Hop til indhold

jeg vil godt høre jeres mening.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

hej h-f,er

 

tulle er jo som nogle ved en hund som jeg har fået udstasjoneret vilket vil

sige af kenlen stadig ejer tulle men hun bor hos mig en til kenlen vil tage det siste kuld på hinne så overgår hun til mig fuldt ud.

 

nu har jeg jo så haft hinne flere månder og jeg har selvfølig påtaget mig

ansvaret for hinne og hun er blevet en megt ker ven og jeg ser

hinne jo fejlagtigt som min hund, nu er det jo så ved af være tid til af kenlen skal tage det siste kuld og jeg skal jo så overdrage tulle til kenlen

igen og fralekke mig det ansvar jeg ellers har haft og udover det skal jeg

have fuld tilid til kenlen der knekker filmen,

 

vis der noget som jeg er pisse dårlig til så er det af have tilid til

andre

 

men hun er jo prof opdratter så vad skulle der dog ske hø

 

jo det fant jeg så pluslig ud af

da jeg skrev til kenlen om di havet fundet en han til tulle?

ja måske Joker som er kenlens største hanhund, jeg havet

en gang fået af vide af hanhunden ikke må være kempe i forhold til tæven

vilket jo gjore mig pisse sur/begymret og skrev en let hissi mail tel kenlen og der efter faret her ud får af skrive et totalt tåbeligt inlæg som hortigt blev faret af boret vilket nog var godt det samme da det enlig ikke var et problem men det fant jeg først ud af senere.

 

og sådan har der veret noget jevnligt

 

siste nye

emne er af kenlen måske vil give tulle hvalpefoder for af hvalpene

skal blive støre i den siste tid af drægtigheden men det er ikke fertigt.

 

 

jeg bliver sensyg af det her er det mig som er total tosset eller vad???

jeg er skide bange for af di måske ser stort på den belastning tulle skal

udsettes for jeg kan simpelthen ikke holledet ud eller lekke det fra mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det kan berolige dig, så er det fuldkommen normalt at man giver drægtige tæver hvalpefoder i den sidste del af drægtigheden, ikke kun for hvalpenes skyld, men i høj grad også for tævens skyld, da der er flere gode næringsstoffer og mere energi i hvalpefodet, som sikre at tæven har kræfter til fødslen :-)

 

Hvis kennel IKKE gav hende hvalpefoder i sidste halvdel at drægtigheden, ville jeg derimod betegne dem som lettere useriøse ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig lidt over, hvorfor du er så nervøs over noget så naturligt som at en tæve skal have hvalpe? Selvfølgelig er det en belastning og ting KAN gå galt, men som udgangspunkt er det jo altså helt naturligt, at tæver får hvalpe.... Og hun har prøvet det før uden problemer. Desuden skal det jo foregå hos en opdrætter med erfaring - og nu kender jeg hende ikke, men de færreste opdrættere er altså "ligeglade" med tæven - hun skulle jo også gerne være der til at tage sig af hvalpene efter fødslen.

 

Jeg kan godt forstå du kommer til at savne Tulle og at det er ubehageligt at skulle skilles fra sin hund, men jeg tror ikke du behøver at være nervøs for at Tulle lider overlast.

 

Håber det kan hjælpe dig lidt ;-)

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må sige, at jeg ikke forstår dig.

 

Tulle har haft et kuld før, ikke? Det er en opdrætter, der ved hvad han/hun laver.

 

Dette er en af de betingelser, der er for at have en udstationeret tæve.

 

Selvfølgelig kommer du til at savne hende, men jeg er som "splinten og... " også siger, slet ikke i tvivl om at der bliver passet godt på hende imens.

Link til indlæg
Del på andre sites

tror bare jeg ringer og for kenlen til af hente tulle

jeg er skide trat af det her.

 

det prosjegt dele hund kan jeg ikke have med gøre mer

når den tilbage kommene info er så pisse dårlig.

 

jeg vil have min egen hund og det skal ikke være en hund som har veret

trogget igenem kennelhelvet nej vi stopper her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens forstå dig, nu har du knyttet dig til hende og ville helst være fri for det kuld hvalpe - ønsker dig alt held og lykke med at undvære Tulle og til at få det overstået.

 

Lyder heldigvis til at din opdrætter slet ikke er så tosset ;-) HVIS nu din opdrætter gør noget du synes lyder tåbeligt, så skriv forsigtigt og spørg pænt, det går helt galt når du farer op og anklager og brokker dig, især hvis du ikke ved så meget og opdrætteren ved en hel del :-D min erfaring er at opdrættere meget gerne taler, har stort set aldrig mødt en der ikke kunne tale som et vandfald, men anklager man dem for noget, så er der hurtigt lukket for guldkorn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens forstå dig, nu har du knyttet dig til hende og ville helst være fri for det kuld hvalpe - ønsker dig alt held og lykke med at undvære Tulle og til at få det overstået.

 

Lyder heldigvis til at din opdrætter slet ikke er så tosset ;-) HVIS nu din opdrætter gør noget du synes lyder tåbeligt, så skriv forsigtigt og spørg pænt, det går helt galt når du farer op og anklager og brokker dig, især hvis du ikke ved så meget og opdrætteren ved en hel del :-D min erfaring er at opdrættere meget gerne taler, har stort set aldrig mødt en der ikke kunne tale som et vandfald, men anklager man dem for noget, så er der hurtigt lukket for guldkorn.

 

det er presis det som er problemet jeg har sport til alt muligt og

hun forteller ikke en skid med mindre jeg nermest plager hinne.

 

det er pisse dårlig info det dur ikke i sådan en sitrtion.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er presis det som er problemet jeg har sport til alt muligt og

hun forteller ikke en skid med mindre jeg nermest plager hinne.

 

det er pisse dårlig info det dur ikke i sådan en sitrtion.

tror simpelthen du forlanger mere end hvad opdrætter kan give dig, uden at kende til sagen fra hendes side, tror jeg hun giver dig de nødvendige info!

 

Tulle har overlevet et kuld hvalpe med den opdrætter før, så stol dog på hun gør det igen!! der kan ikke gives garantier på noget som helst i denne verden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Nu er jeg ikke opdrætter, men havde jeg været - og en af mine tæver var kommet ud i et andet hjem, så ville jeg blive træt af du ingen tiltro havde til at det arbejde jeg gjorde omkring opdrættet var det rigtige.

 

i stedet for at være så bekymret, så tag ud og besøg Tulle, og snak med opdrætteren om hvordan det går mm.

 

Tulle er vel egentlig stadig deres hund - og brokker du dig for meget, og ikke stoler på opdrætter, så får du hende måske ikke igen? (Ved ikke hvordan reglerne er, men det var da sådan jeg selv ville føle) .

 

Tulle har haft hvalpe før, så hvorfor skulle det ikke gå godt?

 

Min tæve er knap 15 mdr. gammel og har alt for tidligt fået et kuld hvalpe - men hun klarer det bare SÅ flot, det er utroligt som instinkterne fra naturen tager til i sådan en situation.

 

Mit råd:

Tag ud til opdrætter, og spørg om du ikke må være med i forløbet. :mrgreen:

Det vil du garanteret få en rigtig god oplevelse ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

tulle er nu stadig her men ja det er måske bare den risi som nu engang er

tilstede men i så fald er det ikke noget jeg kan levemed når det kon

er for af tjene penge.

 

jeg ringer til opdratter senere idag jeg tror jeg vil prøve af få opdratter

til af tage tulle tilbage det har jo aldrig veret min hund så vofer ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

tulle er nu stadig her men ja det er måske bare den risi som nu engang er

tilstede men i så fald er det ikke noget jeg kan levemed når det kon

er for af tjene penge.

En "rigtig" opdrætter gør det IKKE for penge, hun gør det af kærlighed for racen og hunde.

 

jeg ringer til opdratter senere idag jeg tror jeg vil prøve af få opdratter

til af tage tulle tilbage det har jo aldrig veret min hund så vofer ikke.

Ja undskyld min galde, men synes simpelthen du er fjollet at høre på nu.

Selvfølgelig har hun været/er din hund, uanset aftale om et kuld (og eneste kuld)

Og en underlig ting at sige du ikke vil have hende pga. opdrætter skal have et kuld på hende, det har du sku da altid vist!

Du lyder ikke til at have særlig mange følelser for din hund eller særlig knyttet til hende.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår dig godt :ae:

 

Jeg ville have det på præcis samme måde som dig, og derfor ville jeg aldrig tage en udstationerings hund.

 

Jeg tror absolut ikke at opdrætter gør noget galt, men da du fik Tulle der glemte du at tænke over hvor hårdt det vil være at overlade ansvaret for Tulle til andre.

Jeg ville heller aldrig kunne lade andre tage sig af min hund, da INGEN (ifgl. mig) kan gøre det så godt som mig :blink:

 

Hvis jeg var dig, så ville jeg se at få det her hvalpehalløj overstået, og så trække vejret lettet over, at nu er hun helt og holdent din hund, og ingen kan længere blande sig i dit og hendes liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har du i hvert fald prøvet hvad det indebærer at have en GD. Så nu ved du hvad du går ind til, hvis du leverer Tulle tilbage og en dag vil have hund igen.

At have en GD HVALP er et endnu større ansvar og en endnu større hjerteknuser end Tulle har været...

 

--Uanset om du beslutter at fortsætte med at have Tulle, eller om du lader hende blive i kennelen, så har Tulle givet dig nogle erfaringer, som du kan tage med dig for resten af livet.

 

--Jeg ved ikke, om det er bedst for Tulle at blive i kennelen efter fødslen eller om det er bedst for hende at komme tilbage til dig... Så godt kender jeg ikke hendes forhold, --hverken i kennelen eller hos dig.

 

Men jeg VED, at du som relativt uerfaren GD-ejer vil have brug for at have et godt forhold til opdrætter i lang tid endnu.

 

---Så hvis du alligevel beslutter dig for at beholde Tulle, så skal du være indstillet på at gøre alt hvad du kan for at slippe den mistro, der er ved at ødelægge dit forhold til opdrætter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå du bekymre dig og der er absolut intet jeg kan sige der får dig til at holde op med at bekymre dig, men.............du behøves ikke at bekymre dig :mrgreen:

 

 

 

:ae:

 

 

Jeg er helt sikker på at det nok skal gå fint.

 

 

 

Jeg tænker lidt, har du på skrift hvor meget opdrætter SKAL informere dig om?

For hvis du ikke har, så kan du ikke forlange andet end at de siger hvornår de henter hende (eller?).

 

 

Er det dig der skal have hvalpene eller bliver hun ved opdrætter i de ca 4 mdr?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Ja undskyld min galde, men synes simpelthen du er fjollet at høre på nu.

Selvfølgelig har hun været/er din hund, uanset aftale om et kuld (og eneste kuld)

Og en underlig ting at sige du ikke vil have hende pga. opdrætter skal have et kuld på hende, det har du sku da altid vist!

Du lyder ikke til at have særlig mange følelser for din hund eller særlig knyttet til hende.

 

 

 

:5up::5up::5up::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej jeg har ikke noget på skrift om vormeget opdratter skal informere.

 

jeg har aldrig haft tanger om af ødelegge mit forhold til kenlen.

 

jeg vil selvfølig helst beholle tulle men i morges var jeg ved af

gå totalt neden om, jeg kom en hel time forsent på arbejde og glemte

morgenmaden totalt så den står stadig i køleskabet min verten brød bare

totalt sammen. grundet til jeg skrev det var af det var den eneste udvej

jeg kunne se og jeg kan selvfølig godt se nu af det var huld i hoved.

 

vis jeg ikke holde af tulle var denne tråd aldrig startet !:!:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
nej jeg har ikke noget på skrift om vormeget opdratter skal informere.

 

jeg har aldrig haft tanger om af ødelegge mit forhold til kenlen.

 

jeg vil selvfølig helst beholle tulle men i morges var jeg ved af

gå totalt neden om, jeg kom en hel time forsent på arbejde og glemte

morgenmaden totalt så den står stadig i køleskabet min verten brød bare

totalt sammen. grundet til jeg skrev det var af det var den eneste udvej

jeg kunne se og jeg kan selvfølig godt se nu af det var huld i hoved.

 

vis jeg ikke holde af tulle var denne tråd aldrig startet !:!:.

 

Selvfølgelig holder du af Tulle, men lige nu er du igang med at ødelægge det for dig selv :ae:

 

Fordi du er så ulykkelig over at skulle aflevere Tulle til kennelen for en tid, går det ud over opdrætter.

 

Det er klart at du føler hun bliver taget fra dig og du føler at du ikke har kontrol, men du må simpelthen hanke op i dig selv :5up::mrgreen: NU!

 

Du skal tvinge dig selv til at stole på at opdrætter selvfølgelig vil det bedste for Tulle (for hvorfor skulle hun ikke ville det!?) Og du skal ville jeres samarbejde. :-D

 

Selvfølgelig er det hårdt for dig, men du må vende det til noget positivt. Og tænke på fremtiden når Tulle har fået sine hvalpe.

 

Det går helt sikkert! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig holder du af Tulle, men lige nu er du igang med at ødelægge det for dig selv :ae:

 

Fordi du er så ulykkelig over at skulle aflevere Tulle til kennelen for en tid, går det ud over opdrætter.

 

Det er klart at du føler hun bliver taget fra dig og du føler at du ikke har kontrol, men du må simpelthen hanke op i dig selv :5up::mrgreen: NU!

 

Du skal tvinge dig selv til at stole på at opdrætter selvfølgelig vil det bedste for Tulle (for hvorfor skulle hun ikke ville det!?) Og du skal ville jeres samarbejde. :-D

 

Selvfølgelig er det hårdt for dig, men du må vende det til noget positivt. Og tænke på fremtiden når Tulle har fået sine hvalpe.

 

Det går helt sikkert! :5up:

 

du har faktisk ret i det hele.:5up::-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
tulle er nu stadig her men ja det er måske bare den risi som nu engang er

tilstede men i så fald er det ikke noget jeg kan levemed når det kon

er for af tjene penge.

 

jeg ringer til opdratter senere idag jeg tror jeg vil prøve af få opdratter

til af tage tulle tilbage det har jo aldrig veret min hund så vofer ikke.

 

 

Jeg kan godt forstå at du helst vil have din egen hund, så du bestemmer hvad der skal ske med den... Men, som de andre nu skriver, så kan jeg ikke se noget farligt i at Tulle skal have hvalpe igen... hun er trods alt andengangs mor...

 

Du kan jo snakke med opsrætter om at være med i hele forløbet, og det kan være utrolig lærerigt!...

 

Mht. at du skriver at opdrætter kun vil lave et kuld på Tulle for at tjene penge, er det uetisk hvis DET er sandt... men det kan jo også være at opdrætter ser nogle super gode ting i Tulle, og i den han som hun har udpeget... De passer måske helt fantastisk sammen og opdrætter kan måske se nogle kommende stjerne ud fra stamtavlen i dette kuld...

 

Hvis jeg var dig ville jeg snakke med opdrætter om, om hun/han betænker at lave flere kuld på Tulle efter dette... hvis hun/han ikke gør så synes jeg da at det er synd at du skal skille dig af med Tulle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå at du helst vil have din egen hund, så du bestemmer hvad der skal ske med den... Men, som de andre nu skriver, så kan jeg ikke se noget farligt i at Tulle skal have hvalpe igen... hun er trods alt andengangs mor...

 

Du kan jo snakke med opsrætter om at være med i hele forløbet, og det kan være utrolig lærerigt!...

 

Mht. at du skriver at opdrætter kun vil lave et kuld på Tulle for at tjene penge, er det uetisk hvis DET er sandt... men det kan jo også være at opdrætter ser nogle super gode ting i Tulle, og i den han som hun har udpeget... De passer måske helt fantastisk sammen og opdrætter kan måske se nogle kommende stjerne ud fra stamtavlen i dette kuld...

 

Hvis jeg var dig ville jeg snakke med opdrætter om, om hun/han betænker at lave flere kuld på Tulle efter dette... hvis hun/han ikke gør så synes jeg da at det er synd at du skal skille dig af med Tulle.

 

jeg sporte kenlen vofer di enlig ville lave hvalpe på tulle

og det eneste der kom tilbage var (tulle laver gode hvalpe det har hun

bevist.) så kan i jo selv tolge vad man vil lekke i det.

 

tulle skal pares med joker som er 92cm tulle er 82 så der er kon

9cm til foreskel det lettet noget for da jeg var oppe og se joker var han

kempe stor syns jeg men det kan jeg selvfølig godt se nu lyder helt normalt jeg havet heller ikke vennet mig til størelsen den gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg sporte kenlen vofer di enlig ville lave hvalpe på tulle

og det eneste der kom tilbage var (tulle laver gode hvalpe det har hun

bevist.) så kan i jo selv tolge vad man vil lekke i det.

 

tulle skal pares med joker som er 92cm tulle er 82 så der er kon

9cm til foreskel det lettet noget for da jeg var oppe og se joker var han

kempe stor syns jeg men det kan jeg selvfølig godt se nu lyder helt normalt jeg havet heller ikke vennet mig til størelsen den gang.

 

Det vil jeg afgjort mene kan oversættes til at hun laver gode racetypiske og sunde hvalpe, så det kan jeg da godt forstå at de gerne vil have nogle flere af :5up:

 

Og alt andet lige, så var det de betingelser der var for at du kunne overtage Tulle, så du kan faktisk ikke være bekendt at stille dig på bagbenene nu :cry:

I stedet synes jeg at du skulle bede opdrætter om at få lov til at være med så meget som muligt. På den måde er du stadig sammen med Tulle og så er det da en kæmpe oplevelse at få :5up: Endda uden at skulle stå med ansvaret selv :blink:

 

Jeg kan godt forstå at du er nervøs for om der skal ske Tulle noget, men som andre har skrevet, så er en fødsel jo en naturlig ting og igen, det var betingelsen for at du kunne få hende (du har vel så heller ikke betalt ret meget for hende, så egentlig er det jo fair nok) så du må bide tænderne sammen og få det overstået og forhåbentlig få det bedste ud af det. Heldigvis er det jo kun denne ene gang, så kan du nyde livet med Tulle som din resten af hendes liv. Det er da ikke så ringe endda :blink: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

ÅRETS OPDRÆTTER 2003 & 2004 & 2005 & 2006 & 2007 & 2008

 

Det er da super at kennelen er blevet bedømt til det :5up: din skeptiske kan jeg slet ikke følge må jeg indrømme :(

 

Men som de andre siger, hør om du må være så meget med som muligt, også for at støtte Tulle i hele forløbet, så hun ved du er der, en positiv ting ved kunne være at jeres forhold blev endnu bedre, hendes tillid til dig vil vokse osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Umiddelbart hvad jeg kan se virker din opdrætter MEGET seriøs... Jeg kan se at de bla. jo gør meget for at få nye blodlinier ind i DK, bare det kalder jeg da seriøsitet!!!!

 

Og ja, så bare kåringen som Guanomo også nævner... at blive årets opdrætter inde for en race er ikke en titel som man får helt ufortjent... og da slet ikke så mange år i træk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...