Hop til indhold

Animal Planet - hunde der vogter maden?


FrkSmilla
 Share

Recommended Posts

Jeg undrer mig lidt..

 

Hvorfor blive de prompte kasseret som adoptivhunde på dyrehospitalet, fordi de knurrer/ snapper efter den lange plasticarm, der rager rundt i foderet? Svaret begrunder de med, at det er farligt, hvis et barn begynder at tage maden.

 

Men er det ikke bare normal adfærd fra hundens side at vogte sin mad? Specielt når man tænker på, der ofte er tale om temmeligt underernærede hunde, der ikke har fået mad i lang tid.

 

Det virker bare så mærkeligt... efter at de har haft et stort arbejde med at rette op på hundens skader både fysisk og psykisk - så dumper den den sidste afgørende test.

 

Der burde da også kunne rettes op på det problem (tillid) ved at lære hunden, at når dens mad bliver ''taget'' så får den en endnu bedre godbid til gengæld osv.

 

Dumper hunde også på det her i danmark?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om hunde "dumper" på det i DK... Men jeg tror de dumper på det i USA grundet det store antal af dyr til formidling.... Hvis man har for mange dyr i forhold til efterspørgsel i forvejen, så er det nok ikke særligt optimalt at skulle bruge lang tid på at gøre hunden "spiselig" for en gennemsnitsfamilie...

 

Plus, det handler nok også om image... de hunde der kommer ud i familier, skal meget gerne være ambassadører for det at tage en hund til sig - hvis der er for mange historier om genbrugshunde der har snapset efter lille Ryan, så risikerer man vel at efterspørgslen svinder mere ....

Så de har simpelthen ikke "råd" til dårlig omtale, derfor eliminerer man risikoen ved kun at sende hunde videre som man kan "stole" på i en børnefamilie....

 

det var mit bud, om det er korrekt ved jeg ikke....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om hunde "dumper" på det i DK... Men jeg tror de dumper på det i USA grundet det store antal af dyr til formidling.... Hvis man har for mange dyr i forhold til efterspørgsel i forvejen, så er det nok ikke særligt optimalt at skulle bruge lang tid på at gøre hunden "spiselig" for en gennemsnitsfamilie...

 

Plus, det handler nok også om image... de hunde der kommer ud i familier, skal meget gerne være ambassadører for det at tage en hund til sig - hvis der er for mange historier om genbrugshunde der har snapset efter lille Ryan, så risikerer man vel at efterspørgslen svinder mere ....

Så de har simpelthen ikke "råd" til dårlig omtale, derfor eliminerer man risikoen ved kun at sende hunde videre som man kan "stole" på i en børnefamilie....

 

det var mit bud, om det er korrekt ved jeg ikke....

Temmelig korrekt bud! For mange hunde, for få hjem.... tror det er meget normalt i USA, heldigvis ikke så normalt her i UK, mad-aggression plejer ikke at være den store synder for om en hund bliver aflivet eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Temmelig korrekt bud! For mange hunde, for få hjem.... tror det er meget normalt i USA, heldigvis ikke så normalt her i UK, mad-aggression plejer ikke at være den store synder for om en hund bliver aflivet eller ej.

 

Helt sikkert, at der er alt for mange hunde, der skal afsættes. :cry: Jeg undrer mig bare over, at det er det er madvogtning, der er det eneste man ser hundene dumpe på gang på gang.

 

Hunde med fysiske problemer (3 ben, blinde, døve...) Hunde med alenehjemme problemer og andre psykiske problemer.. Alle tilbydes de nye hjem, det virker bare som om madvogtning for dem er et synligt bevis på, at hunden er agressiv og ikke som en naturlig måde for hunden at kommunikere på (knurre).

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt sikkert, at der er alt for mange hunde, der skal afsættes. :cry: Jeg undrer mig bare over, at det er det er madvogtning, der er det eneste man ser hundene dumpe på gang på gang.

 

Hunde med fysiske problemer (3 ben, blinde, døve...) Hunde med alenehjemme problemer og andre psykiske problemer.. Alle tilbydes de nye hjem, det virker bare som om madvogtning for dem er et synligt bevis på, at hunden er agressiv og ikke som en naturlig måde for hunden at kommunikere på (knurre).

 

ja, jeg synes nok ogsåat det ville mere mere "rimeligt", hvis de aflivede handicappede eller syge hunde først...

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt sikkert, at der er alt for mange hunde, der skal afsættes. :cry: Jeg undrer mig bare over, at det er det er madvogtning, der er det eneste man ser hundene dumpe på gang på gang.

 

Hunde med fysiske problemer (3 ben, blinde, døve...) Hunde med alenehjemme problemer og andre psykiske problemer.. Alle tilbydes de nye hjem, det virker bare som om madvogtning for dem er et synligt bevis på, at hunden er agressiv og ikke som en naturlig måde for hunden at kommunikere på (knurre).

Det ER jo en slags aggression, og mange mennesker "vil bare have en hund", og helst en der ikke bider.

Jeg ved godt der er meget mere i det end det, og at det kan trænes væk.. men er der høj omsætning på hunde, bliver det de "aggressive" der dumper.

 

ja, jeg synes nok ogsåat det ville mere mere "rimeligt", hvis de aflivede handicappede eller syge hunde først...

Det er jeg ikke enig i. Hunde ved ikke om de er handikappede, og kan have ganske så godt et liv af den grund. Det samme med sygdom der kan kontroleres af medicin!

Men jeg er heller ikke tilhænger af aflivning for mad-aggression, eller anden aggression, hvis der kan arbejdes med hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser ofte de program og så for et par månder siden et afsnit, hvor de netop fortalte om hvorfor.

Pga. det store antal hunde de får ind, er det noget de slår hårdt på. Dette at den vogter over sin mad så voldsomt, kan betyde skade på mennesker.

Og hvis du selv skulle vælge mellem en hund der mangler et ben og en du får et bid af når du nærmer dig madskålen, hvilken ville du vælge ???

Og ja det hårdt men når de står med så mange hunde, stiller de sikkerheden højst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ER jo en slags aggression, og mange mennesker "vil bare have en hund", og helst en der ikke bider.

Jeg ved godt der er meget mere i det end det, og at det kan trænes væk.. men er der høj omsætning på hunde, bliver det de "aggressive" der dumper.

 

 

Det er jeg ikke enig i. Hunde ved ikke om de er handikappede, og kan have ganske så godt et liv af den grund. Det samme med sygdom der kan kontroleres af medicin!

Men jeg er heller ikke tilhænger af aflivning for mad-aggression, eller anden aggression, hvis der kan arbejdes med hunden.

 

altså jeg tror godt hunde ved, hvis de har fået ambuteret et ben... Under normale omstændigheder vil jeg heller ikke være tilhænger af at aflive hundemed mindre sygdomme, men står du med en overpopulation, hvor du ikke kan redde alle, så synes jeg da det virker mere fair, hvias nogen skal aflives, at tage dem der har epilepsi, har brækket etben, har en kræftknude eller på anden måde enten har eller snartligt vil få mindre livskvalitet..

På den anden sider er det også forståeligt nok med den test, da det viser meget godt om hunden evt vil gå så langt som til at bide ved provokation..

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg synes nok ogsåat det ville mere mere "rimeligt", hvis de aflivede handicappede eller syge hunde først...

 

Argh det ved jeg så ikke... men det kan også være fordi jeg ''menneskeliggør'' lidt nu. Så burde jeg nok også aflives...;-) Men selvfølelig skal hunden have livskvalitet.

 

Jeg mente blot, at andre skavanker bliver der taget hensyn til, så hvorfor ikke finde en ejer der magter madagression.

 

 

Jeg ser ofte de program og så for et par månder siden et afsnit, hvor de netop fortalte om hvorfor.

Pga. det store antal hunde de får ind, er det noget de slår hårdt på. Dette at den vogter over sin mad så voldsomt, kan betyde skade på mennesker.

Og hvis du selv skulle vælge mellem en hund der mangler et ben og en du får et bid af når du nærmer dig madskålen, hvilken ville du vælge ???

Og ja det hårdt men når de står med så mange hunde, stiller de sikkerheden højst.

 

Jeg er selv vokset op med en gravhund med madagression, det var ikke noget problem (men nu var det selvfølgelig også en lille hund). Men jeg kunne godt som 5 årig forstå ikke at komme til hunden, når den spiste og sov. Han blev i øvrigt 18 1/2 og var jordens dejligste hund.

 

Tak for forklaringen. Jeg ser også det program rigtig tit, men må have misset det afsnit.

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste amputerede hunde lever FINT på tre ben! Mister ikke nødvendigvis livskvalitet af den grund.

 

Det ser lidt belastende ud for de 3 andre ben (måske vil hunden få problemer på sigt?). Det er nok værst hvis det er et forben..

 

Men når man på fjernsynet ser dem løbe (kender ikke nogen der har fået amputeret i det virkelige liv) så ser det ud som om de har lige så godt styr på balancen som før og ikke selv lægger en masse mærke til det. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...