Hop til indhold

..suk.. De skider stadig på gulvet om natten..


Gæst vupti
 Share

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor
Nej en krig er netop ikke god.. derfor gider jeg heller ikke bruge energi på det.. men nu vi er ved det med uddannelser.. hvad er din uddannelse så?

Bare af nysgerrighed..

 

Den kan du, og alle andre, læse om på min hjemmeside www.hundeliv.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Du for ret og jeg fred.. men til din orientering bygger min undervisning ikke på straf.. den bygger på forståelse for hundens signaler og sprog noget du jo også ville have observeret hvis du havde deltaget mere end du gjorde i klubben.. men du hører det du vil høre.. sådan har det været fra dag 1 du kom ind i klubben.. noget flere mennesker lagde mærke til.. gå nu efter emnet og ikke en person. Det er DYBT uprofessionelt... men jeg gider ikke gå ned på dit niveau.. derfor igen fortsat god krig.

:vinken:

 

Hov hov.... det er i min verden ikke særligt pænt at tale ufint om sine kursister på et offentligt forum! Håber i hvert fald I andre vil lade hammeren falde over mig, hvis jeg nogen sinde skulle synke så dybt (Ekaterina og Theresa tæller ikke som kursister i denne sammenhæng :mrgreen:)

 

Og Jes, nu har jeg en rimelig stærk formodning om, hvem du er - og at kæde dig sammen med Jan Fennell er vel ikke en fornærmelse? Findes der ikke artikler om dig og dit arbejde med hunde, hvor der direkte henvises til Jan Fennell? At vi andre så ikke er enige i disse metoder er en helt anden sag, men stå da ved det, du tror på og så forklar dig ud fra det. Det har jo virket for dig og flere hundeførere, så en konstruktiv debat ville være rart istedet for det her personfnidder. Jeg bryder mig personligt slet, slet ikke om den der meget rangtænkende måde at behandle hunde på, men jeg har heller aldrig stået med hunde, hvor det var nødvendigt - derfor kan der jo sagtens finde tilfælde, hvor nogle af disse regler er en nødvendighed. Til gengæld har jeg stor respekt for det arbejde og de resultater, du har opnået med dine egne hunde :5up:

 

Og så er det da helt imponerende hvor mange mennesker Irene efterhånden er blevet kædet sammen med herinde! Kan alle ikke bare begynde at opfatte Irene som et selvstændigt individ, der sagtens kan svare (kvalificeret endda) for sig selv?

 

Nå, back to work... der desværre intet har med hunde at gøre, så jeg er nok overhovedet ikke kvalificeret til at skrive i den her tråd :mrgreen:

 

-Trine

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg foreslog det ud fra min egen erfaring hvor det har hjulpet på min hund som havde fået for vane at besørge inden for. Og da de nævnte at hundene tidligere havde været i bur, så antog jeg at de var glade for deres bure (hvilket jeg også spurgte om de var), og derfor mente jeg at det ville kunne være en løsning.

 

Jeg vil så lige understrege, at selvom hundene er i bur, så skal de jo stadig ud og luftes hvis de giver udtryk for at de skal ud, de skal IKKE tvinges til at besørge i buret... Beklager hvis dette på nogen måde blev skrevet så det kunne misforstås.

 

Dette er et debatforum hvor vi forsøger at give vores bedste besyv med, men hvor de færeste af os har en proffessionel tilgang til problemerne, derfor er det også spørgers pligt at sortere i de løsninger der bliver forslået, da ingen os jo ved mere end det der præcist er blevet beskrevet i tråden.

Man kan altid diskutere holdninger, men husk at de fleste herinde er ganske almindelige hundeejere der bare forsøger at hjælpe så godt de kan :-)

 

Tak for påmindelsen Lonny, du må jo synes den er nødvendig.

 

Markeringen: nej det fremgik ikke af dit, eller andres indlæg, at hundene ikke skulle ud at luftes om natten. Så ingen misforståelser der.

Men hvis hundene skal være alene i dagtimerne - i bur og med dårligt fungerende mave - så ville det være synd.

 

Jeg bragte den vinkel på bane, at HVIS foderet etc etc som jeg skrev tidligere... så ville bur efter min mening være noget skidt noget.

 

Åbenbart en fejl. Beklager hvis jeg har tisset på nogens sukkermad, det var ikke hensigten...

 

Ikke desto mindre mener jeg det jeg skrev

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Og så er det da helt imponerende hvor mange mennesker Irene efterhånden er blevet kædet sammen med herinde! Kan alle ikke bare begynde at opfatte Irene som et selvstændigt individ, der sagtens kan svare (kvalificeret endda) for sig selv?

 

Tak

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for påmindelsen Lonny, du må jo synes den er nødvendig.

 

Ikke forstået :confused:

 

I dit indlæg lød det til at der kunne herske tvivl om det, så pga. af dit indlæg valgte jeg at fremhæve at hundene selvfølgelig (i mit hoved er det en selvfølge) skulle udenfor og besørge, således at dette ikke skete i buret.

 

Edit: Nedenstående i dit indlæg var det der fik mig til at tro at jeg (eller andre) måske var blevet misforstået:

 

Hvis foderet er det væsentligste problem og hundene ikke kan holde på afføringen vil det være til væsentlig ulempe og manglende dyrevelfærd og andre af de andre kendte sætninger i loven, at sætte dem i bur hvor de ikke kan undgå at rense sig og dermed skal gå i/være meget tæt på deres afføring og urin resten af natten/alenetiden.

Jeg ville kalde det manglende dyrevelfærd grænsende til dyremishandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Og så er det da helt imponerende hvor mange mennesker Irene efterhånden er blevet kædet sammen med herinde! Kan alle ikke bare begynde at opfatte Irene som et selvstændigt individ, der sagtens kan svare (kvalificeret endda) for sig selv?

 

Hmmmmm :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:roll::vinken:

 

Det ville være super dejligt hvis det rent faktisk forholder sig som du skriver :5up: Det gør det desværre bare ikke :cry: Hvilket du tydeligt har bevist med dit første indlæg i denne tråd ;-)

Og jeg hørte mere end rigeligt :???:

 

 

 

Det er jeg glad for at du siger :mrgreen: Jeg håber at rigtig mange lagde mærke til at det er muligt at forholde sig kritisk til det I står og udlægger som den endegyldige sandhed :5up: Forhåbentlig får I flere som mig i tiden fremover :blink:

 

 

 

Det er DIG der ikke holder dit til emnet ;-) Du mangler f.eks. stadig at svare på mit sidste indlæg hvor jeg holder Anders Hallgren op imod dine Fennell-metoder. Men så er det jo som det plejer, du svarer ikke på det der er relevant men bliver personlig i stedet :cry:

Og så er jeg i øvrigt ikke proffessionel som du påstår at du er, så det burde være dig der højner niveauet. Det har jeg så stadig til gode at opleve...

 

 

 

:confused::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for info.

Og er nu glad for at have valgt Vibeke Reese at samarbejde med da jeg mener hun står for kvalitet og professionalisme i det hun laver.

 

Og synes nu stadig ikke det er så professionelt at nedgøre andres metoder.. i stedet bør man vil komme med alternativer med det man så mener er bedre i stedet.. uden at rakke ned som er det nemmeste i verden.

 

Men tak for lektionen. Den fortæller mig meget.

 

 

Den kan du, og alle andre, læse om på min hjemmeside www.hundeliv.dk
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for reminderen.. men nu mener jeg ikke det var mig der startede den personlige kritik.. derfor valgte jeg at gå ned et sekund på det niveau, for at fremme forståelsen, beklager det var min fejl.

 

Jeg kan sagtens stå ved det jeg laver.. helt fint endda.. Og at andre mener jeg kan kædes sammen med fennell har jeg nu ikke et problem med.. da jeg har valgt at bruge DELE fra hende og de andre jeg har været på kurser med.. jeg vælger at være åben overfor metoder da det er den eneste måde man lærer på. At jeg så har undervist FØR fennell blev kendt er jo så en anden side af sagen... jeg har også oplevet desværre at hunde har været så stressede pga misforstået adfærd at NOGLE af fennells metoder har virket.. men jeg bruger nu min sunde fornuft og ser på den enkelte hund og vejleder ud fra det jeg ser.. i det samlede billede..

 

Heldigvis har jeg oplevet succes historier med en blanding af flere store navnes metoder.. og jo jeg har også anbefalet fennels bøger da de er på et sprog jeg mener der er nemt at forstå.. at jeg så samtidig også siger at jeg ikke er enig med alt der står, er også min ret.. men den har jeg åbenbart ikke iflg visse elementer her.

 

Jeg anbefaler også bøger af renee sjøberg.. som jeg synes er fantasiske jo.. men jeg synes at det er kritisk at man nedgører andre UDEN at komme med noget konkret selv.. men det er jo det nemmeste i verden.

 

Jeg forsøgte blot at stille ? til en tråd opretter og hjælpe denne men kan se der sidder individer som åbenbart kun venter på at svine andre til.. tror da mange nye sidder og tænker at de da ikke skal bruge dette forum når man behandles så skidt.. og fremover tror jeg da også at den private indbakke skal bruges!

 

Så lader jeg da dem som mener de ved alt selv fortsætte krigen her..

Jeg står helt af og synes da forummet er ved at udvikle sig til noget grimt.. :(

 

 

 

 

Hov hov.... det er i min verden ikke særligt pænt at tale ufint om sine kursister på et offentligt forum! Håber i hvert fald I andre vil lade hammeren falde over mig, hvis jeg nogen sinde skulle synke så dybt (Ekaterina og Theresa tæller ikke som kursister i denne sammenhæng :mrgreen:)

 

Og Jes, nu har jeg en rimelig stærk formodning om, hvem du er - og at kæde dig sammen med Jan Fennell er vel ikke en fornærmelse? Findes der ikke artikler om dig og dit arbejde med hunde, hvor der direkte henvises til Jan Fennell? At vi andre så ikke er enige i disse metoder er en helt anden sag, men stå da ved det, du tror på og så forklar dig ud fra det. Det har jo virket for dig og flere hundeførere, så en konstruktiv debat ville være rart istedet for det her personfnidder. Jeg bryder mig personligt slet, slet ikke om den der meget rangtænkende måde at behandle hunde på, men jeg har heller aldrig stået med hunde, hvor det var nødvendigt - derfor kan der jo sagtens finde tilfælde, hvor nogle af disse regler er en nødvendighed. Til gengæld har jeg stor respekt for det arbejde og de resultater, du har opnået med dine egne hunde :5up:

 

Og så er det da helt imponerende hvor mange mennesker Irene efterhånden er blevet kædet sammen med herinde! Kan alle ikke bare begynde at opfatte Irene som et selvstændigt individ, der sagtens kan svare (kvalificeret endda) for sig selv?

 

Nå, back to work... der desværre intet har med hunde at gøre, så jeg er nok overhovedet ikke kvalificeret til at skrive i den her tråd :mrgreen:

 

-Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Tak for info.

Og er nu glad for at have valgt Vibeke Reese at samarbejde med da jeg mener hun står for kvalitet og professionalisme i det hun laver.

 

Og synes nu stadig ikke det er så professionelt at nedgøre andres metoder.. i stedet bør man vil komme med alternativer med det man så mener er bedre i stedet.. uden at rakke ned som er det nemmeste i verden.

 

Men tak for lektionen. Den fortæller mig meget.

 

Selv tak, dejligt at kunne hjælpe :-D

 

Mht. at komme med alternative metoder så har jeg brugt mange timer på det her i dette forum, så det er bare at bladre tilbage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Burde nok holde min kæft, men: Sikken børnehave :shock:

 

Og ja, ja - jeg kan bare lade være med at kigge herind og bla bla bla :mrgreen:

 

Bliv du bare ved, nogen skal jo give os dask :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper
- Lad ikke hunden spise før alle i familien har spist

- Lad ikke hunden ligge i lænestol, sofa eller seng

- Lad ikke hunden gå foran dig

- Lad ikke hunden gå først gennem døren

- Undgå at lade hunden befinde sig højrere oppe (som for eksempel hvis du ligger på gulvet eller jorden og hunden står op)

- Lad kun hunden tisse for at tømme blæren (og tillad aldrig at den tisser over, hvor du har tisset - hvis den situation skulle opstå)

- Straf bestemt alle forsøg fra hundens side på at knurre, vise tænder eller bide dig

- Sørg altid for at vinde i lege for eksempel i trækkampe

- Hils ikke på hunden når du kommer hjem

 

Jeg er forvirret - jeg har kigget hele tråden igennem, men der står meget, så jeg har nok mistet konsentationen og seriøsiteten undervejs.

 

Men er det sådan I opdrager jeres hunde flertallet?

 

I såfald kan jeg ikke genkende disse måder - og jeg har (synes jeg selv) verdens dejligeste hund - som godt ved hvem der er lederen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er forvirret - jeg har kigget hele tråden igennem, men der står meget, så jeg har nok mistet konsentationen og seriøsiteten undervejs.

 

Men er det sådan I opdrager jeres hunde flertallet?

 

I såfald kan jeg ikke genkende disse måder - og jeg har (synes jeg selv) verdens dejligeste hund - som godt ved hvem der er lederen!

 

Det kan jeg garantere dig for at flertallet herinde ikke gør :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med fare for at blive sablet ned igen vover jeg så et nyt indlæg!:-D

 

Nej jeg gør heller ikke selvom jeg vist er stemplet på forhånd:rolleyes:.. mine hunde ligger både i møbler og seng:shock: ups!:lol:

og er søde og nemme hunde der er dejlige som de er!

 

Så længe at man jo selv synes at man har dejlige hunde og de ikke er til gene for andre mennesker irl så behøver man jo ikke være bekymret og man kan opdrage som man jo mener er godt.. man skal jo altid lytte til sin mavefornemmelse og se om hunden er glad og tilfreds!

 

 

 

Jeg er forvirret - jeg har kigget hele tråden igennem, men der står meget, så jeg har nok mistet konsentationen og seriøsiteten undervejs.

 

Men er det sådan I opdrager jeres hunde flertallet?

 

I såfald kan jeg ikke genkende disse måder - og jeg har (synes jeg selv) verdens dejligeste hund - som godt ved hvem der er lederen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg kan sagtens stå ved det jeg laver.. helt fint endda.. Og at andre mener jeg kan kædes sammen med fennell har jeg nu ikke et problem med.. da jeg har valgt at bruge DELE fra hende og de andre jeg har været på kurser med.. jeg vælger at være åben overfor metoder da det er den eneste måde man lærer på.

 

Du blev spurgt tidligere og nu spørger jeg også: Hvordan kan du mixe det du skrev, som er Fennell metoder, med Hallgrens som er det stik modsatte? Bliver hundene ikke snotforvirrede, det er jo som øst og vest i hver sin ende

 

Og venligst undlad at læse det som et overfald, det er blot et undrende spørgsmål.

 

At jeg så har undervist FØR fennell blev kendt er jo så en anden side af sagen...

 

Det er vel irrelevant, Fennell er blevet kendt på nogle af de punkter du fremhæver, så derfor "Fennelmetoder"

 

jeg har også oplevet desværre at hunde har været så stressede pga misforstået adfærd at NOGLE af fennells metoder har virket.. men jeg bruger nu min sunde fornuft og ser på den enkelte hund og vejleder ud fra det jeg ser.. i det samlede billede..

 

:-)

 

Heldigvis har jeg oplevet succes historier med en blanding af flere store navnes metoder.. og jeg jo jeg har også anbefalet fennels bøger da de er på et sprog jeg mener der er nemt at forstå.. at jeg så samtidig også siger at jeg ikke er enig med alt der står, er også min ret.. men den har jeg åbenbart ikke iflg visse elementer her.

 

Hold nu op med det pjat - helt ærligt!!

 

Jeg ville ikke anbefale en bog alene ud fra læsevenligheden og jeg kan stadig ikke forstå modsætningen Fennell - Hallgren

 

Jeg anbefaler også bøger af renee sjøberg.. som jeg synes er fantasiske jo.. men jeg synes at det er kritisk at man nedgører andre UDEN at komme med noget konkret selv.. men det er jo det nemmeste i verden.

 

Så vil jeg da gerne komme med noget konkret her: Sjöbergs bog er et fantastisk billedopslagsværk, men hendes syn er ikke fulgt med tiden. Hun taler meget dominans og rangorden, hvor det efterhånden er fastslået, at det der refereres til som baggrund for al denne dominans og rangordensnak ikke findes på denne måde hos fritlevende ulve, men derimod kun hos pressede ulve i fangenskab.

Derfor er det ikke noget vi som hundeejere skal tænke på på den måde som Sjöberg, Fennell mv gør det.

 

Jeg forsøgte blot at stille ? til en tråd opretter og hjælpe denne men kan se der sidder individer som åbenbart kun venter på at svine andre til.. tror da mange nye sidder og tænker at de da ikke skal bruge dette forum når man behandles så skidt.. og fremover tror jeg da også at den private indbakke skal bruges!

 

Det første personlige der blev smidt i hovedet på nogen var dette:

Nu vil jeg lige stoppe dig da du jo har et personligt problem her.. og jeg gider ikke skændes med dig mere.. du kører på latterlige ting der ikke har hold i en fis.. du hører det du vil og deleter resten. GLEM DET
.

 

Jeg står helt af og synes da forummet er ved at udvikle sig til noget grimt.. :(

 

Det kan du såmænd have ret i

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg er forvirret - jeg har kigget hele tråden igennem, men der står meget, så jeg har nok mistet konsentationen og seriøsiteten undervejs.

 

Men er det sådan I opdrager jeres hunde flertallet?

 

I såfald kan jeg ikke genkende disse måder - og jeg har (synes jeg selv) verdens dejligeste hund - som godt ved hvem der er lederen!

 

NEJ!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lader jeg da dem som mener de ved alt selv fortsætte krigen her..

Jeg står helt af og synes da forummet er ved at udvikle sig til noget grimt.. :(

 

Som man råber i skoven, får man svar. ;-)

 

 

Og denne her :roll: som du næsten bruger i hvert af dine indlæg, gør at jeg tænker at Hunde-Forum måske også er det forkerte sted for dig. Det må da ikke være rart at være omgivet af så mange idioter. :???:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Du for ret og jeg fred.. men til din orientering bygger min undervisning ikke på straf.. den bygger på forståelse for hundens signaler og sprog noget du jo også ville have observeret hvis du havde deltaget mere end du gjorde i klubben.. men du hører det du vil høre.. sådan har det været fra dag 1 du kom ind i klubben.. noget flere mennesker lagde mærke til.. gå nu efter emnet og ikke en person. Det er DYBT uprofessionelt... men jeg gider ikke gå ned på dit niveau.. derfor igen fortsat god krig.

:vinken:

 

Faktisk en temmelig unfair beskyldning i øvrigt, taget i betragtning at jeg INDEN jeg meldte mig ind, spurgte om det var i orden at jeg kun kunne deltage hver 2. gang pga. arbejde og fik :5up: til det.

 

 

Tak for reminderen.. men nu mener jeg ikke det var mig der startede den personlige kritik.. derfor valgte jeg at gå ned et sekund på det niveau, for at fremme forståelsen, beklager det var min fejl.

 

:stupid:

 

 

Jeg kan sagtens stå ved det jeg laver.. helt fint endda.. Og at andre mener jeg kan kædes sammen med fennell har jeg nu ikke et problem med.. da jeg har valgt at bruge DELE fra hende og de andre jeg har været på kurser med.. jeg vælger at være åben overfor metoder da det er den eneste måde man lærer på. At jeg så har undervist FØR fennell blev kendt er jo så en anden side af sagen... jeg har også oplevet desværre at hunde har været så stressede pga misforstået adfærd at NOGLE af fennells metoder har virket.. men jeg bruger nu min sunde fornuft og ser på den enkelte hund og vejleder ud fra det jeg ser.. i det samlede billede..

 

Heldigvis har jeg oplevet succes historier med en blanding af flere store navnes metoder.. og jo jeg har også anbefalet fennels bøger da de er på et sprog jeg mener der er nemt at forstå.. at jeg så samtidig også siger at jeg ikke er enig med alt der står, er også min ret.. men den har jeg åbenbart ikke iflg visse elementer her.

 

Jeg anbefaler også bøger af renee sjøberg.. som jeg synes er fantasiske jo.. men jeg synes at det er kritisk at man nedgører andre UDEN at komme med noget konkret selv.. men det er jo det nemmeste i verden.

 

 

Jeg forsøgte blot at stille ? til en tråd opretter og hjælpe denne men kan se der sidder individer som åbenbart kun venter på at svine andre til.. tror da mange nye sidder og tænker at de da ikke skal bruge dette forum når man behandles så skidt.. og fremover tror jeg da også at den private indbakke skal bruges!

 

Så lader jeg da dem som mener de ved alt selv fortsætte krigen her..

Jeg står helt af og synes da forummet er ved at udvikle sig til noget grimt.. :(

 

Værsesgo:

 

Tudekiks.jpg

 

 

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Burde nok holde min kæft, men: Sikken børnehave :shock:

 

Og ja, ja - jeg kan bare lade være med at kigge herind og bla bla bla :mrgreen:

 

Men det er jo for sent nu........... :blink:

 

 

Ofte synes jeg folk har travlt med at smide billeder ind af popcornbeholdere, skrive at folk er barnagtige osv. når der er lange diskussioner mellem et par enkelte medlemmer. Men de glemmer jo at hvis det er dem selv der forsvarer et argument, som de tror på eller at de føler sig angrebet, så skriver de selv ligeså agressivt og vedholdende. :???:

 

 

Nej, jeg vover sgu denne her. :roll:

 

Denne tråd har jeg ikke selv været aktiv i, før nu, men kan da godt forstå at folk gerne vil føle sig forstået. Det synes jeg ikke der er noget børnehave over.

 

 

Men okay,..... spam.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...