Hop til indhold

8 uger gammel hvalp bider


Gæst LancesEjer
 Share

Recommended Posts

Gæst LancesEjer

Hej.

Min kæreste og jeg har en hvalp på 8 uger. Og han bider self.

Problemet er at hans tænder er sindsygt skarpe, og han skal stoppe med at bide mennesker osv...

 

 

Har i et godt råd til, hvad man kan gøre ?

Jeg har fået at vide, at man skal bide ham i øret, men det kan jeg simpelthen ikke gøre ved min hund. Jeg synes det er forkert.

 

Håber i har nogle svar.

 

M.v.h Jasmin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Min kæreste og jeg har en hvalp på 8 uger. Og han bider self.

Problemet er at hans tænder er sindsygt skarpe, og han skal stoppe med at bide mennesker osv...

 

 

Har i et godt råd til, hvad man kan gøre ?

Jeg har fået at vide, at man skal bide ham i øret, men det kan jeg simpelthen ikke gøre ved min hund. Jeg synes det er forkert.

 

Håber i har nogle svar.

 

M.v.h Jasmin.

 

Hej og velkommen til:vinken:

 

Tillykke med hvalpen, han lyder helt normal:-D

 

Hvalpe har sindsygt skarpe tænder og det gør herreondt når de bider.

Ingen grund til overhovedet at bide ham i øret eller andet strengt, han opfører sig bare som hvalpe gør, så i ville kun opnå at han blev utryg ved jer. Så dejligt at i ikke lytter til det.:5up:

 

Hvalpe putter ligesom babyer alt i munden for dels at undersøge og fordi tænderne kløer.

 

Det i kan gøre er atsige Piiiiiv(som en hund ville gøre) hver gang han tænder rører ved jer og så det split sekund han undre sig over den høje lyd, der skal i være der med ros og afledning med noget legetøj eller tyggeben han kan bide i:-D

Får han et decideret hvalpeflip hvorhan spæner rundt og bider i alt og uden hæmninger, så lad være at forvent at i kan træne "ikke bid" lige der. Luk ham i stedet i haven med en håndfuld mad på græsplænen, så han kan køle ned.

 

Hvad er han for en slags forresten, han ser nuser ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bruge metoderne, som hundemoderen bruger over for hvalpene - altså metoder, som hvalpen forstår og dermed er tryg ved. Selvfølgelig kan man ikke efterligne en hund 100 % men hvis man gør sig umage, kan man gøre det så hvalpen ikke er i tvivl om hensigten. Og på den måde kommer du ikke ud i at skulle forskrække hvalpen og dermed gøre den utryg over for dig.

 

Når hvalpen bider, plejer hvalpenes mor enten at ignorere hvalpen eller gå væk fra den, hvis det bliver for meget for hende. Hvis du ved med dig selv, at du ikke ville kunne holde ud at ignorere den, så vil jeg foreslå dig at gå ind i et andet rum og lukke døren efter dig. Gå tilbage umiddelbart efter, hunde lever så meget i nuet, at den højst sandsynligt hurtigt vil glemme at bide dig. Så du behøver ikke sidde inde bag en lukket dør en halv time :mrgreen:

 

Det er vigtigt at huske på, at hvalpen sikkert gør det her i leg, så den vil sandsynligvis bare blive forskrækket og ikke helt forstå irettesættelsen, hvis den bliver skældt ud. Det vil virke unaturligt at blive skældt ud for at ville lege.

 

Håber du kan bruge det til noget og velkommen til forresten :vinken:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LancesEjer
Hej og velkommen til:vinken:

 

Tillykke med hvalpen, han lyder helt normal:-D

 

Hvalpe har sindsygt skarpe tænder og det gør herreondt når de bider.

Ingen grund til overhovedet at bide ham i øret eller andet strengt, han opfører sig bare som hvalpe gør, så i ville kun opnå at han blev utryg ved jer. Så dejligt at i ikke lytter til det.:5up:

 

Hvalpe putter ligesom babyer alt i munden for dels at undersøge og fordi tænderne kløer.

 

Det i kan gøre er atsige Piiiiiv(som en hund ville gøre) hver gang han tænder rører ved jer og så det split sekund han undre sig over den høje lyd, der skal i være der med ros og afledning med noget legetøj eller tyggeben han kan bide i:-D

Får han et decideret hvalpeflip hvorhan spæner rundt og bider i alt og uden hæmninger, så lad være at forvent at i kan træne "ikke bid" lige der. Luk ham i stedet i haven med en håndfuld mad på græsplænen, så han kan køle ned.

 

Hvad er han for en slags forresten, han ser nuser ud?

 

Mange tak for dit gode svar.

Han er en blanding af labrador og golden retriever :)

Og tak skal du have. Vi er også rigtig glade for ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er dybt enig med de andre om at du skal finde noget den gerne må bide i.

 

Da aslan var lille rendte vi ALTID rundt med et lille tyggeben, eller også lå de spredte over hele lejligheden :roll: et helved men det virkede.......!

 

Velkommen til og held og lykke med bideriet.

 

 

 

(ps: du skal ikke lade en gæst lege bide leg med din hund, det gjorde vi da aslan var 8-9 mdr, og så brugte vi 14 dage på at pille det af ham igen :roll: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor må de ikke bide? Eller lege bideleg? spørger af nysgerrighed og fordi jeg synes det helt naturligt og ok.

 

 

 

For vores vedkommende, det gør sq tisse ondt!

 

 

Og Aslans kæbe-kræfter er så stærke allerede nu, at han kvaser de kompakte tyggeben, hvilket jeg ikke havde/har ønske om at han skal gøre ved nogens hænder. For ikke at snakke om den dag hvor hunden legebider et barn og skal aflives fordi den ikke har lært at man ikke legebider på folk :mrgreen: (det var jo så lige det værste der kunne ske, men det kunne vel ske).

 

 

Og så ved jeg da ikke hvor naturligt det egentlig er, de voksne hunde irretesætter også deres børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine slipper når man siger av (evt skriger og bander), det virker fint for så slipper de jo også når de får gnavet i andre ;-) har også leget med fætter Gaius (ridgeback med fine bisser) og han fangede da også pointen. Når jeg kigger på hunde der leger så bruger de da munden / tænderne, ikke at de bidder til blods, men de bruger dem.

 

Men jo, hvis man er ømskindet, så stik noget andet i gabet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...