært hende at det er ok at blive børstet:( så det vil damen altså ikke - resultat (også nok fordi hun er en blanding) - hun fælder mere end Alto ......... Ja Samson? HAN er godt nok en mudderklire Noomi ser nærmest ren ud ved siden af ham :5up: Øv at hun ikke vil børstes Så er det da godt at hun ikke er langhåret Kan du ikke prøve med en af de der handsker (jeg har ikke noget link ) det vil måske føles som om hun bliver nusset i stedet? FOX, vi spammer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Marts 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2009 Tulle blander sig når jeg siger "Bella nej" ... så kan hun godt lige finde på, at skulle understrege mit nej - det får hun så ikke lov til ... Så sladrer hun som regel når Bimsen har skidt på gulvet Der ud over bliver Bimsen sat lidt på plads engang i mellem - Tulle sladrer ikke så meget som hun selv klarer ærterne ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Marts 16, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2009 Ozzie har en rigtig god hundeven som er 3 år yngre end hende selv. Han er knap 2 år. Ozzie har kendt han siden han var 8 uger, og hun sladrer stadig om ham. Fx en dag for ikke så længe siden hvor han lige valgte at lette ben op af sofaen, der løb hun væk fra ham og hen til mig og så helt forkert ud i hovedet. Hun har sådan et specielt udtryk, når hun har opdaget at han har gang i noget ulovligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Marts 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2009 Min borzoi har det med at pege med næsen, når han vil gøre opmærksom på noget, og det gør han også når han sladrer. Mest gemen er dog min unge deerhound. Jeg har en irsk ulvehund, og sommetider svinger "kranen" ind over køkkenbordet, men han er klodset og jeg opdager det for det meste. mens jeg så er ved at læse lektier med ham, snigstjæler min deerhound byttet, og slæber det ind i stuen, på min gamle ruhårs's plads. Der spiser han næsten det hele. Når jeg så er færdig med lektierne med ulvehunden, ligger den lille skid til en deerhound på sofaen med et troskyldigt blik, mens min gamle ruhår er ved at spise de sidste sørgelige rester, som snildt nok ligger på hans tæppe. En anden gang sladrede min borzoi, jeg kunne se at der var noget han ville fortælle mig. Da opdagede jeg at vaskemaskinen lugtede lidt for varmt, og nåede at slukke den før der gik ild i noget. Hilsen Kim 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2009 Petrine kommer spurtende og sladrer (hopper rundt og piber), hvis fuglene laver noget de ikke må, der er intens jalousi mellem dem, så jeg behøver slet ikke holde øje med fuglene, det ordner Petrine fint for mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Marts 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2009 ...og min hyper "intellegente" (eller ?) hund sladrer om sig selv. Har han lavet et eller andet han tror vi ikke vil juble over som f.eks. grave et hul i græsplænen kommer han styrtende og gør meget ud af, at vi skal komme med og se. Hvor dorsk kan man være ? Jeg ville have tørret den af på solsorten 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts