Hop til indhold

kaukaser 7 mdr


Gæst kaukasia
 Share

Recommended Posts

Gæst T_Martinsen
Det har denne hvalp måske også forsøgt, men nu er det jo ingen Greyhound, så måske var den ikke hurtig nok...

 

Jeg synes det er uhyggeligt så meget hykleri, der er herinde! :shock:

Dem "vi" har bestemt os til at "vi" godt kan lide, får fuld opbakning uanset om de opfører sig tåbeligt. Men dem, der ikke er inde i varmen, bliver kritiseret sønder og sammen. Der bliver oven i købet digtet på historien, selv om ingen aner hvad der virkelig skete.

 

Tænk at manden gjorde det eneste mulige i situationen - og tænk at han ligefrem glæder sig over at hans hund slap uskadt. Hvad er han dog for en type! :roll:

 

Var nøjagtig samme historie blevet fortalt af en af de populære HF-personligheder, havde alle glædet sig med ham/hende over at der ikke var sket den stakkels lille hund noget. Undskyld, men det er bare ikke seriøst!

Fuldstændig enig. :5up:

 

Hvis ikke man har læst de rigtige bøger, ikke fodre med det rigtige og ikke lige har så meget viden, som mange andre herinde, så kan man hurtigt blive betragtet som en inkompetent hundeejer "fordi man ikke har sat sig nok ind i tingene." Andre kan "tillade" sig alting og alligevel er vedkommenes hund simpelthen så heldig, fordi den bor hos denne eller denne person. Det er ikke altid tingene hænger helt sammen, synes jeg. :???:

 

Jeg ved ikke selv hvordan jeg havde reageret i en situation, som den TS var udsat for. Det ved jeg først den dag, jeg (forhåbentligt ikke) står i sådan en situation.

Den tidligere tråd, som nogen nævner kender jeg slet ikke, så det kan jeg ikke udtale mig om. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg læste en omgang pral af 'min hund kan klare sig og bide fra sig' hvilket skræmmer mig når hunden er en 7 måneders hvalp. Med den størrelse den har er en snor ingen hindring i at flygte, den kan sagtens spurte selvom der er en ejer i den anden ende af snoren.

 

Jeg respekterer at andre har en anden holdning til om man skal flygte eller angribe, men bliver bekymret og skræmt når man har den holdning at det er ok at kæmpe istedet for at flygte - men fred være med det, Petrine nøjes med at bide i dem hun kender og ved ikke bider igen.

 

..har forøvrigt været her så kort tid at jeg intet aner om hvem der er søde (udover hvalpene) og hvem der er de dumme, er så gammel at jeg dømmer udfra egne udtalelser og ikke så meget på dit rygte.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk at manden gjorde det eneste mulige i situationen - og tænk at han ligefrem glæder sig over at hans hund slap uskadt. Hvad er han dog for en type! :roll:

 

Nu har jeg lige genlæst tråden, og jeg kan ikke læse ud af et eneste indlæg, at der er nogle, der kritiserer TS for at have sluppet snoren i den situation?

 

At det så bliver udtrykt bekymring over andre ting, betyder jo ikke, at folk er uenige med hans handlemåde under overfaldet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bestemt også TS har reageret rigtigt ved at slippe snoren og er da kun glad for at der ikke er sket noget med hans hund. Det synes jeg også jeg skriver i mit indlæg... Grunden til at jeg skriver, at jeg krummer lidt tæer over sidste del af startindlægget og ordvalget generelt er fordi jeg husker nogle af de tidligere indlæg fra brugeren...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har denne hvalp måske også forsøgt, men nu er det jo ingen Greyhound, så måske var den ikke hurtig nok...

 

Jeg synes det er uhyggeligt så meget hykleri, der er herinde! :shock:

Dem "vi" har bestemt os til at "vi" godt kan lide, får fuld opbakning uanset om de opfører sig tåbeligt. Men dem, der ikke er inde i varmen, bliver kritiseret sønder og sammen. Der bliver oven i købet digtet på historien, selv om ingen aner hvad der virkelig skete.

 

Tænk at manden gjorde det eneste mulige i situationen - og tænk at han ligefrem glæder sig over at hans hund slap uskadt. Hvad er han dog for en type! :roll:

 

Var nøjagtig samme historie blevet fortalt af en af de populære HF-personligheder, havde alle glædet sig med ham/hende over at der ikke var sket den stakkels lille hund noget. Undskyld, men det er bare ikke seriøst!

 

Jeg synes det er noget frygtelig vås og du læser jo ikke hvad der er skrevet. Trådstarter er ikke, som du skriver, bare lettet over at hunden ikke kom noget til. Hunden var jo blevet bidt meget, selvom vi ikke har hørt hvor den var blevet bidt og hvor alvorligt.

 

Det har da ikke noget at gøre med hvem der er vellidt eller ej. Det drejer sig om at der åbenbart er nogle der bliver bekymret for en holdning der skinner igennem TS´s indlæg, og dels at der er noget der ikke virker helt objektivt (ved ikke hvilket ord jeg ellers skal bruge). Hvad læser du f.eks. ud af denne sætning?: så slap jeg ham eftersom han blev bidt meget af dem .DET GØR DE IKKE IGEN ......

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PassivNinja
Jeg synes det er noget frygtelig vås og du læser jo ikke hvad der er skrevet. Trådstarter er ikke, som du skriver, bare lettet over at hunden ikke kom noget til. Hunden var jo blevet bidt meget, selvom vi ikke har hørt hvor den var blevet bidt og hvor alvorligt.

 

Det har da ikke noget at gøre med hvem der er vellidt eller ej. Det drejer sig om at der åbenbart er nogle der bliver bekymret for en holdning der skinner igennem TS´s indlæg, og dels at der er noget der ikke virker helt objektivt (ved ikke hvilket ord jeg ellers skal bruge). Hvad læser du f.eks. ud af denne sætning?: så slap jeg ham eftersom han blev bidt meget af dem .DET GØR DE IKKE IGEN ......

 

Jeg er enig og undrer mig til stadighed over at Umulia overhovedet gider være på HF, når hun så tydeligt har en opdeling af "I andre og jeg".

Det er langt fra første gang man kan læse at alle andre end hun selv er hyklere...

 

Omkring TS, så er det netop den tekst du (Ascha) har rødmarkeret - og andre indlæg som viser TS's holdning der får mig op af stolen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PassivNinja
Fuldstændig enig. :5up:

 

Hvis ikke man har læst de rigtige bøger, ikke fodre med det rigtige og ikke lige har så meget viden, som mange andre herinde, så kan man hurtigt blive betragtet som en inkompetent hundeejer "fordi man ikke har sat sig nok ind i tingene." Andre kan "tillade" sig alting og alligevel er vedkommenes hund simpelthen så heldig, fordi den bor hos denne eller denne person. Det er ikke altid tingene hænger helt sammen, synes jeg. :???:

 

Kunne du komme med nogle eksempler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita
Ja, undskyld. Men det fik det til at gøre ondt i janteloven!!

Der er sørme da masser af tråde herinde hvor folk praler af deres hunde. Og det er der vel ikke noget som helst forkert i.

 

Og hvis min hund blev angrebet af 2 andre ville jeg da også nok sætte pris på medfølelse :shock:

 

Ja her er massere af tråde hvor folk praler og det skal de have lov til, MEN ikke hvis det er pral over en aggrasiv opførsel. Det jeg læser som god pral er en succe historie med gode resultater, og det kan et overfald i mine øjne aldrig blive...

 

Jeg skriver også i mine indlæg, at jeg godt kan forstå Ts valg og at jeg forstår reationen, det jeg ikke forstår er måden indlægget er skrevet på.

Jeg skriver også, hvad jeg håber Ts vil arbejde på for at en ligende sitiation ikke skal opstå igen eller at h*n kan reagere anderledes. Da overfald ikke er godt for hverken overfaldshund eller den der er offeret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Før i ryger helt i totterne på hinanden - så læs den "ældre" debat fra ts - http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/5449-kaukasisk-bjornehund-post139679.html#post139679

 

Nogle af dem der svarer i denne tråd kan måske huske, at man ikke fik svar på de spørgsmål man stillede og derfor er lidt på mærkerne over trådstarter.

 

Jeg kan godt forstå, at dem der ikke har læst den tidligere tråd farer lidt op i stolen over måden der bliver svaret på - men ergo læs i den gamle debat :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PassivNinja
Ja det kunne jeg godt, men man kan hurtigt blive beskyldt for personangreb, så det vælger jeg ikke at gøre.

 

OK.

Jeg opfatter det du fremkommer med herunder som, at du oplever der er en kerne/gruppe/kreds kald det hvad du vil, af medlemmer der "bosser" andre fordi disse ikke har de "vedtagne" meninger?

Dette er ikke min opfattelse, men jeg personligt ville da gerne vide om jeg har bidraget til din oplevelse

 

Oprindeligt skrevet af T_Martinsen viewpost.gif

Fuldstændig enig. :5up:

 

Hvis ikke man har læst de rigtige bøger, ikke fodre med det rigtige og ikke lige har så meget viden, som mange andre herinde, så kan man hurtigt blive betragtet som en inkompetent hundeejer "fordi man ikke har sat sig nok ind i tingene." Andre kan "tillade" sig alting og alligevel er vedkommenes hund simpelthen så heldig, fordi den bor hos denne eller denne person. Det er ikke altid tingene hænger helt sammen, synes jeg. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
OK.

Jeg opfatter det du fremkommer med herunder som, at du oplever der er en kerne/gruppe/kreds kald det hvad du vil, af medlemmer der "bosser" andre fordi disse ikke har de "vedtagne" meninger?

Dette er ikke min opfattelse, men jeg personligt ville da gerne vide om jeg har bidraget til din oplevelse

 

Oprindeligt skrevet af T_Martinsen viewpost.gif

Fuldstændig enig. :5up:

 

Hvis ikke man har læst de rigtige bøger, ikke fodre med det rigtige og ikke lige har så meget viden, som mange andre herinde, så kan man hurtigt blive betragtet som en inkompetent hundeejer "fordi man ikke har sat sig nok ind i tingene." Andre kan "tillade" sig alting og alligevel er vedkommenes hund simpelthen så heldig, fordi den bor hos denne eller denne person. Det er ikke altid tingene hænger helt sammen, synes jeg. :???:

 

 

 

Nej jeg havde nu ikke dig i tankerne, men har bare set lidt for ofte, at der bliver skrevet, som jeg skrev, og at "man er træt af, at folk stiller de samme spørgsmål o.lign, for de kan jo bare gå ind i gamle tråde og se" Jeg synes det er dårlig debat holdning, og en både dårlig og ubehagelig måde, at byde nye "velkomne" på.

 

Jeg gider ikke komme ind på grupper og kredse, den debat skulle gerne være lagt på hylden nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har da ikke noget at gøre med hvem der er vellidt eller ej. Det drejer sig om at der åbenbart er nogle der bliver bekymret for en holdning der skinner igennem TS´s indlæg, og dels at der er noget der ikke virker helt objektivt (ved ikke hvilket ord jeg ellers skal bruge). Hvad læser du f.eks. ud af denne sætning?: så slap jeg ham eftersom han blev bidt meget af dem .DET GØR DE IKKE IGEN ......

 

Når jeg læser den sætning, tænker jeg bare at det er sådan noget mænd skriver :lol: Jeg synes ikke man skal lægge for meget i det, med mindre man på forhånd har bestemt sig til at tro det værste om folk.

Og desværre er det det indtryk, jeg har fået - der er nogle der straks stejlede over hvilken race trådstarter har valgt, og over at han har tænkt sig at opdrætte og sælge dem i Danmark, og så er han bare stemplet.

 

Jeg siger ikke at jeg synes at kaukasere i hænderne på danske teenagere vil være en god idé. Jeg tror bare det er bedre at vise interesse og komme i dialog, end straks at overfalde folk med kritik hvis de har gang i noget, man ikke bifalder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Når jeg læser den sætning, tænker jeg bare at det er sådan noget mænd skriver :lol: Jeg synes ikke man skal lægge for meget i det, med mindre man på forhånd har bestemt sig til at tro det værste om folk.

Og desværre er det det indtryk, jeg har fået - der er nogle der straks stejlede over hvilken race trådstarter har valgt, og over at han har tænkt sig at opdrætte og sælge dem i Danmark, og så er han bare stemplet.

 

Jeg siger ikke at jeg synes at kaukasere i hænderne på danske teenagere vil være en god idé. Jeg tror bare det er bedre at vise interesse og komme i dialog, end straks at overfalde folk med kritik hvis de har gang i noget, man ikke bifalder.

Jeg er enig med meget af dette.

 

Skift er så taknemmeligt, det kan fortolkes næsten som man selv vil.

 

Det kan være trådstarter har haft til hensigt at sige sige "Fandme godt min hund kan bide fra sig", men det kan altså også godt være han siger "Jeg havde advaret, så må de jo også tage konsekvensen".

 

Uanset hvad så er det fortolkning af en anden mands ord, en kort lille sætning, som står og svæver lidt alene og der er ingen andre end trådstarter, som kan svare på hvad præcist han mente med det han skrev.

 

- og ærligt talt, jeg kan skisme godt forstå han ikke ønsker at blive draget ind i denne debat!

 

Den tråd som var grundlaget til denne tråd var mildest talt en tråd som var HG værdig!!!

 

Er kaukaseren en hund som vi i Danmark har brug for at have:

Nej bestemt ikke!

 

Var trådstarters ytringer og holdninger særlig smarte:

Nej måske ikke.

 

- men utrolig mange af de svar som blev givet tilbage holdte bestemt ikke noget som helst tilbage i denne katagori heller!!!

Tonen i mange af svarene var uhøflige, nedladende og direkte modbydelige. Hunde-forum når det er allerværst :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita
Før i ryger helt i totterne på hinanden - så læs den "ældre" debat fra ts - http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/5449-kaukasisk-bjornehund-post139679.html#post139679

 

Nogle af dem der svarer i denne tråd kan måske huske, at man ikke fik svar på de spørgsmål man stillede og derfor er lidt på mærkerne over trådstarter.

 

Jeg kan godt forstå, at dem der ikke har læst den tidligere tråd farer lidt op i stolen over måden der bliver svaret på - men ergo læs i den gamle debat :5up:

 

TAK

Nu har jeg læst det hele igemmen og må sige, at min første opfattelse af Ts start indlæg passer meget godt overens mad, hvad jeg får ud af den forrige tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg synes bestemt også TS har reageret rigtigt ved at slippe snoren og er da kun glad for at der ikke er sket noget med hans hund. Det synes jeg også jeg skriver i mit indlæg... Grunden til at jeg skriver, at jeg krummer lidt tæer over sidste del af startindlægget og ordvalget generelt er fordi jeg husker nogle af de tidligere indlæg fra brugeren...

 

hmm jeg tror nu bare trådstarter er pokkers uheldig når han formulerer sig....

 

 

 

Kan så meget sætte mig ind i trådstarters situation! :ae:Jason er blevet overfaldet 5 (!!!!!) gange af samme hund - uprovokeret og i tre af tilfældene har jason stået med siden eller ryggen til og ingen af os har set hunden. 5. gang - her for 1½ uge siden - havde hverken jason eller jeg set ham, jason stod og snusede i nogle buske og jeg gik i mine egne tanker da hunden pludselig farer ind og bider sig fast i jasons skulder, jason er fanget (holdt i skulderen + fanget af snoren) og ejg råber af den anden hund og ejeren der kommer brummende længere oppe og hundene er stadig sammenlåste - jeg river op i ryggen (ja det har sikkert gjort helvedesondt på møgkræet men han skulle bare VÆK) på møgdyret og slynger ham væk, jason er nu kommet ud af halsbåndet og han får et hurtigt sit og så kommer ejeren og får fat i hans hund - begge hunde er kørt op og jason holder sig kun i et sit i et minuts tid - han er alt for urolig til at holde sig i ro. Jeg ved dælendundremig ikke hvad jeg skulle have gjort hvis jeg stod med 60+ kg hvalp og en rottweiler og en lab - alle godt kørt op og instinkter der tager over - i stedet for to hunde i 4-8 kg klassen, hvoraf ingen har latent aggressionsgen i racen og den ene af dem kun vil væk:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg har fået meget modstand herinde ,skal i lige høre nyt fra mine hunde.Jeg var på tur i skoven og mødte en mand der ikke havde hans hunde i snor(labrador og rottweiler) og de angreb min hanhund selvom jeg havde ham i snor så hvad gør man i dette tilfælde,jeg råbte til manden at han skulle kalde på dem men ingenting skete,så slap jeg ham eftersom han blev bidt meget af dem .DET GØR DE IKKE IGEN ......

Har efterfølgende talt med politiet som gir mig helt ret i at jeg ikke skulle gå imellem dem og udgifter til dyrlægen stod for mandens egen regning (rottweiler flænge i øre og hals)

Dagen efter episoden fik jeg besøg af politiet da de havde talt meget om episoden og de aldrig havde set en kaukaser,så nu er de blevet præsenteret og de var vilde med dem!!!! den ene vil gerne komme igen for han var meget lun på at købe en .... Han viste at det er en meget udbredt race inden for politiet og militær i østlandene men var ikke klar over hvordan den så ud i virkeligheden

Så er nu glad for politiet ikke er modstandere af racen....

 

Jeg har fuld forståelse for at TS vælger at slippe snoren og havde det været min hund havde jeg nok også i første omgang haft en god portion skadefryd over at min hund kunne klare sig og give de to angribere en lærestreg, men efterfølgende (og formentlig RET kort efter) ville den skadefryd ændre sig til at blive til frygt og bekymring over at min 7 mdr. gamle hvalp valgte at forsvare sig i stedet for at forsøge at underkaste sig efter alle kunstens regler :shock: og over hvad det egentlig ville komme til at betyde for fremtiden = hvad er det lige for en hund jeg har fået mellem hænderne??? :scared:

Jeg ser ikke nogen her som anfægter at TS har sluppet snoren, men tilgengæld anfægter at skadefryden stadig består og at episoden tilsyneladende slet ikke har givet stof til eftertanke i forhold til den race TS har valgt og hvad fremtiden byder på med hans hunde... :cry:

 

Og Umulia: Den bemærkning om at han næste gang skal tage hunden op og løbe skrigende rundt for at få medfølelse herinde, den er da for lam og ligger langt under dit vanlige niveau :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg ser ikke nogen her som anfægter at TS har sluppet snoren, men tilgengæld anfægter at skadefryden stadig består og at episoden tilsyneladende slet ikke har givet stof til eftertanke i forhold til den race TS har valgt og hvad fremtiden byder på med hans hunde... :cry:

 

Jeg vil bestemt heller ikke forsvare kaukaserens temperament som race, men jeg synes det er at fortolke hvad der ikke står ,når man mener at det ikke har givet stof til eftertanke hos TS.

 

Hvad der står er han er glad for at politiet ikke mener det var TS's hunds skyld, og at de ikke er fordømmende overfor racen. Det er der jo ingen herinde der heller ikke ville være glade for i sådan en situation.

 

Ingen steder står der hvad der foregår inden i TS hoved efterfølgende, så formodninger om hvad TS mener det har af konsekvenser må være netop det; formodninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

48 indlæg. (nu 49)

 

Heraf er kun ET skrevet af trådstarter....

 

ER det så sært, at man gætter og gætter? Når man aldrig får nogen svar på sine indlæg?

 

 

--Jeg tror vi er flere, der godt ville vide, hvordan det går med "hvalpen"? Er han kommet til skade? Og her tænker jeg både på fysisk og psykisk..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil bestemt heller ikke forsvare kaukaserens temperament som race, men jeg synes det er at fortolke hvad der ikke står ,når man mener at det ikke har givet stof til eftertanke hos TS.

 

Hvad der står er han er glad for at politiet ikke mener det var TS's hunds skyld, og at de ikke er fordømmende overfor racen. Det er der jo ingen herinde der heller ikke ville være glade for i sådan en situation.

 

Ingen steder står der hvad der foregår inden i TS hoved efterfølgende, så formodninger om hvad TS mener det har af konsekvenser må være netop det; formodninger.

 

Som du siger kan man jo kun reagere på det der står og eftersom der ikke står noget om tanker om eftertiden eller hvad der er sket af skader med hans hund, så er det vel ikke så mærkeligt at vi undrer os over det? For mig havde det vigtigste været hvad der var sket med min hund og ikke hvad politiet syntes om racen og om der skulle være mulighed for at sælge en hvalp + at jeg nok ville bruge mere tid på at bekymre mig om hvad der ville ske efterfølgende end at hovere over at min 7 mdr. gamle hvalp havde tævet to voksne hunde. For TS kom ligesom ikke længere end til at hovere vel?

 

Og mht. formodninger, så vil jeg bede dig om at læse Birgittas indlæg, hun siger det så godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...