Hop til indhold

Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!


Gæst Martin Buddha Hansen
 Share

Recommended Posts

Der findes jo desværre ingen statistik over ulykker fordelt på race og alvorlighed. Men eftersom amstaff og staffie ligger ret tæt op ad pitbull, som allerede er forbudt, så skyder man nok ikke helt forbi ved at forbyde dem. :blink: Det er også dem, der har været nævnt i forbindelse med de fleste ulykker, jeg har læst/hørt om.

 

Labrador og new foundlænder ligger også liige op af hinanden, så man skyder nok ikke helt ved siden af, hvis man anskaffer en newfer som sin kommende apportør på jagter.....

 

 

 

 

 

elelr nowet

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 753
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
Der findes jo desværre ingen statistik over ulykker fordelt på race og alvorlighed. Men eftersom amstaff og staffie ligger ret tæt op ad pitbull, som allerede er forbudt, så skyder man nok ikke helt forbi ved at forbyde dem. :blink: Det er også dem, der har været nævnt i forbindelse med de fleste ulykker, jeg har læst/hørt om.

 

 

Synes så også det er noget underligt noget at pitbull blev forbudt, mens man gav andre problematiske racer en chance for forbedring(hvilket forøvrigt gik ret godt)..men så vidt jeg husker var det så også Hans Engell der skrev under, og ham har jeg alligevel aldrig haft meget fidus til....tag et land som USA, der er pitbulls lovlige...og det er ganske almindelige mennesker der ejer dem, uden de store problemer...

 

Det har været sjovt...men nu er jeg altså nødt til at tage overtøj på og gå ud og gøre gaderne usikre...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg synes egentlig problemstillingen er ret enkel: Skal hensynet til de relativt få muskelhundeejere der godt kan håndtere deres hund veje tungest ?

 

Relativt få??

 

Hvor mange muskelhunde er der reelt?

 

Hvor mange overfald har der reelt været begået af netop muskelhunde?

 

Hvor mange mennesker er reelt bange for at gå tur med deres hund?

 

 

Jeg syntes at kunne huske at der har været ca 26 alvorlige overfald i 2009. Af disse er der usikkerhed omkring halvdelen rent faktisk VAR muskelhunde.

Skulle vi så forbyde over 25.000 hunde af den grund.?

 

For det er det tal som Dkk regner med at der er af muskelhunde i landet. Hunde som for de 20.000 vedkommende slet ikke er registrerede og derfor ikke til at vide ret meget om. Og som derfor er umulige at forbyde da deres race ikke kendes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe.

Det var bare ikke der som Rie Ravn udtalte sig om.

 

Nu flytter du forudsætningerne for at få historien til at passe.

 

Ladt eller ikke ladt - det kan ikke være til at tage fejl af, hvad hun mener, med mindre man bevidst vil misforstå det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ladt eller ikke ladt - det kan ikke være til at tage fejl af, hvad hun mener, med mindre man bevidst vil misforstå det.

 

 

Men ikke desto mindre er det jo løgn...hvis en kamphund virkelig var sådan, tror du så nogen, med den mindste smule fornuft ville eje dem?...og derfor synes jeg måske også det var en dum udtalelse fra hendes side, da man så ligeså godt kunne sammenligne biler og orme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men ikke desto mindre er det jo løgn...hvis en kamphund virkelig var sådan, tror du så nogen, med den mindste smule fornuft ville eje dem?...og derfor synes jeg måske også det var en dum udtalelse fra hendes side, da man så ligeså godt kunne sammenligne biler og orme...

 

Jeg tror ikke, at de, hvis kamphunde rent faktisk har bidt andre hunde, ligefrem havde forventet det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg tror ikke, at de, hvis kamphunde rent faktisk har bidt andre hunde, ligefrem havde forventet det.

 

 

Nej, men derfor er det jo stadig en åndssvag sammenligning...går jo heller ikke rundt og siger at alle små hunde er tikkende bomber, fordi jeg blev bidt i sidste uge...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, men derfor er det jo stadig en åndssvag sammenligning...går jo heller ikke rundt og siger at alle små hunde er tikkende bomber, fordi jeg blev bidt i sidste uge...:mrgreen:

 

Hvis det havde kostet dig livet eller tæt på, så ville du nok forholde dig anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvis det havde kostet dig livet eller tæt på, så ville du nok forholde dig anderledes.

 

 

Men nu er det jo de færreste af fortalerne for forbudsdanmark der faktisk har været ved at dø eller overhovedet udsat for et angreb...

 

men selvfølgelig...hvis det havde kostet mig livet havde jeg nok ik sagt ret meget, det medgiver jeg dig i..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Relativt få??

 

Hvor mange muskelhunde er der reelt?

 

Hvor mange overfald har der reelt været begået af netop muskelhunde?

 

Hvor mange mennesker er reelt bange for at gå tur med deres hund?

 

 

Jeg syntes at kunne huske at der har været ca 26 alvorlige overfald i 2009. Af disse er der usikkerhed omkring halvdelen rent faktisk VAR muskelhunde.

Skulle vi så forbyde over 25.000 hunde af den grund.?

 

For det er det tal som Dkk regner med at der er af muskelhunde i landet. Hunde som for de 20.000 vedkommende slet ikke er registrerede og derfor ikke til at vide ret meget om. Og som derfor er umulige at forbyde da deres race ikke kendes.

 

 

Skal du nok ikke regne med at få svar på...hehe...

 

den der logik med at man skal jorde alle, fordi et fåtal ødelægger det for de andre, er ikke noget jeg er tilhænger af...

 

Hvis vi skal lade de få røvhuller der ødelægger det for resten, sætte dagsordenen i enhver lov der bliver vedtaget, så kommer der snart en laaaang liste med ting der er forbudt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu er det jo de færreste af fortalerne for forbudsdanmark der faktisk har været ved at dø eller overhovedet udsat for et angreb...

 

men selvfølgelig...hvis det havde kostet mig livet havde jeg nok ik sagt ret meget, det medgiver jeg dig i..:-D

 

Efterhånden kender jeg ikke mange, der ikke enten selv har eller har bekendte, der har oplevet disse ulykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Efterhånden kender jeg ikke mange, der ikke enten selv har eller har bekendte, der har oplevet disse ulykker.

 

 

Det må være et nederen sted du bor...kender ik nogen der har været udsat for den slags....

 

Eller også er der bestemte steder hvor det er særligt slemt...

 

Ligemeget...tror ikke vi kommer videre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ejerens skyld, hvis en jagthund løber efter en hare og det er ejerens skyld, hvis hyrdehunden løber efter biler - hvorfor er det så ikke kamphunde ejerens skyld at hans hund angriber andre hunde?

 

Det fremhævede: hvor har jeg sagt det henne? :hmm:

 

Synes du selv, det er rimeligt at holde en hund, der kræver, at man er 110% perfekt og 110% koncentreret, for at den ikke skal være til fare for andre? Hvor mange er så perfekte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det fremhævede: hvor har jeg sagt det henne? :hmm:
Det har du ikke sagt. Det er noget, jeg siger, fordi jeg ikke fatter hvorfor det i alle andre sammenhænge er ejerens skyld, hvis hunden opfører sig uhensigstmæssigt - men ikke, når det drejer sig om kamphunde.

 

Synes du selv, det er rimeligt at holde en hund, der kræver, at man er 110% perfekt og 110% koncentreret, for at den ikke skal være til fare for andre? Hvor mange er så perfekte?

Nu mener jeg så heller ikke, at man skal være 110% perfekt for at have hund. Selvfølgelig skal man være koncentreret, når man lufter hunden, men det skal man jo altid. Det handler jo ikke kun om kamphunde.

Det kan da også være virkelig farligt, hvis hunden løber efter et dyr ud på vejen og evt. forårsager et trafikuheld.

Der skal man koncentrere sig om at ens hund ikke løber efter dette dyr - kamphunde ejere skal koncentrere sig om, at deres hunde ikke angriber andre hunde og tage deres forholdsregler i den forbindelse.

 

Det er vel ikke så meget anderledes end for alle os andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Nu mener jeg så heller ikke, at man skal være 110% perfekt for at have hund. Selvfølgelig skal man være koncentreret, når man lufter hunden, men det skal man jo altid. Det handler jo ikke kun om kamphunde.

Det kan da også være virkelig farligt, hvis hunden løber efter et dyr ud på vejen og evt. forårsager et trafikuheld.

Der skal man koncentrere sig om at ens hund ikke løber efter dette dyr - kamphunde ejere skal koncentrere sig om, at deres hunde ikke angriber andre hunde og tage deres forholdsregler i den forbindelse.

 

Det er vel ikke så meget anderledes end for alle os andre.

 

:5up: Hvor svært kan det egentlig være:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du ikke sagt. Det er noget, jeg siger, fordi jeg ikke fatter hvorfor det i alle andre sammenhænge er ejerens skyld, hvis hunden opfører sig uhensigstmæssigt - men ikke, når det drejer sig om kamphunde.

 

Jeg vil nøjes med at besvare ting, jeg selv har ytret mig om. :-D

 

Nu mener jeg så heller ikke, at man skal være 110% perfekt for at have hund. Selvfølgelig skal man være koncentreret, når man lufter hunden, men det skal man jo altid. Det handler jo ikke kun om kamphunde.

Det kan da også være virkelig farligt, hvis hunden løber efter et dyr ud på vejen og evt. forårsager et trafikuheld.

Der skal man koncentrere sig om at ens hund ikke løber efter dette dyr - kamphunde ejere skal koncentrere sig om, at deres hunde ikke angriber andre hunde og tage deres forholdsregler i den forbindelse.

 

Det er vel ikke så meget anderledes end for alle os andre.

 

Hvordan vil du så forklare, at man ikke har hørt om alle de trafikuheld, som hyrdehunde har forårsaget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nøjes med at besvare ting, jeg selv har ytret mig om. :-D

 

 

Hvordan vil du så forklare, at man ikke har hørt om alle de trafikuheld, som hyrdehunde har forårsaget?

hvis jeg gad kan jeg finde en tråd frem om en herinde hvis hund løb ud foran en bil og døede! men af respekt for ejeren gør jeg ikke.

 

og hvorfor vil du have det frem i avisen? du er dæleme god til at vende folks udsagn og tanker til det negative du kan finde..det må være træls at skulle finde noget negativt du kan forholde dig til.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis jeg gad kan jeg finde en tråd frem om en herinde hvis hund løb ud foran en bil og døede! men af respekt for ejeren gør jeg ikke.

 

og hvorfor vil du have det frem i avisen? du er dæleme god til at vende folks udsagn og tanker til det negative du kan finde..det må være træls at skulle finde noget negativt du kan forholde dig til.

 

Jeg gider ikke at blive ved med at forholde mig til dine personlige angreb, så nu ryger du på ignore. Det er tragikomisk, at du som co-admin ikke evner at stå for en god og saglig debatstil.

 

Edit: Nå, man kan ikke have en co-admin på ignore :hmm: Jamen så kan du jo bare fortsætte, men jeg vælger at ignorere dig, selvom jeg ikke kan bruge ignorefunktionen.:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Ligesom man heller ikke kan forudsige hvem der falder i søvn med en cigaret i hånden, hvem der får et ildebefindende og kører ind i en børnehave...hvilken lille møghund der bider mig i armen(som i weekenden) osv. osv...

 

De mennesker som har været skyld i nogen af de ting der er sket, har jo ikke gjort det med vilje...og de repræsenterer stadig et rimeligt lavt antal...det er jo ikke sådan at der er horder af kamphundeejere der bare slipper deres køtere løs på alt og alle(så ville jeg forstå meningen med et forbud)...men forholdsvis få mennesker, som har sat sig selv og andre i en uheldig situation...

 

Man vil aldrig kunne eliminere enhver form for ulykker. Jeg omgås dagligt hobevis af fremmede hunde - uden at blive bidt, men hvad udløser så et mindre blodbad idag? Sådan en af de der metaldimser der holder siderne på plads i et ringbind :roll: Ja, jeg skulle lige skifte cd hos hundene, og så skar jeg mig på metaldimsen...

 

Den store forskel mellem, ikke bare kamphunde, men også mange af de andre 'specielle' hunderacer, og så almindelige ting vi omgiver os med i hverdagen er, at mange ikke 'læser manualerne' til deres hunde - de er ikke bevidste om deres egenskaber, og desværre er det ikke svært for dem at finde kilder (der ofte virker yderst autoriserede og troværdige), der bakker dem op i, at alt det der med nedarvede egenskaber, det er noget pjat, og det behøver man ikke tænke på, for alle hunde er ens, det er KUN ejeren der gør forskellen.

 

Dette medfører så, at det er fuldt legalt og yderst almindeligt ikke at 'læse manualen', for det har den-og-den jo selv sagt på tv ikke er nødvendigt. Hvis man ikke kender sit redskab/værktøj/dyr og dets egenskaber, er det heller ikke muligt at vide, hvilke sikkerhedsforholdsregler man bør tage... og så er det det går galt - jeg kommer f.eks. til at tænke på sagen med den lille dreng der blev lemlæstet da han gik ind til to ambulls på deres grund. Mon ejeren var klar over deres vagt/vogteregenskaber? Hvis man ved, at ens hunde går meget op i at bevogte matriklen, så vil man nok også tage forholdsregler ift. barnets legekammerater der vader ud og ind.

 

Går du rundt på gaden med en maskinpistol (for nu lige at bruge et tidligere eksempel), så ved du også, hvor aftrækkeren sidder. Desværre ved mange mennesker ikke, hvor deres hundes aftrækkere sidder... eller at de i det hele taget findes.

 

Kamphundene har mange fjender, men de måske allermest magtfulde af dem kan findes blandt deres fortalere: Karl-Smart-typen der truer med vold og Yvonne-sødsuppe-typen, der totalt benægter enhver form for racesærpræg (og deraf følgen ansvar).

Link til indlæg
Del på andre sites

Man vil aldrig kunne eliminere enhver form for ulykker. Jeg omgås dagligt hobevis af fremmede hunde - uden at blive bidt, men hvad udløser så et mindre blodbad idag? Sådan en af de der metaldimser der holder siderne på plads i et ringbind :roll: Ja, jeg skulle lige skifte cd hos hundene, og så skar jeg mig på metaldimsen...

 

Den store forskel mellem, ikke bare kamphunde, men også mange af de andre 'specielle' hunderacer, og så almindelige ting vi omgiver os med i hverdagen er, at mange ikke 'læser manualerne' til deres hunde - de er ikke bevidste om deres egenskaber, og desværre er det ikke svært for dem at finde kilder (der ofte virker yderst autoriserede og troværdige), der bakker dem op i, at alt det der med nedarvede egenskaber, det er noget pjat, og det behøver man ikke tænke på, for alle hunde er ens, det er KUN ejeren der gør forskellen.

 

Dette medfører så, at det er fuldt legalt og yderst almindeligt ikke at 'læse manualen', for det har den-og-den jo selv sagt på tv ikke er nødvendigt. Hvis man ikke kender sit redskab/værktøj/dyr og dets egenskaber, er det heller ikke muligt at vide, hvilke sikkerhedsforholdsregler man bør tage... og så er det det går galt - jeg kommer f.eks. til at tænke på sagen med den lille dreng der blev lemlæstet da han gik ind til to ambulls på deres grund. Mon ejeren var klar over deres vagt/vogteregenskaber? Hvis man ved, at ens hunde går meget op i at bevogte matriklen, så vil man nok også tage forholdsregler ift. barnets legekammerater der vader ud og ind.

 

Går du rundt på gaden med en maskinpistol (for nu lige at bruge et tidligere eksempel), så ved du også, hvor aftrækkeren sidder. Desværre ved mange mennesker ikke, hvor deres hundes aftrækkere sidder... eller at de i det hele taget findes.

 

Kamphundene har mange fjender, men de måske allermest magtfulde af dem kan findes blandt deres fortalere: Karl-Smart-typen der truer med vold og Yvonne-sødsuppe-typen, der totalt benægter enhver form for racesærpræg (og deraf følgen ansvar).

 

Jeg er helt enig i hele dit indlæg :5up:

 

Hvad angår det markerede, så er dette jo netop problemet i en nøddeskal, folk aner ikke hvad det er de har med at gøre, og tror at alt kan kureres med lidt kærlighed...

 

Men det vil jo ikke ændre sig fordi at de får nogle andre hunde, man kan selvfølgelig krydse fingre for at de så vælger en type hund der ikke vogter og/eller egetkønsaggressioner, men problemet er jo desværre at denne type mennesker oftest foretrækker "specielle" hunde, og højst sandsynlig ikke vil vælge en ikke "udfordrende" hund.

 

Et andet problem (og deraf det første problem) er jo at det er blevet moderne at have hund, så lige pludselig skal alle have hund, uden egentlig at have sat sig ind i hvordan man har hund, og hvad det kræver, og ikke mindst hvordan hunde reagerer i forskellige situationer.

Den måde man har hund på i dag, er så meget anderledes end den var før i tiden, i dag er det en måde hvorpå man kan fortælle hvem man er, og derfor vælger folk race efter hvilken race der kan sige noget om dem som person, og ikke udfra hvilken race der ville passe bedst til dem, og de overvejer desværre heller ikke engang om de overhovedet egentlig har overskuddet til at have en hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nøjes med at besvare ting, jeg selv har ytret mig om. :-D
Hvad mener du egentlig med det? Jeg brugte eksemplerne for sammenligningens skyld - hvorfor i alverden vil du ikke kommentere på det :confused:

 

 

 

Hvordan vil du så forklare, at man ikke har hørt om alle de trafikuheld, som hyrdehunde har forårsaget?

Fordi folk tager deres forholdsregler, går jeg ud fra :blink:
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du egentlig med det? Jeg brugte eksemplerne for sammenligningens skyld - hvorfor i alverden vil du ikke kommentere på det :confused: Fordi folk tager deres forholdsregler, går jeg ud fra :blink:

 

Hvilket åbenbart er nemmere end med kamphunde så. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...