Hop til indhold

danmarks hyggeligste forum??


jes
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever
Jeg kan godt se dit syn for kritikken af de ordblindes handikab, men det kan også være med til,

at dem der ikke ved så meget om ordblindhed får øjnene op for at der er rigtig mange i lille DK. som har dette problem

og det vokser år for år, der er rigtig mange unge i dag som lider under læse / skrive problemer og skriver ord som de udtales,

så jo lad os bare få det på tale da det er et stort problem i lille Danmark.

 

Jeg synes ikke tråden tangerer til det ondskabsfulde, det fortæller snare om at der er mendesker der ikke forstår

hvad det vil sige at være ordblind og så må vi jo bare åbne øjnene for den eller de personer der ikke har den viden og forståelse

vi kan jo ikke alle vide hvad det vil sige at ord er usynlige og vender forkert, så lad os dog hjælpe dem

til en bedre viden om os med det handikab.

 

personligt tager jeg det ikke for en fornærmelse da jeg tit og ofte fåe stildet det spørgsmål ( er du ordblind )

og ja det er jeg og får så muligheden for at fortælle en at det er et stort problem og det ikke lige kan helbredes

med nogle få timer på en skolebænk men at det er et område i hjernen der skal vendes og aktiveres på en andn måde

og at der er nogle som det hjlæper på medens andre må leve med det hele sit liv og ja jeg hører så til den sidste kadegori

 

så tag det ikke som en fornærmelse men mere som en uvidenhed fra nogle personer der skal lære om hvad ordblindhed er

 

Smider lige lidt ,,,,,,,, ........ ind så kan i sætte dem hvor de hører hjemme :blink:

Jeg må indrømme at jeg faktisk blev temmelig ked af det over et tidligere indlæg, hvor man bliver stemplet handicappet fordi man er ordblind :(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 233
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Jørgen Larsen
Jeg må indrømme at jeg faktisk blev temmelig ked af det over et tidligere indlæg, hvor man bliver stemplet handicappet fordi man er ordblind :(

Handicappet niks der holder jeg med dig, men i det skrivende ord er det et handicap, at jeg ikke kan skrive ordret

og se hvordan ordene skal skrives rigtigt, men jeg har lært at leve med det, og det må andre så også gøre,

for jeg kan ikke ændre på det, er vist blevet for gammel til det :-)

men jeg kan godt forstå dem der tager det til sig, og bliver lidt reserveret og måske ikke lige melder sig ind i fx. H-F.

men som jeg altid har sagt, så kan man også lærer at stave lidt bedre ved at øve sig i fx. H-F her,

og se på alle jeres spydigheder :engel: og sjove bemærkninger, hvad øjet ser fiser vel ind på lystavlen,

i må så bare være prøveklud med stavefejl og komma / punktum fejlene,

men vi får jo så lov at udtrykke os, og give vore meninger til kende, udlevere vore erfaringer med vore lille vovser,

og hvad vi ellers har af erfaringer på livets lange landevej,

så mit råd til dem der har samme lille skavank som mig, klø på, se, læs, og lær, det hjælper det hele,

men at være ordblind er et handicap ( se nu har jeg altså lært lidt igen ) handicap :engel::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

er handicappet ikke bare at man har et problem med noget almindeligt? Jeg kan fx ikke genkende folk, det er et pinligt handicap når jeg får ottende gang på 5 minutter præsenterer mig for den samme person :oops: men vil da helre 'stemples' og accepteres end den der pinlige tavshed og hvisken 'jeg tror hun er beruset' :-D

 

Elsker folk med hund, så kan jeg nemlig genkende dem på lang afstand :-P

 

Havde forøvrigt ikke opdaget at du var ordblind Jørgen, godt kæmpet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se dit syn for kritikken af de ordblindes handikab, men det kan også være med til,

at dem der ikke ved så meget om ordblindhed får øjnene op for at der er rigtig mange i lille DK. som har dette problem

og det vokser år for år, der er rigtig mange unge i dag som lider under læse / skrive problemer og skriver ord som de udtales,

så jo lad os bare få det på tale da det er et stort problem i lille Danmark.

 

Jeg synes ikke tråden tangerer til det ondskabsfulde, det fortæller snare om at der er mendesker der ikke forstår

hvad det vil sige at være ordblind og så må vi jo bare åbne øjnene for den eller de personer der ikke har den viden og forståelse

vi kan jo ikke alle vide hvad det vil sige at ord er usynlige og vender forkert, så lad os dog hjælpe dem

til en bedre viden om os med det handikab.

 

personligt tager jeg det ikke for en fornærmelse da jeg tit og ofte fåe stildet det spørgsmål ( er du ordblind )

og ja det er jeg og får så muligheden for at fortælle en at det er et stort problem og det ikke lige kan helbredes

med nogle få timer på en skolebænk men at det er et område i hjernen der skal vendes og aktiveres på en andn måde

og at der er nogle som det hjlæper på medens andre må leve med det hele sit liv og ja jeg hører så til den sidste kadegori

 

så tag det ikke som en fornærmelse men mere som en uvidenhed fra nogle personer der skal lære om hvad ordblindhed er

 

Smider lige lidt ,,,,,,,, ........ ind så kan i sætte dem hvor de hører hjemme :blink:

 

Den er jeg helt med på, men man behøver jo ikke være ordblind fordi man staver dårligt og ikke bruger tegnsætning korrekt (jeg nævner faktisk heller ikke ordet ordblind). Derfor kan man jo godt blive ked af det og føle sig ramt, når andre ytrer at de springer over indlæg der irriterer dem og ikke er skrevet godt nok, efter en eller anden hjemmestrikket standart. Det synes jeg altså er lidt ondskabsfuldt og tror faktisk også det er med til at folk ikke har lyst til at "udstille" deres "mangler".

Link til indlæg
Del på andre sites

Et aktiv forum som HF er, med mange medlemmer og hvor mange af os har været medlem gennem længere tid, da tror jeg det kan være svært at undgå, at der kan komme noget over det, som for særlig nye medlemmer kan virke sammenspist og inderkredsagtig, for at bruge nogle af de floskler der er blevet brugt.

 

Vi kender hinandens skrivestil og jargon. Vi ved at A - siger tingene ligeud og kan være lidt hård i sin måde at komme ud med sit budskab, B - pakker det pænt ind, det der bliver skrevet, C - skriver i en humoritisk tone og sådan har vi hver vores måde at komme frem med vores budskab på. Og jo mere aktiv man er jo hurtigere lærer man folk at kende og de lærer en at kende.

 

De mest spændende tråde er da dem, hvor alle ikke er enige.

 

Der hvor jeg ser, at det går galt, det er når det bliver personligt. Antydninger der svæver i luften uden at der bliver sagt tydelig hvad der menes. Men hvor man skal gætte sig frem.

Tråde hvor trådstarter spørger om råd og ikke får det råd som h*n havde forventet og håbet på.

 

Vi skal tage pænt imod nye medlemmer. Men vi ved alle at er man ny i en flok, så må man selv være åben og gøre sit for at lære flokken eller nogle i flokken at kende.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Donner

Jeg har ikke haft dårlige oplevelser herinde, men har i stedet haft en fin start herinde synes jeg. En masse er kommet med gode råd til mine spørgsmål - og har generelt været meget hjælpsomme.

 

Så thumbs up herfra - en god oplevelse at komme herind :))

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvor er TS? Vil da høre om der kom nogen brugbare svar osv..:-)

 

Uden at være sikker, tror jeg TS har leget TROLD her: Sat noget i gang for drefter selv at holde sig væk.

 

Ellers er det sært at starte et så ladet emne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Uden at være sikker, tror jeg TS har leget TROLD her: Sat noget i gang for drefter selv at holde sig væk.

 

Ellers er det sært at starte et så ladet emne.

Ja eller også har TS ment det hun skrev, og har derefter valgt at forlade dette forum, da hun ikke synes det var så hyggeligt, som det først lød til at skulle være.

Hun har ikke været online siden hun skrev første indlæg i denne tråd, så jeg tror ikke det er en troll, men én der virkelig har følt sig uretfærdigt behandlet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja eller også har TS ment det hun skrev, og har derefter valgt at forlade dette forum, da hun ikke synes det var så hyggeligt, som det først lød til at skulle være.

Hun har ikke været online siden hun skrev første indlæg i denne tråd, så jeg tror ikke det er en troll, men én der virkelig har følt sig uretfærdigt behandlet.

 

Nå, kan man se det?

 

Jeg ved ikke med hyggeligheden Tanja, TS har været medlem 1½ år, og må have oplevet lidt af hvert og i den tråd der (vist nok) lagde grund for denne tråd, bliver jeg blandt andet beskyldt for at løbe Nollikes ærinde.

TS er meget personlig uden stort set at diskutere emnet.

 

Derfor tænkte jeg:TROLD

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Nå, kan man se det?

 

Jeg ved ikke med hyggeligheden Tanja, TS har været medlem 1½ år, og må have oplevet lidt af hvert og i den tråd der (vist nok) lagde grund for denne tråd, bliver jeg blandt andet beskyldt for at løbe Nollikes ærinde.

TS er meget personlig uden stort set at diskutere emnet.

 

Derfor tænkte jeg:TROLD

Ja du kan se det inde på profilen, hvornår de sidst har været online. :-)

 

Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke kender noget til trådstarter, og kender ikke til den omtalte tråd, som du snakker om, så mit bud blev kun vurderet ud fra denne tråd. Men kan godt se, at det lyder lidt mærkeligt, hvis hun selv er meget personlig, og samtidig føler sig ramt, så snart andre taler lidt imod. Det må være det man kalder, dobbeltmoral. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det må være det man kalder, dobbeltmoral. :-D

 

Tjah... Det virker i allefald sært.

 

Det var i en urenlighedstråd det gik galt. Måske meget passende når det nu skulle være :-D

 

Desværre føler TS sig trampet på, nedgjort mv. og det er ærgerligt, men der skal altså to til tango. Som man råber får man svar osv osv osv

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

hehe...tænker også lidt Troll, og vi hoppede i med begge ben...:mrgreen:

 

Men ja selvfølgelig kan TS have ment det med at her ikke var så hyggeligt osv. men jeg synes da det er underligt at smide sådan en bombe og så forlade stedet, for opsangen er da svært at tage seriøst når der derefter bare er lukket af fra afsenderen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
hehe...tænker også lidt Troll, og vi hoppede i med begge ben...:mrgreen:

 

Men ja selvfølgelig kan TS have ment det med at her ikke var så hyggeligt osv. men jeg synes da det er underligt at smide sådan en bombe og så forlade stedet, for opsangen er da svært at tage seriøst når der derefter bare er lukket af fra afsenderen...

 

Ja, der et svært at tage det alvorligt på denne måde

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hej alle

 

Da jeg har væet fraværende herfra en tid tillader jeg mig så lige at skrive her igen selvom det er en tid siden tråden blev oprettet. TAK til jer alle for svar. Det har da både af og bekræftet flere ting og jeg er da glad for at høre fra andre der både er enige og uenige.

 

Og tak til de af jer der har kunnet se ting skinne igennem og jeg vil da sige at jeg fortsat ikke lige er så aktiv igen herinde af flere årsager men jeg gider heller ikke mudderkast, men klart vi alle har en grænse for hvad man vil finde sig i. Og så kan der så fortsættes stilen her hvis dem der ynder dette jo gider. Fordi man ikke svarer så betyder det jo ikke at man er enig men mere at man vælger HVAD man gider og deltage i.

 

Jeg er også klar over at jeg sikkert vil få flere dask henad vejen med andre indlæg der laves.. men.. jeg vil da vælge mine kampe med baggrund i hvad jeg har lært her bla.. Men Tusind tak til jer alle for svar, det har været lærerigt!

 

Og håber klart jo at nye tør deltage i debatterne også selvom man ikke er enig med en mulig "klike" eller sammenspist gruppe.

Da forummet jo er offentligt har alle jo lige meget ret til at være her også selvom nogen kører personlige emner op som slet ikke har hold i noget i en debat der kører.

 

Så herfra kan jeg kun sige jer alle tak for infoen og det har været en god oplevelse at høre fra flere sider end kun de "vante" brugere.

 

Hej igen:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle

 

Da jeg har væet fraværende herfra en tid tillader jeg mig så lige at skrive her igen selvom det er en tid siden tråden blev oprettet. TAK til jer alle for svar. Det har da både af og bekræftet flere ting og jeg er da glad for at høre fra andre der både er enige og uenige.

 

Og tak til de af jer der har kunnet se ting skinne igennem og jeg vil da sige at jeg fortsat ikke lige er så aktiv igen herinde af flere årsager men jeg gider heller ikke mudderkast, men klart vi alle har en grænse for hvad man vil finde sig i. Og så kan der så fortsættes stilen her hvis dem der ynder dette jo gider. Fordi man ikke svarer så betyder det jo ikke at man er enig men mere at man vælger HVAD man gider og deltage i.

 

Jeg er også klar over at jeg sikkert vil få flere dask henad vejen med andre indlæg der laves.. men.. jeg vil da vælge mine kampe med baggrund i hvad jeg har lært her bla.. Men Tusind tak til jer alle for svar, det har været lærerigt!

 

Og håber klart jo at nye tør deltage i debatterne også selvom man ikke er enig med en mulig "klike" eller sammenspist gruppe.

Da forummet jo er offentligt har alle jo lige meget ret til at være her også selvom nogen kører personlige emner op som slet ikke har hold i noget i en debat der kører.

 

Så herfra kan jeg kun sige jer alle tak for infoen og det har været en god oplevelse at høre fra flere sider end kun de "vante" brugere.

 

Hej igen:vinken:

 

Næhæ... Jeg tror ikke, at alle har lige meget ret til at være her eller på andre hjemmesider. Det har man kun, hvis admin siger det.

 

--På en side som "Hundeeksperten.dk" må man ikke udtrykke uenighed med sidens ejer, Karina Christensen. Gør man det, så bliver indlæggene slettet, og man bliver anmodet om at holde sig væk.

 

Her på HF har Admin så valgt at alle skal kunne være her, men det er jo kun fordi der ikke er dukket folk op, der skiller sig for voldsomt ud..

 

---Reelt kan man kun vide det, hvis man er en af dem, der bliver fjernet. :???:

 

--Uenighed og "dask" er jo nærmest et tegn på, at siden HAR vide rammer. Gudskelov for det.

I perioder kan DET være træls, men medlems-sammensætningen skifter hele tiden, så der er ingen grund til helt at opgive, hvis du synes, du får for mange knubs. --Hold en pause, --og kik ind igen. Så kan alt være anderledes.

 

Og husk lige, at det ER altså kun en debat på en computer. Det er ikke et skænderi med din nærmeste familie.

Personligt har jeg svært ved for alvor at lade mig gå på af nogle små sorte bogstaver på en skærm..:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Personligt har jeg svært ved for alvor at lade mig gå på af nogle små sorte bogstaver på en skærm..:roll:

 

Jeg kan nu godt komme "lidt op og køre" over diverse indlæg. Jeg lever mig nok for meget ind i det en gang imellem. :mrgreen: hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Jeg er ny her på hunde-forum, og har heldigvis kun positive oplevelser.

Jeg har endnu ikke oplevet noget med sure miner.

Allerede efter få dage her, skulle jeg ud og mødes med nogle søde mennesker og deres skønne hunde. :5up:

 

Så jeg er rigtig glad for at have fundet hunde-forum.

Tror at der altid vil være nogle der synes det er sjovt at kommentere negativt, og det er nok ikke til at undgå.

 

Men som sagt: Jeg har kun haft gode oplevelser og ser hunde-forum som et sted hvor man kan udveklse gode råd og oplevelser. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nu godt komme "lidt op og køre" over diverse indlæg. Jeg lever mig nok for meget ind i det en gang imellem. :mrgreen: hehe

 

 

Jada!!! Det gør jeg da osse...

 

Men derfra og til at blive oprørt eller såret over en eller anden kritik af MIG, --dér er der alligevel et skridt..:lol::lol:

 

Eller at tage hensyn til visse profilers "følelser".. HALLÅ! Jeg kender ikke de mennesker?

 

Det er sikkert meget hyggeligere at være her når man kender en del af brugerne personligt IRL.

 

--Så spørgsmålet bliver: ER der rum for HF-brugere, der ikke deltager i "hyggen".

Se, jeg mener at det må være Admins beslutning. Ikke noget, der kan være til afstemning i brugergruppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jada!!! Det gør jeg da osse...

 

Men derfra og til at blive oprørt eller såret over en eller anden kritik af MIG, --dér er der alligevel et skridt..:lol::lol:

 

Eller at tage hensyn til visse profilers "følelser".. HALLÅ! Jeg kender ikke de mennesker?

 

Det er sikkert meget hyggeligere at være her når man kender en del af brugerne personligt IRL.

 

--Så spørgsmålet bliver: ER der rum for HF-brugere, der ikke deltager i "hyggen".

Se, jeg mener at det må være Admins beslutning. Ikke noget, der kan være til afstemning i brugergruppen.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener :mrgreen::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...