Hop til indhold

Hundetis og græsplæner


Gæst Nanett
 Share

Recommended Posts

Gæst Nanett

Jeg står i den kedelige situation at min vicevært er sur på mig - eller rettere alle hundeejere i det boligkompleks vi bor i.

 

Han arbejder hårdt med at få området til at se pænt og nydeligt ud, hvilket også må siges lykkes ham godt. Problemet er bare at hundes tis får græsset til at gå ud, hvilket resulterer i gule kedelige plamager på den pæne græsplæne.

 

Hektor går ikke løs på området, men han tisser da rundt omkring når vi går forbi.

 

Er det virkelig ham der får græsset til at gå ud? Jeg synes altså ikke at jeg kan nikke genkendende til de steder hvor der er "gult og kedeligt". Hektor vil jo helst tisse OP af noget... en mur, et træ, en busk osv. Det er sjældent at han sætter sig og tøsetisser midt på græsplænen.

 

I små mængder har jeg også hørt at tisset kan virke gødende og at det kun er hvis hunden tisser samme sted hver eneste gang, at der kommer tøre pletter. Passer dette? Og kan nogen evt skaffe en artikel om emnet?

 

Indtil videre har jeg bare sagt at jeg vil gøre mit bedste for at få Hektor til at tisse andre steder, men jeg kan jo ikke urin-trylle eller sætte en prop i ham.

 

Det ville dog være LIDT fedt at kunne finde nogle gode argumenter for at det altså ikke er min hund alene der forårsager disse pletter.

 

På forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener nu at det fortrinsvis er tæverne, fordi de tisser store pytter ad gangen.

Da jeg kun havde hanhunde, havde jeg ingen problemer med græsplænen, men Vinnie har fået store områder til at gå ud.

 

Jeg har samme erfaring :neutral:

 

Med Lucki og Bondo var der aldrig problemer med græsplænen, flot og frodig den var, hækken og efeuen var dog en helt anden historie :blink:

 

Men 1 år med tæver, Cille og Jacki, og hækken og efuen er kommet sig fint, mens plænen er en helt anden historie :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: vi har da mange gule plasmager på græsplænen, de steder hvor cujo har sine foretrukne steder at tisse op af, og han er da hanhund....

 

Eller er kattetis lige så slemt? naboen har jo nogle katte, men de gør det vel ikke op af pæle ect.?

 

 

Jeg tror ikke kattetis er slemt, vi har altid haft katte i mit barndomshjem og aldrig gule plæner... men min egen græsplæne har Karla møjsommeligt fået slået halvt ihjel

Link til indlæg
Del på andre sites

Den gælder også for nogle hanhunde.

 

Specielt dem der drenge-tisser. Aslan skal bare tænke på at tisse et sted, og så dør græsset :mrgreen:

 

Samme med de planter han letter ben op ad, de dør bare hvis de er små :oops: (det tager så lidt længere tid)

 

Aslan bliver vejet omkring den 27. så må jeg se om jeg kan huske at spørge om det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: vi har da mange gule plasmager på græsplænen, de steder hvor cujo har sine foretrukne steder at tisse op af, og han er da hanhund....

 

Eller er kattetis lige så slemt? naboen har jo nogle katte, men de gør det vel ikke op af pæle ect.?

 

Det tisser helst i jord (bede) og lign hvor de kan dække til bagefter. Bestemt ikke oppe af pæle. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja hvad ved jeg :roll: de er sjældent særlig længe i haven, specielt hvis cujo er derude... :mrgreen:

 

Og så måtte jeg lige tilbage og rette mig selv. For hankatte kan jo selvfølgelig strinte op af pæle som markering. Men det er så kun dråber og ikke en hel tisse-sø. :mrgreen: Men altså du kan nok ikke skyde skylden på katten. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis tæven er synderen, så er der noget (mere :mrgreen: ) jeg har misforstået omkring Bassen for vi har også gule pletter på plænen. Her hjemme er det jo et fedt, men jeg kan måske godt forstå jeres vicevært synes, at det er lidt træls, når nu han lægger arbejde i at få området til at se pænt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis tæven er synderen, så er der noget (mere :mrgreen: ) jeg har misforstået omkring Bassen for vi har også gule pletter på plænen. Her hjemme er det jo et fedt, men jeg kan måske godt forstå jeres vicevært synes, at det er lidt træls, når nu han lægger arbejde i at få området til at se pænt ud.

 

 

måske er den kornfede sådan lidt tøset i det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg synes (ved ikke om det er noget jeg bilder mig ind) at det hjælper hvis man vander græsset, der hvor der tisses mest og antydning til tørre pletter begynder.

 

Men det er måske bare min fantasi der spiller mig et puds fordi jeg så gerne vil have en pæn græsplæne

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...