Hop til indhold

Må en GD sitte?


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Jeg er den lykkelige ejer af en GD tæve på 4 år og på gule plader (uden stamtavle)... :lun:

 

Hun er min første hund, men har dog haft hende siden hun var 4 mdr.

 

Spørgsmålet er egentlig, om det er skidt for en GD at sitte?

Jeg mener jeg har læst flere steder at det er for hårdt for deres hofter, og det kan man jo godt forstå...-der er jo langt ned til jorden :-D

 

Da jeg kom hjem efter hundetræningen i lørdags, synes jeg hun virkede lidt stiv i bagpartiet :cry:

Blev selvfølgelig lidt ked, for måske havde jeg forlangt/trænet hende for hårdt... :cry:

 

Er der nogen der kan hjælpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke hørt at det skulle være skadeligt, så længe man træner på normalt niveau.

 

Det er også helt normalt at hunden er træt efter en træningstime - Leroy er helt flad :lol:

 

Hun var også træt, men hun virkede nemlig stiv bagtil, og så kom jeg til at tænke på det jeg læste i tidernes morgen...

 

Nala er faktisk så træt, hun knap nok gider spise, når der bliver serveret :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun var også træt, men hun virkede nemlig stiv bagtil, og så kom jeg til at tænke på det jeg læste i tidernes morgen...

 

Nala er faktisk så træt, hun knap nok gider spise, når der bliver serveret :blink:

 

Ja altså opog ned mange gange i løbetaf en time, kan nok gøre træt, men det er nok mest muskler.

 

Har hun dækken på under træning?

 

Det er jo stadig koldt og muskler bliver mere ømme, når de hurtigt bliver kolde, så hvis du ikke allerede bruger dækken, kunne du måske overveje det:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja altså opog ned mange gange i løbetaf en time, kan nok gøre træt, men det er nok mest muskler.

 

Har hun dækken på under træning?

 

Det er jo stadig koldt og muskler bliver mere ømme, når de hurtigt bliver kolde, så hvis du ikke allerede bruger dækken, kunne du måske overveje det:)

Det har vi prøvet, men det kan hun slet ikke finde ud af at have på. Og slet ikke når vi træner... hun er lidt sær på nogle punkter :oops:

 

Tak for råd :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har vi prøvet, men det kan hun slet ikke finde ud af at have på. Og slet ikke når vi træner... hun er lidt sær på nogle punkter :oops:

 

Tak for råd :5up:

 

Du kan se om du kan vænne hende til at have dækkenet på - evt med brug af godbidder og klikker. Det kan gør en stor forskel mht ømme muskler - det fandt vi i hvert fald ud af med Oscar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan se om du kan vænne hende til at have dækkenet på - evt med brug af godbidder og klikker. Det kan gør en stor forskel mht ømme muskler - det fandt vi i hvert fald ud af med Oscar.

 

Hvad er "klikker", nu har jeg set det flere gange????

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun var også træt, men hun virkede nemlig stiv bagtil, og så kom jeg til at tænke på det jeg læste i tidernes morgen...

 

Nala er faktisk så træt, hun knap nok gider spise, når der bliver serveret :blink:

 

He he det er sjovt!! Når Freya har været til hvalpetræning er hun også hel væk, og sidste kunne vi næste heller ikke få hende vækket til aftensmaden:-D Det er så søde de "små" pus..

Link til indlæg
Del på andre sites

har kon llæst start inlæget.

 

her har det ikke gevet nogle problemer tuller gør det oftest af sig selv

men selvfølig osse i vores træning men jeg har osse læst det et sted

men jeg tror nu ikke det kan give problemer på et normalt nivau.

så er jeg helt overbevist om kenlen havet sagt noget men jeg kan

da spøre grete bel vis det har intrerasse.??.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...