Hop til indhold

Møffe!


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Så ved jeg, hvem der bliver Møffe :ivrig:

 

Har besøgt opdrætter i dag og blev præsenteret for bette Møffe-dreng, der relativt set ikke er så bette endda :shock: :hjerte: Men kæææft, han er bare dajlig :lun:

 

Sidder med min dejlige Møffe Bøffe :lun:

bernerazuro-albums-moffe-hos-opdraetter-picture7977-moffen-og-mig-7-uger-og-3-dage-gammel.jpg

 

Møffe Bøffe bliver forstyrret i sin middagslur :blink:

bernerazuro-albums-moffe-hos-opdraetter-picture7980-moffe-er-nysgerrig-7-uger-og-3-dage-gammel.jpg

 

Bænkebillede! Det var ikke let, men det lykkedes :blink: Møffe er nummer 3 fra højre :-D Stakkels dreng blev ved med at falde sammen, han blev vækket midt i sin middagslur, så billedes kunne blive taget :lol:

bernerazuro-albums-moffe-hos-opdraetter-picture7982-baenkebillede-nej-det-er-ikke-sa-let-som-det-ser-ud-7-uger-og-3-dage-gammel.jpg

 

Og så lidt film fra idag:

 

[media]

[/media]

 

[media]

[/media]

 

 

Og så primært til ære for Ascha - nogle billeder af nogle af Inas dejlige tornjakker :blink:

 

[ATTACH]11438[/ATTACH]

 

[ATTACH]11439[/ATTACH]

 

[ATTACH]11440[/ATTACH]

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nårh, Møffe er en rigtig Møffe :mrgreen:

 

Og hvor er det bænkebillede vildt :5up: Det var ikke gået med border collie hvalpe i hvert fald!

 

Det bliver bare så spændende!

 

Tro mig, det er heller ikke let :shock:

 

Vi forsøgte i et pænt stykke tid og måtte lade nøjes med rimelig billeder ift. normalt på grund af varmen. De skulle jo heller ikke overophede de små :lol:

 

Men som sagt, det var ikke let - man kan ikke være en enkelt om det, når der er elleve hvalpe, vi var tre, der hele tiden skulle skynde os, at rette på hvalpene, inden de kravlede ind over hinanden og forsøgte at hoppe ned fra bænken :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nørj.. Mig oz ha en lille bitte nuser Møffe!!! :klap2: :lun:

 

Ej, har vist nok i Mio lige pt. :mrgreen:

 

Men Stort tillykke - han er godt nok en dejlig vapse! Og de poter! Og den sort/lyserøde snude! :lun:

 

Og.. Ja.. :lun: :lun: :lun: :lun:

 

Hvornår opfinder de mon en video, hvor man kan nusse igennem skærmen?! :mrgreen:

 

Er også helt vild med hans "hov sker der noget mere sjovt end at sove?"-look!! :lol:

 

Er rigtig glad på dine vegne Rikke, han skal nok blive en dejlig vaps/vovse.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nørj.. Mig oz ha en lille bitte nuser Møffe!!! :klap2: :lun:

 

Ej, har vist nok i Mio lige pt. :mrgreen:

 

Men Stort tillykke - han er godt nok en dejlig vapse! Og de poter! Og den sort/lyserøde snude! :lun:

 

Og.. Ja.. :lun: :lun: :lun: :lun:

 

Hvornår opfinder de mon en video, hvor man kan nusse igennem skærmen?! :mrgreen:

 

Er også helt vild med hans "hov sker der noget mere sjovt end at sove?"-look!! :lol:

 

Er rigtig glad på dine vegne Rikke, han skal nok blive en dejlig vaps/vovse.. :5up:

 

Den der nusse-skærm - den er jeg helt med på :mrgreen:

 

Og tark for de søde ord :kys: Han er bare rigtig dejlig, er helt væk i ham :lun: Glæder mig bare så meget til på torsdag nu :ivrig: Ikke at jeg ikke gjorde i forvejen, men det er lige som om at nu, hvor man har fået ansigt på, såååå! :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

nøøøøj hvor er han snuser :lun: men lige et "dumt" spørgsmål :oops: bliver hans snude ved med at være tofarvet? eller bliver den helt sort med alderen?

 

Den skulle gerne blive sort med tiden, men selvom Bassen er næsten 19 mdr nu, så er han stadig lyserøde i næseboerne og på områder omkring næsen og på hagen.

 

Snuden er dog blevet helt sort nu.

 

Ja-ja, søde Rikke, det med at andre besvare spørgsmål der egentlig var henvendt til dig kommer sig af, at du fjoller rundt og tænker på en eller anden hundehvalp :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den skulle gerne blive sort med tiden, men selvom Bassen er næsten 19 mdr nu, så er han stadig lyserøde i næseboerne og på områder omkring næsen og på hagen.

:mrgreen:

Det var interessant! Jeg havde ellers troet de rimelig hurtigt fik sorte snuder.. Pigmenteringen ser ud til at være rigtig god hos bernere.. Hvis løverne ikke har sort snude (også i næseborene) når de er 12-14 uger så regner man ikke med pigmenteringen kommer.. Det ultimative er at 75 % af snuden er pigmenteret når de er en uge gammel...
Link til indlæg
Del på andre sites

For fanden da !!! Endelig...og hvor er han skøn !!! Hvornår må vi komme på barselsvisit ????? :mrgreen:

 

Vi må da bare finde ud af noget - I er mere end velkomne :blink:

 

Den skulle gerne blive sort med tiden, men selvom Bassen er næsten 19 mdr nu, så er han stadig lyserøde i næseboerne og på områder omkring næsen og på hagen.

 

Snuden er dog blevet helt sort nu.

 

Ja-ja, søde Rikke, det med at andre besvare spørgsmål der egentlig var henvendt til dig kommer sig af, at du fjoller rundt og tænker på en eller anden hundehvalp :mrgreen:

 

Honestly, så er min undskyldning denne gang, at jeg sov :oops:

 

Det var interessant! Jeg havde ellers troet de rimelig hurtigt fik sorte snuder.. Pigmenteringen ser ud til at være rigtig god hos bernere.. Hvis løverne ikke har sort snude (også i næseborene) når de er 12-14 uger så regner man ikke med pigmenteringen kommer.. Det ultimative er at 75 % af snuden er pigmenteret når de er en uge gammel...

 

Der var flere hvalpe i kuldet, der stadig havde lyserøde pletter og både Ina og en anden opdrætter, som var forbi på besøg (skulle hjælpe med bænkebillede) sagde, at hos langt de fleste bernere, bliver pigmenteringen sort - muligivs allerede på torsdag - PIS, så kan jeg sikkert ikke genkende ham :lol: Så jeg krydser :x:

 

Jeg har kun ét bllede af en anden hvalp, med fejlpigmentering, hvor det også kan ses (var vist mest fokuseret på Møffe :oops::mrgreen: ):

 

[ATTACH]11451[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var flere hvalpe i kuldet, der stadig havde lyserøde pletter og både Ina og en anden opdrætter, som var forbi på besøg (skulle hjælpe med bænkebillede) sagde, at hos langt de fleste bernere, bliver pigmenteringen sort - muligivs allerede på torsdag - PIS, så kan jeg sikkert ikke genkende ham :lol: Så jeg krydser :x:

 

Årh, jeg synes nu den lyserøde plet på snuden, er en af de mest nuttede ting ved Møffe!! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, jeg synes nu den lyserøde plet på snuden, er en af de mest nuttede ting ved Møffe!! :lun:

 

Jamen, det er da også nutti :lun: Og hans kendemærke, når jeg skulle finde ham :mrgreen: For en af hans søskende havde nærmest fuldstændig samme aftegning som han :lol:

 

Men vil nu altså gerne, at snuden bliver helt sort - det vil da se lidt klodset ud hos en granvoksen bernerhan :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er et billede af Bassen, da han var fire måneder og kigger man nøje efter har han stadig en lyserød streg på næsen fra næseboret og op mod øjet. Okke dog, det tager sin tid, men pigmenteringer er der ikke noget i vejen med...ifølge de her udstillingskritikker, ya know.

 

I am trying - but I canøt really see... Anything :oops:

 

Udover en over lækker msækker Simba :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er da toppen af nuttethed. :lun: Må man lige spørge hvordan I fandt ud af at det skulle være ham?.

 

Tark :mrgreen:

 

Spørg Ina - jeg må indrømme, at jeg har sat min lid 100% til hende i den her sag :-) Jeg har bare fortalt hende mine ønsker og ud fra dem har hun valgt at Møffe Bøffe skal være ham her :lun:

 

Og indtil videre er jeg da kun faldet pladask for ham :hjerte:

 

Og tak fordi du tænkte på mig, jeg nød alle billederne i fulde drag. :kys:

 

Det var da så lidt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...