Hop til indhold

Forventer jeg for meget?


Gæst meta
 Share

Recommended Posts

Lucca på 9½ uge er ikke velkommen i vores stue :shock: Vi har taget beslutningen ud fra specielt følgende: Der er en masse ledninger, som det ikke er muligt at gemme væk og der er tæppe på gulvet.

Vi har sat en tremmedør (sådan en til babyer) op mellem køkken/alrum og stue fordi der ikke er nogen almindelig dør. Når hunden har fået sin mad og en gåtur er klokken blevet ca 21-22 og vi vil gerne sidde en times tid og se tv. Men Lucca sidder og piver i op til en ½ time før den lægger sig til at sove i sin kurv. Nogle dage er det værre og den når slet ikke at falde til ro.

Jeg havde slet ikke forventet det ville være et problem for den, idet den jo både kan se og høre os, men jeg synes desværre ikke der er nogen positiv udvikling :cry:

Er mine forventninger for store? Og er der gode råd til, hvordan vi får det til at fungere?

Takker på forhånd dem, som gider bruge tid på at hjælpe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 100
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kan hun ikke ligge i sin kurv inde ved siden af jer?

 

Sådan nogle små nogle er jo meget tryghedssøgende, og det at den ikke må være sammen med jer, men kun se på jer, gør den selvfølgelig ulykkelig.

Nej den kommer ikke ind til os i kurven. Det er for mig at se ikke en løsning, da det vil blive en kamp, at få den til at blive i kurven (det er en meget nysgerrig hund, som skal checke ALT ud!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej den kommer ikke ind til os i kurven. Det er for mig at se ikke en løsning, da det vil blive en kamp, at få den til at blive i kurven (det er en meget nysgerrig hund, som skal checke ALT ud!)

jamen :shock: ja undskyld min undren, men hvorfor afskære jeres hund fra sin nye flok? det er en lille hvalp der skal lære verden at kende, se verden og det hele. H*n søger tryghed og kan kun få det af jer da h*n ikek er hos sin mor mere jo.

Har i overhovedet gjort jer klart hvad det vil sige at have hund?

 

For hvis i havde havde i fundet en løsning med de ledninger eller haft det i overvejelserne da i fik h*n, man kan jo sagtens lære en hund ikke at bide i ledninger.

 

Og hvalpe tjekker alt ud, er nysgerrig :-) de skal jo lære hele verden at kende og se deres nye sted an. (man udelukker vel hellere ikke en kravlende baby fra stuen fordi den river ting ned og piller ved ledninger?)

 

Og hvad har tæppet med at gøre han ikke er velkommen hos jer?

 

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/anskaffe

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/introduktion

 

Ja undskyld jeg går lidt hårdt til jer :-) synes bare det hele virker lidt "hovsa, vi har fået hund"

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder nu også og bliver lidt trist af dit indlæg.

 

har i slet ikke overvejet, hvad det indebærer at få en lille hvalp i huset?

det er bestemt ikke lutter lagkage, og kræver altså oceaner af tid og tålmodighed, masser af kærlighed, omsorg og omtanke, opdragelse, tilvænning, fravænning, træning osv. osv...

 

Mvh. Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Hej Meta.

Du må endelig ikke misforstå mig:-D

 

En 9-10 ugers hvalp har brug for så meget familie tid som overhovedet muligt. Hvalpe tiden er den vigtigste tid for resten af hunden liv, det er i denne tid den skal binde sig til sine mennesker, og alt andet den skal omgåes resten af livet. Kunne det ikke være en mulighed at hvalpen er sammen med jer når i er hjemme også vende den til feks at være alene i et afgrænset rum?

Hvorfor ikek bruge så meget tid som muligt til at lære hvalpen at kende og til at lære hvalpen jer at kende, man kan jo sagtens lege-træne hvalpen når man aligevel sidder i sofaen og ser tv eller hygger.

 

Til dit egenlige spørgsmål, om du forventer for meget, så vil jeg mene at. Ja det mener jeg du gør:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil så indrømme at jeg er fuldstændig enig med jer andre, men at jeg troede at jeg måske var lidt for overpylret, og derfor ville jeg ikke give udtryk for dette i mit første svar :oops:

 

Men jeg kunne heller aldrig finde på at udelukke min hvalp fra at være sammen med mig, og på denne måde få opbygget et godt og tillidsfuldt forhold til den.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder ligeledes og får frygteligt ondt i maven på Jeres hunds vegne.

Jeres hvalp blev taget fra sin mor og søskende, den verden h*n kendte og var tryg i. Nu sidder h*n så mutters alene i verden, bag et gitter og ser på sin nye flok, der ikke ønsker hvalpens tilstedeværelse. En hvalp kan ikke klare sig selv, den har brug for nærhed og tryghed fra sin flok – fra Jer.

I har taget et levende lille væsen til Jer, som har brug for kærlighed, omsorg og nærvær. Et levende væsen kan ikke bare blive sat på pause fordi I ikke ønsker dens tilstedeværelse og have fred til at se TV avisen.

Jeres hvalp piver fordi h*n er bange og ked af det. Hvalpe kan ikke bare lades alene på den måde – det er meget unaturligt for dem, og utroligt synd.

Dette er ikke ment som et angreb, men har I overhovedet gjort Jer tanker om det at have hund og ikke mindst hundehvalp? Når man tager ansvar for et levende væsen, et individ, må man tilsidesætte sine egne behov ind imellem, for at tilgodese andres.

Hvis I ønsker at lære Jeres hund ikke at være i stuen, kan det godt lade sig gøre. Men det kræver altså at I her i starten er en masse sammen med ham/hende ude i gang/køkken/hvor den nu skal befinde sig, og gradvis øger tiden hvor i er adskilt af børnegitteret.

I kan også sørge for at give den noget godt at beskæftige sig med. Hvis Jeres hvalp kunne ligge og slikke i en frosen Kong med leverpostej imens I ser TV avis, ville h*n måske ikke være så ked af at være adskilt fra Jer.

Slutteligt vil jeg tilføje, at jeg undrer mig meget over valget om at få hund, eller noget andet levende væsen, hvis man ikke ønsker at tilbringe tid og leve et liv sammen med pågældende. Dette indebærer ikke kun gåture og fodring, men også aftenhygge med Tv-avis og en film!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligegyldigt hvor meget vi har ondt af jeres hvalp, så ændre det vel ikke jeres holdning om stuen.

 

 

I kunne evt prøve at sætte jer ned til gitteret og LÆRER hvalpen at være alene bag ved gitteret?

Sådan lidt ala alene hjemme træning, bare alene bag gitteret?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

så vil jeg sige at ledningerneind i kabler, danskvand, rodalon, kartoffelmel, og en god omgang håndklæder og skåle til at stille over kartoffelmelen så er den i vinkel med uheld.

Med hensyn til at være nysgerrig, så syntes jeg det er en fordel. Ta hvalpen i snor og brug 2 timer på at undersøge stuen sammen med den :blink:

 

Aslan er også ekstremt nysgerrig, og så snart han har undersøgt tingene så er han ligeglad med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Med en alder på 9 1/2 uge er det ikke for sent at finde et nyt hjem til Lucca, og det håber jeg at I vil gøre.

Det I gør ved Jeres hvalp svarer til at få en kanariefugl, og så holde buret tildækket konstant for at forhindre den i at synge. Det er dyrplageri, rent ud sagt!

 

Jeg synes du har fået nogle meget fine og især meget diplomatiske svar, men diplomati er ikke min stærke side. Jeg tror vi bor i samme by, og hvis jeg kunne fornemme en vilje hos dig til at have hund på hundens præmisser, og til at gøre den samme arbejdsindsats som andre hvalpeejere gør, så ville jeg tilbyde at hjælpe dig, men jeg forstår desværre slet ikke hvorfor du overhovedet vil have hund :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må jeg desværre skuffe jer! Er fuldstændig klar over, hvad det betyder at få en hvalp, da det ikke er min første :-)

Jeg har taget 3 ugers ferie for at kunne give Lucca den bedst mulige start hos os. Derefter følger en uge, hvor den skal ligge alene nogle timer om dagen, hvorefter min kæreste har 5 ugers ferie.

Bøger.... ja dem har vi selvfølgelig også læst - og læser fortsat i.

Og jo, vi har gjort en masse for at gøre hjemmet hvalpeklart. I stuen, hvor al elektronikken er samlet, er det dog ikke muligt at gøre det helt ledningsfrit. Vi gør da, hvad vi kan for at lære Lucca, at det ikke er tilladt at bide i ledninger. Men alligevel fik den forleden tænderne alvorligt i én, som var lagt op mellem madras og elevationsbund i soveværelset. Heldigvis var den ikke sat til! Men jeg tør simpelthen ikke satse på, at vi ser og hører alt. Derudover synes jeg absolut ikke det er for meget, at have et hundefrit område i huset, men det er I da velkommen til at være uenig i ;-)

Og så synes jeg mildest talt nogle af indlæggene er totalt ude af propertioner. Vi taler om en times tid om aftenen (vi er ikke de store fjernsynskiggere, da vi fx hellere vil gå en tur med hunden, lytte til musik eller læse), hvor Lucca skal være væk fra os. Døgnets øvrige 24 timer er vi sammen med den (bortset fra vores toiletbesøg o.lign! Så der er for pokker ikke grund til at udstille mig som en anden dyremishandler eller få ondt i maven på Luccas vegne!

Så hvis der er nogen, som har seriøse forslag til, hvordan jeg skal få det til at fungere, lytter jeg gerne....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sidder jeg og føler mig helt ulykkelig på jeres lille hvalp's vegne,kan ikke forstå hvad det er i har tænkt, har i aldrig haft hund før?

Som de andre skriver kan i ikke forlange at sådan et lille væsen skal kunne forstå hvorfor den ikke må være en del af flokken, og flokken er altså jer.

selvfølgelig kan i lære den at den ikke må være i stuen, men så må i mens den er så lille være ude ved den.og gradvis vænne den til at være alene på den anden side af gitteret, ligesom ved alene hjemme træning.

Man kan godt træne en hund til at blive i køkkenet, men jeg vil aldrig kunne forstå hvorfor man ikke har lyst til at have hunden ved sig, der er da ikke noget så dejligt som at have sådan en lille uldtot liggende på skødet og sidde og nusse den mens man ser tv.

Da mine var helt små tilbragte vi det meste af vores tid på gulvet og man kan sagtens hygge og lege med en hvalp mens man ex. vis hører nyhederne.

Og hvad pokker det der er i tv nu er der såmænd igen om et halv år så kan i se det til den tid.:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209

Jeg vil stemme i med de andre - tror du forventer for meget:mrgreen:

 

Jeg kender dog nogle, som ikke vil have hundene ind i stuen, eller køkkenet:shock: F. eks. min svigerfar. Han arbejder med skovrejsning (og har egen skow) og hunden er med alle steder til hverdag og weekend, og de bruger faktisk ikke deres stue ret meget i det hele taget. Men når de gør det, så er hunden i bryggers, hvilket er dens alene hjemme tid. Hvordan de har trænet den til det, er jeg ikke helt klar over, men tror ikke det er specielt "hunde" pædagogisk, nok mest ignorering, når hunden var ked af det.

 

Det betød også min kæreste havde en noget anden holdning til at have hund, end jeg havde, da vi begyndte at snakke om, at få en hvalp. Han mente, ikke den skulle være i stuen, køkken eller soveværelse:shock:. Hvor min indstilling er - den må være ALLE steder!

 

Det er heldigvis endt sådan at Frigg er alle steder og sover i soveværelset. Hun sover dog i sin kurv og ikke i sengen (men der må hun også godt liste sig op, hvis hun putter sig ind til kæresten:mrgreen:)

 

Ja ja han er blevet blød som smør!:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må jeg desværre skuffe jer! Er fuldstændig klar over, hvad det betyder at få en hvalp, da det ikke er min første :-)

Jeg har taget 3 ugers ferie for at kunne give Lucca den bedst mulige start hos os. Derefter følger en uge, hvor den skal ligge alene nogle timer om dagen, hvorefter min kæreste har 5 ugers ferie.

Bøger.... ja dem har vi selvfølgelig også læst - og læser fortsat i.

Og jo, vi har gjort en masse for at gøre hjemmet hvalpeklart. I stuen, hvor al elektronikken er samlet, er det dog ikke muligt at gøre det helt ledningsfrit. Vi gør da, hvad vi kan for at lære Lucca, at det ikke er tilladt at bide i ledninger. Men alligevel fik den forleden tænderne alvorligt i én, som var lagt op mellem madras og elevationsbund i soveværelset. Heldigvis var den ikke sat til! Men jeg tør simpelthen ikke satse på, at vi ser og hører alt. Derudover synes jeg absolut ikke det er for meget, at have et hundefrit område i huset, men det er I da velkommen til at være uenig i ;-)

Og så synes jeg mildest talt nogle af indlæggene er totalt ude af propertioner. Vi taler om en times tid om aftenen (vi er ikke de store fjernsynskiggere, da vi fx hellere vil gå en tur med hunden, lytte til musik eller læse), hvor Lucca skal være væk fra os. Døgnets øvrige 24 timer er vi sammen med den (bortset fra vores toiletbesøg o.lign! Så der er for pokker ikke grund til at udstille mig som en anden dyremishandler eller få ondt i maven på Luccas vegne!

Så hvis der er nogen, som har seriøse forslag til, hvordan jeg skal få det til at fungere, lytter jeg gerne....

Tak for uddybelsen :5up: lyder til i er godt forberedt og det er godt at høre.

 

Måske i gøre det på en forkert måde, at lære det er no go? ved ikke hvad i gør.

 

Kom til at tænke på noget, i går tur kl 21?

Jeg ville droppe det, og gå tidligere, han skal alligevel ikke gå mere end 10-15 min af gangen når han er så bette. For lyder til han ikke er faldet ned igen, kan være tegn på overstimulering også at han ikke kan falde ned så sent på aften.

Jeg ville som sagt gå tur mellem 7-8 om aften (gør vi selv) derefter når vi er hjemme, tilbydes der kun rolig aktivering, evt. fodersøgning, bide i ben eller kælen/nussen, i en ½ time efter hjemkomst, og ellers "ignorer" vi ham det vil sige, vi tilbyder ikke aktivitet efter det, kommer han for at blive nusset, bliver han det. Ellers ligger han sig selv i kurven og stille og roligt falder i søvn eller bare "stener" eller tygger lidt i ben. Kurven står ved sofaen, så han ved hvor vi er, nogle gange ligger han sig ved sofan, så kan vi lige nå ham ved at lade armen falde ned af sofaen :mrgreen:

Så vi har hele aften til film eller ldit wii gaming :blink:

Så selvfølgelig skal i have alene tid uden ham, det var bare måden jeg studsede over.

 

Håber i kunne bruge mine erfaringer til noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så hvis der er nogen, som har seriøse forslag til, hvordan jeg skal få det til at fungere, lytter jeg gerne....

 

Ligesom med alt andet ved hunde - TRÆN! Som de andre har skrevet, så starter en af jer med at sidde ude ved hunden for at lære den, at det er godt, at ligge derude. Så giver du den noget at tygge i, går ind på den anden side af lågen og tilbage igen. Langsomt øger du tiden indtil Lucca ligger helt roligt bag lågen og tygger på en tyggepind, mens du sidder inde i stuen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må jeg desværre skuffe jer! Er fuldstændig klar over, hvad det betyder at få en hvalp, da det ikke er min første :-)

Jeg har taget 3 ugers ferie for at kunne give Lucca den bedst mulige start hos os. Derefter følger en uge, hvor den skal ligge alene nogle timer om dagen, hvorefter min kæreste har 5 ugers ferie.

Bøger.... ja dem har vi selvfølgelig også læst - og læser fortsat i.

Og jo, vi har gjort en masse for at gøre hjemmet hvalpeklart. I stuen, hvor al elektronikken er samlet, er det dog ikke muligt at gøre det helt ledningsfrit. Vi gør da, hvad vi kan for at lære Lucca, at det ikke er tilladt at bide i ledninger. Men alligevel fik den forleden tænderne alvorligt i én, som var lagt op mellem madras og elevationsbund i soveværelset. Heldigvis var den ikke sat til! Men jeg tør simpelthen ikke satse på, at vi ser og hører alt. Derudover synes jeg absolut ikke det er for meget, at have et hundefrit område i huset, men det er I da velkommen til at være uenig i ;-)

Og så synes jeg mildest talt nogle af indlæggene er totalt ude af propertioner. Vi taler om en times tid om aftenen (vi er ikke de store fjernsynskiggere, da vi fx hellere vil gå en tur med hunden, lytte til musik eller læse), hvor Lucca skal være væk fra os. Døgnets øvrige 24 timer er vi sammen med den (bortset fra vores toiletbesøg o.lign! Så der er for pokker ikke grund til at udstille mig som en anden dyremishandler eller få ondt i maven på Luccas vegne!

Så hvis der er nogen, som har seriøse forslag til, hvordan jeg skal få det til at fungere, lytter jeg gerne....

 

Tak fordi at du gad uddybe :-)

 

Kan I ikke få denne times tid til at passe sammen med at hvalpen er træt?

 

Luna (15 uger) sover da ved 20.-tiden og resten af natten, og det har hun gjort lige fra helt lille. Dette kræver selvfølgelig at hun er aktiveret og mæt på dette tidspunkt, men det lyder ikke som om det er noget problem for jer at få dette gjort :5up:

 

Hvis I slet ikke kan få hvalpen til at sove på dette tidspunkt, så er den måske overstimuleret? Jeg havde i starten mange problemer med at få Luna til at falde til ro, det viste sig så at jeg, i aller bedste mening selvfølgelig, fik aktiveret hende så meget, at hun nu slet ikke kunne falde til ro...

 

Håber ovenstående kan bruges :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må jeg desværre skuffe jer! Er fuldstændig klar over, hvad det betyder at få en hvalp, da det ikke er min første :-)

Jeg har taget 3 ugers ferie for at kunne give Lucca den bedst mulige start hos os. Derefter følger en uge, hvor den skal ligge alene nogle timer om dagen, hvorefter min kæreste har 5 ugers ferie.

Bøger.... ja dem har vi selvfølgelig også læst - og læser fortsat i.

Og jo, vi har gjort en masse for at gøre hjemmet hvalpeklart. I stuen, hvor al elektronikken er samlet, er det dog ikke muligt at gøre det helt ledningsfrit. Vi gør da, hvad vi kan for at lære Lucca, at det ikke er tilladt at bide i ledninger. Men alligevel fik den forleden tænderne alvorligt i én, som var lagt op mellem madras og elevationsbund i soveværelset. Heldigvis var den ikke sat til! Men jeg tør simpelthen ikke satse på, at vi ser og hører alt. Derudover synes jeg absolut ikke det er for meget, at have et hundefrit område i huset, men det er I da velkommen til at være uenig i ;-)

Og så synes jeg mildest talt nogle af indlæggene er totalt ude af propertioner. Vi taler om en times tid om aftenen (vi er ikke de store fjernsynskiggere, da vi fx hellere vil gå en tur med hunden, lytte til musik eller læse), hvor Lucca skal være væk fra os. Døgnets øvrige 24 timer er vi sammen med den (bortset fra vores toiletbesøg o.lign! Så der er for pokker ikke grund til at udstille mig som en anden dyremishandler eller få ondt i maven på Luccas vegne!

Så hvis der er nogen, som har seriøse forslag til, hvordan jeg skal få det til at fungere, lytter jeg gerne....

 

Jeg vil sådan ønske, at du havde skrevet det meste af dette i dit første indlæg, mange misforståelse kunne være undgået så :???: men tro mig, hvis folk virker hårde eller fordømmende her på forum, er det KUN med udgangspunkt i, hvad der er bedst for hunden/hvalpen - vi er hunde-nørder her på forum :oops:

 

Var jeg i din situation, ville jeg, som Aslan skriver lave "alene-bag-gitret-træning" på præcis samme måde som ved almindelig alene-hjemme-træning.

 

Dvs. først og fremmest sørge for at hun er tryg ved det rum hun nu skal være i, næst vil jeg vende hende til at det er OK at være i ro i det rum - dette kræver i starten jeres tilstedeværelse. Derefter vil jeg langsomt øge tiden, hun skal være alene i rummet.

 

En hjælp i processen er at sørge for, at Lucca er afluftet og mentalt træt, når hun skal være alene, dvs give hende masser af hjerne arbejde inden. Du skriver, at I går tur med hende inden, det er fint, jeg ville inkludere fodersøg på turen, og give tid til at falde til ro, når I kommer hjem - ikke bare lade hende være alene umiddelbart, da hun stadig har nogle indtryk fra turen, hun skal have bearbejdet mentalt, inden hun kan falde til ro.

 

Håber du kan bruge dette til noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
Nu må jeg desværre skuffe jer! Er fuldstændig klar over, hvad det betyder at få en hvalp, da det ikke er min første :-)

Jeg har taget 3 ugers ferie for at kunne give Lucca den bedst mulige start hos os. Derefter følger en uge, hvor den skal ligge alene nogle timer om dagen, hvorefter min kæreste har 5 ugers ferie.

Bøger.... ja dem har vi selvfølgelig også læst - og læser fortsat i.

Og jo, vi har gjort en masse for at gøre hjemmet hvalpeklart. I stuen, hvor al elektronikken er samlet, er det dog ikke muligt at gøre det helt ledningsfrit. Vi gør da, hvad vi kan for at lære Lucca, at det ikke er tilladt at bide i ledninger. Men alligevel fik den forleden tænderne alvorligt i én, som var lagt op mellem madras og elevationsbund i soveværelset. Heldigvis var den ikke sat til! Men jeg tør simpelthen ikke satse på, at vi ser og hører alt. Derudover synes jeg absolut ikke det er for meget, at have et hundefrit område i huset, men det er I da velkommen til at være uenig i ;-)

Og så synes jeg mildest talt nogle af indlæggene er totalt ude af propertioner. Vi taler om en times tid om aftenen (vi er ikke de store fjernsynskiggere, da vi fx hellere vil gå en tur med hunden, lytte til musik eller læse), hvor Lucca skal være væk fra os. Døgnets øvrige 24 timer er vi sammen med den (bortset fra vores toiletbesøg o.lign! Så der er for pokker ikke grund til at udstille mig som en anden dyremishandler eller få ondt i maven på Luccas vegne!

Så hvis der er nogen, som har seriøse forslag til, hvordan jeg skal få det til at fungere, lytter jeg gerne....

 

Synes ikke du lyder som hundemishandler! Hverken før eller efter. Tror du vil det bedste for din hund - for ellers ville du ikke have skrevet herind for at få råd, da din hund er ked af det:ae:

 

Men vi har jo alle forskellige holdninger til hvordan det er at have hund - og jeg vil helst have min hund ved mig alle steder i huset (nu bor jeg så også i en mindre lejlighed i øjeblikket).

 

Vil sige min svigerfars hund heller ikke virker som en bedrøvet hund, men meget veltilpas og vel aktiveret og motioneret, og det virker i også meget indstillet på (eller det gør i:mrgreen:) Synes der nogen, der kommer med meget gode råd herinde - træn det op lige så stille, så hun bliver tryg ved at være ude i køkkenet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Nu må jeg desværre skuffe jer! Er fuldstændig klar over, hvad det betyder at få en hvalp, da det ikke er min første :-)

Jeg har taget 3 ugers ferie for at kunne give Lucca den bedst mulige start hos os. Derefter følger en uge, hvor den skal ligge alene nogle timer om dagen, hvorefter min kæreste har 5 ugers ferie.

Bøger.... ja dem har vi selvfølgelig også læst - og læser fortsat i.

Og jo, vi har gjort en masse for at gøre hjemmet hvalpeklart. I stuen, hvor al elektronikken er samlet, er det dog ikke muligt at gøre det helt ledningsfrit. Vi gør da, hvad vi kan for at lære Lucca, at det ikke er tilladt at bide i ledninger. Men alligevel fik den forleden tænderne alvorligt i én, som var lagt op mellem madras og elevationsbund i soveværelset. Heldigvis var den ikke sat til! Men jeg tør simpelthen ikke satse på, at vi ser og hører alt. Derudover synes jeg absolut ikke det er for meget, at have et hundefrit område i huset, men det er I da velkommen til at være uenig i ;-)

Og så synes jeg mildest talt nogle af indlæggene er totalt ude af propertioner. Vi taler om en times tid om aftenen (vi er ikke de store fjernsynskiggere, da vi fx hellere vil gå en tur med hunden, lytte til musik eller læse), hvor Lucca skal være væk fra os. Døgnets øvrige 24 timer er vi sammen med den (bortset fra vores toiletbesøg o.lign! Så der er for pokker ikke grund til at udstille mig som en anden dyremishandler eller få ondt i maven på Luccas vegne!

Så hvis der er nogen, som har seriøse forslag til, hvordan jeg skal få det til at fungere, lytter jeg gerne....

 

Hvis i ved alt dette om hunde, så burde i også være klar over, at i er for utålmodige. Hvalpen er 9 uger! Og så skal den bare forstå at den skal blive udenfor stuen, når den har været med jer hele dagen.

 

Hvis i på ingen måde har trænet det, jamen hvordan skal den så forbinde det med noget godt?

 

Dertil vil jeg så mene at det med ledningerne, ikke burde være så stort et problem.

 

Vi har stue/køkken ud i eet, og vi har også mange ledninger vi ikke kan fjerne helt.

 

Da Emil kom hjem, bed han een gang i en ledning, så råbte min kæreste så højt mens han klappede i hænderne, at Emil ikke har rørt dem siden. (Og et var virkelig HØJT) Og det er på trods af de ligger hen over gulvet når vores bærbare er tændt.

 

Hvad så når Lucca er stor nok til og lade ledningerne være - må han så være i stuen??

Link til indlæg
Del på andre sites

Vend tv'et så i kan se det fra retningen af lågen... så kan i sidde lige ved siden af lågen de f¢rste par aftener, og berolige Lucca, og langsomt flytte stolene tilbage til deres oprindelige plads over en længere periode, når han (hun?) er blevet mere tryg ved at ligge alene bag lågen. Mens i sidder tæt ved lågen, kan i måske give et ben eller en kong, som Lucca kan tygge i men han stadig f¢ler sig tryg fordi i er nær.. så vil han nok stadig kunne koncentrere sig om et ben eller kong når i langsomt flytter længere væk, altså g¢re det til en slags aftenritual.

Lyder det brugbart?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke unormalt at man vil have et eller flere rum som er forbeholdt mennesker. Vi har dog valgt at hunden må være i stuen når vi er der, ikke når hun er alene hjemme.

 

Måske i kunne gøre det sådan, at i er i køkkenet til hvalpen sover, og så lister ind i stuen. H*n er nok for lille til selv at lægge sig til ro helt alene imens i sidder og hygger jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har jeg forstået det rigtigt at Lucca, når hun bliver voksen, renlig og fornuftig nok til at lade ledninger være, godt må være i hele huset og at det er stuen når I kan være "på" hende. Altså at det kun er jeres frikvarter foran flimmeren, det drejer sig om?. Så kan jeg ikke se noget galt i at man vælger det. Mange vælger også at have et hundefrit soveværelse og selvom jeg ikke bifalder det, overlever mange hunde alligevel. Gitteret er bestemt også bedre end en lukket dør.

 

Jeg tror jeg ville lege flyttemand Bob og rykke sofaen helt hen til lågen (så ved jeg godt I måske ikke kan se fjernsyn men bare for at træne hende). Til at starte med kunne I prøve at give hende noget spændende at beskæftige sig med uden at gitteret er lukket, så hun ligesom selv vælger at blive på den anden side. Efterhånden som hun finder sig tilpas derinde, kan i gradvis rykke sofaen på plads igen.

 

Og så noget generelt: Vælger man at have hund der ikke må få adgang til soveværelse og stue (personligt forstår jeg så ikke hvad man vil have hund for, men der er jo meget jeg ikke forstår) så bør man have to hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...