Hop til indhold

Rigtig stambog?


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Gæst mk101
Og hvad fanden rager det folk hvad andre kan betale for en hund og hvordan kan I tillade jer at undre jer over at man ikke synes man har råd til at bruge 8000 (jeg tror faktisk tiden er rendt lidt fra dig rent prismæssigt, DKW) på at købe hund og nærmest insinuere at så kan man heller ikke klare resten af udgifterne.

 

Hvis jeg var trådstarter ville jeg nok også blive ked af at tråden udviklede sig til det den er. Man kan jo nemt blive presset ud i at give udtryk for ting man ikke helt har tænkt over eller har helt styr på, når man bliver ramt af sådan en bredside.

 

Der er der ingen, der bekymrer sig om, hvad andre betaler for deres hund, men svarer blot, at der er en grund til, at DKK hunde koster mere. Hvis de overhovedet gør det.

 

Og så syntes jeg da der tidligere, mange gange, og så vidt jeg husker også fra din side, har været snak stolpe op og stolpe ned om, hvor mange uforudsete udgifter, der kan være forbundet med at have hund. Hvilket bliver bragt på banen stort set hver eneste gang, der er en der formaster sig til at spørge til hundehold herinde.

 

Hvis TS skal være ked af hvor tråden er endt, så er der vist kun en at takke, og det er TS selv. Der er ingen, der peger fingre af TS eller dennes hund, men der er blevet stillet nogle spørgsmål omkring nogle postulater, der er blevet bragt på banen gennem tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst inaknud
øøøhm... ikke forstået? :confused: men det er jo heldigvis helt valgfrit om man ønsker at være på forum eller ej :-)

 

Det har du ret i.. :-) Det var også bare min mening om jeres måde at svare på TS's tråd.. Man finder hurtigt ud af, hvem man skal gå udenom..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...
Gæst farmerhills

Jeg er fuldstændig enig- der er for mig kun 1 rigtig stamtavle og det er fra DKK.Det gir tryghed og sikkerhed med sådan en stamtavle. er dog ikke enig i at der ikke er hunde der forlader opdrætter uden disse stamtavler . Har desværre hørt flere sige , at de sælger dem billigere hvis de ikke får stamtavlem med . Hviket jo så vidt jeg ved ikke er lovligt. Stamtavle skal følge hunden og omrigistreres til ny ejer.

Farmerhills

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er fuldstændig enig- der er for mig kun 1 rigtig stamtavle og det er fra DKK.Det gir tryghed og sikkerhed med sådan en stamtavle. er dog ikke enig i at der ikke er hunde der forlader opdrætter uden disse stamtavler . Har desværre hørt flere sige , at de sælger dem billigere hvis de ikke får stamtavlem med . Hviket jo så vidt jeg ved ikke er lovligt. Stamtavle skal følge hunden og omrigistreres til ny ejer.

Farmerhills

 

Hvis der er nogen der siger sådan, så snyder de køber.

 

Stamtavlen koster kun knap 300 kroner at få lavet, så det er ikke dén der gør en hund billigere.

 

 

Enten er der tavle på, eller der er ikke tavle på. længere er den egentlig ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først vil jeg skrive at jeg ikke har læst denne tråd fuldstændig :oops: men jeg er dog faldet over nogle ting som jeg er nødtil at kommentere på.

 

Jeg har også en af de der frygtelige ikke DKK hunde :shock: og han er super skøn, men jeg forstår bare ikke hvordan man kan være efter folk over hvad de mener de har råd til at betale for en hund, og så forstår jeg ikke at nogle i denne tråd er så enige om at de har brugte helt vildt mange penge på deres hunde, er det foder, alm dyrlæge eller hvad? for jeg bruger godt nok ikke mange penge på min hund, altså udover foder og årligt dyrlæge besøg, ting som jeg også skulle med en hund fra DKK, og som det bliver stillet op burde han være rigtig dyr i drift i forhold til de fine DKK hunde som er så sunde så sunde, ja nu var jeg så også lidt fræk :slem:

 

Så er der nogen som skriver at DKK ikke er snobbet, og at man ikke kommer bagerst i køen, det kan jeg så bekræfte at man gør, jeg ville på hvalpe hold, det først jeg blev spurgt om var om jeg havde DKK tavle, det havde jeg så ikke men kom med fordi at "ja vi vil jo gerne have at folks hunde går til træning, selvom de ikke er fra DKK og så var der lige en plads" har for ikke så længe siden talt med en som havde fået en plads på et DKK hold men der var så den hage ved det at hvis der kom en DKK tavle hund så ville hun blive smidt af holdet til fordel for den, hvis det ikke er snobberi af værste skuffe ved jeg ikke :confused:

 

Nå men måske det bare er mig , men jeg fatter ikke hvorfor man ikke kan svare på sådanne spørgsmål som TS stiller uden at skal trække DKK kortet hvergang :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det en meget gammel tråd, der er kommet frem igen, men jeg tror, at grunden til at den gik lidt over gevind var, at der blev sagt nogle ting om DKK som en hel del mennesker simpelthen ikke mente var sande... Jeg deriblandt - på trods af at jeg har en blandingshund ;-)

 

Jeg har aldrig oplevet at "komme bag i køen" på et DKK hold, jeg er heller aldrig nogensinde blevet spurgt om jeg har tavle på kræet... heller ikke før de vidste det var en blandingshund...

Så det billede af DKK kan jeg slet ikke genkende. Jeg har heller aldrig oplevet at folk har set skævt til mig på træningshold, til udstillinger eller andre steder i DKK regi, når jeg nævner at min hund er en blanding... :vedikke:

 

Det bliver sagt ualmindeligt mange gange i denne tråd, at trådstarters hund er en ligeså fin hund, som hvis den var en DKK hund, men mange i tråden mener nu engang ikke, at en stamtavle er en "rigtig" stamtavle hvis den ikke er fra en FCI-godkendt klub... det er vel ok, at man har hver sin mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det en meget gammel tråd, der er kommet frem igen, men jeg tror, at grunden til at den gik lidt over gevind var, at der blev sagt nogle ting om DKK som en hel del mennesker simpelthen ikke mente var sande... Jeg deriblandt - på trods af at jeg har en blandingshund ;-)

 

Jeg har aldrig oplevet at "komme bag i køen" på et DKK hold, jeg er heller aldrig nogensinde blevet spurgt om jeg har tavle på kræet... heller ikke før de vidste det var en blandingshund...

Så det billede af DKK kan jeg slet ikke genkende. Jeg har heller aldrig oplevet at folk har set skævt til mig på træningshold, til udstillinger eller andre steder i DKK regi, når jeg nævner at min hund er en blanding... :vedikke:

 

Det bliver sagt ualmindeligt mange gange i denne tråd, at trådstarters hund er en ligeså fin hund, som hvis den var en DKK hund, men mange i tråden mener nu engang ikke, at en stamtavle er en "rigtig" stamtavle hvis den ikke er fra en FCI-godkendt klub... det er vel ok, at man har hver sin mening?

Alle må have sin mening,:5up: jeg ville bare sige at jeg altså har oplevet det der med ikke at være ok i Retriver klubben var også der den anden historie er fra og det er jo DKK, men på trods af det fik jeg besked på at hvis jeg ville mente de nemt jeg kunne få Zacko lavet om til en DKK hund, og det synes jeg er lidt underligt, for hvis de gjorde det kunne jeg jo bare holde mund med at han var oprindelig fra en anden tavle, og er det noget de gør ret tit så "forurener" de forkerte hunde vel?? jeg ved det ikke :vedikke: bliver bare lidt træt af at folk skal rode I hvorfor man vælger det ene eller det andet og "beskylde" for at det er for dårligt at man ikke vil give den rigtige pris, er vel ens eget valg :hmm:Og det er ikke skæld ud til dig det her bare en overordnet synesvinkel :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle må have sin mening,:5up: jeg ville bare sige at jeg altså har oplevet det der med ikke at være ok i Retriver klubben var også der den anden historie er fra og det er jo DKK, men på trods af det fik jeg besked på at hvis jeg ville mente de nemt jeg kunne få Zacko lavet om til en DKK hund, og det synes jeg er lidt underligt, for hvis de gjorde det kunne jeg jo bare holde mund med at han var oprindelig fra en anden tavle, og er det noget de gør ret tit så "forurener" de forkerte hunde vel?? jeg ved det ikke :vedikke: bliver bare lidt træt af at folk skal rode I hvorfor man vælger det ene eller det andet og "beskylde" for at det er for dårligt at man ikke vil give den rigtige pris, er vel ens eget valg :hmm:Og det er ikke skæld ud til dig det her bare en overordnet synesvinkel :engel:

 

Du skal vær opmærksom på at der er forskel på DKK og specialklubberne. DKK er, ved siden af at være en stambogsførende organisation også, en klub for hundeejere og tager gerne alle med til træning; men kræver dog medlemskab for at man kan være med.

Specialklubberne om det så er under DKK eller for den sags skyld andre organisationer, er i sagens natur klart mest interesserede i sine egne medlemmers hunde. Det synes jeg ikke der er noget forkert i.

 

Du har jo ikke "en frygtelig hund" bare fordi den ikke har en DKK stamtavle; men udbuddet af træning for retrivere med DKK stamtavle kan jo være større end hvad du bliver tilbudt gennem din stambogsorganisation/ specialklub. Hvis det er tilfældet har du to muligheder, enten at gå aktivt ind i at sørge for at udbuddet bliver større i din organisation eller næste gang købe en DKK hund.

 

Men uanset hvad, vær glad for din hund, det er jo ikke stamtavlen du skal træne med !!!!

 

:vinken: venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...