Hop til indhold

Pokkers - Folk griner af min hund...


Gæst Maustique
 Share

Recommended Posts

Gæst Maustique

Nura er nu gået hen og blevet ti måneder.

 

Hen over ryggen er hun nu en smuk ræverød cocker spaniel lige så flot som sin far. Hun har bløde, lysere faner på benene og hårene på forsiden af forbenene er faldet af af sig selv.:blink:

 

Hun filtrer en smule på halsen og i armhulerne - men det klarer vi med en saks og håber på at det stopper når al hvalpeulden er af. Jeg investerer i en trimmer midt i næste uge og regner med at klippe ansigtet og halsen ned til brystet kort. Der har heller ikke været noget problem i at trimme poterne runde og fyldige.

 

Nu bliver hun aldrig en udstillingshund - så hun skal bare have det behageligt og så skal jeg synes at hun ser pæn ud. Så det behøver ikke at være prof. MEN...

 

HVAD GØR JEG VED DET HVIDE HÅR HUN HAR PÅ TOPPEN AF HOVEDET?!?!? :damn:

 

Hun har 10 cm helt hvidt uld på toppen af hovedet. Det ser ud som om jeg har givet hende en 80er grydeklipning på en god dag... Folk stopper på gaden og griner af hendes "pandehår".:shock::megaked: Det finder en naturlig midterskildning og bølger derfra ud til hver side som en vandkæmmet Arne Melchior. :???:

 

Jeg har håbet og håbet at det ville komme til at sidde løst så det kunne plukkes af ligesom det hun havde på kroppen kom til - men det sidder altså uhjælpeligt fast. Jeg ved godt at det er meningen at jeg skal plukke det af med fingrene, men det kan så vidt jeg kan se ikke lade sig gøre.:megaked:

 

HJÆLP søde hundeejere - for jeg er meget tæt på bare at tage trimmeren og køre hen over hovedet på hende, også selvom jeg godt ved at det sikkert er en skidt løsning.:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather

Undskyld...:oops:

 

men LOL...:mrgreen:

 

nu har jeg fået mit grin, og må desværre erkende at jeg ikke har en løsning, men jeg vil også helt vildt gerne se hunden med Arne Melchior hår...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha selv Dumle der ikke har meget pels på kroppen i forhold til almindelige cockere har en lille hvis punkertot på toppen af hovedet :lol:

 

Nu skal de kloge cocker folk nok lige på banen, men jeg mener da bare man tager det med trimmeren... men gør det endelig ikke fordi jeg siger det for det kunne jo være helt galt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Sæt et billede ind, og så må vi se hvad der er at gøre... At klippe, som du selv siger plejer at være en skidt løsning... med mindre det er på steder hvor hunden SKAL klippes.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

He he.... cockere ser SÅ sjove ud, når de ikke er trimmet :mrgreen: Hun lyder rigtig smart!

 

http://www.dan-l.dk/Kennel%20Dan-L/Image/Trimmevejledning/Trimmevejledning%20(2).pdf

 

Du skal, som du selv er inde på, trimme de lange hår af - med fingrene forståes.....

 

Og før og efter fotos er et must!

 

Skal det seriøst plukkes af?! Jamen det sidder jo fast :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg har denne vejledning printet ud.. Men som sagt - det hår sidder jo fast...

 

Hvis jeg skal hive det af med fingrene skal min stakkels hund da lokalbedøves..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hehe - Har absolut intet fornuftigt at bidrage med, men hvor er hun da en dejlig sag på de billeder du har lagt ind!! :engel:

 

Og forespørger også lige et før og efter billede!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chicchi

Det er en meget normal "signatur" for den race. Næsten alle spaniel'er og cockere har det søde pandehår. Jeg synes du skal lade din hund beholde det, og grine tilbage af folk. Mon ikke de ser værre ud en din hund;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Det gør terrierhår også indtil man plukker det af - du skal ikke tage det hele på én gang, men enkelte hår af gangen.... sjovt er det ikke :???:

 

Nej det er ikke sjovt - Jeg er vokset op med tysk ruhåret - gæt hvem der fik lov til at plukke dem hvert forår/sommer :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil anbefale dig at tage på trimmekursus ;) Der vil blive holdt et i din region i her i sensommeren. Der kommer information på www.spk2.dk

 

Jeg gør det at alle mine hvalpekøbere får et gratis trimmekursus hos mig når hvalpepelsen falder af. Så lærer de at gøre det selv.

 

Hvis du har mulighed for at komme forbi her hos mig, så kommer en af mine hvalpekøbere på lørdag, så kan du få et kursus samtidig.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jeg vil anbefale dig at tage på trimmekursus ;) Der vil blive holdt et i din region i her i sensommeren. Der kommer information på www.spk2.dk

 

Jeg gør det at alle mine hvalpekøbere får et gratis trimmekursus hos mig når hvalpepelsen falder af. Så lærer de at gøre det selv.

 

Hvis du har mulighed for at komme forbi her hos mig, så kommer en af mine hvalpekøbere på lørdag, så kan du få et kursus samtidig.

 

Plukker man denne race?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
haha, man vænner sig til det. -og heldigvis har vi jo fætter coat-king og tante underuldskniv til at tage det værste :mrgreen:

 

Bland mig uden om - jeg har plukket de hunde jeg skal plukke i mit liv :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...