Hop til indhold

ØSTJYSK HUNDECENTER


Gæst PGN
 Share

Recommended Posts

Selvfølgelig er der stor forskel på sko og hunde, det var jo en sammenligning, som jeg regnede med kunne forståes. Jeg blev meget stødt, over behandlingen i butikken, ligesom andre, blev stødt det pågældende sted, også selvom jeg godt kunne se, at skoene var lidt federe, i den butik jeg bogstavelig skred fra. Det vi blev stødt over skobutik/hundecenter, var det der blev sagt, hundene blev vel ikke behandlet dårligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Selvfølgelig er der stor forskel på sko og hunde, det var jo en sammenligning, som jeg regnede med kunne forståes. Jeg blev meget stødt, over behandlingen i butikken, ligesom andre, blev stødt det pågældende sted, også selvom jeg godt kunne se, at skoene var lidt federe, i den butik jeg bogstavelig skred fra. Det vi blev stødt over skobutik/hundecenter, var det der blev sagt, hundene blev vel ikke behandlet dårligt?

 

Tak for din vinkel :5up:

 

Jeg tror ikke hun på nogen måde var ude på, at skade Mio eller andet, jeg tror virkelig hun går ind for hendes metoder, at det er vejen frem - det var det bare ikke for hverken mig eller Mio, og nok det der gør, at hun virker så "hård"?!

 

Men der er sikkert lige så mange måder, at opdrage hunde på, som der er at opdrage børn på, så jeg synes bare det er vigtigt, at finde en måde der er god for en selv og ens hund. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hans metoder - puha, hvor skal man starte?

 

Kvælerhalsbånd helt oppe under ørene, stød, vold og magt, altsammen under påskud for at ville vise sin dominerende rolle i flokken.

Jeg har også set ham give en hund et lille diskret spark - og der er sikkert flere!

 

Det her er nu mildt i forhold til hvad han ellers har lavet, men du får alligevel en idé

 

Det er svært at forholde sig til, fordi han taler på sådan en "venlig" og overbevisende måde! :???:

 

To ting jeg synes at observere (uden at være adfærdsekspert) var dog, at jeg synes den lille chi så mere skræmt end glad ud, da han påstod den respekterede ham - det er vel en form for magt-respekt?! :(

 

Den anden ting var, at den store hund havde sele på, men at han alligevel valgte at "kvæle" den i halsbåndet?! Sådan en hund er da avlet til at "blive ved", så jeg tolker det somom han virkelig har kørt den "færdig" rent fysisk?!

 

Er jeg helt galt på den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at forholde sig til, fordi han taler på sådan en "venlig" og overbevisende måde! :???:

 

To ting jeg synes at observere (uden at være adfærdsekspert) var dog, at jeg synes den lille chi så mere skræmt end glad ud, da han påstod den respekterede ham - det er vel en form for magt-respekt?! :(

 

Den anden ting var, at den store hund havde sele på, men at han alligevel valgte at "kvæle" den i halsbåndet?! Sådan en hund er da avlet til at "blive ved", så jeg tolker det somom han virkelig har kørt den "færdig" rent fysisk?!

 

Er jeg helt galt på den?

.......bedre kendt som frygt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg er da glad for at konstatere, at det ikke bare er os der syntes, at Johanna Jongstra er en stram mokke. Selvfølgelig er de der for at tjene penge, men man skal altså ikke glemme at det handler om pasning af levende dyr der for mange af os er fuldgyldige medlemmer af familien. Jeg håber, at rigtig mange læser dette og holder sig langt væk derfra!

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ jeg "smutter " ikke lige over Storebælt og Samsø bælt for at bade mine hunde.

 

Så jeg kender ikke andet til det end det der er skrevet her.

 

Jeg undres bare over at der kommer 3 nye debatører ind fra højre og samstemmende laver dårlig reklame for et navngivent sted.

Jeg foranlediges til at tro det er bevidst tilsvining.

 

Men er i øvrigt rablende ligeglad med stedet, da jeg hverken vil eller skal bruge det. :vinken:

 

Mon ikke bare folk har googlet svømmestedet, efter deres dårlige oplevelser, for at se om andre havde oplevet noget lignende. Det kunne jeg da selv finde på.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg faldt også helt tilfældigt over hundeforum da jeg googlede noget om belgiske hyrdehunde, det er ikke alle der kommer her "med vilje" :mrgreen:

 

Hehe.. samme her! :5up:

Jeg var i tvivl om min Goldens type, og ledte efter info på google.. faldt tilfældigvis over et indlæg fra TigerBella her på HF, og siden har jeg været afhængig! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

Jeg bruger Østjysk Hundecenter flittigt til svømning med min hund, og jeg har ikke oplevet noget af det der skrives om. Men jeg kan jo kun tale for mig selv.

 

Synes dog denne måde at udstille stedet på er forkert...

 

Hvis man har et problem med ejeren, ville det så ikke være mere fair at konfrontere denne med det ?

 

 

H

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Østjysk Hundecenter flittigt til svømning med min hund, og jeg har ikke oplevet noget af det der skrives om. Men jeg kan jo kun tale for mig selv.

 

Synes dog denne måde at udstille stedet på er forkert...

 

Hvis man har et problem med ejeren, ville det så ikke være mere fair at konfrontere denne med det ?

 

 

H

 

Er glad for, at i har glæde af svømningen! :vuf:

 

Jeg valgte for lang tid siden ikke at oplyse navnet på stedet, da jeg ikke mente jeg kunne forsvare mine påstande ud fra min ene oplevelse - Men, efter gentagende gange, at møde andre (fremmede) der har oplevet det samme som mig, så synes jeg der er grundlag for, at give den over-rosende hjemmeside lidt modstykke - her i form af egne observationer, så er det jo op til den enkelte at vurdere - noget der jo ikke påvirker fx jer, da i jo har en anden oplevelse af stedet.

Hvis der på centerets hjemmeside blev nævnt hvilke metoder der reelt bliver benyttet, så man kunne forberede sig (læs: fravælge) havde det jo været en anden sag! :5up:

 

ps. ejeren virker ikke til at være så modtagelig for kritik, og i mine øjne er det nok heller ikke så relevant, da der jo er tale om en træningsmetode som direkte modstrider fx den jeg går efter, og at det nok bare er et spørgsmål om, at vælge et sted der passer bedre til en og ikke mindst ens hund. Og det er præcis dette valg, jeg ønsker andre skal have mulighed for at træffe. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender absolut intet til stedet.

 

Der er nogle ting på hjemmesiden der kan give et hint om holdningen, uden at det derfor behøver være sådan.

 

Der står ved adfærdstræning, at det er hunden der skal trænes, så ejer og hund igen kan have glæde af hinanden - eller noget i den retning.

 

Adfærdsproblemer kan sagtens skabes af ejeren og så er det vel ikke hunden der skal rette ind-..

 

Et sted står der "hundens herre".

 

Disse to eksempler er for mig et signal på hvordan holdningen til hunde er. Om det så er korrekt, skal jeg ikke kunne sige.

 

Et sted står der at hundene luftes tre gange dagligt et andet sted står der fire gange.

 

Eksemplerne herover er nok til at jeg ville fravælge stedet.

Nu bor jeg ikke i Jylland og mine dyr skal ikke i pension. Så det er nemt med det.

 

Men en venlig sjæl kunne fortælle ejerne af stedet hvordan f.eks. hjemmesiden kan opleves.

Så kan de ændre noget hvis de vil :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Østjysk Hundecenter flittigt til svømning med min hund, og jeg har ikke oplevet noget af det der skrives om. Men jeg kan jo kun tale for mig selv.

 

Synes dog denne måde at udstille stedet på er forkert...

 

Hvis man har et problem med ejeren, ville det så ikke være mere fair at konfrontere denne med det ?

 

 

H

 

Når jeg læser TS's indlæg, så er ejeren konfronteret lige med deres situation.. Jeg ville da også gerne advares, hvis folk havde afleveret deres øjesten et sted, de ikke ku stå inde for, bagefter..

 

At andre har haft "adfærdproblemer" med ejeren af stedet, det jo ikke TS's skyld. TS føler sig bare taget i r... og har betalt for en service, der ikke er givet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender absolut intet til stedet.

 

Der er nogle ting på hjemmesiden der kan give et hint om holdningen, uden at det derfor behøver være sådan.

 

Der står ved adfærdstræning, at det er hunden der skal trænes, så ejer og hund igen kan have glæde af hinanden - eller noget i den retning.

 

Adfærdsproblemer kan sagtens skabes af ejeren og så er det vel ikke hunden der skal rette ind-..

 

Et sted står der "hundens herre".

 

Disse to eksempler er for mig et signal på hvordan holdningen til hunde er. Om det så er korrekt, skal jeg ikke kunne sige.

 

Et sted står der at hundene luftes tre gange dagligt et andet sted står der fire gange.

 

Eksemplerne herover er nok til at jeg ville fravælge stedet.

Nu bor jeg ikke i Jylland og mine dyr skal ikke i pension. Så det er nemt med det.

 

Men en venlig sjæl kunne fortælle ejerne af stedet hvordan f.eks. hjemmesiden kan opleves.

Så kan de ændre noget hvis de vil :lol:

 

Nu hvor jeg ved noget mere om hunde osv. kan jeg godt forbinde mine oplevelser med det du skriver, men som "ny i faget" synes jeg det er svært.

Når en hjemmeside fx skriver

"Alle hunde kan have gavn af træning i vand, også hunde der ikke har haft en skade.

...

Og så kommer alle sidegevinsterne i form af sjov og leg"

 

Så tænker jeg lidt positiv oplevelse = positiv træning/håndtering og ikke som realiteten var i min oplevelse, hakken på og kritik af mig mens man hiver min angste hund i øret og opfordrer mig til at gøre det samme for at hunden ikke overtager hjemmet! :vedikke:

Og det var da sikkert ment godt i bedste overbevisning, men bare uheldigt, at man så bagefter vælger at tage et uskrevet ekstra-gebyr for ulejligheden, når man tydeligt kan mærke, at hverken hund eller ejer har følt sig godt tilpas. Det hælder i mine øjne mod økonomi fremfor trivsel og kundepleje.

 

Det er endnu en af de gode ting ved, at komme hos Gudrun - hun har bekræftet mig i min håndtering af Mios stress, så jeg har mod på at sige fra, når jeg føler der er noget, der ikke er rigtigt for ham og mig! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal lige siges at jeg har en hund som er enormt glad for vand, og at få ham i bassinet var meget nemt.

 

Jeg vil ikke forsvare hverken ejeren eller stedet, men jeg har bare ikke oplevet noget dårligt derude... Og jeg synes da det er trist at så mange tilsyneladende har :-/

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at det er fordi jeg er "gammel i gårde" hvad hundetræning og hundefolk angår, men jeg synes at man allerede efter en hurtig gennemlæsning af hjemmesiden kan se hvad det er for metoder, det pågældende sted står for. Ejeren er tilknyttet en jagtforening og underviser i "dressur" - så bliver der som regel ikke lagt fingre imellem.

Ville selv vælge stedet fra, alene på baggrund af den beskrivelse.

 

Det er nok til at få mig til at stå af.

 

Jeg har ad andre veje hørt dårligt om stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal lige siges at jeg har en hund som er enormt glad for vand, og at få ham i bassinet var meget nemt.

 

Jeg vil ikke forsvare hverken ejeren eller stedet, men jeg har bare ikke oplevet noget dårligt derude... Og jeg synes da det er trist at så mange tilsyneladende har :-/

 

Det er rigtig ærgerligt.

 

En ting er hvad man som person synes er godt, godt nok eller skidt, det er jo en subjektiv vurdering som andre ikke rigtigt kan bruge til noget. Noget andet er konkrete eksempler.

 

Det kunne være, at det ville gavne ejerne af stedet at læse med herinde.

 

Selv vil jeg meget gerne vide hvad der siges om mig "ude i byen" hvadenten det er skidt eller godt. Hvis tilpas mange siger noget skidt er der et eller andet der skal justeres og det er svært at vide, hvis man ikke konfronteres med det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Vaks2009

Jeg har selv haft min labrador (1 år) i pension her i julen, og jeg fik en MEGET glad hund med hjem igen. Han havde haft det rigtig dejligt og jeg mødte kun et meget engageret personale, så jeg forstår slet ikke kritikken. Det er ihvertfald ikke sidste gang min hund kommer på ferie der!;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

For et par år siden var jeg så heldig at få en lære plads i østjysk hundecenter. Var rigtig glad for det var min helt store drøm at arbejde sådan et sted. Jeg flyttede hurtigt derud (de havde lavet en lejlighed til deres elever), og det hele var bare rigtig godt! og jeg kunne have mine egne hunde med.

 

Desværre kom jeg hjem, kun halvanden måned efter, med en depression og angst. Som 17 - årig tror man blindt på alt hvad lære mester siger og man retter sig selvfølgelig bare ind.

Efter en måned måtte jeg sige op, men skulle have været der lidt længere tid. Dog blev jeg en uge senere smidt ud, og måtte ringe til mine forældre som måtte smide alt hvad de havde i hænderne for at hente mig.

 

Jeg kan oplyse at jeg stadig har kontakt med nogle af de andre unge arbejdere derude (dem som har det som fritidsjob), og før mig havde hun haft 5 elever, hvoraf én havde været der et halvt år, resten havde maks været der halvanden uge. (Ifølge de oplysninger jeg fik). Efter mig kom en ny elev derud, og jeg har siden hørt at hun fik en depression, ligesom jeg gjorde, og at hun på den baggrund var nødsaget til at stoppe.

 

Det skal lige siges at jeg har arbejdet andre steder både før og efter, og jeg har KUN fået gode anbefalinger alle steder fra. Alle mine arbejdspladser har været rigtig glade for mig. Har dog også hørt (igen fra de andre piger), at ejeren af østjysk hundecenter var rigtig glad for at have mig derude og hun var meget ked af det og frusteret over at jeg sagde op.

selv var jeg altid meget i tvivl om hun var glad for mig derude, for det var aldrig det indtryk jeg fik.

 

Ang. træningsmetoder så var vi vidt forskellige. Jeg træner efter positive metoder, mens hun trænede med pighalsbånd og hårde metoder.

Deres egen hunde (på det tidspunkt 7 hunde), boede ude i en stald der var indrettet som hundegårde. Hundene måtte lukkes ud i løbegården af to hold, da de ikke kunne enes. Når de (af kedsomhed) prøvede at grave sig ud, blev der sat stødhegn op. Det var kun 3 af hundene som måtte komme i huset om aftenen, resten boede i den hundegård altid. (Undtagen når de var med på jagt).

 

Jeg har efterfølgende hørt (igen fra pigerne) at en af deres hunde fik en skade, som gjorde at den havde svært ved at gå. Dog skulle hunden lige nå at have et kuld hvalpe før den skulle aflives. Igen ikke min måde at have hund på.

 

Og så mener jeg det er forkert at der ikke oplyses at i højsæsonnerne tages der mange hunde ind, som så sættes sammen i samme bur. Så to hunde der normalt ikke lever sammen, pludselig skal bo sammen i et forholdsvis lille bur, mens de i forvejen er væk fra alt det kendte, det vil jeg nok have været ked af hvis det var min hund, og jeg synes at jeg havde betalt for opholdet, og for et helt bur til min hund alene.

 

Så jeg har kun dårlige erfaringer derude fra, og vil ikke støtte eller anbefale stedet fremover.

 

mvh én, som har været meget tæt på det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv haft min labrador (1 år) i pension her i julen, og jeg fik en MEGET glad hund med hjem igen. Han havde haft det rigtig dejligt og jeg mødte kun et meget engageret personale, så jeg forstår slet ikke kritikken. Det er ihvertfald ikke sidste gang min hund kommer på ferie der!;-)

 

Jeg har kun haft hund i pension en enkelt gang og han var også utrolig glad da jeg kom og hentede ham. Første gang jeg satte mad ned til ham bed han mig i håndledet og styrtede ud af køkkenet og lignede een der havde fået tæsk. Han havde tabt sig et kg på en uge, så man kan jo tænke sig, at der er et eller andet der er gået galt.

 

At en hund er glad når den bliver hentet er absolut ikke nogen garanti for at den har haft det godt,... og er den overdreven glad kan det meget nemt betyde at det skal opfattes som en lettelse.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun haft hund i pension en enkelt gang og han var også utrolig glad da jeg kom og hentede ham. Første gang jeg satte mad ned til ham bed han mig i håndledet og styrtede ud af køkkenet og lignede een der havde fået tæsk. Han havde tabt sig et kg på en uge, så man kan jo tænke sig, at der er et eller andet der er gået galt.

 

At en hund er glad når den bliver hentet er absolut ikke nogen garanti for at den har haft det godt,... og er den overdreven glad kan det meget nemt betyde at det skal opfattes som en lettelse.

at en hund taber sig en smule, ville ikke gøre mig nervøs, men den med at bide i håndledet synes jeg lyder rigtig kedelig :cry: Gad vide hvad der er sket for at skabe den reaktion!

Mange hunde taber sig fordi de bruger energi på at gø mere, og være mere på og vågne end de nok normalt er derhjemme, og det synes jeg egentlig bare man skal tage med, det ER jo en pension, og ikke et hjemmemiljø.

Hos os prøver vi ihærdigt at holde øje med at alle hunde holder vægten, og det er nogle gange nødvendigt at give dem en smule mere end de normalt får, eller spæde op med et lille ekstramåltid.

Hunde der er direkte agressive i madsituationer (dem har vi dog næsten ingen af), bliver lukket ud mens maden bliver sat ind til dem, og bliver lukket ud igen inden den tomme skål fjernes. Der er INGEN grund til at skabe konfrontationer med hunde i et allerede stressende miljø!

Link til indlæg
Del på andre sites

For et par år siden var jeg så heldig at få en lære plads i østjysk hundecenter. Var rigtig glad for det var min helt store drøm at arbejde sådan et sted. Jeg flyttede hurtigt derud (de havde lavet en lejlighed til deres elever), og det hele var bare rigtig godt! og jeg kunne have mine egne hunde med.

 

Desværre kom jeg hjem, kun halvanden måned efter, med en depression og angst. Som 17 - årig tror man blindt på alt hvad lære mester siger og man retter sig selvfølgelig bare ind.

Efter en måned måtte jeg sige op, men skulle have været der lidt længere tid. Dog blev jeg en uge senere smidt ud, og måtte ringe til mine forældre som måtte smide alt hvad de havde i hænderne for at hente mig.

 

Jeg kan oplyse at jeg stadig har kontakt med nogle af de andre unge arbejdere derude (dem som har det som fritidsjob), og før mig havde hun haft 5 elever, hvoraf én havde været der et halvt år, resten havde maks været der halvanden uge. (Ifølge de oplysninger jeg fik). Efter mig kom en ny elev derud, og jeg har siden hørt at hun fik en depression, ligesom jeg gjorde, og at hun på den baggrund var nødsaget til at stoppe.

 

Det skal lige siges at jeg har arbejdet andre steder både før og efter, og jeg har KUN fået gode anbefalinger alle steder fra. Alle mine arbejdspladser har været rigtig glade for mig. Har dog også hørt (igen fra de andre piger), at ejeren af østjysk hundecenter var rigtig glad for at have mig derude og hun var meget ked af det og frusteret over at jeg sagde op.

selv var jeg altid meget i tvivl om hun var glad for mig derude, for det var aldrig det indtryk jeg fik.

 

Ang. træningsmetoder så var vi vidt forskellige. Jeg træner efter positive metoder, mens hun trænede med pighalsbånd og hårde metoder.

Deres egen hunde (på det tidspunkt 7 hunde), boede ude i en stald der var indrettet som hundegårde. Hundene måtte lukkes ud i løbegården af to hold, da de ikke kunne enes. Når de (af kedsomhed) prøvede at grave sig ud, blev der sat stødhegn op. Det var kun 3 af hundene som måtte komme i huset om aftenen, resten boede i den hundegård altid. (Undtagen når de var med på jagt).

 

Jeg har efterfølgende hørt (igen fra pigerne) at en af deres hunde fik en skade, som gjorde at den havde svært ved at gå. Dog skulle hunden lige nå at have et kuld hvalpe før den skulle aflives. Igen ikke min måde at have hund på.

 

Og så mener jeg det er forkert at der ikke oplyses at i højsæsonnerne tages der mange hunde ind, som så sættes sammen i samme bur. Så to hunde der normalt ikke lever sammen, pludselig skal bo sammen i et forholdsvis lille bur, mens de i forvejen er væk fra alt det kendte, det vil jeg nok have været ked af hvis det var min hund, og jeg synes at jeg havde betalt for opholdet, og for et helt bur til min hund alene.

 

Så jeg har kun dårlige erfaringer derude fra, og vil ikke støtte eller anbefale stedet fremover.

 

mvh én, som har været meget tæt på det hele.

 

Tak fordi du ville dele din oplevelse og stort :ae: herfra!

 

Jeg kender desværre kun alt for godt til arbejdspladser der skaber/støtter depressioner hos deres "løse" arbejdskraft, men jeg må sige det lyder til at være ekstra hårdt, når det går ud over værdier og drømme der ligger dybt i ens hjerte! :cry:

 

Jeg synes vi har haft mange sider af sagen her i tråden (udtagen ejeren selv selvf) men jeg kan desværre kun alt for godt, få dine beskrivelser af mentaliteten derude til, at passe med mine iagtagelser, og det er derfor endnu en grund til jeg ikke skal derud mere.

 

Lige til det med to hunde i samme rum, er jeg dog ikke helt enig, men jeg er enig i, at man skal oplyse om sådan noget, og ikke gøre det for at tjene flere penge, som der lyder til at være årsagen her - præcis som det ekstra "usynlige" gebyr jeg måtte af med, fordi jeg ikke ville have et 10turs kort til svømning, efter en elendig behandling af en angst hunds første tur i deres bassin! Elendig/utroværdig kundeservice efter min mening! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

at en hund taber sig en smule, ville ikke gøre mig nervøs, men den med at bide i håndledet synes jeg lyder rigtig kedelig :cry: Gad vide hvad der er sket for at skabe den reaktion!

 

For en hund, der er vant til at løbe frit i 2-4 timer dagl., som så bliver sat i en pension hvor den stort set ikke rør sig, synes jeg et vægttab på et kg på en uge lyder af meget. Desuden havde han først været passet en uge hos en veninde hvor jeg ved at han havde taget på i vægt. Men jeg ved jo ikke hvordan det plejer at være. :vedikke:

 

Mange hunde taber sig fordi de bruger energi på at gø mere, og være mere på og vågne end de nok normalt er derhjemme, og det synes jeg egentlig bare man skal tage med, det ER jo en pension, og ikke et hjemmemiljø.

Hos os prøver vi ihærdigt at holde øje med at alle hunde holder vægten, og det er nogle gange nødvendigt at give dem en smule mere end de normalt får, eller spæde op med et lille ekstramåltid.

Hunde der er direkte agressive i madsituationer (dem har vi dog næsten ingen af), bliver lukket ud mens maden bliver sat ind til dem, og bliver lukket ud igen inden den tomme skål fjernes. Der er INGEN grund til at skabe konfrontationer med hunde i et allerede stressende miljø!

 

Jeg går så heller ikke ud fra at I lader to fremmede hunde spise sammen uden at I overvåger situationen, hvilket de må have gjort på den pågældende pension.

 

Jeg havde gjort mit forarbejde grundigt (syntes jeg selv :damn:) og havde ladet ham overnatte en enkelt nat, hvilket gik okay. Da jeg forklarede at han ikke var vant til at være alene, sagde hun at hun kunne lade ham gå sammen med en labradortæve, hvilket jeg synes lød som en fin idè :stupid: fordi hun virkede til at have ret god sans for hunde.

 

Måske havde jeg regnet med at de havde holdt lidt øje med hvordan det gik, hvilket de ikke kan have gjort, for den må have terroriseret ham fuldstændigt. Kennelmutter startede med at sige: hooold da op, hvor er han vild, jeg har da aldrig oplevet noget lignende og fortsatte med at fortælle mig at han havde tisset på sin sækkeseng hver gang han kom ind ude fra folden og at hun derfor havde opgivet at vaske den. Kan ikke forstå at man kan arbejde med hunde som profession og så ikke undre sig over den form for adfærd. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi sætter aldrig fremmede hunde sammen overhovedet! Og vi lader kun hunde (som er fra samme hjem)spise sammen hvis de ikke VIL spise separat fra hinanden. Sikkerhed må komme over alt, selv over en hund der måske ikke er helt tryg ved at være alene.

Hvis han endda havde taget på først, er det jo mere end 1 kg han tabte sig, og det er da egentlig en del på bare en uge! Især hvis det er Thailo der er tale om, han er jo ikke en stor hund :shock:

Nogle hunde ER "vilde" mens de er i pension, men det er mit indtryk at det er hunde som normalt er understimulerede og har det viiiildt sjovt, fordi der endeligt sker noget i deres liv, og ikke dem der normalt har et rigtigt hundeliv udenfor. Og så terriere, bare fordi de er terriere :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...