Hop til indhold

Hvordan gik jeres hunde-juleaften?


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie

Vores gik godt :)

 

De klarede den timelange køretur frem og tilbage rigtigt flot!

 

Og de opførte sig eksemplarisk, dog fik Mika sørme hapset en sønderjydsk fedtkage fra et fad der stor langt ude på sofabordet :lol:

 

Der er svinefedt i, så det er næppe tilfældigt, og hun havde senere lyst til flere :D

 

Hvilket hun ikke fik :wink:

 

De fik begge opfyldt alle nussebehov, fik mange gåture, to gange leoer med tørrede leverstykker, gaver før maden, og Susi hjalp med at pakke alle mine gaver op :lol:

 

Hun synes det er SÅ sjovt at pakke ud, hun gik bare igang med min den første der stod på gulvet ved min stol, og jeg lod hende bare gøre det :)

 

Hun var meget forsigtig, og jeg takkede pænt :D

 

Derefter bad jeg hende om at hjælpe med dem alle, og det gjorde hun, hun tog opgaven meget alvorlig og var meget omhyggelig :oops:

 

Mika havde travlt med alle de lys der var, så hun havde også sit at se til :)

 

De fik to minegrise, og selv Susi var meget glad for sin, da vi skulle synge lå hun med sin på en skammel og ville nusses og Mika ville gerne lege med sin, så jeg multitaskede heeeeelt vildt :D

 

De andre grinede dog da jeg valgte en sang at synge som vi lige havde sunget :lol::lol::lol:

 

Så heelt koncentreret har jeg ikke været...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Sikke en dejlig juleaften I har haft. u140.gif

 

Det var jo Buddys første jul, og det gik godt.

Han vidste slet ikke hvor han skulle være henne, i stuen, hvor de fleste mennesker var, eller hos mine forældre som stod i køkkenet med ALT den dejlige mad :D så der var lidt krudt på i starten, fordi han gerne ville være alle steder på en gang, men da vi gik til bords lagde han sig ned, for så skete der ikke rigtig noget interessant mere.

 

Han kunne ikke rigtig finde ud af det med at han ikke skulle være med til at danse om træet, så jeg måtte sætte mig ned på gulvet til ham. Det er da også mærkeligt som alle lige pludselig opføre sig, så kan man bebrejde ham? :wink:

 

Da vi skulle have gaver, mente han, at han skulle hjælpe med at bære dem for folk, hvilket gjorde det lidt svært at åbne dem. Han fik selv en lille gave fra min mormor og morfar, men han var mere optaget af at bære rundt på den (meget stolt i øvrigt) end at pakke den op. :P

 

Jeg fik et krus af min veninde, med et billed og navn på af Buddy, den er jeg rigtig glad for. Både fordi det er min hund, men det er jo samtidig også helt unikt.

 

Her et par billeder af koppen, og Buddy, der prøver at følge med i det hele i køkkenet. Jeg ved ikke om man kan se det på billedet her, men i stor størrelse kan man se, at han sidder og slikker sig om munden. Uh altså, alt den dejlige mad :lol:2213_1_218_1.jpg

2213_1_221_1.jpg

2213_1_224_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gik fint.

 

Vi havde heldigvis en rolig dag med kun 1 gæst, nemlig Bedste, som kan li at have Toffi på skød, og som delte 1 småkage med hende. -Og det foregik i dagtimerne.

 

Toffi var kun en smule interesseret i gaver og gavepapir, alt gælder i stedet de 2 pseudo-hvalpe.

 

Toffi lå på skød og småsov da vi skulle omkring træet, så hun blev båret rundt, og syntes vist det var ret hyggeligt.

 

Under middagen lå hun på skød hos min mand! -En ny tradition de har indført mens jeg var i London.

 

Da Bedste gik, hyggede vi om aftenen kun os selv, og jeg priser mig lykkelig for at vi ikke har tradition for noget megastort juleaften, for det havde aldrig gået med Toffi´s "nyfødte".

 

I dag tager vi til min Mor i Roskilde, og holder jul nr. 2.

Der vil vi lade "hvalpene" blive i tasken i bilen, for hjemmehjælperne braser bare ind med egen nøgle. Hvis det går godt at undvære hvalpene, vil vi overveje at tage dem helt fra hende, som det jo anbefales af nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle - og glædelig bag-jul

 

Jamen jeg / vi kan næsten ikke være mere tilfredse og stolte end vi er. Samson klarede sin 1. jul til UG med kryds, bolle og slange. Mor og far var godt nok lidt spændte, da vi ikke skulle holde julen hjemme i de vante omgivelser. Til trods for lidt mange mennesker og duften af julemaden forløb aftenen fantastisk. Dagen begyndte stille og roligt, og eftermiddagen blev brugt i en frostklar skov, hvor næsen og futterne var på dejligt arbejde og hvor vi alle nød den skønne natur vi bor i. Køreturen forløb perfekt og senere under middagen var han placeret ved siden af far på sit eget tæppe og med en god pind at ligge og bruge krafterne og tænderne på - intet hørte vi til ham, før der på et tidspunkt var helt stille - og man kunne høre en svag snorken fra hjørnet :lol: Da der skulle pakkes gaver op lå han fint og stille ved siden af sin far/mor igen, og fuldte meget opmærksomt med i hvad der skete. Og selvfølgelig blev han også begavet i hoved og ende. Så der er nyt legetøj og aktivitets-hjerne-træner-ting til de næste mange måneder. Så kan vi tage lidt frem af gangen og gemme andet væk, så interessen ikke forsvinder.

Aftenen sluttede, desværre, en smule trist da naboen/genboen til hvor vi var, mente at juleaften skulle afsluttes med noget meget højt (måske ulovligt :? ) fyrværkeri :twisted: . Bedst som Samson sad i haven og tissede en lille tår, lød det ene brag efter det andet fulgt af nogle vilde farver og knaselyde. Et er at jeg fik et chock, men Samson lettede "10 meter" direkte op i luften. Jeg har aldrig set min hund så bange. Han skreg og hylede og for rundt. :cry: Han har aldrig været bange for fyrværkeri før (Der er jo desværre nogen som har skudt af i lang tid), han har nærmest været interesseret i hvor lyden kom fra og hvad det var for noget, men i dag har han bare skulle høre ordet romerlys, så har han ligget under skrivebordet eller under sengen.

Håber at han fortrænger det ligeså stille og roligt - Krydser lige 10 fingre.

Fortsat god jul til alle; 2- og 4-benede :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dittemalene

Det gik okay. Vi var bare hjemme, så de slap for at køre.

 

Det var Puks første jul, og hun har endnu ikke lært at man ikke må hoppe op af gamle damer, og stjæle deres sko.

Ronja var meget sød, hun gnabrede bare på et ben jeg havde gevet hende, som forskud på julegaverne :) .

 

Da vi skulle have mad synes de at det duftede herligt, og noglegange tog vi dem i at stikke snuden temmelig højt op langs køkkenbordene. Min mor havde dog sat al maden ind til siden.

 

Da vi skulle synge, synes jeg at Puks hale var sådan temmelig tæt på det tændte stearinlys, men hun slap for at få halen brændt.

Ronja vandrede rundt og indsmigrede sig på folk.

 

Sidste jul havde vi lagt Ronjas gave ind under træet, men det droppede vi i år. For da vi gjorde det, gravede hun alle gaverne ud og tog sit ben..

De blev i hvert fald glad for deres gaver..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej alle - og glædelig bag-jul

 

Jamen jeg / vi kan næsten ikke være mere tilfredse og stolte end vi er. Samson klarede sin 1. jul til UG med kryds, bolle og slange. Mor og far var godt nok lidt spændte, da vi ikke skulle holde julen hjemme i de vante omgivelser. Til trods for lidt mange mennesker og duften af julemaden forløb aftenen fantastisk. Dagen begyndte stille og roligt, og eftermiddagen blev brugt i en frostklar skov, hvor næsen og futterne var på dejligt arbejde og hvor vi alle nød den skønne natur vi bor i. Køreturen forløb perfekt og senere under middagen var han placeret ved siden af far på sit eget tæppe og med en god pind at ligge og bruge krafterne og tænderne på - intet hørte vi til ham, før der på et tidspunkt var helt stille - og man kunne høre en svag snorken fra hjørnet :lol: Da der skulle pakkes gaver op lå han fint og stille ved siden af sin far/mor igen, og fuldte meget opmærksomt med i hvad der skete. Og selvfølgelig blev han også begavet i hoved og ende. Så der er nyt legetøj og aktivitets-hjerne-træner-ting til de næste mange måneder. Så kan vi tage lidt frem af gangen og gemme andet væk, så interessen ikke forsvinder.

Aftenen sluttede, desværre, en smule trist da naboen/genboen til hvor vi var, mente at juleaften skulle afsluttes med noget meget højt (måske ulovligt :? ) fyrværkeri :twisted: . Bedst som Samson sad i haven og tissede en lille tår, lød det ene brag efter det andet fulgt af nogle vilde farver og knaselyde. Et er at jeg fik et chock, men Samson lettede "10 meter" direkte op i luften. Jeg har aldrig set min hund så bange. Han skreg og hylede og for rundt. :cry: Han har aldrig været bange for fyrværkeri før (Der er jo desværre nogen som har skudt af i lang tid), han har nærmest været interesseret i hvor lyden kom fra og hvad det var for noget, men i dag har han bare skulle høre ordet romerlys, så har han ligget under skrivebordet eller under sengen.

Håber at han fortrænger det ligeså stille og roligt - Krydser lige 10 fingre.

Fortsat god jul til alle; 2- og 4-benede :D

 

Det lyder som om han har haft en superaften, sikke dygtig han er :)

 

Jeg tror at hvis han er så bange som du beskriver så må i hellere få fat i noget beroligende til ham :cry:

 

Husk plegisil ikke må givet uden stesolid også :)

 

Øv hvor er det træls med det fyrværkeri, der hvor vi holdt jul skulle der også skydes af, dog heldigvis langt fra hvor vi var.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det gik fint.

 

Vi havde heldigvis en rolig dag med kun 1 gæst, nemlig Bedste, som kan li at have Toffi på skød, og som delte 1 småkage med hende. -Og det foregik i dagtimerne.

 

Toffi var kun en smule interesseret i gaver og gavepapir, alt gælder i stedet de 2 pseudo-hvalpe.

 

Toffi lå på skød og småsov da vi skulle omkring træet, så hun blev båret rundt, og syntes vist det var ret hyggeligt.

 

Under middagen lå hun på skød hos min mand! -En ny tradition de har indført mens jeg var i London.

 

Da Bedste gik, hyggede vi om aftenen kun os selv, og jeg priser mig lykkelig for at vi ikke har tradition for noget megastort juleaften, for det havde aldrig gået med Toffi´s "nyfødte".

 

I dag tager vi til min Mor i Roskilde, og holder jul nr. 2.

Der vil vi lade "hvalpene" blive i tasken i bilen, for hjemmehjælperne braser bare ind med egen nøgle. Hvis det går godt at undvære hvalpene, vil vi overveje at tage dem helt fra hende, som det jo anbefales af nogen.

 

Kan i ikke bare lade hende ha dem til medicinen stopper det?

 

Det synes Anders H og jeg er bedst :lol:

 

Jeg ville være tæsketræt hvis jeg skulle ha sådan et program som du har haft siden fredag :shock:

 

God skik far og Toffi har fået, og så kan han heller ikke rejse sig fra bordet :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Sikke en dejlig juleaften I har haft. u140.gif

 

Det var jo Buddys første jul, og det gik godt.

Han vidste slet ikke hvor han skulle være henne, i stuen, hvor de fleste mennesker var, eller hos mine forældre som stod i køkkenet med ALT den dejlige mad :D så der var lidt krudt på i starten, fordi han gerne ville være alle steder på en gang, men da vi gik til bords lagde han sig ned, for så skete der ikke rigtig noget interessant mere.

 

Han kunne ikke rigtig finde ud af det med at han ikke skulle være med til at danse om træet, så jeg måtte sætte mig ned på gulvet til ham. Det er da også mærkeligt som alle lige pludselig opføre sig, så kan man bebrejde ham? :wink:

 

Da vi skulle have gaver, mente han, at han skulle hjælpe med at bære dem for folk, hvilket gjorde det lidt svært at åbne dem. Han fik selv en lille gave fra min mormor og morfar, men han var mere optaget af at bære rundt på den (meget stolt i øvrigt) end at pakke den op. :P

 

Jeg fik et krus af min veninde, med et billed og navn på af Buddy, den er jeg rigtig glad for. Både fordi det er min hund, men det er jo samtidig også helt unikt.

 

Her et par billeder af koppen, og Buddy, der prøver at følge med i det hele i køkkenet. Jeg ved ikke om man kan se det på billedet her, men i stor størrelse kan man se, at han sidder og slikker sig om munden. Uh altså, alt den dejlige mad :lol:2213_1_218_1.jpg

2213_1_221_1.jpg

2213_1_224_1.jpg

 

Det lyder til at julen bliver en tilbagevendene succes for buddy :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Her havde hundene en juleaften som alle andre aftener, da de ikke kommer i stuen. Jeg tror faktisk også at de er helt godt tilfreds med bare at slappe af i de vante omgivelser.

 

Hilsen Karen.

 

Ok, hvor er de så?

 

Hvor mange har du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det gik okay. Vi var bare hjemme, så de slap for at køre.

 

Det var Puks første jul, og hun har endnu ikke lært at man ikke må hoppe op af gamle damer, og stjæle deres sko.

Ronja var meget sød, hun gnabrede bare på et ben jeg havde gevet hende, som forskud på julegaverne :) .

 

Da vi skulle have mad synes de at det duftede herligt, og noglegange tog vi dem i at stikke snuden temmelig højt op langs køkkenbordene. Min mor havde dog sat al maden ind til siden.

 

Da vi skulle synge, synes jeg at Puks hale var sådan temmelig tæt på det tændte stearinlys, men hun slap for at få halen brændt.

Ronja vandrede rundt og indsmigrede sig på folk.

 

Sidste jul havde vi lagt Ronjas gave ind under træet, men det droppede vi i år. For da vi gjorde det, gravede hun alle gaverne ud og tog sit ben..

De blev i hvert fald glad for deres gaver..

 

Gamle damer skal være tålmodige med små hvalpe :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glædelig bagjul:)

 

Vi havde en rigtig god dag og aften:)

 

Da vi havde spist forkost gik mine søskende og jeg en laaaang tur med begge hunde ned i skoven, hvor mysla næsten løbe løs hele vejen :D Og hold da ferie hvor hun fik spænet den lille hund :lol: Sheila blev kun lige kort sluppet løs et sikkert sted, hvor hun fik løbet om kap med mysla om en pind, det var sjovt:)

 

Så var vi i kirke og hundene fik imens et velfortjent hvil.

 

Sheila var meget interesseret i julemaden, hun ved udemærket godt hvad det der julemad er for noget, hun kunne snurre mange gange rundt om sig selv da hun skulle have rester bagefter :D

 

Det er tydeligt at sheila er begyndt at kunne genkende julen og hvad det byder på af mærkelige ting vi mennesker kan finde på :lol: Mysla er stadig ikke for vild med når vi danser om juletræet... De havde ellers fået en af deres pakker, en kofanger, i håb om at de ville være beskæftiget lidt med den, men de kunne mysla ikke samle sig om og sheila var for træt.

 

Så i stedet bar jeg mysla rundt om juletræet og efter et par runder gik hun med rundt i snor for til sidst at gå løs med rundt, hun klarede det så flot!

 

Så længe vi ikke holdte i hånd, så var det ok :lol:

 

Gaveudpakning var hundene for trætte til at deltage i, sheila lå og sov i sofaen og mysla midt i gavepapiret på gulvet.

 

De fik flere gaver, men har først rigtig vist dem interesse idag :lol:

 

Idag har vi så også gået en helt fantastisk dejlig tur, med gemmeleg, klatreleg og fangeleg og begge hunde var så dygtige :D

Link til indlæg
Del på andre sites

vores jul gik bare godt hundene og jeg var hos min mor stille og roligt, de kunne ikke vente og fik deres grisetryner før vi pakkede gaver op.

Der var kun min mor og jeg og mine 3 hunde, så det var en rigtig hunde jul :D

 

Men idag var vi til julefrokost også hos min mor og der var flere og, også børn.

 

Luna var så glad for børnene og sad hos dem midt i legetøjet, og hun kunne ikke stå for deres dukker og gik stolt rundt med en af deres barbie dukker i munden :wink:

 

Så her er alt gået fint og hundene er bar egode at have med rundt !

 

Hilsen Susanne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det skønt at læse om hvor hyggeligt I har haft det :)

 

Vi havde også en hyggelig aften :D

Men det gik bare ikke særlig godt med Lua :cry: Ja det var faktisk pænt anstregnende og jeg er glad for det er overstået og jeg bare skal på arbejde imorgen :lol::lol: Idag har jeg været til julefrokost hos min mor, Lua var hjemme hos kasper og hun har også været helt flad, så julen har taget hårdt på hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det skønt at læse om hvor hyggeligt I har haft det :)

 

Vi havde også en hyggelig aften :D

Men det gik bare ikke særlig godt med Lua :cry: Ja det var faktisk pænt anstregnende og jeg er glad for det er overstået og jeg bare skal på arbejde imorgen :lol::lol: Idag har jeg været til julefrokost hos min mor, Lua var hjemme hos kasper og hun har også været helt flad, så julen har taget hårdt på hende.

 

Var i på besøg eller var hun hjemme? Mysla har også været rigtig anstrengende de første år, så vi var alle helt imponeret over hende i år, at vi sådan kunne danse om juletræet i fred :lol:

 

Den første jul hvor jeg havde sheila og sansynligvis den første hun har oplevet at være med til, der var hun godt nok også fjollet. Hun er med på næsten alle julebillederne fra den jul, lige et glimt af en legesyg hun der gnaver i mine hænder eller hopper oveni et barn i baggrunden :lol: Hvad skulle al den dans og syngen eller til for hvis det ikke var for at lege :lol:

Og nu tager hun det hele med ophøjet ro, hun gider ikke engang følges med os rundt om juletræet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det skønt at læse om hvor hyggeligt I har haft det :)

 

Vi havde også en hyggelig aften :D

Men det gik bare ikke særlig godt med Lua :cry: Ja det var faktisk pænt anstregnende og jeg er glad for det er overstået og jeg bare skal på arbejde imorgen :lol::lol: Idag har jeg været til julefrokost hos min mor, Lua var hjemme hos kasper og hun har også været helt flad, så julen har taget hårdt på hende.

 

Var i på besøg eller var hun hjemme? Mysla har også været rigtig anstrengende de første år, så vi var alle helt imponeret over hende i år, at vi sådan kunne danse om juletræet i fred :lol:

 

Den første jul hvor jeg havde sheila og sansynligvis den første hun har oplevet at være med til, der var hun godt nok også fjollet. Hun er med på næsten alle julebillederne fra den jul, lige et glimt af en legesyg hun der gnaver i mine hænder eller hopper oveni et barn i baggrunden :lol: Hvad skulle al den dans og syngen eller til for hvis det ikke var for at lege :lol:

Og nu tager hun det hele med ophøjet ro, hun gider ikke engang følges med os rundt om juletræet :lol:

 

Vi var inde hos min søster og hendes mand og deres 2 piger på 4 og 8 år.

Det gik fint i starten, vil gik en tur og Anna (den mindste) kunne løbe afsted og være højrystende uden problemer. Men da vi kom hjem til dem gik det bare galt. Lua gøede bare så meget af Anna og hun knurrede bare ved at hun kom ind i rummet. Anna er meget "vild" og støjende men hun klarede det ok. Den store af pigerne var Lua ligeglad med. Under middagen delte anna nogle flæskesvær med Lua og så gik det fint. Men pludselig gøede lua igen og ja sådan gik det. Når jeg legede med anna kom lua også farende.

 

Men Lua er MEGET hormonel for tiden og hun er sådan lidt over hysterisk. Jeg har ikke rigtig oplevet hende sådan før, hun har jo kun haft 2 løb :wink: Men hun er slemt plaget :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det skønt at læse om hvor hyggeligt I har haft det :)

 

Vi havde også en hyggelig aften :D

Men det gik bare ikke særlig godt med Lua :cry: Ja det var faktisk pænt anstregnende og jeg er glad for det er overstået og jeg bare skal på arbejde imorgen :lol::lol: Idag har jeg været til julefrokost hos min mor, Lua var hjemme hos kasper og hun har også været helt flad, så julen har taget hårdt på hende.

 

Var i på besøg eller var hun hjemme? Mysla har også været rigtig anstrengende de første år, så vi var alle helt imponeret over hende i år, at vi sådan kunne danse om juletræet i fred :lol:

 

Den første jul hvor jeg havde sheila og sansynligvis den første hun har oplevet at være med til, der var hun godt nok også fjollet. Hun er med på næsten alle julebillederne fra den jul, lige et glimt af en legesyg hun der gnaver i mine hænder eller hopper oveni et barn i baggrunden :lol: Hvad skulle al den dans og syngen eller til for hvis det ikke var for at lege :lol:

Og nu tager hun det hele med ophøjet ro, hun gider ikke engang følges med os rundt om juletræet :lol:

 

Vi var inde hos min søster og hendes mand og deres 2 piger på 4 og 8 år.

Det gik fint i starten, vil gik en tur og Anna (den mindste) kunne løbe afsted og være højrystende uden problemer. Men da vi kom hjem til dem gik det bare galt. Lua gøede bare så meget af Anna og hun knurrede bare ved at hun kom ind i rummet. Anna er meget "vild" og støjende men hun klarede det ok. Den store af pigerne var Lua ligeglad med. Under middagen delte anna nogle flæskesvær med Lua og så gik det fint. Men pludselig gøede lua igen og ja sådan gik det. Når jeg legede med anna kom lua også farende.

 

Men Lua er MEGET hormonel for tiden og hun er sådan lidt over hysterisk. Jeg har ikke rigtig oplevet hende sådan før, hun har jo kun haft 2 løb :wink: Men hun er slemt plaget :(

 

nåh, hun lyder lidt mysla agtig, omend af forskellige årsager og de gør nok også af noget forskelligt, men meget anstrengende i længden.

hun skal såmænd nok blive god til det også:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det skønt at læse om hvor hyggeligt I har haft det :)

 

Vi havde også en hyggelig aften :D

Men det gik bare ikke særlig godt med Lua :cry: Ja det var faktisk pænt anstregnende og jeg er glad for det er overstået og jeg bare skal på arbejde imorgen :lol::lol: Idag har jeg været til julefrokost hos min mor, Lua var hjemme hos kasper og hun har også været helt flad, så julen har taget hårdt på hende.

 

Var i på besøg eller var hun hjemme? Mysla har også været rigtig anstrengende de første år, så vi var alle helt imponeret over hende i år, at vi sådan kunne danse om juletræet i fred :lol:

 

Den første jul hvor jeg havde sheila og sansynligvis den første hun har oplevet at være med til, der var hun godt nok også fjollet. Hun er med på næsten alle julebillederne fra den jul, lige et glimt af en legesyg hun der gnaver i mine hænder eller hopper oveni et barn i baggrunden :lol: Hvad skulle al den dans og syngen eller til for hvis det ikke var for at lege :lol:

Og nu tager hun det hele med ophøjet ro, hun gider ikke engang følges med os rundt om juletræet :lol:

 

Vi var inde hos min søster og hendes mand og deres 2 piger på 4 og 8 år.

Det gik fint i starten, vil gik en tur og Anna (den mindste) kunne løbe afsted og være højrystende uden problemer. Men da vi kom hjem til dem gik det bare galt. Lua gøede bare så meget af Anna og hun knurrede bare ved at hun kom ind i rummet. Anna er meget "vild" og støjende men hun klarede det ok. Den store af pigerne var Lua ligeglad med. Under middagen delte anna nogle flæskesvær med Lua og så gik det fint. Men pludselig gøede lua igen og ja sådan gik det. Når jeg legede med anna kom lua også farende.

 

Men Lua er MEGET hormonel for tiden og hun er sådan lidt over hysterisk. Jeg har ikke rigtig oplevet hende sådan før, hun har jo kun haft 2 løb :wink: Men hun er slemt plaget :(

 

nåh, hun lyder lidt mysla agtig, omend af forskellige årsager og de gør nok også af noget forskelligt, men meget anstrengende i længden.

hun skal såmænd nok blive god til det også:)

 

Ja det håber jeg :) Ellers er det jo godt at børnene bliver ældre. Men nu skal min lillebror og hans kæreste snart have en baby og dem er jeg mere tæt med, så håber hun bliver bedre til små børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Glædelig(bag)jul allesammen- og godt nytår!

 

Min hundejul jamen den var da ganske glimrende - især taget i betragtning at vi fejrede jul et helt nyt sted nemlig hos min tante, onkel, fætter og kusine OG at det også betød jul med deres 10-årige hanhund Charlie.

 

Jeg var efter sigende lidt hmmmm... fraværende men men men jeg studerede altså hundesprog :D Maaajet fascinerende - især da jeg lige har læst Turid Rugaas' bog"På talefod med hunden" og derfor har det liggende lidt i baghovedet med alle de signaler. Og nu var der pludselig to - en skør krudtboxer og en ærværdig herre.

 

Min kusine og jeg mødtes lidt væk på en græsplæne så de to hunde kunne mødes og hilse frit. Vita fandt hurtig ud af at Charlie ikke rigtig gad lege OG at han ikke var til fis og balade - kedeligt.

Efter en kort tur i haven gik vi indenfor - der gik ikke lang tid før Charlie havde lagt sig til at sove oppe i en seng og Vita tussede lidt rundt på må og få og snusede :)

 

Og så så jeg noget jeg ikke har set før - ihvertfald ikke så tydeligt: Charlie og Vita står overfor hinanden og kigger på hinanden et kort øjeblik hvorefter Vita går ned i et legebuk. Ikke for at lege men sikkert for lige at bryde situationen. Og lige efter går de så hver sin vej.

 

Skal jeg så lige sige at Vita på et tidspunkt blev så frustreret at hun gav sig til at legebrumme foran Charlie fordi han bare var så kedelig! Charlie ignorerede hende totalt! Det fik så også Vita til at tie stille - og i det hele taget havde Charlies rolige væsen en meget beroligende effekt på Vita.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores jul gik også godt.

den 23. havde vi først besøg af Jans niece og hendes lille datter på 2½ år. Hun hyggede rigtigt med Groa, tømte Groas kurv for legetøj :lol: Så kom White-Miska og Miska, vi startede med en tur i hundeskoven. Miska og Groa snusede rundt sammen, de legede ikke. Er stolt af Groa, hun er ved at få lært man godt kan lave rolige tin med andre hunde. Speedy var hjemme, hun gad ikke med.

Så tog vi hjem til os, var lidt spænt på hvordan det ville gå, Groa har nemlig aldrig haft besøg af en hund. det gik bare rigig godt. Miska er utrolig dejlig, hun fandt hurtigt et sted at ligge. Groa lagde op til leg, men opgav hurtigt.

Juleaftens dag gik Jan og jeg en tur i parken med hundene, en lang tur for den gamle. Da jeg gik i gang med maden gik Jan og Groa igen tur.

Vi havde en stille aften, sad på gulvet og pakkede gaver ud, det synes Speedy var dejligt.

I går havde vi så 5 på besøg, det gik også godt. Groa forholdt sig ret roligt, hoppede ikke rund og hylede, hilste roligt på gæsterne. da vi spiste lå hun ved "onkel" Sørens fødder. Bagefter tog hun en tur rundt til alle, de skulle se hendes nye bold.

Alle vores gæster sagde at de synes Groa er faldet meget til ro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores jul gik også ret godt ... Luna vil som regel lege mere end Tulle vil - så Tulle søgte fred oppe hos mig et par gange eller 3 i løbet af eftermiddagen ... men hun tog sig også nogle ordentlige ture med Luna - men Luna mener jo at al tid brugt sammen - uden leg - det er spildtid ... det mener Tulle så tilgengæld ikke ...

 

Da vi skulle spise, lagde Tulle sig bare bag min stol og slappede af - og Luna listede lidt rundt og var henne for at forsøge at få gang i Tulle et par gange - og det lykkedes da også en enkelt gang ... og så legede de lidt vildt - men kun i 5 minutter - så gad Tulle ikke mere - og så lagde hun sig hen bag min stol igen ...

 

Da vi havde spist lavede jeg lige en lille portion mad til dem hver - det gad de godt - og så gik min bror og hans svigermor med hundene og vi andre ryddede ud og gjorde desserten klar ... og efter det - så skulle vi jo danse om træet - det ville Tulle gerne være med til - men hun gik den forkerte vej - eller også var det alle os andre der gik den forkerte vej :D ...

 

Luna har lært at hun ikke må komme i soveværelset - så hun var noget frustreret over det - for det var soveværelset der var blevet ryddet i dagens anledning og gjort til juletræsstue ... så hun sad og trippede på dørtærsklen ... indtil min bror gav hende lov til at komme ind ... men visheden om, at hun ikke måtte være der ligger åbenbart meget dybt i hende - for hun kunne ikke komme hurtigt nok ud igen da først hun havde fået lov til at komme ind ... og så lagde hun sig lige uden for værelset og kiggede på os mens vi gik om træet ...

Tulle blev noget opkørt af det der dansen om træ - så hun valgte at mit ben nok var smart at parre ... men det fik jeg hende til at lade være med ret hurtigt - og så lagde hun sig ved siden af Luna og kiggede på, vi gik om træet ...

 

Og så var der rimelig ro på, indtil de fik deres pakker ... der var lidt uro omkring oksestruberne - men der fik jeg anbragt dem i hver sit hjørne - og så kunne de bedre nyde deres egen uden at bekymre sig om den anden ... det var vist rart for dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...