Hop til indhold

Kan en hund have ADHD??


Gæst CilleSofie
 Share

Recommended Posts

Gæst CilleSofie

HJÆLP!! :(

 

Har lige haft en rigtig ubehagelig oplevelse med min lille hvalp som jeg fik i fredags. Han er lidt over 8 uger.

 

Nåh, men han havde sovet i cirka 1½ time efter vi havde været på en længere tur i parken. Da han vågnede var han fuldstændig hyper. Løb sindsygt rundt i lejligheden, og løb efter mig. Jeg satte mig ned og legede lidt med ham og prøvede at aflede ham så han bed i noget som han godt må bide i. Han bider nemlig RIGTIG meget. Men pludselig begyndte han at hoppe op af mig og prøve at snappe mig i ansigtet, mens jeg sad ned med ham. Jeg prøvede i første omgang at sige vredt nej og give ham bamsen som han måtte bide i. Men nej, han blev ved at prøve at bide mig i ansigtet, så jeg rejste mig op og vendte ryggen til ham. Han blev dog ved med at løbe rundt om mig og hoppe op ad mine ben. Jeg blev ved med at vende mig væk fra ham, med hænderne krydset, uden at kigge på ham. Og efter et par minutter sad han og så rolig ud. Da jeg så kigger ned på ham igen, går han FULDSTÆNDIG amok. Altså sådan fuldstændig tosset hopper op og ned på stedet, laver kolbøtter, bukspring, drejer rundt alt imens han viser tænder. Jeg tænker at han leger, men at det ser meget ubehageligt ud og at han ikke lovre med halen. Jeg sætter mig i sofaen og han hopper op til mig, Jeg prøver så at holde ham fast og ae ham stille og roligt, imens jeg snakker roligt til ham. Men det virker overhovedet ikke. Før jeg ved at det hopper han op og bider mig rigtig hårdt i næsen. Så hårdt at det faktisk blødte. Det gjorde smadder ondt og jeg blev også lidt ked af det, for det er da utroligt ubehageligt at jeg ikke ved hvad der går af ham og at han gør sådan noget. Jeg siger derefter NEJ til ham meget hårdt, men han fortsætter simpelthen med at tro at jeg vil lege.

HVAD GØR JEG FORKERT?? :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Hvad er han for en race?

 

Flot at du prøver at aflede og ignorere :5up: Prøv eventuelt også at rejse dig og gå din vej en anden gang.

 

Han er ½ Dansk Svensk Gårdhund og ½ Prazsky Krysarik.

 

Tak. Det er desværre bare ikke nok! :( Jeg prøvede også at gå, men da løb han efter mig og bed i mine tæer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Da Freya hun var lille gjorde hun fuldstændig det samme.... men KUN ved min mor. Hun har har hoppet op og nappet mig i armen EN ENKELT GANG...men jeg sagde fra.. på en nok for hård måde nu når jeg tænker efter, min mor sagde aldrig fra udover at hun blot gik sin vej (efter jeg sagde at hun skulle gøre det).

 

Jeg tog fat i Freyas "kinder" og sagde i en høj tone NEJ!!!!!

 

 

Jeg ved at den bedste måde er at gå væk, så hvalpen forstår at man ikke vil lege mere. Husk endelig at når han ligger stille eller opfører sig som du gerne vil have ham til, så ros, ros, ros og atter ros.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Hvordan aktiverer du ham? Med søg o.l.?

 

Altså, nu har vi jo kun haft ham i 2 dage. Og han bruger jo det meste af tiden på at sove, men når han er vågen så har han en bamse-mus som han er glad for jeg kaster og han så henter den til mig igen, ellers så har han et bide legetøj som han er rigtig god til selv at lege med. Vi går også mange ture. I dag har vi været ovre i parken 2 gange og da legede vi spor, på et meget lavt niveau. Altså sådan set bare hvor jeg kastede en masse godbidder ud på græsset og at han så snusede rundt og fandt dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Da Freya hun var lille gjorde hun fuldstændig det samme.... men KUN ved min mor. Hun har har hoppet op og nappet mig i armen EN ENKELT GANG...men jeg sagde fra.. på en nok for hård måde nu når jeg tænker efter, min mor sagde aldrig fra udover at hun blot gik sin vej (efter jeg sagde at hun skulle gøre det).

 

Jeg tog fat i Freyas "kinder" og sagde i en høj tone NEJ!!!!!

 

 

Jeg ved at den bedste måde er at gå væk, så hvalpen forstår at man ikke vil lege mere. Husk endelig at når han ligger stille eller opfører sig som du gerne vil have ham til, så ros, ros, ros og atter ros.

 

Men jeg siger også fra, og der hvor han bed mig i næsen sagde jeg det også meget hårdt synes jeg, og tog fat i hans mund, men han blev blot ved med at tro vi skulle lege. Det er virkelig svært.. Er også bare bange for at han bliver forvirret hvis jeg bliver ved med at "råbe" af ham hver gang han tror vi leger.

Han prøver også at gøre det på min kæreste, ved ikke om det er fordi han har skæg, men han er meget interesseret i at bide min kæreste i hovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Altså, nu har vi jo kun haft ham i 2 dage. Og han bruger jo det meste af tiden på at sove, men når han er vågen så har han en bamse-mus som han er glad for jeg kaster og han så henter den til mig igen, ellers så har han et bide legetøj som han er rigtig god til selv at lege med. Vi går også mange ture. I dag har vi været ovre i parken 2 gange og da legede vi spor, på et meget lavt niveau. Altså sådan set bare hvor jeg kastede en masse godbidder ud på græsset og at han så snusede rundt og fandt dem.

 

 

Jeg vil jo egentlig mere at det er nok for en hvalp der ikke er ældre.... hmmm.... hvad med at binde nogle guffer ind i et gammelt tørklæde, eller nu når temperaturen er til det, så frys nogle guffer ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Men jeg siger også fra, og der hvor han bed mig i næsen sagde jeg det også meget hårdt synes jeg, og tog fat i hans mund, men han blev blot ved med at tro vi skulle lege. Det er virkelig svært.. Er også bare bange for at han bliver forvirret hvis jeg bliver ved med at "råbe" af ham hver gang han tror vi leger.

Han prøver også at gøre det på min kæreste, ved ikke om det er fordi han har skæg, men han er meget interesseret i at bide min kæreste i hovedet.

 

 

Puha... jeg kan godt se den er svær... man vil jo heller ikke få opbygget et lidt akavat forhold til sin hvalp... og da SLET ikke på det stadie som han nu er, hvor alle imput betyder så meget.

 

I stedet for at råbe, har i prøvet med et VILDT højt skrig... altså virkelig skrige igennem??? hvalpe indbyrdes skriger jo når det bliver for meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Jeg vil jo egentlig mere at det er nok for en hvalp der ikke er ældre.... hmmm.... hvad med at binde nogle guffer ind i et gammelt tørklæde, eller nu når temperaturen er til det, så frys nogle guffer ned.

 

Jeg har prøvet at putte nogle godbider i en tom flaske, men han forstår der ikke rigtig, og giver hurtigt op igen, så vi tager det stille og roligt. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med frosne godbidder? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Puha... jeg kan godt se den er svær... man vil jo heller ikke få opbygget et lidt akavat forhold til sin hvalp... og da SLET ikke på det stadie som han nu er, hvor alle imput betyder så meget.

 

I stedet for at råbe, har i prøvet med et VILDT højt skrig... altså virkelig skrige igennem??? hvalpe indbyrdes skriger jo når det bliver for meget.

 

 

Det tror jeg at jeg bliver nødt til at prøve næste gang. Bare han ikke bliver alt for forskrækket.. Ellers må jeg vel prøve med det dér pinning? Jeg ved bare ikke hvordan man gør det ordentligt. Men det må også blive allersidste udvej, nu giver jeg ham selvfølgelig lige nogle chancer. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg har prøvet at putte nogle godbider i en tom flaske, men han forstår der ikke rigtig, og giver hurtigt op igen, så vi tager det stille og roligt. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med frosne godbidder? :)

 

 

Du kan lægge nogle godbider i en eks. plastic skål som kan fryses, og put så vand i. Frys det hele ned og jeg er sikker på at det bliver en succes.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Du kan lægge nogle godbider i en eks. plastic skål som kan fryses, og put så vand i. Frys det hele ned og jeg er sikker på at det bliver en succes.. :)

 

Okay, det lyder spændende :) Så får han bare hele klumpen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Okay, det lyder spændende :) Så får han bare hele klumpen?

 

 

jep... bare hele klumpen... hvis han ikke spiser det hele, så kan du jo altid hælde noget mere vand ved og fryse det ned igen...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
HJÆLP!! :(

 

Har lige haft en rigtig ubehagelig oplevelse med min lille hvalp som jeg fik i fredags. Han er lidt over 8 uger.

 

Nåh, men han havde sovet i cirka 1½ time efter vi havde været på en længere tur i parken. Da han vågnede var han fuldstændig hyper. Løb sindsygt rundt i lejligheden, og løb efter mig. Jeg satte mig ned og legede lidt med ham og prøvede at aflede ham så han bed i noget som han godt må bide i. Han bider nemlig RIGTIG meget. Men pludselig begyndte han at hoppe op af mig og prøve at snappe mig i ansigtet, mens jeg sad ned med ham. Jeg prøvede i første omgang at sige vredt nej og give ham bamsen som han måtte bide i. Men nej, han blev ved at prøve at bide mig i ansigtet, så jeg rejste mig op og vendte ryggen til ham. Han blev dog ved med at løbe rundt om mig og hoppe op ad mine ben. Jeg blev ved med at vende mig væk fra ham, med hænderne krydset, uden at kigge på ham. Og efter et par minutter sad han og så rolig ud. Da jeg så kigger ned på ham igen, går han FULDSTÆNDIG amok. Altså sådan fuldstændig tosset hopper op og ned på stedet, laver kolbøtter, bukspring, drejer rundt alt imens han viser tænder. Jeg tænker at han leger, men at det ser meget ubehageligt ud og at han ikke lovre med halen. Jeg sætter mig i sofaen og han hopper op til mig, Jeg prøver så at holde ham fast og ae ham stille og roligt, imens jeg snakker roligt til ham. Men det virker overhovedet ikke. Før jeg ved at det hopper han op og bider mig rigtig hårdt i næsen. Så hårdt at det faktisk blødte. Det gjorde smadder ondt og jeg blev også lidt ked af det, for det er da utroligt ubehageligt at jeg ikke ved hvad der går af ham og at han gør sådan noget. Jeg siger derefter NEJ til ham meget hårdt, men han fortsætter simpelthen med at tro at jeg vil lege.

HVAD GØR JEG FORKERT?? :(

 

 

Du gør intet forkert!

 

Sådan er hvalpe - nogle "værre" end andre! :slem: De får de hersens flip, når de faktsik begynder at falde til og være trygge. Det er for at udfordre, lege og kommunikere med deres "nye" ven (Dig).

 

Du skal lære den hvad der er okay opførsel og hvad der ikke er okay. Men du bliver nødt til at være tålmodig :-D Og tro mig, jeg har en hvalp på 30 kg, der har et kæææmpe gab og en kæmpe krop - jeg kan ikke lige gå op i sofaen når jeg synes det bliver for meget. :mrgreen:

 

Det der har hjulpet mig det er at sige højt men klart "nej" men ikke i en negativ tone og så gå ind i et andet rum. Følger han efter dig - luk døren - lad der gå 2 sek og åben døren og gå ud igen UDEN at tale til hunden. Gør og bider den igen (eller går agurk) gå ind i værelset og luk døren igen. Gentag indtil hvlapen forholder sig roligt når du kommer ud.

 

Men ellers så husk det stadig er en bette baby og forstår ikke så meget, så hav det i mente når han bider dig i næsen og det gør p.... ondt. :5up:

 

Held og lykke

 

Ps. din hund har ikke ADHD

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
jep... bare hele klumpen... hvis han ikke spiser det hele, så kan du jo altid hælde noget mere vand ved og fryse det ned igen...:blink:

 

Tusinde tak! Det vil jeg prøve :)

 

Men det hjælper nok desværre ikke på hans bideri, så hvis der er folk der har gode råd, er jeg stadig meget interesseret!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie
Du gør intet forkert!

 

Sådan er hvalpe - nogle "værre" end andre! :slem: De får de hersens flip, når de faktsik begynder at falde til og være trygge. Det er for at udfordre, lege og kommunikere med deres "nye" ven (Dig).

 

Du skal lære den hvad der er okay opførsel og hvad der ikke er okay. Men du bliver nødt til at være tålmodig :-D Og tro mig, jeg har en hvalp på 30 kg, der har et kæææmpe gab og en kæmpe krop - jeg kan ikke lige gå op i sofaen når jeg synes det bliver for meget. :mrgreen:

 

Det der har hjulpet mig det er at sige højt men klart "nej" men ikke i en negativ tone og så gå ind i et andet rum. Følger han efter dig - luk døren - lad der gå 2 sek og åben døren og gå ud igen UDEN at tale til hunden. Gør og bider den igen (eller går agurk) gå ind i værelset og luk døren igen. Gentag indtil hvlapen forholder sig roligt når du kommer ud.

 

Men ellers så husk det stadig er en bette baby og forstår ikke så meget, så hav det i mente når han bider dig i næsen og det gør p.... ondt. :5up:

 

Held og lykke

 

Ps. din hund har ikke ADHD

 

Puha, TAK! Det hjalp helt sikkert på mine nerver. Men selvfølgelig ikke på det fact at det er ret ubehageligt.

Men er det normalt at en hvalp bider og og snapper RIGTIG meget? Eller, jeg ved selvfølgelig ikke om det er RIGTIG meget, jeg har intet at sammenligne det med, men jeg synes han bider utrolig meget. Og det gør ret ondt.

 

Det der med at gå ud af rummer lyder som en rigtig god idé. Tusinde tak for det forslag.

Og jeg kan love dig for at jeg er lykkelig for at min hvalp kun vejer 2½ kg. lige nu. Haha.. STAKKELS dig! :P

Link til indlæg
Del på andre sites

I morgen tager du i den nærmeste dyreforretning og køber en hvalpekravlegård. Den stiller du op i stuen, lægger hans tæppe/kurv, legetøj og tyggeting derind. Mad og vand serveres også derinde. Det meste af tiden har du bare lågen til at stå åben, så han kan daffe ud og ind, som det passer ham.

 

Så begynder du at observere, hvornår han får sine flip - er det, når han bliver overtræt og ikke selv kan falde i søvn? Eller lige når han vågner og er frisk? Andre tidspunkter?

 

Så vidt muligt prøver du at undgå situationerne ved at sætte ham i gang med en rolig aktivitet - f.eks. et søg på stuegulvet, en Kong med fyld e.l. INDEN han kammer over. Hvis det ikke lykkedes løfter du ham stille og roligt ind i kravlegården, lukker lågen og venter til han er rolig igen - hvis det ikke er fordi han er overtræt, bør det kun tage få sekunder. Så lukker du ham ud igen og laver noget stille og roligt.

 

Og husk så at være konsekvent - hvis du ikke vil have, at han er vild og bider er det heller ikke okay, at han bare gør det lidt, når I leger! Sig av eller piiiv i højt, men roligt toneleje og stop legen et par sekunder. Pas på med kastelege - de får ham hurtigt op at køre. Vis ham i stedet bamsen, gør den lidt spændende og gem den, hvorefter han får lov at lede efter den. Husk det skal være nemt i starten!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, du har en hel normal hvalp, tillykke ;-)

 

Afledning, ignorering og at hyle virkelig højt og skingert er vejen frem... Og hvis du ikke øsnker at køre ham op, så drop de vilde lege... ikke alt for meget ruske/ kaste / løbe leg...

 

Vi lavede en regel om, at de vilde lege foregik udenfor. Indenfor legede man enten selv eller også legede man stille og rolige lege med sine mennesker... det kræver så at ALLE i husholdningen er konsekvente og ikke leger "slåsse-leg" med den søde lille hvalp, for så har man netop lige pludselig en hvalp der springer i vejret og bider een i næsen...

 

Det går over, bare rolig :-) og indtil da, tålmodig, tålmodig og atter tålmodighed. Afled og ignorer og giv ham ting at tage sig til der er rolige...

 

Fx. er fodersøg (som det du lavede i parken) en rigtig god ting. En Kong med lækkert fyld kan også være en rigtig god aktivitet, eller at du holder i den ene ende af en tyggepind mens han bider i den anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hvalp lyder HELT normal:5up:

 

Da mysla var lille bed hun også min mor i næsen og sad faktisk fast med en sylespids hvalpetand at det blødte temmelig meget:roll:

 

Han får et hvalpeflip, raptus er der også nogen der kalder det.

 

I situationen er han uden for pædagoisk rækkevidde, så lad være at fokusere alt for meget på at lære ham noget om ikke at bide lige i de situationer. Gå istedet væk fra ham og luk døren, som foreslået herover:5up: Eller den med hvalpegården/børnegitter er endnu bedre.

 

De får ofte de flip i forbindelse med overstimulering, hvilket vil sige for mange indtryk, for meget leg- så de er overtrætte.

 

Og det lyder som om, det godt kunne være at der sker lidt for meget for ham, nu han er så ny - du bor jo så vidt jeg husker midt i byen, så der er rigtig mange indtryg når han er ude.

 

Pas især på med for megen bevægelse. Dette gælder især leg med jagtobjekter, da han så vil stresse lidt op fordi han "jager" og sker dette for ofte, så får han lettere og lettere ved at køre op.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Og så lige en tilføjelse - omend en vigtig én af slagsen!

 

Drop alle nej'erne, råbene, pinningen og alle andre fysiske korrektioner! Det er forhåbentlig ikke den slags forhold, du ønsker at opbygge til din hund. Han forstår det ikke og det ville ikke forekomme i naturen, selv om det ofte er den undskyldning folk kommer med. Mine to ældre tæver (2 og 6 år) finder sig i stort set alt fra Vilya - Kimmi har pinnet hende en enkelt gang fordi hun prøvede at nappe et griseøre fra hende. Det tog ½ sek og var på ingen måder voldsomt. Alt andet går de bare fra, når de ikke gider mere.

 

Og som du selv har observeret, så virker det jo ikke - han kører bare mere op og bliver forvirret og stresset over det. Undgå i stedet konflikterne så vidt muligt - og hvis du alligevel står i dem (du kan nok ikke helt undgå det :mrgreen:) så gå eller giv hvalpen en time-out i bur/kravlegård.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Altså, nu har vi jo kun haft ham i 2 dage. Og han bruger jo det meste af tiden på at sove, men når han er vågen så har han en bamse-mus som han er glad for jeg kaster og han så henter den til mig igen, ellers så har han et bide legetøj som han er rigtig god til selv at lege med. Vi går også mange ture. I dag har vi været ovre i parken 2 gange og da legede vi spor, på et meget lavt niveau. Altså sådan set bare hvor jeg kastede en masse godbidder ud på græsset og at han så snusede rundt og fandt dem.

Uden at vide så meget om jer eller hunden, ville jeg mene at det er pga af stress, at han reagere som han gør. Det er selvfølgelig helt normalt at en hvalp er en bandit og hopper rundt og bider, men jeg synes bare at det lyder som om, at der er lidt for meget gang i ham.

 

Han er 8 uger og I har kun lige fået ham, hvilket i sig selv er en stor oplevelse og kan være trættende for så lille en hvalp, da der er rigtig mange nye indtryk. Nye mennesker, nye lyde, nye dufte ja alt er nyt.

En lille hvalp kan ikke klare ret mange nye oplevelser, før de bliver 'mættet', og fortsætter man så med at give den oplevelser ud over det den reelt kan klare, så vil den typisk reagere som du skriver og i værste fald til sidst brænde ud, og så står man først med problemerne.

 

En så lille hvalp har ikke behov for mere end bitte små tisseture. Det kan godt være, at man ikke kommer så langt, fordi hvalpen skal have alle de nye indtryk med, men det er heller ikke længden på turen, der er vigtig, det vigtigste er, at man ikke går hurtigere frem, end det hvalpen kan klare og at man ikke er ude og gå i en halv time ad gangen.

 

At forholde sig til nye omgivelser, nye indtryk og også skal bruge energi på fodersøg i en park kan være meget for en lille hvalp.

Det er rigtig rigtig fint at I gør så meget for den lille, men nogle gange er for meget lige så skidt som for lidt. :-)

 

Jeg tror at jeg ville drosle lidt ned på de oplevelser hvalpen får (jeg læste lige at i bor i byen). En byhund har betydeligt mere at skulle forholde sig til end en landhund.

Evt ville jeg prøve at lade hvalpen rende rundt for sig selv, når I er hjemme, og hvis I skal noget med den, så lav noget roligt som massage eller væn den til at det er i orden, at man 'piller/roder/rager' ved den, som kan komme jer til gode, når den skal til dyrlæge og lignende. Giv den evt. et ben den kan ligge og gnaske i, et eller andet der får den ned i gear og ikke op, som det at kaste en bamse, som han skal hente kan være.

 

Pinning og for mange nej'er ville jeg dog holde mig fra. Lær evt. hvalpen et godt og solidt nej. Den forstår ikke et nej lige nu, medmindre opdrætter har lært den det.

Menneskesprog er en verden for sig selv for en hund, og den forstår intet af hvad vi siger (men kan lærer det). Reelt set kunne du lige så godt stå og sige "rugbrød" til ham, han forstår ikke nogen af ordene alligevel. Det er tonefaldet han reagere på, HVIS han reagere. Et højt piv, vil oftest have større positiv response end et nej, da han forstår et piv, men ikke et nej.

Han kan dog komme til at forstå nej'et, og der er flere tråde herinde om, hvordan man træne dette.

Det er godt at du vender dig om, når han tér sig, gå fra ham, hvis han bliver for strid, for han skal lærer at når han reagere sådan, så stopper det sjove.

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille tilføjelse fra mig :-D vedr. hans knurren.... det må du nok vænne dig til - jeg har godt nok ingen erfaringer med prazky'en, men de fleste gårdhunde / gårdhunde blandinger knurrer under leg.... Karla har gjort det siden hun var helt lille.... desto vildere leg desto mere knur...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja tillykke , som nogen skriver, har du fået dig en helt, normal lille hund.:blink:

Min lille 9 ugers hvalp, ligger lige nu og sover, efter at have haft et "spasser anfald". Vi har altid gjort det med vores hvalpe, at når vi synes at det har været nok, er de blevet koblet, og sat fast, til bordbenet med deres hundesnor, så der kan blive lidt ro på, de har så fået, et af deres kødben, at tygge på. Det drejer sig måske om 10 min. så er de faldet ned igen.

Hun har allerede lært, at det ikke kan betale sig, at hvalpe bide/nappe, for så stopper legen.

En god idé, er også at gemme, hundehapser -hendes mad -, rundt omkring, så hun kan bruge lidt energi på det.

Hov forresten, en god idé er også, aldrig at lege voldsomme lege, med din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst CilleSofie

Tak for nogle rigtig gode indlæg!

 

Hvad er en KONG for noget? Synes rigtig mange af Jer snakker om den. :)

 

Jeg har fundet ud af at han mest får sine flip når vi har været ude og gå. Ved ikke om han her overtræt der, han har jo for det meste lige sover når vi er ude og gå. Det har hjulpet en smule med de råd i er kommet med, men altså ikke meget. For selvom jeg ignorere ham fuldstændig flipper han da bare videre alene, og går i selvsving over et eller andet.

Jeg har prøvet at skrige når han bider, og det er en kæmpe succes. Men han bliver så forskrækket at han begynder at pive. (Hvilket jeg synes han gør utrolig meget!!)

Jeg har prøvet at lukke ham inde i et rum og gøre præcis som beskrevet, men det hjælper overhovedet ikke, han bliver nærmest kørt mere op af det.

Jeg bliver altså nervøs for at han ikke har det helt godt. For han opfører sig altså virkelig underligt.. Han klør sig også utroligt meget! Hvordan ved man om han har lopper?? - Nu skal vi heldigvis til dyrlægen på onsdag, så kan hun også hjælpe mig med noget af alt mit hypokonderi. :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...