Hop til indhold

Hvalpe Support Tråd


Lonny
 Share

Recommended Posts

Men nogen gange føler jeg mig altså som verdens ondeste mor...

 

:ae: Er sikker på du ikke er det, men kender godt følelsen! :(

 

Der er vel også grænser for hvor meget man skal finde sig i for at være "pædagogisk"?! :confused:

Så kan man huske på, at der sikkert findes folk, der ikke engang ville prøve at lokke først.. så noget gør vi jo rigtigt! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 164
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Men nogen gange føler jeg mig altså som verdens ondeste mor...

 

Så skulle du prøve at have en næsten-teenager, der hele tiden fortæller dig at det er lige hvad du er :damn::lol:

 

De hunde, der har testet min tålmodighed mest, har været de genbrugshunde jeg har haft, og ikke så meget hvalpene.

 

Jeg var ikke så god til at bevare roen da jeg havde kamikazepiloten Chili, men jeg synes da selv, jeg er blevet bedre med alderen. Opskriften er helt som du gør - at vide hvorfor man reagerer som man gør og at kende sine egne begrænsninger. Så kommer tålmodigheden med alderen.

 

Men man er jo stadigvæk bare menneske, og Lillemand har også fået mig til at miste overblikket en enkelt gang. Men det var ikke noget med at råbe og skrige - jeg surmulede bare en halv dag :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skulle du prøve at have en næsten-teenager, der hele tiden fortæller dig at det er lige hvad du er :damn::lol:

 

De hunde, der har testet min tålmodighed mest, har været de genbrugshunde jeg har haft, og ikke så meget hvalpene.

 

Jeg var ikke så god til at bevare roen da jeg havde kamikazepiloten Chili, men jeg synes da selv, jeg er blevet bedre med alderen. Opskriften er helt som du gør - at vide hvorfor man reagerer som man gør og at kende sine egne begrænsninger. Så kommer tålmodigheden med alderen.

 

Men man er jo stadigvæk bare menneske, og Lillemand har også fået mig til at miste overblikket en enkelt gang. Men det var ikke noget med at råbe og skrige - jeg surmulede bare en halv dag :lol:

 

For hver gang der sker et eller andet hvor jeg overreagerer, så lægger jeg en slagplan for hvad jeg gør næste gang denne samme situation opstår, det er lettere at bevare roen når man har en plan for hvad man gør :-)

 

Så der skulle gerne blive færre og færre tilfælde, hvis ikke lige det var fordi at Luna er så opfindsom, så hun hele tiden kan finde på nye ulykker at lave :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til Lonny for en fantatisk tråd, der virkelig er brug for! (blev du inspireret af min tråd om at se Louies evner som flyvende fugl?).

 

Louie har ikke lavet nogle ulykker i dag - jo en tissetår, men det var fordi mor og far var for langsomme om at blive enige om, hvem der skulle tage turen ned med ham... :damn:

Jeg synes virkelig det er lettere at have ham alene! Så sker der faktisk ingen uheld. Når vi begge er hjemme kan vi godt komme til at vente på at den anden tager initiativet - dumt, jeg ved det godt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til Lonny for en fantatisk tråd, der virkelig er brug for! (blev du inspireret af min tråd om at se Louies evner som flyvende fugl?).

 

Louie har ikke lavet nogle ulykker i dag - jo en tissetår, men det var fordi mor og far var for langsomme om at blive enige om, hvem der skulle tage turen ned med ham... :damn:

Jeg synes virkelig det er lettere at have ham alene! Så sker der faktisk ingen uheld. Når vi begge er hjemme kan vi godt komme til at vente på at den anden tager initiativet - dumt, jeg ved det godt...

 

Ja lidt, og så syntes jeg bare ikke at du og andre skulle tro at I var alene :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig :5up: :5up:

 

Det er morsom læsning :mrgreen: :mrgreen:

 

Men kan bare ikke helt lade være med at tænke "Så I synes de er slemme nu de kære små, så bare vent til de bliver ældre og kommer i unghundealdren :skraek: SÅ bliver det først rigtigt "sjovt" a115.gif" Altså som i sjovt for mig at læse om, da jegi så er udenfor unghundetiden (7-9-13 :oops:) og kan forhåbentlig se tilbage på denne periode, men en god portion genetableret humor :oops: :blink: :mrgreen:

 

Der må jeg så indrømme at jeg indtil videre har været lykkelig forskånet for teenagefnidder med de unghunde jeg har haft :5up: Hvalpetiden har helt sikkert været den hårdeste for mit vedkommende -og så har mine hvalpe endda til været utrolig nemme, hvis jeg skal være helt ærlig og alligevel har jeg flere gange i hvalpetiden lovet mig selv at jeg aldrig skal have hvalp igen :lol: Så den dag jeg får sådan en rigtig djævlehvalp og/eller unghund, så opgiver jeg squ nok helt at have hund :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

En anden ting der er rigtig problematisk når man har hvalp, er at ordne have :blink:

 

Det vidste jeg egentlig godt, for Baldur var lige sådan, jeg havde bare lige glemt det :blink:

 

Når man har samlet sit ukrudt i en bunke, så viser det sig at Luna er stukket af med det halve af det, og har spredt det ud over hele haven.

Og når jeg forsøger at bruge hakkehjernet, så løber hun lige ind under det, for det er da en sjov bevægelse det laver :rolleyes:

 

Så have arbejdet tager dobbelt så lang tid som det pleje, men i det mindste er hun endnu ikke begyndt at stikke af med mine haveredskaber, som Baldur gjorde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ingen af os kan sige os fri for at have tabt tålmodigheden og har hævet stemmen.

 

Jeg mistede tålmodigheden, så sent som i dag. :mrgreen:

 

Victor var gået om på marken til koen og hende kalv. Jeg kaldte og kaldte, Victor var total døv, så er det at man bliver stram i betrækket og stemmen ryger op i et andet toneleje. Men han kom selvfølgelig stadig ikke, så måtte jeg ind og hente ham. Det var en meget sur mor der trak afsted med sin unghund på 9 mdr. :evil:

 

Jeg kan godt nikke genkendende til meget af det i andre skriver. Hvalpen, der vil ud når man er i bad, på toilet, når filmen er mest spændende osv.

Haven der ligner en krigszone. Hvalpen der mener at når den er vågen, så er alle vågen. Men man glemmer heldigvis hvordan det var. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ingen af os kan sige os fri for at have tabt tålmodigheden og har hævet stemmen.

 

Jeg mistede tålmodigheden, så sent som i dag. :mrgreen:

 

Victor var gået om på marken til koen og hende kalv. Jeg kaldte og kaldte, Victor var total døv, så er det at man bliver stram i betrækket og stemmen ryger op i et andet toneleje. Men han kom selvfølgelig stadig ikke, så måtte jeg ind og hente ham. Det var en meget sur mor der trak afsted med sin unghund på 9 mdr. :evil:

 

Jeg kan godt nikke genkendende til meget af det i andre skriver. Hvalpen, der vil ud når man er i bad, på toilet, når filmen er mest spændende osv.

Haven der ligner en krigszone. Hvalpen der mener at når den er vågen, så er alle vågen. Men man glemmer heldigvis hvordan det var. :-D

 

Jeg mindes i hvertfald på ingen måde at Baldur var lige så slem, så enten har jeg glemt det, eller også var han en lille engel :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mindes i hvertfald på ingen måde at Baldur var lige så slem, så enten har jeg glemt det, eller også var han en lille engel :-D

 

Jeg husker også kun Bo som den perfekte hund, men alligevel dukker der sommetider minder op fra allerbagerst i hjernekisten, hvor jeg har gemt dem godt væk.

 

F.eks. dengang jeg fandt teenage-lømlen liggende med en levende hanekylling mellem poterne, i færd med at slikke alle fjerene af ryggen på den :???:

 

Da han brækkede sig i hovedet på mig medens jeg lå i min seng :badr:

 

Eller dengang klubformanden i en klub hvor jeg søgte optagelse, bekendtgjorde at den uopdragne hund kunne der aldrig komme noget godt ud af :oops:

 

Nej - det må have været en anden hund ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cecilia

:-PRigtig god ide med denne tråd nogle gange er de dejlige dyr bare for meget... men halvårige hvalp prøver hver nat at skubbe min mand ud af sengene, spiser alt det at mit undertøj hun kan finde og så selvfølgelig lige mine sko, man skulle tro hun ikke fik mad hehe :mrgreen::roll:

 

lige nu ligger hun i sofaen mellem os og prøver ihærdigt at tilegne sig mere plads

 

Men elsker hende jo alligevel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Dejligt initiativ til en tråd Lonny :-D:5up:

 

Jeg har heldigvis ikke rigtig mistet tålmodigheden på Emil endnu.

 

Han er også ret sød, men mest sjov....Jeg kommer simpelthen til at grine ad ham - og jeg mener VIRKELIG grine :mrgreen: - Jeg prøver fx at være bestemt eller neutral i mit tonefald når jeg siger "nej" men det bliver mest til en slags fnisen...Og jeg VED godt det ikke er smart men for filan da....What to do!?

 

Nå men vi havde da en episode idag..

 

Vi havde lige været ude på en mindre tur for at hente pizza. Da vi så skulle til at spise (ved stuebordet) begynder Emil at gø mens han står tæt op ad Esben (Kæresten)

 

Han har aldrig gjort det før, så vi gik ud fra at det var fordi han selvfølgelig ikke måtte få noget (hvilket han dog aldrig har fået, og derfor undrede det os også meget)

 

Jeg siger straks at vi skal ignorere det. Dog griner vi begge lidt i starten fordi han ser så charmerende ud, men vi prøver og skjule det mens vi kigger væk.

 

 

Intet hjælper. Jeg prøver både afledning osv

 

 

Og Emil fortsætter i et pænt HØJT leje. Og fordi det gør ondt i Esbens ører råber han højt "NEJ" mens han skubber ham (blidt) væk.

 

 

Esben siger så, jamen skat tror du han er sulten? Jeg siger, vel er han ej!

 

Men Emil bliver jo ved.

 

Så til sidst henter jeg aften-foderet og strør ud over gulvet og den bette mand fiser efter det og spiser løs.

 

Så JO han var bare sulten og forsøgte at fortælle os det. :(

 

Han spiste sin mad og da han var færdig, var vi stadig igang, men han sagde derefter ikke en lyd. Lagde sig bare og puttede :lun:

 

Der havde jeg det ski også lidt dårligt med mig selv...

 

Det værste jeg endnu har oplevet med ham, var da han blev bidt - Der havde jeg det ekstremt dårligt med mig selv - fordi jeg ikke havde beskyttet ham ordentligt... Den var grim :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie

Ihhh tak for denne fantastiske tråd.......:5up: Lige hvad jeg manglede..:mrgreen:

Er glad for at høre at Charlie ikke er den eneste der laver numre......:lol:

 

I skrivende skund kommer han fræsende over stuegulvet med munden fuld af knitrende pose med små vandballoner........:mrgreen: som var til min søns fødselsdag.........:mrgreen:.

Nu er de konfiskeret, men jeg fik dem da ikke før vi lige havde vendt 27 gange ude i haven først.......:evil::evil:. Lige så snart jeg rejste mig fra stolen, pilede han ud i haven og løb 4 gange rundt om træet midt i haven før det lykkedes mig at få fat i de ski....... balloner......:blink:

 

Men lige bortset fra det går det fint...... :mrgreen:

Jeg har sår langt op ad begge ben efter den små fine hvalpetænder, der bare MÅ bide i mig hele tiden, ak ak ak. Der røg de pæne sommerben, ligner en 7 årig der har vadet igennem en tjørnebusk i korte bukser.......:mrgreen::mrgreen:

 

Baldur gravede ikke min have op før Luna kom til, men nu laver hun et lille hul, hvorefter han altså er nødt til at undersøge hvorfor hun gravede lige der, der må da være noget der er spændende... og efter 10 minutter hvor jeg glemte at holde øje med dem, så har jeg nu et 30 x 30 x 30 cm stort hul i stedet for en pæon :lol:

 

Ihhh hvor er den flot den pæon, nu må du gemme billedet forever and ever......:blink:

 

Jeg må jo så trøste mig med, at hun endnu ikke har skidt i vores seng....

 

Da Baldur var lille, der syntes han at det mest trygge sted at skide var i vores seng... og en aften opdagede vi altså ikke at han havde gjort det, før vi allerede lå i sengen :lol:

 

nat surprice......:mrgreen::mrgreen:

 

Sådan en kendte jeg engang - vi kaldte hans hund for "den døve hund" ;-)

 

"den døve hund" ....... storgriner..:klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da han brækkede sig i hovedet på mig medens jeg lå i min seng :badr:

 

Så nu syntes jeg slet ikke noget af det mine hude har gjort virker så slemt mere :badr::lol:

 

Så JO han var bare sulten og forsøgte at fortælle os det. :(

 

Det minder mig om de gange hvor Luna har stået og gravet i mit bukseben når jeg sad i sofaen, efter at have forsøgt afledning og alt muligt andet, går det op for mig at jeg sidder på hendes kødben :oops:

 

:-PRigtig god ide med denne tråd nogle gange er de dejlige dyr bare for meget... men halvårige hvalp prøver hver nat at skubbe min mand ud af sengene, spiser alt det at mit undertøj hun kan finde og så selvfølgelig lige mine sko, man skulle tro hun ikke fik mad hehe :mrgreen::roll:

 

Lunasyntes også at mit undertøj er det mest fantastiske, selvfølgelig er det beskidte bedst...

For et stykke tid siden da vi havde gæster kom Luna pludselig spurtene med et par af mine trusser i munden. En af de mandlige gæster havde ikke set var det var hun havde, men så at jeg ikke var så begejstret, så han forsøgte at lokke hende til sig :oops:

Jeg måtte så forklare at jeg foretrak at jeg selv fangede mine trusser :lol:

 

I skrivende skund kommer han fræsende over stuegulvet med munden fuld af knitrende pose med små vandballoner........:mrgreen: som var til min søns fødselsdag.........:mrgreen:.

Nu er de konfiskeret, men jeg fik dem da ikke før vi lige havde vendt 27 gange ude i haven først.......:evil::evil:. Lige så snart jeg rejste mig fra stolen, pilede han ud i haven og løb 4 gange rundt om træet midt i haven før det lykkedes mig at få fat i de ski....... balloner......:blink:

 

Ja, vi har heller ikke fået øvet den der bytteleg så godt endnu, at Luna er villig til at bytte :blink: Så vi får også en del motion herhjemme, og det er altså forbløffende hvor hurtigt sådan nogle små ben kan bevæge sig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været oppe 3 gange i nat, TRE GANGE :shock:

 

Luna skulle tisse kl. 1, Baldur syntes så forresten også at han skulle tisse kl. 1.30 og klokken 4 skulle Luna ud igen, og kl. 5.15 ringede vækkeuret :gab:

 

Jeg nægtede så at stige op, og ville lige have bare en halv time til. Min mand stod så op og gik i bad, fordi han mente at når nu Luna havde været ude kl. 4, så kunne hun godt vente lidt :rolleyes:

 

Så da han kom ud af badet hørte jeg ham pludselig sige bande for sig selv....

Luna havde selvfølgelig ikke kunne holde sig, så hun havde valgt at skide i vores lænestol :damn:

 

Ja, livet er aldrig kedeligt med en hvalp i huset :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
Jeg har været oppe 3 gange i nat, TRE GANGE :shock:

 

Luna skulle tisse kl. 1, Baldur syntes så forresten også at han skulle tisse kl. 1.30 og klokken 4 skulle Luna ud igen, og kl. 5.15 ringede vækkeuret :gab:

 

Jeg nægtede så at stige op, og ville lige have bare en halv time til. Min mand stod så op og gik i bad, fordi han mente at når nu Luna havde været ude kl. 4, så kunne hun godt vente lidt :rolleyes:

 

Så da han kom ud af badet hørte jeg ham pludselig sige bande for sig selv....

Luna havde selvfølgelig ikke kunne holde sig, så hun havde valgt at skide i vores lænestol :damn:

 

 

Ja, livet er aldrig kedeligt med en hvalp i huset :lol:

 

:ae:

 

Hvor gammel er Luna egentlig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigg120209
Hun er 15 uger

 

Ok, så er jeg meget heldig.

 

Frigg er næsten 17 uger (hov er 17 uger præcis), men hun begyndte allerede at sove igennem efter de første 2-3 uger - ahh... ikke helt rigtig, kæresten har også haft hende ude et par gange, men det er stadig ved at være lang tid siden. Jeg er nærmest nødt til at vække hende nogen gange, fordi hun skal ud og tisse:rolleyes:.

 

Men ja stadig hårdt at blive vækket flere gange om natten :ae: Håber hun snart kommer over den periode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så er jeg meget heldig.

 

Frigg er næsten 17 uger (hov er 17 uger præcis), men hun begyndte allerede at sove igennem efter de første 2-3 uger - ahh... ikke helt rigtig, kæresten har også haft hende ude et par gange, men det er stadig ved at være lang tid siden. Jeg er nærmest nødt til at vække hende nogen gange, fordi hun skal ud og tisse:rolleyes:.

 

Men ja stadig hårdt at blive vækket flere gange om natten :ae: Håber hun snart kommer over den periode.

 

Jeg tror lidt at det er vores egen skyld...

 

På et tidspunkt sov hun igennem indtil kl. 5, men så fik vi lidt travlt herhjemme og det har resulteret i at hun får sin aftensmad lidt sent. Og det betyder jo så at tørfoderet skal skylles ned med noget vand, og dette vand skal jo ud igen et par timer senere :blink:

 

Problemer er så, at nu har hun vænnet sig til at spise sent, og vil derfor ikke spise når jeg forsøger at give hende mad kl. 16-17 :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna havde selvfølgelig ikke kunne holde sig, så hun havde valgt at skide i vores lænestol :damn:

 

Ja, livet er aldrig kedeligt med en hvalp i huset :lol:

 

Aaahahahahaha! Hvor er hun sød, hende Luna! Virkeligt velvalgt skide-sted alligevel :lol::lol::lol::lol::lol::lol:

 

Var stolen grim? Kunne jo være damen allerede har udviklet en god smag indenfor indretning og gav Jer et vink med en vognstang :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaahahahahaha! Hvor er hun sød, hende Luna! Virkeligt velvalgt skide-sted alligevel :lol::lol::lol::lol::lol::lol:

 

Var stolen grim? Kunne jo være damen allerede har udviklet en god smag indenfor indretning og gav Jer et vink med en vognstang :engel:

 

Nej, men det er kattens stol, så det kunne være at det var derfor denne stol blev valgt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder bare her, og hygger mig, over jeres sjove historier, for det er laaaang tid siden, at jeg havde hvalp ;-), men skal hente, en lille ny her i week enden, så jeg finder nok tråden frem igen senere, når den lille laver "ulykker".

 

Jamen vi glæder os da til at høre din historier, og tro mig, de skal nok komme og så vil du være glad for denne tråd :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hende Vilya... gad vide om hun snart flytter hjem igen :confused: Hun bodyslammer mig konstant... og hun vejer alligevel næsten ½ så meget som jeg gør, så det gør faktisk ondt! Hun bider mig i struben og knurrer - højt! Bider sig fast i mit halsbånd og trækker mig i ørerne....

 

I går aftes var min mor gået i seng, da Vilya og jeg kom hjem - så vi skulle spise ved siden af hinanden.. Vilya syntes hun skulle have al maden og jeg endte med at stå og se på, indtil hende den tobenede hjalp mig lidt. Jeg burde vist have lidt mere temperament, siger hun - men jeg vil jo gerne bare gøre det rigtigt med sådan en hvalp :oops:

 

Hun er dog sød, når hun bare gerne vil ligge og sove op af mig - det er hyggeligt, synes jeg :lun:

 

Mvh. Splint

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...