Hop til indhold

Chihuahua øre?


Gæst Gabriella
 Share

Recommended Posts

Gæst Gabriella

Hej

 

Jeg er den heldige ejer af en chihuahua på 9 uger:-D

 

I dag var jeg inde i en dyrehandler for at købe nogen forskellige ting, jeg havde min hund med også siger hende damen i butikken at jeg skulle binde noget om dens øre for at de kom til at stritte:confused: det skulle ca sidde i 14 dage.

 

Er dette virkelig rigtigt? det er jo ikke hundes natur hvis man skal binde dem op så de kommer til at stritte... Jeg har i forvejen en blanding af en chihuahua og dansk-svensk gårdhund og der kom det med tiden..

 

Er dette noget i andre gør eller har gjort?

 

Venlig hilsen Gabriella

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Hej

 

Jeg er den heldige ejer af en chihuahua på 9 uger:-D

 

I dag var jeg inde i en dyrehandler for at købe nogen forskellige ting, jeg havde min hund med også siger hende damen i butikken at jeg skulle binde noget om dens øre for at de kom til at stritte:confused: det skulle ca sidde i 14 dage.

 

Er dette virkelig rigtigt? det er jo ikke hundes natur hvis man skal binde dem op så de kommer til at stritte... Jeg har i forvejen en blanding af en chihuahua og dansk-svensk gårdhund og der kom det med tiden..

 

Er dette noget i andre gør eller har gjort?

 

Venlig hilsen Gabriella

 

 

Jeg har hørt/set at man binder noget i ørerne på nogle racehunde, for at forme ørerne... oftest på udstillingshunde.. Men om man gør det på en Chi ved jeg faktisk ikke... desværre:roll:..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg godt nok intet om Chihuhua'er, men jeg vil sige min mening alligevel :blink:

 

Jeg synes ikke det er nødvendigt at "tape dem op" - eller hvad det nu hedder - bare for syns skyld. Især ikke når du ikke har lyst til det. Hunden er jo ligeglad og hvis der ikke er nogen helbredmæssig årsag til det, kan du jo bare lade være, hvis du helst er fri. Hvis der er en anden årsag end at det bare ser pænt ud, er det jo selvfølgelig en anden sag, men hvis der ikke er det, synes jeg da bare du skal lade være :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget sjældent at man er nødt til at tape en ægte chihuahua's ører op for at de skal stritte - har set det i brug een enkelt gang hos en DKK chi..

 

At sige at man skal skal skal gøre det - nej, der tager personen helt og aldeles fejl.. Generelt skal dyrehandel folk passe lidt på med at agere foder/race/adfærds-eksperter -men det er så MIN holdning ;-)

 

Nej - du skal ikke tape noget op, hunden bliver fin helt af sig selv

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gabriella

1000 tak for svaret så er jeg helt rolig:lol:

 

Ja nogen gange tror de hos en dyrehandler at de ved alt og det kan mange gange pårvirke mig til at jeg ikke har lyst til at handle der igen. For der står en pige på 17 år og fortæller mig hvad jeg skal bruge til min hund og hvordan jeg skal opdrage den så bliver jeg sku sur:evil: Men kan jo godt høre om folk har forstand på det eller ej....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99

det kommer sgu an på om man skal bruge den på dkk udstilling.. for tror umiddelbart ikke at den ville blive accepteret.. men har aldrig hørt om en chi, der skulle ha brug for det.. er selv den heldige ejer af en chi på 17 uger, og dens ører har langt fra rejst sig endnu.. mangler stadig lige lidt, og når han er træt, hænger det ene ører mere... :P det skal lige sige, at han er købt med stamtavle og det hele, men hvis de ikke rejser sig, så er det bare hans egen lille "trade mark" hehe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...